Jump to content

Bekabeling kopen.

siebe
 Share

Recommended Posts

Ik ben ook nog steeds op zoek naar losse interlinkkabel.

Solderen doe ik zelf wel.

Het punt is,de meeste winkeliers vekopen alleen complete sets(logisch).

Waar kan je dit dus wel halen?

Speaker & co.?

Groeten,

Siebe.

Hallo Siebe,

interlinks kun je van diverse soorten kabel maken, veel is ook op de rol te koop, soms - voor wat duurdere kabel - kun je ook een kleine lengte bestellen bij een importeur, Ruad Amsterdam heeft van monster de I 400 ook op rol.

http://www.ruadhifi.nl

Groet Jitze

Geplaatst door siebe:

Ik ben ook nog steeds op zoek naar losse interlinkkabel.

Solderen doe ik zelf wel.

Het punt is,de meeste winkeliers vekopen alleen complete sets(logisch).

Waar kan je dit dus wel halen?

Speaker & co.?

Groeten,

Siebe.

Ik blijf erbij, gewoon goeie instrumentenkabel is echt goed voor dergelijke doeleinden en kost een schijntje van de "audio"kabels. Voorbeeld: Monster M1000 kost in een audiozaak al gauw ettelijke honderden

Ik heb laatst 2 meter Ixos102 (groene kabel, dubbel afgeschermd) gekocht bij Staffhorst (Ut) voor 12 euro/meter.

Geen topkabel, of zo, maar wel netjes. Een afgemonteerd stereo kabel Ixos102 (met WBT0144) doet 130 euro.

He Sodejuu, heb je ook zo'n dejavu gevoel :)

Geplaatst door sodejuu:

Ik blijf erbij, gewoon goeie instrumentenkabel is echt goed voor dergelijke doeleinden en kost een schijntje van de "audio"kabels. Voorbeeld: Monster M1000 kost in een audiozaak al gauw ettelijke honderden €€, terwijl deze zelfde kabel bij een muziekinstrumentenwinkel slechts een paar tientjes kost     eek.gif      eek.gif .

Mijn voorkeur gaat uit naar Prefer MGK-6 en Prefer MGK-16. Kosten ca. €2,50 en €7 p.m.. Een stel goeie Neutrik Profi eraan en je hebt echt een juweel van een kabel.

Helemaal mee eens! Het kan eigenlijk voor nog veel minder. Belangrijk is een zo laag mogelijke capaciteit en een hoogwaardig dielectricum. Voor een zo laag mogelijke capaciteit dien je in de eerste plaats je kabels zo kort mogelijk te houden. Kun je het met 0,5 m af neem dan geen 1 m omdat korter niet te krijgen is. Hoe korter hoe minder storing ze ook oppikken.

Goede pluggen zijn die Neutrik a ca. 15 euro per stuk. Maar even goed zijn de Monacor pluggen met wartel (vergulde contacten en teflon isolatie) van 5 euro per stuk, zijn alleen wat lastiger te monteren.

Goede high-end kabel is gewoon het dunne 5 mm CATV kabel van 75 ohm met massieve binnenkern en geschuimd polyethyleen. Heeft een dubbele afscherming en een capaciteit van 60 pf/m. Kost ca. 1 a 2 euro de meter.

Minder capaciteit en mijn persoonlijke topkabel: In elkaar getwist wirewrap draad van 26 AWG met teflon isolatie. Kostprijs: 39 euro (ex.btw) voor 100m. Capaciteit ca. 22 pf/m.

En oh ja. Hou je signaal interlinks zo ver mogelijk van je netkabels vandaan. Probeer maar eens, je zult verbaast staan hoeveel meer rust dat geeft. Of je nou goedkope of dure interlinks hebt. Over slechte heb ik het niet. Die gebruikt niemand, toch? :D