Members Arden Posted 2 december 2016 Members Report Share Posted 2 december 2016 De Oppo in een winkel beluisteren zal lastig worden. Oppo levert eigenlijk alleen maar direct aan klant via de landelijke distributeur. In dit geval JVB Digital (www.jvbdigital.nl , daar heb ik mijn BDP-93 ook vandaan). Misschien dat Alex (A10 Audio) er een heeft staan (die is Oppo dealer), maar volgens mij is die 2e naar Marco gegaan. Je kunt dus bij Marco terecht voor een luistersessie van de Oppo.Sterker nog, ik heb er 2... Thuis 1 die ik al 3 jaar heb, heeft in al die tijd nooit 1 krimp gegeven, en 1 in mijn "bioscoopje". Het zijn echt goede spelers, al gaan ze het als cd-speler gewoon niet redden ten opzichte van mijn Proceed loopwerk-dac combi. Maar die mag je denk ik ook niet met elkaar vergelijken. Gezien echter wat er nu op de markt verkrijgbaar is, en de extra mogelijkheden die de Oppo biedt, GAAN voor zo'n ding: (SA) cd speler, blue ray speler, streamer en dac in 1! En nog van goede kwaliteit ook... O ja, en 3 usb ingangen waarvan 1 op het front... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 2 december 2016 Report Share Posted 2 december 2016 Klopt. We bouwen die dingen met bosjes in. Doen het gewoon erg goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 2 december 2016 Report Share Posted 2 december 2016 ...We bouwen die dingen met bosjes in..... Gaat het goed? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 2 december 2016 Report Share Posted 2 december 2016 Gaat het goed? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 2 december 2016 Report Share Posted 2 december 2016 Binnenkort moet Marco een aanlegsteiger voor je jacht regelen in de Hoek? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 2 december 2016 Report Share Posted 2 december 2016 Moet lukken daar. Water zat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 7 december 2016 Author Report Share Posted 7 december 2016 Waarvoor dient nu een USB poort op een CD speler. Kan je daar met een stick muziek op afspelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 7 december 2016 Report Share Posted 7 december 2016 Waarvoor dient nu een USB poort op een CD speler. Kan je daar met een stick muziek op afspelen. Volgens mij om de CDspeler als DAC voor een endere digitale bron kan gebruiken. Maar voor het gebruik van USB sticks of zelfs harddisks zou ook best kunnen. Zo'n Oppo kan dat dacht ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 7 december 2016 Report Share Posted 7 december 2016 Waarvoor dient nu een USB poort op een CD speler. Kan je daar met een stick muziek op afspelen. exact. je stick uit de autoradio bijv. kan zo op de cd-speler Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 7 december 2016 Report Share Posted 7 december 2016 exact. je stick uit de autoradio bijv. kan zo op de cd-speler Is dat zo bij alle CDspelers? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 7 december 2016 Report Share Posted 7 december 2016 Zou ik niet van uit gaan. Verder moet je bedenken hoe je bij de muziek kan komen die op de stick staat. Moet je via het te kleine schermpje op de spelert je muziek selecteren of kan dat ook via een App op je telefoon. Stel je sluit je HD met al je muziek aan op de usb aansluiting een hoe ga je dan bij je muziek komen. Ik vind die manier van je muziek opzetten niet ideaal alhoewel een apparaat als de Oppo dat dan weer goed beschikbaar maakt. Maar die kan dan ook weer de muziek van je netwerk spelen wat de usb aansluiting dan weer overbodig maakt. Maar of een dedicate cd speler dat ook doet??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 8 december 2016 Report Share Posted 8 december 2016 Kijk even naar wat voor USB aansluiting het is. Is het een A of een B? Is het een platte waar een stikkie in past dan kun je waarschijnlijk muziek vanaf een stikkie of externe HDD afspelen. Is het zo'n vierkante zoals op b.v. een printer of USB HDD dan is kun je hem eveneens als DAC gebruiken voor een ander apparaat. Op een apparaat wat als CD speler bedoeld is zal waarschijnlijk dat laatste het geval zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 10 december 2016 Author Report Share Posted 10 december 2016 (edited) Ik moet je eerlijk zeggen Peter, dat als ik een externe harde schijf op een CD speler kon aansluiten en de zaak met de I pad kon bedienen ik geen streamer nodig had. Overigens heb ik een streamer beneden in de huiskamer, maar ik zit nu wel lekker op de bank te luisteren naar Clapton op de Thorens 320. Nog steeds verliefd op analoog. Edited 10 december 2016 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 10 december 2016 Report Share Posted 10 december 2016 Snap je wel Carl. Denk dat ik 1 van de eerste hier was (en Mum) die steamen vanaf een NAS. Gek genoeg luister ik het laatste jaar toch weer meer gewoon CD's naast platen. 'Tis nog niet eens de audiokwaliteit, die vind ik om het even. Maar fysiek zo'n ding in je handen hebben... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 10 december 2016 Author Report Share Posted 10 december 2016 (edited) Ik heb op mijn luisterkamer niet zo waanzinnig veel CD's, misschien 250 en als ik dan nog 1000/1500 streams heb, zou ik op zich digitaal wel tevreden zijn. Ik realiseer me eigenlijk wel, dat je toch niet alles kan horen en dan ben ik nog zo iemand ben die een plaat elke keer dat ik hem beluister weer meer ga waarderen. Als ik iets niet mooi vind dan komt die ook niet in mijn collectie en geef ik hem meestal weg. Dat vind ik wel het nadeel van de Auralic: deleten gaat niet zo makkelijk. Edited 10 december 2016 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 10 december 2016 Report Share Posted 10 december 2016 Snap je wel Carl. Denk dat ik 1 van de eerste hier was (en Mum) die steamen vanaf een NAS. Gek genoeg luister ik het laatste jaar toch weer meer gewoon CD's naast platen. 'Tis nog niet eens de audiokwaliteit, die vind ik om het even. Maar fysiek zo'n ding in je handen hebben... Streamen vanaf een NAS, ja, daar ben ik inderdaad mee begonnen. In 2000-nogwat. Maar daarna met de hd-speler (hd=hard disk). Klinkt al iets beter. Maar toen... Enfin, spelen vanaf cd heeft voor mij geen aantrekkingskracht meer. Daar mag iederen anders over denken, tenslotte is elk onderdeel van een set beïnvloedbaar, anders gezegd, drukt onbehandeld zijn eigen invloed uit, en zo ontstaat het setgeluid. Om dat te verbeteren kun je gaan matchen, en als je dat goed doet, krijg je het optimaal. Met een cd-speler zou ik weer bij AF zijn. Mij niet gezien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 11 december 2016 Report Share Posted 11 december 2016 Dat vind ik wel het nadeel van de Auralic: deleten gaat niet zo makkelijk. Kan dat niet gewoon via de "verkenner" van Windows Carl? Moeilijker zal het toch niet zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 13 december 2016 Author Report Share Posted 13 december 2016 (edited) Die staat boven Jack en dat gaat wat langzamer is mijn ervaring. Edited 13 december 2016 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 13 december 2016 Report Share Posted 13 december 2016 Die staat boven Jack en dat gaat wat langzamer is mijn ervaring. Dan werk je zeker met WiFi? tja vooral het WiFi signaal door een plafond en/of een aantal muren moet dan gaat de snelheid er vaak uit. Dat hoeft dus aan je apparatuur te liggen, enkel aan de WiFi verbinding. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 13 december 2016 Report Share Posted 13 december 2016 Dan werk je zeker met WiFi? tja vooral het WiFi signaal door een plafond en/of een aantal muren moet dan gaat de snelheid er vaak uit.Dat hoeft dus aan je apparatuur te liggen, enkel aan de WiFi verbinding. Is het een niet onlosmakelijk verbonden met het ander dan? Er is wel degelijk behoorlijk kwaliteitsverschil.tussen de verschillende doosjes. Neem alleen al de gevoeligheid en de selectiviteit van de ontvangers. Ook het zendvermogen kan behoorlijk verschillen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 13 december 2016 Report Share Posted 13 december 2016 Is het een niet onlosmakelijk verbonden met het ander dan? Er is wel degelijk behoorlijk kwaliteitsverschil.tussen de verschillende doosjes. Neem alleen al de gevoeligheid en de selectiviteit van de ontvangers. Ook het zendvermogen kan behoorlijk verschillen. Er is zeker verschil in kwaliteit Pjotr. Maar laat Carl eens zijn laptop meenemen daar waar zijn muziekdoos staat en dan kijken of het sneller gaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 14 december 2016 Author Report Share Posted 14 december 2016 (edited) Dan werk je zeker met WiFi? tja vooral het WiFi signaal door een plafond en/of een aantal muren moet dan gaat de snelheid er vaak uit. Dat hoeft dus aan je apparatuur te liggen, enkel aan de WiFi verbinding. De computer boven is wel degelijk aangesloten met een draad. Maar ja als ik beneden naar muziek ben aan het luisteren dan heb ik geen zin om naar boven te lopen. Praktisch gezien ben ik nog niet zo kapot van streamen. Mijn zoon had laatst een laptop gekocht met erg slechte wifi ontvangst. Hij heeft hem ingeruild. Probleem is ook hier dat je eigenlijk moet uitproberen voordat je koopt. Edited 14 december 2016 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 14 december 2016 Report Share Posted 14 december 2016 (edited) Over "praktisch" inderdaad niet zo handig zo Carl, om naar boven te moeten lopen om bestanden te wissen. Aan de andere kant hoe vaak doe je dat nou? Ik wis weinig bestanden. Wat "streamen" betreft, er is veel meer mogelijk dan muziek draaien vanaf een NAS of eigen harddisk.. Neem eens een proef abonnement op Qobuz en verbaas je over de kwaliteit. Sinds we overgegaan zijn naar Mac hebben we geen gekloot meer en bijna altijd een goede WiFi ontvangst. Het verschil met die goedkope laptopjes is groot. Om on-topic te blijven. Het is ongeveer het verschil tussen: "een leuk setje" en high-end Daar is ook hier, de prijs naar. Edited 14 december 2016 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 14 december 2016 Author Report Share Posted 14 december 2016 (edited) Die Auralic is beneden wel een handig ding Jack. Als ik volgend jaar de badkamer verbouw wil ik daar wat kabels leggen naar zolder waaronder stroom en internet. Ik betwijfel of ik daar verder ga met streaming. Maar misschien moet ik volgend jaar maar een proefabonnement nemen. Misschien val ik daar wel voor. Edited 14 december 2016 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 14 december 2016 Report Share Posted 14 december 2016 Doet de Auralic het nu (dus?) weer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts