Jump to content

Nieuwe stekkers en zo

Recommended Posts

Wat is een betere kabel?

Er zijn er zoveel, maar is een van 50e/m nou echt zoveel beter?

https://www.dienadel.de/netzkabel-meterware/

Overigens bij de kant en klare kabels is de boel ook noet echt goedkoper geworden. Mijn mainstram was meen ik 150 gulden ooit (bij audiocube in Utrecht)

En een Supra had je voor rond de 60 euro.

https://www.dienadel.de/netzkabel/

Edited by Duck-Twacy

Om te beginnen Belden 19364. Ideaal voor bronnen. Die kost €9 p.m. en is een stuk beter dan de Lapp. Wil je echt een grote stap maken dan zou ik de €20 p.m. voor de Viablue X-25 over hebben. Die kan zowel op bronnen als op versterkers.

Eventueel kan de InAkustik AC2502F ook voor €25 p.m, maar daar zit zo'n nylon kous omheen die er wel mooi uit ziet, maar verschrikelijk is om mee te werken.

Ferrietkralen bleken de doodsteek voor mijn set. Dat mag wel weer eens gezegd worden. En met een beetje roze snot over mijn standaard kabels kwam er weer leven in. Diepte, breedte, hoogte zelfs. Roze, omdat ik ze er zelf mee behandeld heb.

Verder niks, nada, nitsjevo.

Sodejuu benoemt verschillen in stroomkabels, nou die zijn er zeker. Met welke kabel en/of andere stekker gaat hier het plezier uit de muziek.

Ferriet kralen alleen aan digitale apparaten zoals DACs en PCs. Ik ben geen liefhebber van afgeschermde kabels. Bv 6 0,75mm2 draden vlechten en 3 draden voor fase en nul gebruiken. De aarde niet meevechten.

On 27-12-2016 at 20:08, Kraus vonBentinck said:

Ik heb wat viabluex25 besteld maar gebruik voorlopig voor de eerste meters naar een supra stekkerblok straks eerst een zelf gevlochten, niet afgeschermde netkabel van 5x2,5. Wat een onderneming is het toch nog!

Leuk, kun je ze straks met Hans zijn kabels vergelijken. Weet het nu al, zelf gevlochten klinkt het lekkerst :D

On 27-12-2016 at 20:27, Pjotr said:

Leuk, kun je ze straks met Hans zijn kabels vergelijken. Weet het nu al, zelf gevlochten klinkt het lekkerst :D

Dat hangt af van je zelfbeeld. Als je twijfelt aan je vlechtvaardigheid vind je de viablue vast beter,

Maar alle gekheid op een stokje, Ik zou niet weten hoe je stroomkabels op een betrouwbare manier kunt vergelijken (of je moet geloven dat mensen echt een goede audio geheugen hebben en neutraal hun beoordelingen kunnen vast leggen,)

On 27-12-2016 at 23:01, Duck-Twacy said:

Maar alle gekheid op een stokje, Ik zou niet weten hoe je stroomkabels op een betrouwbare manier kunt vergelijken (of je moet geloven dat mensen echt een goede audio geheugen hebben en neutraal hun beoordelingen kunnen vast leggen,)

Betrouwbaar vergelijken lukt op geen enkele manier. Het blijft subjectief. Maar na langere tijd luisteren, hoor je echt wel of je muziek anders klinkt. Of dat anders dan bij je past is een andere kwestie. 

On 28-12-2016 at 08:14, Hans van Liempd said:

Betrouwbaar vergelijken lukt op geen enkele manier. Het blijft subjectief. Maar na langere tijd luisteren, hoor je echt wel of je muziek anders klinkt. Of dat anders dan bij je past is een andere kwestie. 

Zou je muziek in maten hebben dan: Niet gevlochten maatje 41, gevlochten maatje 52 o.z.i.

Vind het bij dit soort stellingen nooit duidelijk: Klinkt het werkelijk anders of luistert men anders?

On 28-12-2016 at 18:23, Pjotr said:

Zou je muziek in maten hebben dan: Niet gevlochten maatje 41, gevlochten maatje 52 o.z.i.

Vind het bij dit soort stellingen nooit duidelijk: Klinkt het werkelijk anders of luistert men anders?

Het is te horen aan dingen die minder opvallen, zoals wat beter uitklinken van instrumenten, Laag dat net wat beter klopt enz. Dit valt vaak bij een AB niet op, maar wel wanneer je langer luistert. Wanneer het bv wat vriendelijker (minder agressief) klinkt, kiezen veel mensen daar voor.

On 28-12-2016 at 18:46, Kraus vonBentinck said:

Ik kreeg het gevoel dat het allemaal wat heser klonk en minder 'vol'; dat idee heb ik nog steeds.

Je hebt stekkers zat. Maak je toch een identiek kabel met dat Belden spul wat Sodejuu aanbeval. Je hoort het onmiddellijk bij verwisselen of pas na weken als je het niet onmiddellijk hoort of je gaat het nooit horen.

Moet wel zeggen dat ik nog nooit een netkabel "hees" heb horen klinken. Misschien wel eens een beetje snotterig, maar dat was het dan ook.