Hans van Liempd Posted 3 november 2016 Report Share Posted 3 november 2016 (edited) Wie gaat er komend weekend naar de IEar-show in het Willem II stadion? Ik ben er zaterdag. Edited 19 november 2023 by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 3 november 2016 Report Share Posted 3 november 2016 Ik denk het niet, zaterdagmiddag een wijnproeverij. Daarvoor komt Roger nog even langs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 3 november 2016 Members Report Share Posted 3 november 2016 Zaterdag mono show (ja, ja, mono platen draaien) bij Rhapsody! Dan is de keuze voor mij niet zo moeilijk meer... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 3 november 2016 Report Share Posted 3 november 2016 Wie gaat er komend weekend naar de IEar-show in het Willem II stadion? Ik ben er zaterdag. Yep,ook zaterdag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 3 november 2016 Author Report Share Posted 3 november 2016 Yep,ook zaterdag. Voor jouw een echte thuiswedstrijd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 3 november 2016 Report Share Posted 3 november 2016 Klopt,lekker dichtbij. Vorig jaar in Oisterwijk vond ik het een leuke show dus ga ik nu ook kijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 3 november 2016 Report Share Posted 3 november 2016 Programma ziet er veelbelovend uit: http://audioshowiear.nl/ Soort van HighEnd Firato. Als de ruimten en gastvrouw er nu net zo uitzien als op de website...... Maar dat zal wel weer nepsite zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 4 november 2016 Author Report Share Posted 4 november 2016 (edited) Vorig jaar was deze show de eerste keer in een conferentieoord. Toen was de show al behoorlijk groot en erg druk bezocht. In het Willem II stadion heb ik nog geen audioshow meegemaakt. Maar dat is wel kleiner dan het Afas stadion. Maar in Alkmaar worden ook niet alle ruimten gebruikt. Ik verwacht dus zoiets als de ASSA show. De winkel van IEar is inderdaad erg mooi en groot. Bovendien kundig en ervaren personeel. Edited 4 november 2016 by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 4 november 2016 Report Share Posted 4 november 2016 En nog gratis toegang ook,wat voor gedachte zit daar achter. Ze zouden ook een toegangsprijs kunnen vragen,al is het maar e5. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 4 november 2016 Report Share Posted 4 november 2016 De show in Krefeld is ook gratis. Je kan het zien als geste naar de klanten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 4 november 2016 Report Share Posted 4 november 2016 Zo zie ik het ook,bovendien is het nog niet zo ingeburgerd als de X-fi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 4 november 2016 Report Share Posted 4 november 2016 Eigenlijk is het belachelijk dat je entree moet betalen voor een show als de X-Fi. Het is immers een reclameshow. Je betaalt toch ook niet voor de reclame die in een blad staat of op TV wordt uitgezonden? ik begrijp dat de locatie afgehuurd moet worden en er organisatorisch wel eea geregeld moet worden. De standhouders betalen echter elk jaar meer voor een paar vierkante meter en die prijzen zijn niet mals. Ik heb het idee dat de organisatie er een verdienmodel op na houdt. Daar is niks mis mee, alleen de winstmarge moet wel binnen proporties blijven vind ik. Het moet niet zo zijn dat hij de jaaromzet van een slechtlopende zaak ermee wil goedmaken. Daarom juich ik alle gratis toegankelijke shows ook van harte toe. BTW, de Krefeld show wordt georganiseerd door een vereniging (AAA). Die hebben geen winstoogmerk. De AAA is sowieso een zeer levendige vereniging die veel meer organiseerd dan deze jaarlijkse show. Bovendien loopt ern veel kennis rond, hebben ze leden uit en contacten met mensen uit professionele kringen (opnametechnici van WDR, etc) die dit veelal uit goodwil doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 5 november 2016 Members Report Share Posted 5 november 2016 Naar Veldhoven fietsen is ook gratis, gaan wij zeuren om 10 euro,s, Maar dit jaar waren er heel veel aanbieders, volgend jaar kun je een wc afhuren om je product te tonen Krefeld is ook veel beter niet omdat het analoog is ,maar het is veel professioneler opgezet ook met de workshop kunnen andere show niet aan tippen. Maar elke jaar zijn ook de zelfde de hokjes bomvol met apparaten gekken, net of er niks anders bestaat aan producten. Mvg wol Of Krefeld nu zo veel meer professioneel is opgezet waag ik te betwijfelen, wel is deze al 25 maal georganiseerd, de X-fi pas 5 maal. Even gezien vanaf onze kant, en deze kijk in onze keuken is me afgeraden maar ik wil het toch wel een keer kwijt: Dat tientje entree steekt behoorlijk als ik daar onze calculatie op loslaat, buiten die entree voor de bezoekers, waar wij idd geen euro van zien, was ik voor mijn stand (calculatie losgelaten op het aantal bezoekers) € 2,75 per bezoeker kwijt. In Krefeld komt dat neer op € 0,50 per bezoeker. En dan is de entree daar nog gratis! Het steekt dan behoorlijk dat er in Veldhoven verschillende malen door betalende bezoekers de opmerking werd gemaakt ''Waarom moeten wij betalen zodat jullie hier staan te demonstreren?'' Ga dan maar eens uitleggen hoeveel geld je kwijt bent om daar te kunnen staan! Enig idee hoeveel je moet verkopen om zo'n show uberhaupt terug te verdienen? Dit was trouwens in de VAD/AV-NU tijd nog extremer, dat wil ik er dan nog wel even bij vermelden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 5 november 2016 Report Share Posted 5 november 2016 Als Marco van te voren wist of het een verdienmodel wordt, kan hij schatrijk worden. Dit soort dingen blijft een gok. En je moet maar waarderen dat ondernemers die gok wagen. En dat tientje; tja .... Een hobby kost nou eenmaal geld, dus dat heb ik er wel voor over. En inclusief reis en verteringen wordt het nog flink wat meer. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 5 november 2016 Report Share Posted 5 november 2016 Heren, het gaat mij niet om dat tientje. Ik zet het af tegen de (on)behoorlijke prijzen die de deelnemers moeten betalen voor een ruimte. Laten we voor de eenvoudigheid een kleine ruimte zetten op €1000 voor 2 dagen (ik weet dat het meer is). Er zijn ca 60 van dat soor kamertjes. De grote kamers zijn een stuk duurder en zelfs de tafels in de doorgangen moeten zwaar betaald worden.Tel daar de inkomsten van laten we zeggen 3000 x €10 voor de entree, dan komt er toch een berg geld op een hoop. Dan rijst bij mij de vraag "Wat kost het afhuren van die locatie?" Er zit volgens mij een verdienmodel acher voor de organisatie die niet mals is, om niet te zeggen buiten proporties. Dat kan volgens mij een heel stuk minder kapitalistisch. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 5 november 2016 Report Share Posted 5 november 2016 Dat zou me niets verbazen. In Utrecht kon de toegang nog wel gratis. Maar na de verhuizing niet meer. Nu geloof ik zeker dat het in Veldhoven wat duurder is maar zo veel?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 5 november 2016 Report Share Posted 5 november 2016 En dan vergeet je nog dat er ook flink verdiend werd aan de catering. Vette prijzen die ook duiden op een bovenmatig verdienmodel. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 5 november 2016 Report Share Posted 5 november 2016 (edited) Ik vind Krefeld werkelijk fantastisch. De prijzen voor de bedrijven ken ik niet, maar voor ons als bezoeker is het gratis. Daarbij ook ruimtes voor lezingen en demo's eigen leden en dat zijn niet betalende deelnemers. Wat ik in Veldhoven ook mis is een centrale ontmoetingsplaats met "kraampjes" e.d. net als in Krefeld. Dit bevordert de gezelligheid. Ik vermoed dat ze in Krefeld op veel lagere kosten zitten door goedkopere accommodatie en vrijwilligerswerk. Totaal andere opzet en wat mij betreft veel beter. Edited 5 november 2016 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 5 november 2016 Author Report Share Posted 5 november 2016 (edited) Vandaag naar het Willem II stadion geveest. iEar had de zaakjes prima voor elkaar. De show is groter dan de Assa. Bovendien is de show extra de moeite waard door de vele lezingen en zeer goede demo's. Er zijn ook veel vertegenwoordigers van fabrikanten. De lokatie is ook prima, maar wel kleiner dan Veldhoven. Bovendien zijn de ruimten akoestisch prima in orde en zijn er stenen tussenmuren. Het moet er we erg hard gaan om er aan de andere kant van de muur last van te hebben. Maar Monitor Audio kreeg dat toch voor elkaar, de idioten! Het was er ook erg druk met een relatief jong publiek. Er zat in een ruimte ca 20 man voor me. Daar zat daar zegge en schrijven een grijze kop tussen. Ook zag ik er veel meer vrouwen dan op de Xfi. Ik kan niet anders concluderen dat iEar z'n zaakjes goed voor elkaar heeft. Maar ik hoorde 7 maanden voorbereidingstijd.!! Edited 6 november 2016 by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 5 november 2016 Report Share Posted 5 november 2016 Ik ben er ook geweest. De meeste demo's klonken goed,behalve in de ruimte waar transroter dt's stonden. Een halfronde muur daar schuintegenover een rechte muur en daarnaast een open ruimte. Zeer belabberde akoustiek en het volume stond te hoog. Veel mooi spul gezien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 5 november 2016 Members Report Share Posted 5 november 2016 En wat kost een ruimte van high-end München ? Mvg wol Ehhh 35K voor 85 m2... Deel dat maar door de 25.000 bezoekers! Of vind je dat een verkeerde calculatie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 5 november 2016 Report Share Posted 5 november 2016 (edited) High-end München 412 euro per vierkante meter High-end München 8.750 euro per dag High-end München 1,40 euro per potentiële bezoeker. versus X-fi 2,75 euro per potentiële bezoeker* Data* High-end München - 35.000 euro - 85 vierkante meter - in potentie 25.000 bezoekers - 4 dagen lang X-fi - onbekend Alles staat of valt of je bezoekers ook kopers worden. De financiering van iedere beurs is een belasting voor het budget van een importeur of winkelier. * Op basis van Arden zijn post eerder. Edited 5 november 2016 by Ivan10 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 6 november 2016 Report Share Posted 6 november 2016 Cd 4you verkocht veel cd's en lp's die haalt zijn staangeld er wel uit. Zijn lp's zijn ook niet de goedkoopste maar wel hele goede persingen(direct mastering) Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 november 2016 Report Share Posted 6 november 2016 Blij voor Gerrit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 6 november 2016 Author Report Share Posted 6 november 2016 Dat wat entree voor een audioshow moet betalen vind ik geen probleem, maar dat de demogevers daarnaast een poot uitgedraaid wordt vind ik rampzalig. Kleine importeurs wordt et zo onmogelijk gemaakt deel te nemen. En dat zijn vaak juist de leuke dingen om eens te beluisteren. Van de andere kant... Zo'n conferentieoord kost ook het nodige en zit echt niet dagelijks vol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts