Jump to content

Nieuwe CD speler?

carl
 Share

Recommended Posts

Maat dat is wel een beperkt geheugen.

Tijd om een slecht gelezen track nogmaals te lezen is er normaal gesproken niet.

De fout correctie moet dat dan maar zien te herstellen.

Dat is ook niet zo erg bij het normaal afspelen en de foutcorrectie werkt meestal prima met schone CD's. Wordt wat anders met rippen. Dat doe je maar 1x en dan wil je ook dat het echt foutloos op HDD komt voor de toekomst.

Dank je, weer wat geleerd. Maar waarom dan die moderne snellopende loopwerkjes?

Omdat die goedkoop zijn en in gigantische aantallen voor de PC markt gemaakt worden (en nu werden). Bovendien is er nog iets grappigs, het blijkt dat als je een CD met een hoge snelheid uitleest dat daarbij minder leesfouten optreden dan op langzame snelheid. Ze doen het meestal beter dan die ouderwetse single speed dingen voor een fractie van de prijs. Overigens worden vrijwel alle optredende leesfouten 100% gecorrigeerd. Een CD moet wel erg beduimeld zijn en/of gekrast wil dat niet meer lukken.

Edited by Pjotr

Dit stukje vind ik wel aardig [....] Transport

The CD32 uses a dedicated CD-transport incorporating a Sanyo laser and is not built around a multi-format CD/DVD-ROM interface. The Toshiba based servo circuit incorporates a five second FIFO memory in order to provide the best jitter suppression and protection from mechanical shock. [....]

Wat ik al schreef, moderne CD speler bufferen de bits en spelen daarna uit geheugen.

Daarvoor zit nog een proces. Het uitlezen van de CD zelf, door de laser.  De servo besturing moet de laserstraal naar de goede plek dirigeren. Beide moet perfect. 

Edited by Tubejack

Ik kan het me niet voorstellen Jack!

Weet je, Wol heeft vaak best een punt hoor.  Overal kun je muziek uithalen.  Mijn Rotel RCD-975 ziet er nu zo uit.  Tent klok, Burson discrete opamps.  Mooi nieuw razendsnel CDM9 loopwerk en lade tandwiel.  Speelt waarschijnlijk de komende decennia probleemloos .  

Maar er is beter....  Natuurlijk kan ik ook deze RCD-975 nóg beter maken, maar ik heb er even geen energie.

Wat digitaal betreft Carl heb jij ook leuke spullen. Uit jou Auralic mini kan met wat geduld véél muziek komen.  Kom eens

een dag langs met je spullen, dan kijken we samen.  :)

rotelrcd975.jpg

...................... met de kennis van nu kunnen ze beter iets nieuws maken.

Mvg wol

De spijker op zijn kop! Hoe kom je er op Wol? Indertijd toen Philips nog CD spelers fabriceerde hadden het credo; "Let's make things better". Op de ontwikkelafdeling in Eindhoven zelf hing echter een groot bord met daarop de tekst: "Let's better make things".

Wat te denken van Arcam Carl?  Die maakt ook al decennia muzikale producten. De  CDS27 lijkt me bovendien met €999 niet overdreven duur.

Kan CD en SACD afspelen en de DAC heeft ook inputs voor pc's,  streaming etc.

http://www.dagogo.com/arcam-fmj-cds27-universal-audio-disc-player-review

Edited by Tubejack

de CD standaard is volkomen uit de tijd en afspelen met bewegende delen eveneens. Tijd, hoog tijd voor iets wat kwalitatief veel beter is. En liefst natuurlijk nu een wereldwijde standaard.

Die standaarden zijn er toch allang.?  Probeer eens proef abonnement op een goede streamingdienst met fatsoenlijke soft- en hardware.   

Maar wel of niet uit de tijd. CD's kunnen  beter klinken, dan ik ooit voor mogelijk hield  :)

Edited by Tubejack

Jack ,van loopwerk van Cambridge is ook wat de maken hoef je  geen andere kist te hebben.

Was het ook niet van plan, natuurlijk zijn er alweer "upgrades"  Maar het werkt al goed.  

Maar on topic een Cambridge Azur 851C past ook nog in het budget  van Carl.   Veel mogelijkheden en  het ziet er mooi gebouwd uit. :)

Cambridge-Audio-Azur-851C-Black.jpg

Cambridge-Audio-Azur-851C-binnenkant-hel