carl Posted 16 november 2023 Report Share Posted 16 november 2023 (edited) - Helaas was Gydo te ver rijden voor mij. - Voor mij is hifi op shows naar installaties luisteren die in normale kamers passen. Edited 16 november 2023 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 16 november 2023 Report Share Posted 16 november 2023 2 hours ago, carl said: - Voor mij is hifi op shows naar installaties luisteren die in normale kamers passen. Nou, ik vond het best wel een ervaring om de Blumenhofer Gran Gioia eens te horen. Dat was nog in Wapenveld bij Audio21. Volgens mij was Jongensdroom daar ook bij? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 17 november 2023 Report Share Posted 17 november 2023 (edited) Ben ik met je eens René. Voor dat soort systemen moet ik wel een nieuw huis kopen. Heb ik geen zin in. Edited 17 november 2023 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 17 november 2023 Report Share Posted 17 november 2023 2 hours ago, carl said: Ben ik met je eens René. Voor dat soort systemen moet ik wel een nieuw huis kopen. Heb ik geen zin in. Haha, nee ik ook niet hoor. Maar ik vind het wel héél erg leuk om ze gehoord te hebben, net als die lijnbronnen van Cock. Voor ons mij ver buiten bereik maar wel goed om dat soort systemen eens een keertje te kunnen/mogen beluisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 17 november 2023 Report Share Posted 17 november 2023 Die lijnbronnen heb ik nog nooit gehoord René. Die grote Blumenhofers vindt ik eigenlijk altijd geweldig. Echt respect heb ik voor ontwerpers die kleinere systemen maken die in kleinere ruimten net zo goed klinken. En voor mij liefst buizenvriendelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 18 november 2023 Author Report Share Posted 18 november 2023 Vanmorgen ben ik "even" naar de I-Ear show geweest. Ik had er eigenlijk gezien eerdere edities weinig zin in, maar wou de set van Marco graag horen. Verder was het erg druk en kwam ik veel bekenden tegen. dat was dan wél weer leuk. Maar naar een sets van tonnen luisteren die dan nóg niet echt muziek maken in kamers vol met leuterende mensen. Daar vind ik helemaal niks aan. Bij een paar kamers was het wel beter. Zoals in de kamer van Isosonic die twee dezelfde sets luidsprekers (Focal) naast elkaar had staan, een set op spikes en de andere op de ontkoppelaars. Dan werd random omgeschakeld. En dat was heel goed hoorbaar in het voordeel van de luidsprekers met ontkoppelaars. De kamer er naast bij Nagra was ook rustig en was luisteren wel mogelijk. Maar echt goed klinken deed het daar ook niet. Bij veel andere kamers leek het "zet maar neer, sluit maar aan, en het zal wel goed zijn". Maar ook verschillende sets met demotijden. Erg mooi wanneer je daar een half uur op wil wachten, maar dat had ik het geduld dan weer niet voor. Bij de set van Sonus Faber met Mc Intosch had ik dat wel gedaan. Maar veel te luid en een waardeloos stereobeeld. Ik zat vooraan in het midden, maar nog geen stereobeeld. En scherpte op de stemmen. Dat mág toch niet bij zo'n dure set. Bij Tarascon met de grote "kabouter Plop" luidsprekers was het stereobeeld wél ok, maar kwam er ook die vervelende scherpte door. Dat was met Halcro en Grimm MU-2. Daar had ik dus duidelijk hogere verwachtingen van. Het meest rampzalig zijn de kamers met meerdere sets in één ruimte (zoals bij Tarascon). Die spelen dan wel om de beurt, Maar in de andere hoeken wordt dan luid gepraat en gelachen. Ik ben daarna nog even naar de kamer van Music 2 gegaan. Daar was het ondertussen ook erg druk geworden. En het bijzondere daar was, dat de mensen stil waren tijdens het wisselen van de plaat en wanneer deze speelde weer luidruchtig verder gingen met hun gesprek. Toen was ik er eigenlijk wel klaar mee. Ik vind het jammer, dat ik in geen enkele kamer een kleine set heb gehoord die serieus goed klonk. Dit is toch het meest wat I-Ear verkoopt, maar daar was erg weinig aandacht aan geschonken. Maar de eerste set die ik hoorde en waar ik mee begon, klonk heeel erg goed. Dat was die waar ik voor kwam. De grote Bumenhofers op v.d. Hul versterking en met twee draaitafels. Ik heb niet precies gezien welke draaitafels het waren, maar de rechtse vond ik van de twee het allerbest. Of daar werden de beste platen op gelegd natuurlijk. Een plaat met Japans drumwerk heb ik nimmer zo realistisch gehoord. Maar ook de eerder genoemde Hugh Masekela klonk uitmuntend. Marce vod het laag van deze plaat zo bijzonder. Ik weet nou wat hij bedoeld, wél mooi laag, maar niet het plukken, waarvan ik vind dat dit het instrument beter laat horen. Dit vond ik wat "zoemend"laag. Maar dit is dus wat Marco mooi vind. Ik ben meer van snorrend en plukkend laag. Ieder zijn meug. Of dat geplakte laag er ook zo mooi uit kwam heb ik niet kunnen beoordelen. Maar de klappen op die grote trommels waren super realistisch. Ik hoop dat het voor de mensen die morgen gaan, beter klinkt. Meestal is dat op de tweede dag ook wel. Ik heb ook weer ervaren, dat op de clubavonden van onze club veel beter te horen is, wat sets kunnen en ik daarmee meer luisterervaring op doe. Bovendien zijn de luisteraars daar behoorlijk stil en is echt luisteren prima mogelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcelMR Posted 18 november 2023 Report Share Posted 18 november 2023 33 minutes ago, Hans van Liempd said: Vanmorgen ben ik "even" naar de I-Ear show geweest. Ik had er eigenlijk gezien eerdere edities weinig zin in, maar wou de set van Marco graag horen. Verder was het erg druk en kwam ik veel bekenden tegen. dat was dan wél weer leuk. Maar naar een sets van tonnen luisteren die dan nóg niet echt muziek maken in kamers vol met leuterende mensen. Daar vind ik helemaal niks aan. Bij een paar kamers was het wel beter. Zoals in de kamer van Isosonic die twee dezelfde sets luidsprekers (Focal) naast elkaar had staan, een set op spikes en de andere op de ontkoppelaars. Dan werd random omgeschakeld. En dat was heel goed hoorbaar in het voordeel van de luidsprekers met ontkoppelaars. De kamer er naast bij Nagra was ook rustig en was luisteren wel mogelijk. Maar echt goed klinken deed het daar ook niet. Bij veel andere kamers leek het "zet maar neer, sluit maar aan, en het zal wel goed zijn". Maar ook verschillende sets met demotijden. Erg mooi wanneer je daar een half uur op wil wachten, maar dat had ik het geduld dan weer niet voor. Bij de set van Sonus Faber met Mc Intosch had ik dat wel gedaan. Maar veel te luid en een waardeloos stereobeeld. Ik zat vooraan in het midden, maar nog geen stereobeeld. En scherpte op de stemmen. Dat mág toch niet bij zo'n dure set. Bij Tarascon met de grote "kabouter Plop" luidsprekers was het stereobeeld wél ok, maar kwam er ook die vervelende scherpte door. Dat was met Halcro en Grimm MU-2. Daar had ik dus duidelijk hogere verwachtingen van. Het meest rampzalig zijn de kamers met meerdere sets in één ruimte (zoals bij Tarascon). Die spelen dan wel om de beurt, Maar in de andere hoeken wordt dan luid gepraat en gelachen. Ik ben daarna nog even naar de kamer van Music 2 gegaan. Daar was het ondertussen ook erg druk geworden. En het bijzondere daar was, dat de mensen stil waren tijdens het wisselen van de plaat en wanneer deze speelde weer luidruchtig verder gingen met hun gesprek. Toen was ik er eigenlijk wel klaar mee. Ik vind het jammer, dat ik in geen enkele kamer een kleine set heb gehoord die serieus goed klonk. Dit is toch het meest wat I-Ear verkoopt, maar daar was erg weinig aandacht aan geschonken. Maar de eerste set die ik hoorde en waar ik mee begon, klonk heeel erg goed. Dat was die waar ik voor kwam. De grote Bumenhofers op v.d. Hul versterking en met twee draaitafels. Ik heb niet precies gezien welke draaitafels het waren, maar de rechtse vond ik van de twee het allerbest. Of daar werden de beste platen op gelegd natuurlijk. Een plaat met Japans drumwerk heb ik nimmer zo realistisch gehoord. Maar ook de eerder genoemde Hugh Masekela klonk uitmuntend. Marce vod het laag van deze plaat zo bijzonder. Ik weet nou wat hij bedoeld, wél mooi laag, maar niet het plukken, waarvan ik vind dat dit het instrument beter laat horen. Dit vond ik wat "zoemend"laag. Maar dit is dus wat Marco mooi vind. Ik ben meer van snorrend en plukkend laag. Ieder zijn meug. Of dat geplakte laag er ook zo mooi uit kwam heb ik niet kunnen beoordelen. Maar de klappen op die grote trommels waren super realistisch. Ik hoop dat het voor de mensen die morgen gaan, beter klinkt. Meestal is dat op de tweede dag ook wel. Ik heb ook weer ervaren, dat op de clubavonden van onze club veel beter te horen is, wat sets kunnen en ik daarmee meer luisterervaring op doe. Bovendien zijn de luisteraars daar behoorlijk stil en is echt luisteren prima mogelijk. Goed Hans, ik ga er morgen met lage verwachtingen naar toe behalve voor Music2 dan kan het alleen nog meevallen. Ik wil ook nog wat CD'tjes kopen die ik ooit streamde. De weg er naar toe is al genieten met mijn installatie in de auto en dan vooral de eigen muziekkeuze. Daar heb ik ook vaak niet zo'n hoge verwachtingen van bij de meeste audiobeurzen, uitzonderingen (M2) nagelaten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 18 november 2023 Author Report Share Posted 18 november 2023 De winkel van Gerrit Nutters is overgenomen door Erik Beenhakkers van Hi-Stands uit Hapert. Die staat ook met CD's en LP's bij I-Ear. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 18 november 2023 Report Share Posted 18 november 2023 On 16-11-2023 at 22:14, René N. said: Nou, ik vond het best wel een ervaring om de Blumenhofer Gran Gioia eens te horen. Dat was nog in Wapenveld bij Audio21. Volgens mij was Jongensdroom daar ook bij? Zeker weten en enorm onder indruk. Ook later nog een paar keer ademloos zitten luisteren. Dat was bij A10 Hifi en op een beurs in Rotterdam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 18 november 2023 Report Share Posted 18 november 2023 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 19 november 2023 Report Share Posted 19 november 2023 Zo, net terug van de IEar show. Wat me vooral opviel was de niet aflatende kritiek in zowat elke luisterruimte. Is het zo moeilijk om je bek te houden en je kritiek (die meestal negatief is) later te uiten zonder anderen te storen. Ik heb ook mijn voorkeur maar wat maakt het uit dat ik die hier neerpen, ten eerste is het een momentopname en ten tweede is mijn smaak niet die van een andere en ten derde vind ik het totaal onrespectvol naar de organisator en de standhouders. Just my two cents...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 19 november 2023 Author Report Share Posted 19 november 2023 Waren er vandaag ook leuke dingen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 19 november 2023 Report Share Posted 19 november 2023 3 minutes ago, Hans van Liempd said: Waren er vandaag ook leuke dingen? Ik vond het vooral een uitstekend georganiseerde beurs en het was leuk om met enkele vrienden af te spreken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 19 november 2023 Author Report Share Posted 19 november 2023 Ik hoor het al... we zijn het heel erg eens.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kurt1970 Posted 19 november 2023 Report Share Posted 19 november 2023 59 minutes ago, Hans van Liempd said: Waren er vandaag ook leuke dingen? Dezelfde als gisteren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kurt1970 Posted 19 november 2023 Report Share Posted 19 november 2023 1 hour ago, Bebatoli said: Zo, net terug van de IEar show. Wat me vooral opviel was de niet aflatende kritiek in zowat elke luisterruimte. Is het zo moeilijk om je bek te houden en je kritiek (die meestal negatief is) later te uiten zonder anderen te storen. Ik erger me niet zo snel aan de medemens omdat we nu eenmaal allen verschillend zijn, maar dit was idd frustrerend dit jaar. Getuigt van 0 respect! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 19 november 2023 Report Share Posted 19 november 2023 (edited) 2 hours ago, Hans van Liempd said: Ik hoor het al... we zijn het heel erg eens.. You wish.... Het is spijtig dat je zo weinig respect toont voor de organisator van de beurs en de importeurs die daar gans een weekend werken, tijd en energie in steken. Het is juist daarom dat ik geen verslag schrijf omdat dit totaal irrelevant is. Ik heb zelf genoeg meegemaakt hoe moeilijk het is om op korte termijn in een onbekende ruimte het goed te laten spelen, ik daag je uit om op 1 dag je eigen set top te laten spelen in een beursruimte, ik ben er zeker van dat ze maar half zo goed speelt dan bij je thuis. Het zou je juist sieren om een stuk meer relativeringsvermogen aan de dag te leggen en opening te laten, want op een beurs hoor je zelden de ultieme sound. Het feit dat je Vivid speakers "kabouter plop" speakers noemt vind ik zo denigrerend..... triestig ! Edited 19 november 2023 by Bebatoli Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 19 november 2023 Report Share Posted 19 november 2023 Ze zien er wel heel apart uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 19 november 2023 Report Share Posted 19 november 2023 4 hours ago, Bebatoli said: Zo, net terug van de IEar show. Wat me vooral opviel was de niet aflatende kritiek in zowat elke luisterruimte. Is het zo moeilijk om je bek te houden en je kritiek (die meestal negatief is) later te uiten zonder anderen te storen. Ik heb ook mijn voorkeur maar wat maakt het uit dat ik die hier neerpen, ten eerste is het een momentopname en ten tweede is mijn smaak niet die van een andere en ten derde vind ik het totaal onrespectvol naar de organisator en de standhouders. Just my two cents...... Mensen met zoveel kritiek denken daarmee te scoren en belangrijk te zijn. Ik ben dan altijd benieuwd hoe het bij hen thuis klinkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 19 november 2023 Report Share Posted 19 november 2023 4 hours ago, Hans van Liempd said: Waren er vandaag ook leuke dingen? Ja, twee schaarsgeklede jonge dames. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rob55 Posted 19 november 2023 Report Share Posted 19 november 2023 31 minutes ago, Jongensdroom said: Mensen met zoveel kritiek denken daarmee te scoren en belangrijk te zijn. Ik ben dan altijd benieuwd hoe het bij hen thuis klinkt. Dat zou maar zo erg positief kunnen uitpakken… Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 19 november 2023 Author Report Share Posted 19 november 2023 3 hours ago, Bebatoli said: You wish.... Het is spijtig dat je zo weinig respect toont voor de organisator van de beurs en de importeurs die daar gans een weekend werken, tijd en energie in steken. Het is juist daarom dat ik geen verslag schrijf omdat dit totaal irrelevant is. Ik heb zelf genoeg meegemaakt hoe moeilijk het is om op korte termijn in een onbekende ruimte het goed te laten spelen, ik daag je uit om op 1 dag je eigen set top te laten spelen in een beursruimte, ik ben er zeker van dat ze maar half zo goed speelt dan bij je thuis. Het zou je juist sieren om een stuk meer relativeringsvermogen aan de dag te leggen en opening te laten, want op een beurs hoor je zelden de ultieme sound. Het feit dat je Vivid speakers "kabouter plop" speakers noemt vind ik zo denigrerend..... triestig ! Dat die Vivid speakers (sorry voor het grapje, maar ik denk dat iedereen weet welke speakers ik bedoel) heel goed kunnen klinken weet ik (op de audioclub beluisterd) . En de MU2 ook en die Halcro's ook, dat het daar slecht klonk schrijf ik ook niet, maar dat er veel geleuterd werd wél. Waarom zo'n set scherp klonk? Koud?, niet ingespeeld?, veel storing? Ik weet het niet. Ik hoor wél dat het bij Marco wél perfect klonk. Dat het op zo'n show niet simpel is om een set goed te laten klinken begrijp ik maar al te goed... maar waarom doen die lui dan nét of het wél goed klinkt. Daar zou wat relativering ook op z'n plaats zijn. Nu zijn er veel mensen die komen luisteren en zeggen... dat dit € 200.000,- moet kosten..!! Overigens... onbekende ruimte, de verdeling van de ruimten lijkt al jarenlang erg op elkaar. Maar wanneer ik Marco hoor, hoe hij bijna een dag bezig is om die grote jongens perfect te laten klinken. Dat is vakwerk. Dat de organisatie perfect was, schreef ik ook. Niks op aan te merken. Behalve dat er veel meer mensen komen dan dit gebouw aan kan. Wat ik wél een misser vond, dat er weinig aandacht was voor goedkopere sets. Die kunnen ook heel behoorlijk klinken, maar dat hoorde ik dus nergens. Terwijl dit toch een het grootse deel van de omzet zal zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 19 november 2023 Author Report Share Posted 19 november 2023 1 hour ago, Tubejack said: Ze zien er wel heel apart uit. Én van een super stijve composiet gemaakt. Echt wel topspeakers. De ontwerper heeft voor B&W de eerste nautilus ontworpen (dat slakkenhuis, of is dat ook denigrerend?). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 19 november 2023 Report Share Posted 19 november 2023 2 hours ago, Jongensdroom said: Ja, twee schaarsgeklede jonge dames. Zijn er daar ook foto's van....? En iets positiefs te melden behalve hoe imponerend de grootste luidspreker klonk op de show. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 19 november 2023 Report Share Posted 19 november 2023 1 hour ago, Roots said: Zijn er daar ook foto's van....? En iets positiefs te melden behalve hoe imponerend de grootste luidspreker klonk op de show. Ik zal het maar eerlijk zeggen: "k was er helemaal niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts