Jump to content

Nieuwe CD speler?

carl
 Share

Recommended Posts

Die Auralic is beneden wel een handig ding Jack. Als ik volgend jaar de badkamer verbouw wil ik daar wat kabels leggen naar zolder waaronder stroom en internet. Ik betwijfel of ik daar verder ga met streaming. Maar misschien moet ik volgend jaar maar een proefabonnement nemen. Misschien val ik daar wel voor.

Als je er serieus mee wel testen is het denk ik beter dat die Auralic naar de hoofdset verhuisd Carl.  Beneden via een Quad? set kan hij nooit laten horen wat zijn potentie is.  Verder is denk ik de meest gemaakte fout met streaming om muziek van jan-en-alleman op je harddisk te zetten. Naast dat je het overzicht snel kwijt bent, moet je maar afwachten wat de kwaliteit van de gekregen bestanden is.  De bestanden van Qobuz die ik stream of koop zijn zo goed, dat ik ook van eigen cd's  met een Linux computer, niet zulke mooi klinken bestanden kan maken en dat was bij mij fout 3.  ;)  Maar als je al niets met computers en streaming hebt zou ik er verder niet aan beginnen.  Dat het dan"niks is" mag je nog steeds vinden, maar het ligt dan wel aan jezelf.   

Edited by Tubejack

Muziek weggooien kan altijd nog. Zo heb ik een hoop avant garde jazz weggegooid. Ik denk dat m'n kleinzoon ruim anderhalf betere composities speelt. Het lijkt er in ieder geval veel op. Niet mijn ding. Hardrock en metal staan er ook nog op, daar gaat ook eea ander verdwijnen. Met mijn manier van ordenen is dat erg simpel. Zelfs zonder JRiver kan ik alles redelijk simpel terug vinden.

Ik heb op zolder nog geen (goede) Wifi Jack vandaar dat ik de Auralic beneden heb staan waar die grotendeels als radio voor de achtergrond wordt gebruikt.

Vind je trouwens Quad geluidsmatig zo slecht? Ik speel wisselend met een 34/306 en een 34/303. De 303 vind ik de betere (minder "sloom"). Ik heb altijd gehoord dat de 303 een prima eindversterker is en de 34 is een heel handige voorversterker. Ik heb trouwens ook wel eens gedacht aan een lage wattage Unison Research. Financiële prioriteiten liggen even anders ^_^

Edited by carl

Ik heb hier een Quad 303 staan.  Eerlijk gezegd niet echt naar geluisterd, het ding heeft slechte elco's .  Ik verwacht dat hij gereviseerd ongeveer als een buizen versterker kan klinken. 

Verder vind ik WiFi alleen geschikt als afstandbediening,  maar die discussie hebben we Hear al gehad. ;)

En natuurlijk dit http://www.computeraudiophile.com/content/721-auralic-aries-mini-and-lightning-ds-review/

Edited by Tubejack

Maar afstandsbediening heb ik op zolder ook nodig Jack! Ik schat de 303 trouwens hoog in. Een leuke buizen voorversterker heb ik ook wel eens naar gezocht, maar nog niet gevonden.

Edited by carl