Jump to content

DIY Pearl

carl
 Share

Recommended Posts

De ruisvloer van de Pearl 2 ligt overigens op - 96dB bij 55dB versterking.

Yup en dat zegt ook helemaal geen mallemoer. Dat is bij kortgesloten ingang. En wie geeft er nou zoveel geld uit aan een PP om de ingang kort te sluiten? :wacko: De werkelijk SNR is die met een SPELEND element er aan. en dan kan het alle kanten op. Maar het zal niet boven de 80 dB uitkomen in het beste geval.

Nope dat is met een 1KHz signaal en 1V op de uitgang

Ja dat is hetzelfde als met kortgesloten ingang. Je moet er uiteraard een signaal op zetten om het te kunnen meten. En bij 1V op de uitgang en 55dB is dat 1,78mV. Ook een waarde die zomaar uit de lucht komt. Pass goochelt hier ook leuk met cijfers. Met een element er aan wordt het echt anders.

Edited by Pjotr

Nou ja, doet er ook niet zoveel toe. We weten allemaal dat het klankmatig resultaat hier veel belangrijker is dan de cijfertjes. En als meneer Oling van mening is dat de Array stil is dan zal dat wel. Vind ik nou niet echt bijzonder. Dat is iedere goede PP als het goed is. Over het algemeen is de plaatruis een stuk hoger dan van PP + element.

Edited by Pjotr

Alle recensies zijn natuurlijk persoonlijke impressies. Maar van wat ik heb gehoord (en dat is erg veel) staken de Einstein en de Pass er toch wel boven uit. Die klonken wel heel erg makkelijk en stemmen klonken toch wel erg natuurlijk. Dat wil niet zeggen dat ik de Blue Amp 42 niet goed vond - maar 13.500 euro is toch wel erg veel geld.

En is Array wel goed dat beweert Hans maar zijn broer is de ontwerper en de maker van het product, is dat geloofwaardig ?

Mvg wol

Gelukkig zijn er veel gebruikers die die mening ook delen. Ik heb soms het idee dat er allerlei verhalen door "de gevestigde orde" rond worden gestrooid om het kleine, direct verkopende firma's moeilijker te maken. Ook is het nét in welke situatie heb je Array gehoord. Een keer op proef ter vervanging van een component?, of gedurende langere tijd waarbij geprobeerd is, de rest van de luisteromgeving te optimaliseren?

Maar misschien moet je eens komen luisteren. Dan is het voor jouw misschien geloofwaardiger.

Als ik dan toch neurotisch zou moeten zijn Jack.

Er zijn ergere dingen.

Nou.... :unsure: het lijkt me verschrikkelijk. Nooit ergens van kunnen genieten.  :(

Maar even on-topic. Ik heb de afgelopen tijd met een Fet pre-amp gespeeld die

wel iets wel heeft van de Pearl .  Fet's  zijn mooie componenten.   :)

Hoi Roger, het gaat om de pp van Jack. Laat je niets wijs maken verder, fetjes in een pp zijn van de orde een paar centen/dubbeltjes. Punt is dat de mooie Toshiba fetjes al tientallen jaren niet meer gemaakt worden en vrijwel niet meer de vinden. Maar ook daar betaalde ik in de jaren '90 20 Hollandse centen voor hoor  :)  Het nu wat de gek daarvoor geeft. Maar er zijn nog steeds erg goede mooie courante fets voor een paar dubbeltjes te koop...

Een heleboel..... 2SK127 en 2SJ43 in de pre-pre,  riaa en toonregeling/uitgang.  Merk weet ik niet, wel goede want ze hebben geen zwarte pootjes.  Ik heb  2 van deze voorversterkers een in het brons en 1 in het zilver.  

Die in het brons, is niet optisch niet zo mooi,  was ook maar €50, daar heb ik alle elco's al vervangen door Vishay 136.  Speelt mooi ruis arm.  Het leuke is dat je bij MM 22K, 50K en 100K hebt met allerlei capaciteiten.  Ik kan b.v. mijn Thorens waar een Nagaoka JT-322 in zit op 100KΩ afsluiten.

Af en toe zet ik het neer  :)

Edited by Tubejack

Een heleboel..... 2SK127 en 2SJ43 in de pre-pre,  riaa en toonregeling/uitgang.  Merk weet ik niet, wel goeie want ze hebben geen zwarte pootjes :)    

Hoezo goeie? Kwestie van smaak. Met schone pootjes zijn het tamme fets :lol: De wilde zijn toch het lekkerst.

Er zijn een aantal halfgeleiders waar de oxide via de pootjes door de behuizing heen vreten waarbij langzaam het silicium plaatje ook op gevreten wordt.  Het begint met meer ruis, gekraak en op een gegeven ogenblik houdt het vanzelf op. Gek genoeg hebben niet alle halfgeleiders er last van. Meestal vervang ik ze, want voor dit soort bedragen kan ik zelf niet bouwen. Het is net wat je zegt dubbeltjes werk  ;)

Edited by Tubejack