Jump to content

De IEar-show in het Tilburgse Willem II stadion.

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Ik was er afgelopen zaterdag.
Twee sets die mij in positieve zin erg opvielen waren o.a. Nagra met KEF Blade luidsprekers. Dit was voor mij de absolute topper van de show. Jammer dat dit in een veel te kleine kamer gepropt werd. Dit was overigens een van de weinige ruimtes waar tijdens de muziek iedereen doodstil zat te luisteren naar de muziek... en naar de demogever.

En zo hoort het.

Helaas wordt er in de diverse nieuwsberichten niet over deze set gesproken.

Een tweede set die ik ongelofelijk goed vond klinken was een van de NAIM sets met die lichtblauwe Focal luidsprekers. Ergens halverwege deze (https://hifi.nl/artikel/33017/Audio-Show-iEar-2023-uitreiking-HIFI-awards.html) pagina is een foto zien.

Edited by edwin16

5 hours ago, edwin16 said:

Een tweede set die ik ongelofelijk goed vond klinken was een van de NAIM sets met die lichtblauwe Focal luidsprekers. Ergens halverwege deze (https://hifi.nl/artikel/33017/Audio-Show-iEar-2023-uitreiking-HIFI-awards.html) pagina is een foto zien.

Als je deze https://hifi.nl/gfx/20231118165426_Latham_op_iEar_2023_2.jpeg bedoelt, dan vond ik die voor geen meter spelen. Het is al het 2de of 3de jaar dat die daar worden gedemonstreerd icm met Naim. Ik vond die veel te scherp/schel klinken. Zo zie je maar hoe meningen kunnen verschillen.

Toen wij in de rumte van de Blades waren, konden we nauwelijks Johan Coorg verstaan door het gekakel en gelach.

14 hours ago, edwin16 said:

Ik was er afgelopen zaterdag.
Twee sets die mij in positieve zin erg opvielen waren o.a. Nagra met KEF Blade luidsprekers. Dit was voor mij de absolute topper van de show. Jammer dat dit in een veel te kleine kamer gepropt werd. Dit was overigens een van de weinige ruimtes waar tijdens de muziek iedereen doodstil zat te luisteren naar de muziek... en naar de demogever.

En zo hoort het.

Helaas wordt er in de diverse nieuwsberichten niet over deze set gesproken.

Vond je die twee sets niet wat scherp klinken??

3 minutes ago, Hans van Liempd said:

Vond je die twee sets niet wat scherp klinken??

Met alle respect Hans, maar hoe kan je in godsnaam nu serieuze conclusies trekken op zo'n beurs. Het zijn nu eenmaal moment opnames en tevens smaak gebonden.

11 minutes ago, Bebatoli said:

Met alle respect Hans, maar hoe kan je in godsnaam nu serieuze conclusies trekken op zo'n beurs. Het zijn nu eenmaal moment opnames en tevens smaak gebonden.

Klopt, ik concludeer niks, maar vraag of Edwin niet een gelijke ervaring had.

Just now, Hans van Liempd said:

Nee, ik vond ze beslist niet scherp klinken. Wellicht lag dat aan de muziek die er op dat moment gedraaid werd.

1 minute ago, Hans van Liempd said:

Neen, maar je schrijft wel je mening neer en op die manier beïnvloed je wel anderen. Je begrijp blijkbaar niet wat ik bedoel, nml heel voorzichtig zijn in zomaar iets te beoordelen zonder je het op een serieuze manier heb beluisterd en dan nog ...

3 minutes ago, edwin16 said:

Nee, ik vond ze beslist niet scherp klinken. Wellicht lag dat aan de muziek die er op dat moment gedraaid werd.

Dat zou heel goed kunnen, ik ben er ook alleen vroeg geweest. De spullen stonden waarschijnlijk nog maar kort aan en kwamen waarschijnlijk recht uit de doos. Vandaar mijn vraag of het zondag beter was.

Just now, Bebatoli said:

Neen, maar je schrijft wel je mening neer en op die manier beïnvloed je wel anderen. Je begrijp blijkbaar niet wat ik bedoel, nml heel voorzichtig zijn in zomaar iets te beoordelen zonder je het op een serieuze manier heb beluisterd en dan nog ...

Wat is daar op tegen, dit is een forum, geen reclameverlengstuk van de industrie.

Ik zal mijn handtekening maar weer aanpassen.

5 minutes ago, Hans van Liempd said:

Wat is daar op tegen, dit is een forum, geen reclameverlengstuk van de industrie.

Ik zal mijn handtekening maar weer aanpassen.

Klopt, maar is het zo onlogisch om van een ervaren luisteraar zoals jij het nodige relativeringsvermogen te verlangen en niet te snelle conclusies te trekken die gebaseerd zijn op een bezoek van een beurs.

Edited by Bebatoli

Ik heb al eerder geschreven wat ik van deze beurs vond. Veel te druk en ongeïnteresseerd publiek. Bovendien waren veel luisterruimten absoluut niet optimaal ingedeeld.

Ik ben er dan ook maar erg kort geweest. Het zal dan wel aan mij gelegen hebben dat ik me aan alles ergerde. Dat maakt objectief luisteren er niet beter op. Maar wanneer het ergens goed klonk zou ik zeker langer hebben geluisterd. Bovendien is wat ik goed vond voor anderen absoluut niet het beste.

@Hans van Liempd Waarom zijn er heel wat importeurs die niet meer op een beurs willen staan, juist omdat ze hun producten niet optimaal kunnen neerzetten en ten tweede omdat ze het geen behoefte hebben aan een stroom van negatieve opmerkingen en dit omdat ze goed genoeg weten dat hun producten nooit optimaal zullen presteren in  zulke korte tijd.

Ik denk dat je je ergernis beter voor jezelf had gehouden. 

Als je naar een beurs gaat, mag je toch delen wat je daar terplekke hebt gehoord!?

Of moet je rekening houden met de organisatie, de importeurs, de winkeliers, de fabrikant, de akoestiek, de andere luisteraars, de lezers hier? 

Kom op mensen, we zijn toch geen kleine kinderen.

2 minutes ago, Jongensdroom said:

Als je naar een beurs gaat, mag je toch delen wat je daar terplekke hebt gehoord!?

Of moet je rekening houden met de organisatie, de importeurs, de winkeliers, de fabrikant, de akoestiek, de andere luisteraars, de lezers hier? 

Kom op mensen, we zijn toch geen kleine kinderen.

Als ze irritant tijdens een demo zitten te kletsen. Zijn het kleine kinderen. 

7 minutes ago, Bebatoli said:

Ik houd niet zo van deze vormen van zelfcensuur. Dat doet me te veel aan hifi nl indertijd denken.

Dealers zouden weer eens wat meer dealershows moeten organiseren. Dan krijg je dit niet.

4 minutes ago, Ivan10 said:

Beetje raar hoor, al die praterts. Aand het einde van de demo, begrijp ik het. Maar tijdens.. mmm. Net als die concertgangers die ik kan dan kan wegkijken… erg irritant.

Ik hoor van mensen die naar de toppers gaan om te zuipen. Op de achtergrond horen ze dan figuren als Gerard Jolig lallen. En een leuke avond dat ze hebben gehad!

5 minutes ago, carl said:

Ik houd niet zo van deze vormen van zelfcensuur. Dat doet me te veel aan hifi nl indertijd denken.

Dealers zouden weer eens wat meer dealershows moeten organiseren. Dan krijg je dit niet.

Dan heb je me niet begrepen, het gaat hem voor mij om relativering en geen absoluut oordeel over wat je op een beurs hoort. Voor mij een reden om mijn kak in te houden want hoe belangrijk is mijn mening...

14 minutes ago, Bebatoli said:

@Hans van Liempd Waarom zijn er heel wat importeurs die niet meer op een beurs willen staan, juist omdat ze hun producten niet optimaal kunnen neerzetten en ten tweede omdat ze het geen behoefte hebben aan een stroom van negatieve opmerkingen en dit omdat ze goed genoeg weten dat hun producten nooit optimaal zullen presteren in  zulke korte tijd.

Ik hoop altijd, dat importeurs eerst eens gaan kijken wat ze zelf kunnen doen. Wanneer je dure spullen wil verkopen heb je bekendheid nodig. Nu is het vaak, neem maar mee wat we hebben, dan zien we wel. Maar er zijn ook importeurs die dat heel zorgvuldig doen. Die eerst gaan kijken welke ruimte ze krijgen aangeboden en daar dan een zo optimaal mogelijke set neerzetten.

Wanneer die zorg er is, ben ik de eerste die positief reageert. Maar wanneer bijvoorbeeld een demogever achterin met een klant over zijn vakantie staat te praten, wordt ik daar kriebelig van.

Waarom lukt het op de show in Veldhoven wél in heel veel kamers.

2 minutes ago, Bebatoli said:

Dan heb je me niet begrepen, het gaat hem voor mij om relativering en geen absoluut oordeel over wat je op een beurs hoort. Voor mij een reden om mijn kak in te houden want hoe belangrijk is mijn mening...

Heel belangrijk... Zowel positief ervaringen als negatieve.

13 minutes ago, Ivan10 said:

Beetje raar hoor, al die praterts. Aand het einde van de demo, begrijp ik het. Maar tijdens.. mmm. Net als die concertgangers die ik kan dan kan wegkijken… erg irritant.

Bij Marco was het andersom... tijdens het wisselen van een plaat was iedereen stil, wanneer de muziek weer begon, begon het leuteren ook weer.

Heel belangrijk... Zowel positief ervaringen als negatieve.

Mijn mening is onbelangrijk want wat ik mooi vind, vind een ander juist slecht!

Bij Marco was het andersom... tijdens het wisselen van een plaat was iedereen stil, wanneer de muziek weer begon, begon het leuteren ook weer.

De eerste keer dat ik bij Marco binnen ben geweest was het heel rumoerig , een reden voor mij om nadien nog eens terug te komen.

Maar, weten jullie wel hoe belangrijk wij als forumschrijvers voor zo'n winkel als I-Ear zijn.. Precies 0,0.

Het gaat om de omzet en heeft weinig met onze hobby te maken.

Daarom huldig ik de dealers en importeurs die er nog wél fanatiek en enthousiast met muziek en geluid bezig zijn.

2 minutes ago, Bebatoli said:

Mijn mening is onbelangrijk want wat ik mooi vind, vind een ander juist slecht!

De eerste keer dat ik bij Marco binnen ben geweest was het heel rumoerig , een reden voor mij om nadien nog eens terug te komen.

Ad 1. Niet dus... elke mening is er een. Of je het er mee eens bent of niet. We hebben dezelfde hobby en wanneer iets goed klinkt, dan is vriend en vijand het met elkaar eens.

Ad2. Klopt, Marco mopperde de tweede keer dat ik daar binnenliep ook al over mensen die zelfs tijdens de demo achter de set gingen kijken. Een zwerverstype met bouwvakkersbroek en rugzak  sjouwde ook rustig voor en langs de luidsprekers en set. Ik dacht nog... wanneer die man zich omdraait ligt de platenspeler op de grond.