Jump to content

De IEar-show in het Tilburgse Willem II stadion.

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

De newmusic show in Brussel was goed!

Echter, ik stel me de vraag wat daar het doel is van zo'n show? Een standhouder staat nog altijd op een event - wat ook een investering is voor hem - teneinde te verkopen. Ik heb in Brussel veel dingen gezien waarvan ik me de vraag stelde 1) wie dit kan kopen, en 2) waar je de ruimte haalt om die dingen tot hun recht te laten komen? Rest dat de bedoeling van zo'n event is om aan te tonen wat het beste kunnen is van de fabrikant. Mooi, maar Ik vind dit een ietwat bijzondere benadering.

Ik heb er heel mooie dingen gezien en gehoord. Op andere fora is het eea te lezen over wat forum leden die de beurs bezocht hebben, al-dan-niet goed vinden. Ik ga me daar niet aan bezondigen omdat smaak vrij persoonlijk is, maar ik vond het een heel geslaagd event. Mooi aanbod, goede organisatie en de standhouders hadden zich uitgesloofd om in de niet ideale ruimtes hun sets zo goed mogelijk te laten spelen.

Benieuwd naar komend weekend in Tilburg!

1 hour ago, kurt1970 said:

De newmusic show in Brussel was goed!

Echter, ik stel me de vraag wat daar het doel is van zo'n show? Een standhouder staat nog altijd op een event - wat ook een investering is voor hem - teneinde te verkopen. Ik heb in Brussel veel dingen gezien waarvan ik me de vraag stelde 1) wie dit kan kopen, en 2) waar je de ruimte haalt om die dingen tot hun recht te laten komen? Rest dat de bedoeling van zo'n event is om aan te tonen wat het beste kunnen is van de fabrikant. Mooi, maar Ik vind dit een ietwat bijzondere benadering.

Ik heb er heel mooie dingen gezien en gehoord. Op andere fora is het eea te lezen over wat forum leden die de beurs bezocht hebben, al-dan-niet goed vinden. Ik ga me daar niet aan bezondigen omdat smaak vrij persoonlijk is, maar ik vond het een heel geslaagd event. Mooi aanbod, goede organisatie en de standhouders hadden zich uitgesloofd om in de niet ideale ruimtes hun sets zo goed mogelijk te laten spelen.

Benieuwd naar komend weekend in Tilburg!

Een gevalletje wie-heeft-de-grootste!

Vaak staat er peperdure apparatuur waar je een zaal voor nodig hebt.

Exposanten, laat eens apparatuur horen van b.v. 2000 euro per set tot 10.000 euro. 

Daar komt toch geen hond op af.

Mensen komen juist naar een show waar je een set kan horen waar je zelf alleen maar van kunt dromen.

Dat zijn wel de publiek trekkers.

Dat je bij een verkoop show ook betaalbaar spul moet zetten lijkt me evident.

De speakers is wat een set groot maakt voor een ruimte. Uiteraard zijn er ook heel grote versterkers die niet in een normale kamer passen, maar dat is tegenwoordig toch het probleem niet meer. Als in een grote set magie hoort kun je er wel vanuit gaan dat de bron heel erg goed is. Ik ga meestal voor deze indruk naar een beurs. Speakers is zo ruimte afhankelijk, dat heeft geen zin.

28 minutes ago, kappa7 said:

Daar komt toch geen hond op af.

Mensen komen juist naar een show waar je een set kan horen waar je zelf alleen maar van kunt dromen.

Dat zijn wel de publiek trekkers.

Dat je bij een verkoop show ook betaalbaar spul moet zetten lijkt me evident.

Het hangt uiteraard volledig af van de persoonlijke verwachtingen als je naar een event gaat, maar ik ben het niet volledig eens met het feit dat er geen hond op afkomt als je mainstream apparatuur tentoon stelt. Als ik naar een autobeurs ga bv, heb ik geen boodschap als daar 90% Ferraris, Bentleys, Rolls Royces ed worden getoond, omdat ik die nooit ga kunnen kopen. Dat geldt voor 90% van de bezoekers, denk ik. Maw, toon 90% middenklasse auto's, en 10% extreme autos. Hetzelfde geldt voor audio apparatuur.

In Brussel heb ik de meer betaalbare zaken gemist.

27 minutes ago, Hans van Liempd said:

Toch staan er meer mensen om die Ferrari dan om die Peugeot 208.

Mogelijks, maar hoeveel gaan hem kopen?

200 mensen rond een Ferrari, waarbij 0 hem gaan kopen (wie een Ferrari wil kopen, gaat niet naar een beurs), of 20 mensen rond een Peugeot, waarna er 3 worden verkocht. Waarmee gaat de verdeler gelukkigst zijn?

Is mijn perceptie. Misschien kan @Bebatolizijn mening delen, gezien hij vroeger vaker op dergelijke events heeft gestaan.

Edited by kurt1970

Ach.. het gaat natuurlijk om naamsbekendheidheid. En Iear verkoopt de spullen wel. Of AudioExpert of weer andere audiowinkels. 

Ik ken verschillende mensen met zo'n topset. Dus het zal zeker ooit nieuw verkocht zijn. Mijn Watt Puppy's zijn ook ooit nieuw verkocht. Nieuwe zijn voor mij onbetaalbaar. Maar wanneer niemand die tweedehand spullen wil, wordt er ook nooit iets nieuws gekocht door de mensen die het wel kunnen betalen.

3 hours ago, kurt1970 said:

Mogelijks, maar hoeveel gaan hem kopen?

200 mensen rond een Ferrari, waarbij 0 hem gaan kopen (wie een Ferrari wil kopen, gaat niet naar een beurs), of 20 mensen rond een Peugeot, waarna er 3 worden verkocht. Waarmee gaat de verdeler gelukkigst zijn?

Is mijn perceptie. Misschien kan @Bebatolizijn mening delen, gezien hij vroeger vaker op dergelijke events heeft gestaan.

Als je een show organiseert en je doet dat met "betaalbare" producten kan je het wel vergeten, er komt niemand op af. Destijds bij de Pastorijshows stond op zolder steeds de meest exclusieve set, wel veel mensen gingen eerst daar kijken en dan pas de rest. Je hebt nu eenmaal een publiekstrekker nodig.

Toch stelden we betaalbare sets en dat werd wel gewaardeerd. Ik denk even aan Harbeth, Russel K, Magnepan, ......

Die shows in de Pastorij waren wel altijd de moeite waard. Ik heb er telkens van genoten. B)

Het klopt ook wel dat je een paar publiekstrekkers op een show nodig hebt. Stel je gaat naar een autoshow en daar staan alleen Suzuki Alto's, VW Up's, Daihatsu Cuore's en soortgelijke vehikels! Daar komt echt niemand op af.

49 minutes ago, Sodejuu said:

Die shows in de Pastorij waren wel altijd de moeite waard. Ik heb er telkens van genoten. B)

Bedankt Roger, wij hebben dat altijd er graag gedaan.

Enkele foto's van de shows:

Gydotron-Audio-885x576.jpg

gydotron_2016_005-1200x675.jpg

20170105090605_gydotron_2.jpg

12675BAF-86A5-4FDE-A949-E30FD076F0C3.jpe

Laatste foto is van onze voormalige winkel.

gydotron-wijnegem.jpg

Ik mis die kleinschaliger shows wél. Ik genoot ook altijd volop bij de Pastorij-show. Maar ook de kleinere shows door winkels worden steeds schaarser. Audio Expert heeft een paar kleinere shows gegeven, maar dat is ook al weer jaren geleden. De shows van Marco vind ik ook de moeite waard, maar HvH is toch een behoorlijke afstand.

Shows als de I-Ear show zijn zo verschrikkelijk druk en luisteren is nauwelijks mogelijk. Overal wordt er gepraat. Is het niet door het publiek, dan is het door de demogevers. Ik ga a.s. zaterdag, maar ik ben ook benieuwd hoe lang ik het daar uit hou.

De audioclub is eigenlijk nog de enige gelegenheid waar rustig luisteren naar een set nog mogelijk is. Zeker wanneer het op redelijke afstand is.  Voordeel is daar ook, dat je de akoestiek van de demoruimte leert kennen en daar de set niet op afrekent.

Edited by Hans van Liempd

7 hours ago, Bebatoli said:

Bedankt Roger, wij hebben dat altijd er graag gedaan.

Enkele foto's van de shows:

Gydotron-Audio-885x576.jpg

gydotron_2016_005-1200x675.jpg

20170105090605_gydotron_2.jpg

12675BAF-86A5-4FDE-A949-E30FD076F0C3.jpe

Laatste foto is van onze voormalige winkel.

gydotron-wijnegem.jpg

Daar staat voor een paar centen Guido.

1 minute ago, Jongensdroom said:

Daar staat voor een paar centen Guido.

Dat klopt en 80% wat je op de foto's ziet was van de winkel. Onze investeringen waren echt groot, maar gelukkig hebben we het geluk gehad om ook in verhouding te verkopen.

Wij zijn stap voor stap gestart en hebben nooit in 1 keer voor een gigantisch bedrag moeten investeren en ik geloof nooit dat men dat nu nog kan afdwingen, daar is de markt niet meer voor.

18 minutes ago, Roots said:

Ik vroeg eens bij mijn dichts bij zijnde dealer, waarom ga je geen Audio Research verkopen dan?: Jahah, dan moet ik eerst voor 80000 inkopen vooraf!

Herkenbaar. Mijn neef had een autozaak die door mijn oom opgericht is. Belachelijk wat zij de laatste jaren van hogerhand door in dit geval van FIAT opgedrongen kregen.  En dat geldt voor meerdere, kleinere, lokale, gewezen merkdealers. Juist diegene (kleine vissen) die deze merken groot gemaakt hebben. Nog een voorbeeld: in mijn opgroeidorp had je o.a. Jan Bakkes (Toyota) en Demarteau (Mazda) en die hebben lokaal (verenigingen/ politiek) veel bijgedragen (natuurlijk deels ook uit belang). 

P.S. Geen medelijden met mijn neef overigens. Die heeft nog goed geboerd en werkt momenteel ter overbrugging in het onderwijs/ MTS autotechniek.     

Yamaha muziekinstrumenten liet grote dealers tekenen, dat ze niet meer mochten doorleveren aan kleinere handelaren zoals ik. 

Mijn dealer tekende gewoon en bleef gewoon doorleveren. Deze macht heeft Yamaha nu niet meer.