Lars Posted 10 juli 2001 Report Share Posted 10 juli 2001 Hoi allemaal, Ik heb hier al een vraag gesteld over de versterkers die ik aan mijn luidsprekers kan aansluiten, daarvan weet ik nu wel genoeg van. Ik heb ook eens gekeken wat ik (als ik geld genoeg heb) kan kopen voor een versterker. De meeste mensen gebruiken een voorversterker en 2 eindversterkers, moet dat of hoort dat of is het puur dat je luidsprekers gewoon beter aangestuurd worden? Ik zat eerst te kijken voor een ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 12 juli 2001 Report Share Posted 12 juli 2001 Hallo Lars. Het is beslist niet noodzakelijk om naar een gescheiden voor- en eindversterker te grijpen of zelfs de eindversterker als twee monoblokken uit te voeren. Er zijn voldoende geintegreerde versterkers op de markt die (semi) dubbelmono zijn opgebouwd. Dat zou in theorie dus net zo goed moeten klinken. Een geintegreerd verhaal heeft doorgaans een betere prijs/kwaliteitsverhouding plus dat het je Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 13 juli 2001 Report Share Posted 13 juli 2001 Bedankt voor de link Henk. Ik weet niet goed wat ik van die recensie moet denken. De recensent was er blijkbaar nogal positief over (ik bedoel pr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 18 juli 2001 Report Share Posted 18 juli 2001 Mijn ervaring is dat als je eindversterker goed genoeg is (dynamisch, gevoeligheid groot genoeg voor de bron, ingangsimpedantie niet te laag) je geen actieve voorversterker nodig hebt. Elke extra barriere in het audiopad neemt namelijk detail, snelheid en dynamiek weg. Ik kan iedere eindversterker eigenaar aanraden om eens een test te doen met een passieve volumeregelaar (of zonder als je eindbak een volumeregelaar heeft). Het is mogelijk dat je hiermee iets moet verliezen aan dynamiek maar je zal er meer detail bij krijgen. De persoonlijke combinatie zal uitmaken wat het beste klinkt! Ik ken ook situaties waarbij het zonder voorversterker absoluut slechter klinkt (meestal neemt 'met' de dynamiek en daardoor ruimtelijkheid en levendigheid toe)In deze situaties is er vaak een te lage ingangsimpedantie van de eindbak, waardoor de CD-speler het niet goed kan aansturen. Groeten, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 19 juli 2001 Report Share Posted 19 juli 2001 Er bestaan geintegreerde versterkers, welke ook als alleen eindversterker gebruikt kunnen worden. Wellicht interessant om later te kunnen upgraden. groet, Tuby Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 20 juli 2001 Report Share Posted 20 juli 2001 Hallo stefan. Wat jij daar zegt is eigenlijk precies ook mijn idee over de zaak: 't enige dat volgens mij meetelt is de ingangsgevoeligheid van de eindbak en de impedantie-match. Als ik af en toe verhalen lees over voorversterkers die circuits bevatten om phase correcties e.d. uit te voeren, dan lopen de rillingen al over mijn rug ... Dat kan volgens mij niet goed gaan. Wanneer je, zoals ik, maar van een bron gebruik maakt heb je geen ingangkeuze meer nodig en toonregelingen en dergelijk ongerief zit ik ook niet op te wachten. Exit voorversterker dus. Groeten, Paul. web page Link to comment Share on other sites More sharing options...
TannoJ Posted 20 juli 2001 Report Share Posted 20 juli 2001 Interessant deze discussie. Ik heb mijn Sony 555es cd-speler rechtstreeks op rotel monoblokken (RMB 100) aangesloten. Dit klonk absoluut slechter dan met voorversterker (Musical Fidelity). Het vervelende is alleen dat de voorversterker teveel versterkt waardoor er vervorming optreedt. Mijn eindversterkers zijn nu aangepast (de ingangsgevoeligheid is met 6db teruggebracht). Misschien is het beter om een passieve voorversterker te gebruiken. Heeft iemand daar ervaring mee? Welk merk maakt dit soort versterkers? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 21 juli 2001 Report Share Posted 21 juli 2001 Hallo JCGK. Een passieve voorversterker zou eigenlijk geen verschil moeten maken i.vgl. met g Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 21 juli 2001 Report Share Posted 21 juli 2001 P.S. Hoe bevallen jou die Rotel monoblokken ? Zijn die in staat om grote hoeveelheden stroom te leveren met behoud van kwaliteit ? Wat kosten die dingen zo'n beetje ? Paul. web page Link to comment Share on other sites More sharing options...
TannoJ Posted 22 juli 2001 Report Share Posted 22 juli 2001 Hallo Paul, Zonder voorversterker is het geluidsbeeld zo plat als een dubbeltje. Alle dynamiek is weg en bass wordt erg rommelig. De rotel-monoblokken zijn echt fantastisch, alleen in combinatie met mijn luidsprekers met 95 db rendement lukt het niet om tot een goed geluid te komen. Met de vanuit de fabriek ingestelde ingangsgevoeligheid gaat het veel te hard in combinatie met de Musical Fidelity voorversterker (nauwelijks regelbereik (maar wel een fantastisch geluid)). Als de ingangsgevoeligheid van de monoblokken wordt teruggebracht dan zakt het hele geluidsbeeld in elkaar. Ik heb eerst met 15 db later verzwakken, dat klonk heel beroerd, nu met 6 db: een stuk beter maar nog steeds niet ideaal. Ik ben echt overtuigd van de klasse van deze versterkers (de dealer stuurde er zonder problemen electrostaten mee aan), maar ik denk toch dat ik ze ga verkopen omdat de combinatie versterker luidspreker niet goed is. Het wordt toch een volledige buizenversterker. Groeten, John Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 24 juli 2001 Report Share Posted 24 juli 2001 Hallo John. Dat is balen dat e.e.a. niet lekker samenwerkt, terwijl het afzonderlijk toch goede spullen zijn. Ik weet niet hoe de gevoeligheid van die eindbakken verminderd is. Met een weesrtand paralel duikelt natuurlijk de ingangsimpedantie en dat vindt je voorversterker waarschijnlijk niet leuk. Met een weerstand in serie verminder je ook de gevoeligheid en zou de ingangsimpedantie dus stijgen, wat dan weer een minder probleem zou moeten zijn. Meestal wordt er echter een weerstand paralel EN een serieweerstand toegepast, om de impedantie van het geheel gelijk te houden. Hoe is dat bij jou uitgevoerd ? Ik zou er toch nog eens naar kijken, het lijkt mij zo zonde om eindbakken weg te doen die op zich heel goed bevallen. Alhoewel ...., naar een buizenversterker toewerken is ook niet echt behelpen .... Paul. web page Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 25 juli 2001 Report Share Posted 25 juli 2001 Om terug te keren naar het begin: ik denk dat deze combo je wel zal bevallen: web pageVincent SA 31 + Vincent SP 331, gezien voor 1650 DM. Overigens zou de SV233 wel wat zijn als je voor ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 25 juli 2001 Report Share Posted 25 juli 2001 Geplaatst door Avallon: Overigens zou de SV233 wel wat zijn als je voor ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 25 juli 2001 Report Share Posted 25 juli 2001 Wil ik wel, hebben. Kan iemand me svp 20.000 lenen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 25 juli 2001 Report Share Posted 25 juli 2001 Nee, toch maar de SV-233 en de CD-S3. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 25 juli 2001 Report Share Posted 25 juli 2001 Geplaatst door Avallon:Nee, toch maar de SV-233 en de CD-S3. In de Stereo van mei 2001 worden de ML383 en de SV-233 uitgebreid met elkaar vergeleken! Behalve dat Vincent de vormgeving bijna letterlijk heeft gejat van ML, komt 'ie niet eens zo verschrikkelijk slecht mee! Ok Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 25 juli 2001 Report Share Posted 25 juli 2001 erm, ik kan het toch niet nalaten te vragen. Gezien het feit dat nabestellen van een Duits blad nogal omslachtig is, zou je misschien het artikel kunnen scannen of i.d.? Mijn dankbaarheid zou groot zijn... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 25 juli 2001 Report Share Posted 25 juli 2001 Ik heb altijd gedacht dat dat Vincent-spul uit China kwam, maar lees eens goed wat er achter op de pre-pre staat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 25 juli 2001 Report Share Posted 25 juli 2001 Jah, dat bedrijf heeft echt merkwaardig aantrekkelijk geprijsde producten, neem nou de TAC buizenversterkers... Nooit geweten dat je ook budget buizen apparatuur had. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 25 juli 2001 Report Share Posted 25 juli 2001 Vraagje. waar vind ik de prijslijst op die site die je aangaf????? Trouwens Velleman heeft nog een buizen-eindtrap voor ƒ1700,- en die is ook niet mis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 25 juli 2001 Report Share Posted 25 juli 2001 Staan helaas geen prijzen op de site. Gewoon Google gebruiken. Zit nl. zo'n 25% prijsverschil tussen verschillende leveranciers. Nederlandse importeur vind ik alleen beetje onprofessioneel. Alleen een mobiel nr. op de Vincent website Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 25 juli 2001 Report Share Posted 25 juli 2001 Geplaatst door sodejuu:Ik heb altijd gedacht dat dat Vincent-spul uit China kwam, maar lees eens goed wat er achter op de pre-pre staat. Mooi, dingetje, Sodejuu! Enig idee wat het kost? Ik zoek nog een mc-pr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 25 juli 2001 Report Share Posted 25 juli 2001 Geplaatst door Avallon:erm, ik kan het toch niet nalaten te vragen. Gezien het feit dat nabestellen van een Duits blad nogal omslachtig is, zou je misschien het artikel kunnen scannen of i.d.? Mijn dankbaarheid zou groot zijn... Avallon, no problemo, leg ik v/d week even onder de scanner en mail 't naar je toe! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 25 juli 2001 Report Share Posted 25 juli 2001 Geplaatst door Audiopaul: Mooi, dingetje, Sodejuu! Enig idee wat het kost? Ik zoek nog een mc-pr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 25 juli 2001 Report Share Posted 25 juli 2001 Hallo, Ben Weimands van Audiopuls Importeert Vincent wat in China gemaakt wordt en gedeeltelijk in Duitsland inelkaar wordt gezet. Dus zal hij de prijzen ook wel weten want ik denk dat ik beter kan bellen dan de prijs opzoeken want ik weet niet meer waar het ligt maar wat ik wel weet hij was niet extreem duur dus wel interessant. Maar je moet wel het hele progamma opnemen om de pre te kunnen kopen. Ook de T.A.C. buizen versterkers komen bij hem vandaan. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts