Avallon Posted 25 juli 2001 Report Share Posted 25 juli 2001 http://www.speaker-online.de/vincent/hifi.htm web page voor de phono preamp http://www.dieboxhifi.de/enter.html?target..._Endstufen.html web page voor aanbiedingen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 25 juli 2001 Author Report Share Posted 25 juli 2001 Dit is een hele mooie versterker, misschien wel iets voor mij als ik vroegtijdig heel veel geld krijg. Ik vind Mark Levinson zowiezo goed klinken, maar de prijs he, altijd een probleem. Dit is dus de clone van M.L. Die ziet er ook mooi uit. Hoe duur mag deze kosten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 25 juli 2001 Report Share Posted 25 juli 2001 ca. de prijs van de ML gedeeld door 10!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 25 juli 2001 Report Share Posted 25 juli 2001 Avallon, no problemo, leg ik v/d week even onder de scanner en mail 't naar je toe![/QB] Gr8, bedankt. Nu weet iig ook hoe ik moet stemmen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 25 juli 2001 Report Share Posted 25 juli 2001 BTW, op pagina 2 zijn nu de urls te vinden van dealers van Vincent in Duitsland. 1600 DM voor de 233 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 25 juli 2001 Report Share Posted 25 juli 2001 H Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 25 juli 2001 Report Share Posted 25 juli 2001 Geregeld! [slijm]Altijd luisteren naar de mensen met meer ervaring[/slijm] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 25 juli 2001 Author Report Share Posted 25 juli 2001 Geplaatst door sodejuu:ca. de prijs van de ML gedeeld door 10!!!! Dat is zeker , maar die versterker is toch niets voor mijn luidsprekers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 25 juli 2001 Report Share Posted 25 juli 2001 Welke luidsprekers heb je dan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 25 juli 2001 Report Share Posted 25 juli 2001 Geplaatst door Lars A.: Dat is zeker , maar die versterker is toch niets voor mijn luidsprekers. Hoezo niet geschikt voor je Vifa's. De Vincent versterkers zijn best goed en klinken heel aangenaam. Daarbij schrikken ze ook niet van exotische impedanties, die de Vifa's overigens niet hebben. Ik denk dat je maar eens moet proberen naar zo'n combinatie te luisteren. ik vermoed dat de combinatie met de NAD zeker zal aanslaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 25 juli 2001 Report Share Posted 25 juli 2001 Geplaatst door Avallon:Welke luidsprekers heb je dan? Hoi Avallon, In de topic "Mijn Set" bij "Algemene Onderwerpen" staan vele sets van forummers vermeldt. Zo ook die van Lars. Het is misschien leuk om die van jou er ook bij te zetten, al kun je nu ook je set in je "profiel" zeteen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 25 juli 2001 Report Share Posted 25 juli 2001 Hoi Sodejuu, wat betreft het publiceren van mijn set: Nou....daar wacht ik nog even mee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 25 juli 2001 Report Share Posted 25 juli 2001 Hoezo wachten? Schaam je je ervoor? Dat hoeft echt niet. Ieder geniet van muziek op zijn eigen manier en met z'n eigen budget. En iedereen blijft ook sleutelen aan zijn set, dus die is zowiezo niet eeuwig. Misschien kunnen we je dan ook nog wat tips geven t.z.t. om het te verbeteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 26 juli 2001 Author Report Share Posted 26 juli 2001 Geplaatst door sodejuu: Hoezo niet geschikt voor je Vifa's. De Vincent versterkers zijn best goed en klinken heel aangenaam. Daarbij schrikken ze ook niet van exotische impedanties, die de Vifa's overigens niet hebben. Ik denk dat je maar eens moet proberen naar zo'n combinatie te luisteren. ik vermoed dat de combinatie met de NAD zeker zal aanslaan. Deze zal het vast wel goed doen met mijn luidsprekers, maar ik vind dat je ook kwa vermogen op moet letten. Die Vincent levert bij 8 Ohm 200 watt en mijn luidsprekers hebben een belastbaarheid van 180 watt. Dus wil ik er wel onder blijven, om mijn luidsprekers heel te laten, want ze zetten die belastbaarheid er niet voor niets bij, lijkt mij. NAD zou vast wel goed zijn voor de Vifa's, maar mij wordt ook Rotel aangeraden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 26 juli 2001 Report Share Posted 26 juli 2001 Geplaatst door Lars A.: Deze zal het vast wel goed doen met mijn luidsprekers, maar ik vind dat je ook kwa vermogen op moet letten. Die Vincent levert bij 8 Ohm 200 watt en mijn luidsprekers hebben een belastbaarheid van 180 watt. Dus wil ik er wel onder blijven, om mijn luidsprekers heel te laten, want ze zetten die belastbaarheid er niet voor niets bij, lijkt mij. NAD zou vast wel goed zijn voor de Vifa's, maar mij wordt ook Rotel aangeraden. Ho ho, Lars. Dat de versterker meer vermogen kan leveren dan je boxen kunnen verdragen is alleen maar beter. Het is een veel gemaakte fout dat de speakers meer vermogen moeten kunnen verdragen dan de versterker kan leveren. wat is het geval. Speakers maak je niet kapot met een hoog vermogen, maar met vervorming van het signaal. E.e.a betekend dat je dus nooit speakers van 180W mag aansturen met een versterker van 70 watt. Het signaal gaat dan "clippen", zoals dat heet, en wordt door de speakers als gelijkstroom gezien, waardoor de spreekspoel kan doorbranden. De waarde van 200W tegenover 180W van je speakers kun je als ideaal betitelen. Trouwens, in het algemeen haal je bij normaal gebruik in je huiskamer toch niet meer dan 6-10W uit je versterker. Ik leg dit maar weer eens sumier uit. ik denk dat Mattijs zo dadelijk komt om dit nog toe te lichten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 27 juli 2001 Author Report Share Posted 27 juli 2001 Geplaatst door sodejuu: Ho ho, Lars. Dat de versterker meer vermogen kan leveren dan je boxen kunnen verdragen is alleen maar beter. Het is een veel gemaakte fout dat de speakers meer vermogen moeten kunnen verdragen dan de versterker kan leveren. wat is het geval. Speakers maak je niet kapot met een hoog vermogen, maar met vervorming van het signaal. E.e.a betekend dat je dus nooit speakers van 180W mag aansturen met een versterker van 70 watt. Het signaal gaat dan "clippen", zoals dat heet, en wordt door de speakers als gelijkstroom gezien, waardoor de spreekspoel kan doorbranden. De waarde van 200W tegenover 180W van je speakers kun je als ideaal betitelen. Trouwens, in het algemeen haal je bij normaal gebruik in je huiskamer toch niet meer dan 6-10W uit je versterker. Ik leg dit maar weer eens sumier uit. ik denk dat Mattijs zo dadelijk komt om dit nog toe te lichten. Dat wist ik weer niet. Ik weet wel dat veel vermogen niet echt noodzakelijk is, maar dat luidsprekers meer aan kunnen dan er in de specificaties staat, is voor nieuw. Laat Mattijs maar verder toelichten, steek ik vast wel wat van op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 27 juli 2001 Report Share Posted 27 juli 2001 Geplaatst door Lars A.: ..... , maar dat luidsprekers meer aan kunnen dan er in de specificaties staat, is voor nieuw. Laat Mattijs maar verder toelichten, steek ik vast wel wat van op. Hoi Lars, Dat is niet wat ik zeg. Een vervormd signaal is schadelijker voor een speaker dan een hoog vermogen. De kans dat je een vervormd signaal op je speakers krijgt is bij een versterker die meer vermogen kan leveren gewoon veel kleiner. Zolang het signaal zuiver blijft, is er dus met een hoger vermogen niets aan de hand. De vervorming ontstaat meestal als de versterker meer moet leveren dan hij eigenlijk kan. Het signaal loopt dan vast tegen de voedingsspanning en wordt daar afgekapt (zie het als een sinus met afgesneden toppen en dalen, dus geen kromming meer). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 28 juli 2001 Report Share Posted 28 juli 2001 Geplaatst door Lars A.: Deze zal het vast wel goed doen met mijn luidsprekers, maar ik vind dat je ook kwa vermogen op moet letten. Die Vincent levert bij 8 Ohm 200 watt en mijn luidsprekers hebben een belastbaarheid van 180 watt. Dus wil ik er wel onder blijven, om mijn luidsprekers heel te laten, want ze zetten die belastbaarheid er niet voor niets bij, lijkt mij. NAD zou vast wel goed zijn voor de Vifa's, maar mij wordt ook Rotel aangeraden. Lars, Meestal betekend belastbaarheid van een luidspreker enkel de grens die electrisch gezien geen schade toebrengt aan je spreekpoel (m.a.w. bij deze belstbaarheid brand hij dus NET! niet door) De meeste units gaan echter bij een veel lagere belastbaarheid al uit hun lineaire bereik, ze lopen dan uit de het magnetisch veld van de magneet, dit klinkt als een erg vervelende vervorming waardoor je 't wel uit je hoofd laat om nog harer te spelen. Je kan waarschijnlijk wel harder spelen gezien je belastbaarheid; maar dan vliegen de conussen je misschien wel om de oren (de spreekspoel is dan trouwens nog niet doorgebrand!!) Het 'Clipping" verhaal van Sodejuu klopt trouwens ook als een bus. Groeten, PS ik let nooit op de belastbaarheid van luidsprekers, die cijfers mogen ze er voor mij af laten, ik ben meer geinteresseerd in het rendement en impedantieverloop van de speaker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts