Jump to content

Nieuwe CD speler?

carl
 Share

Recommended Posts

Tussen de of-topic geoh staan er genoeg. Je moet alleen een bevriend leverancier vinden. Misschien helpt het als je een review geeft.

Je kunt ook b.v. 3 spelers die hier genoemd zijn A/B vergelijken met je Meridian in de winkel.

Edited by Tubejack

Kwa bouw kwaliteit zijn de Yamaha's ook erg mooi.

bv http://nl.yamaha.com/nl/products/audio-visual/hifi-components/cd-players/cd-s2100_g/?mode=model

maar die is iets boven budgert

Een CD-S1000 heb je voor ongeveer 900 euro (geen usb geloof ik).

Die was el even genoemd. Mooie spelers.  Ik verwacht niet dat de Dac' s in de meeste hier genoemde cd-spelers veel beter zijn dan die nu in Carl' s Auralic aries mini zit.

Dat is een ESS Sabre 90182KM.  Dus de cd-speler als Dac gebruiken maakt m.i. weinig uit.  Mocht hij dat wel willen dan loopt hij m.i. tegen méér problemen aan dan

de  Auralic aries mini goed werkend te krijgen.  

Kwa bouw kwaliteit zijn de Yamaha's ook erg mooi.

bv http://nl.yamaha.com/nl/products/audio-visual/hifi-components/cd-players/cd-s2100_g/?mode=model

maar die is iets boven budgert

Een CD-S1000 heb je voor ongeveer 900 euro (geen usb geloof ik).

Yep... 

1 v/d fraaiste cd-spelers op de markt  :wub:  met een zeer rigide zware opbouw en een zeer degelijke lade

voor wat minder koop je ook een Denon DCD-2020AE (Ca. 1.900 euro) deze is ook als DAC te gebruiken

en heeft een vergelijkbare bouwkwaliteit als de Yamaha

Wil je vergelijkbare bouwkwaliteit, wellicht nog beter kom je al snel bij "Accuphase"  maar hier begint het

feestje pas boven de 4.000 euro,-  

Wat me opvalt hoe veel dure en goede CD-spelers er op de markt zijn, die qua bouw best ook wel solide zijn

maar dan weer met zo,n plastic-friemel lade zijn uitgerust waar je veel geld voor moet neer tikken.

Zeer veel bovenladers welke ook als externe Dac zijn te gebruiken met USB en onder de 2.000 euro zijn er niet veel.

Wellicht bij een chinees merk

Kijk eens Carl wat ik voor je gevonden heb.... :)

Zeer degelijke gebouwde CD-speler TOPLADER met Buizen en als DAC te gebruiken, met USB-aansluiting.

Met ESS-Highend dac chipset ESS ES9018  voor nog geen 1.900 euro

http://www.highendshop.nl/buizen-cd-spelers/shanling-cd-32

Hier een leuk youtube-filmpje 

https://www.youtube.com/watch?v=siS7jYAhsKA

Kijk eens Carl wat ik voor je gevonden heb.... :)

Zeer degelijke gebouwde CD-speler TOPLADER met Buizen en als DAC te gebruiken, met USB-aansluiting.

Met ESS-Highend dac chipset ESS ES9018  voor nog geen 1.900 euro

http://www.highendshop.nl/buizen-cd-spelers/shanling-cd-32

24bit/96kHz., en geen DSD.

Koop toch een losse DAC, dan heb je gelijk meer mogelijkheden.

Jack, iets beters bestaat niet dat is gewoon onzinnig verhaal, voor jou kan het zijn voor een andere kan het niet zijn, ik tichs  dac ,s hier ik kan nog niet vertellen wat de beste is alle hebben ze voordelen en nadelen.

Mvg wol

Je moet lezen wat er staat Wol! [....] Ik verwacht niet dat de Dac' s in de meeste hier genoemde cd-spelers veel beter zijn dan die nu in Carl' s Auralic aries mini zit. Dat is een ESS Sabre 90182KM.

Ik denk dat Carl méér geholpen is als iemand -in de buurt- hem de digitale snelweg ophelpt.  Scheelt ook nog een bak geld.  ^_^

Hans..   het barst v/d fouten op diverse sites,  vaak worden met specs

copy-paste toegepast van het vorige model...

Op de meeste sites (ook die van Shangling zelf) kom ik onderstaande specs tegen

Niettemin heb je wellicht gelijk, dat een losse dac (en voor Carl...wellicht met buisjes) een beter oplossing is

en kan je de streamer hier ook op aansluiten en dan zoals Tubejack een los Cambridge-transportje erop..

http://www.charismaaudio.com/?page_id=3776

Rugged and beautiful aluminum chassis

Top loading design with clamp

Premium Sanyo HD850 CD transport and SAA7824HL servo system

Cirrus Logic CS8416 digital receiver

D/A conversion is performed by ESS Technology ESS9018 Sabre Reference DAC chip

NPC SM5847 chip is used for digital filtering

Upsampling is done by Burr Brown SRC4139

Buffer output: Analog Devices AD797 and Electro Harmonix 6H30 tube x 2

R-core transformers

Selectable 24 bit / 192 kHz upsampling

Specifications

Unbalanced output level: 2.4V

Balanced output level: 4.8V

Frequency Response: 20Hz – 20kHz (-0.5dB)

Signal to Noise Ratio: >107dB (RCA), >115dB (XLR)

Total Harmonic Distortion: < 0.02% (RCA), <0.002% (XLR)

USB Reception: 384kHz / 24bit (USB 2.0)

DSD Sample Rate: DSD64 1bit/2.8MHz

Dimensions: (W x D x H): 460 x 404 x 132 mm

Net Weight: ~11.5 kg

Dat ziet er beter uit. Al ben ik geen liefhebber van buisjes, maar dat wisten jullie al.

Ik wil Carl best op weg helpen met digitale muziekweergave. Ik heb al een paar van die gratis "onderhoudscontracten" meer lopen.

Volgens mij wil Carl gewoon een nieuwe CD speler om CD's af te spelen. Zou gewoon eens een aantal gaan beluisteren van het budget wat je voor ogen staat en dan oordelen of 4x zoveel uitgeven het waard is.

Een Cambridge loopwerk met b.v. zo'n Teac DAC, is goedkoper dan € 2000,-.

Eventueel een complete speler van hetzelfde merk (TEAC PD-501HR CD-Speler met DSD)  van €  800,- en je hebt nog geld over. Die kun je ook als loopwerk gebruiken.

Zoiets, maar dan zonder het onderste apparaat (is een versterker):

841866-teac-reference-500-system.jpg

Volgens mij wil Carl gewoon een nieuwe CD speler om CD's af te spelen. Zou gewoon eens een aantal gaan beluisteren van het budget wat je voor ogen staat en dan oordelen of 4x zoveel uitgeven het waard is.

Klopt ...  zo spannend is het allemaal niet, alleen Carl is niet zo "vlotte" ;)

Als die wat minder op dit forum zit en wat meer met zijn "oortjes" had gewerkt...

had tussentijds, al meer als 30 spelers, beluisterd kunnen hebben :D  

Edited by VANZOMERENG

Een Cambridge loopwerk met b.v. zo'n Teac DAC, is goedkoper dan € 2000,-.

Eventueel een complete speler van hetzelfde merk (TEAC PD-501HR CD-Speler met DSD)  van €  800,- en je hebt nog geld over. Die kun je ook als loopwerk gebruiken.

Klopt ook zeer fraai en goed spul

Het is omdat Carl al een streamer heeft anders wat dit ook een fraai apparaat geweest  streamer/dac van Teac

main.jpg

Edited by VANZOMERENG

Jack, begrijpend lezen ,jij verwacht niet dat andere dac,s beter zijn dan ESS,dat is de grootste onzin ,het moet passen in combinaties, maak niet uit welke dac je gebruikt.

Dus niet de ESS omhoog piepelen.

Mvg wol

Wol al zou het een TDA1541 zijn dat maakt niet uit.  

Waar het om gaat dat m.i. Carl, helemaal niets opschiet met allerlei nieuwe hardware waar hij toch niet mee om kan gaan..

De digitale spullen die hij nu heeft kunnen al een goed geluid geven. Zonde om die niet te gebruiken.

Ik heb mijn hulp aangeboden om het bestaande spul aan de praat te krijgen en Hans ook.  Meer kunnen we niet doen.  ;)  

Edited by Tubejack

Bennooit zo'n fan van slot laders (altijd bang wat er binnen gebeurd met de cd)

Dan liever een top lader

Is die gekke Shanling nog in NL te koop? Daar was men destijds best over te spreken (behalve over de kitcherige looks)

http://www.enjoythemusic.com/magazine/equipment/0902/shanling.htm

Model wat ik nu zie oogt een beetje anders (maar wel usb)

http://www.china-hifi-audio.com/en/shanling-auido-cd-player-hifi-c-24/shanling-cd-t100-mkii-hi-end-cd-player-full-balance-xlr-p-320

Edited by Duck-Twacy

Duck-Twacy, on 02 Dec 2016 - 2:45 PM, said:Duck-Twacy, on 02 Dec 2016 - 2:45 PM, said:

Tis jammer dat de tentlabs cd speler uit het programma is (maar misschien is er nog een winkeldochter)

Ik weet heel zeker dat Charles daar niet vrolijk van wordt. Dat ding klinkt veel te zeer naar ziekenhuis.  

Tot nu toe doet de Meridian het nog. Hij heeft wel wat opwarmtijd nodig, maar als dat gedaan is, speelt ie gewoon. Ik zal die Meridian binnenkort eens aan de tand voelen. Het kan niet veel zijn.

Als het niet lukt (wat ik betwijfel), kan hij nog altijd een Oppo kopen.

BTW, ik hoef die Marantz ook niet. Dus Rob is niet de enige ;)

Edited by Sodejuu