prettig Posted 20 december 2016 Report Share Posted 20 december 2016 zal wel aan mij liggen ..... maar eigenlijk meer benieuwd naar waar de boedel heen gaat !? (want lekker belangrijk of we een importeur hebben of niet.......zat te vinden elders in de EU). Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 20 december 2016 Author Report Share Posted 20 december 2016 Doorstart? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 20 december 2016 Report Share Posted 20 december 2016 Als er iets verkeerd gaat praat ern winkel of importeur in Nederland meer makkelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 20 december 2016 Report Share Posted 20 december 2016 (edited) Als er iets verkeerd gaat praat ern winkel of importeur in Nederland meer makkelijk. Klopt. Net voordat Audiac failliet ging, brandde mijn voedingstrafo door (Audio Research). Nieuwe besteld in de USA (via Audiac), maar helaas. Via-via-via is er nu eindelijk een onderweg: eerst naar Duitsland (Duitse importeur), dan naar een Nederlandse handelaar en vandaar naar de reparateur. Kost veel tijd en transportkosten natuurlijk. En dan ook nog maar hopen dat de invoerrechten en btw-heffing meevallen. Wat een gedoe. Edited 20 december 2016 by Ove Rickland Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 20 december 2016 Report Share Posted 20 december 2016 Wow dat is een omweg Ove! Respect voor je doorzettingsvermogen: the AR shall rise again! :-) En hopelijk Audiac ook... Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 20 december 2016 Report Share Posted 20 december 2016 ik heb in winkels zelden een fatsoenlijke demo gehoord. alleen bij Ed de Jong met de audio note spullen in Rijswijk (al lang weg weer) was het goed, en wel MEER dan goed. Het dieptepunt was Chattelin in Den Haag. winkels rukken te vaak iets uit een doos, doen er verder niks aan, en roepen 'oooow moooooi'. terwijl er echt niks aan is of erger. hoe anders dan bij velen van jullie thuis: met zorg samengestelde sets, lang aan bezig geweest. ieder zijn eigen weg naar Rome. Maar wel veel muziek gehoord. wat hebben mensen die van mooie weergave houden in de meeste 'winkels' (hoe mooi ook verpakt) te zoeken? nou niks en dat nekt ook de importeur. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 20 december 2016 Report Share Posted 20 december 2016 wat hebben mensen die van mooie weergave houden in de meeste 'winkels' (hoe mooi ook verpakt) te zoeken? nou niks en dat nekt ook de importeur. Ja, in de winkels is het niet altijd perfect klinkend dat is waar. Maar inspiratie zou je er toch wel op moeten kunnen doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 20 december 2016 Author Report Share Posted 20 december 2016 (edited) Makkelijk verdient voor die handelaar Ove terwijl jij het werk doet. Edited 20 december 2016 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 20 december 2016 Report Share Posted 20 december 2016 Makkelijk verdient voor die handelaar Ove terwijl jij het werk doet. Dat weet ik natuurlijk niet, maar denk dat in dit geval alleen de kosten worden doorberekend! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 21 december 2016 Author Report Share Posted 21 december 2016 Dat zou inderdaad redelijk zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 30 december 2016 Report Share Posted 30 december 2016 Geen doorstart, maar wel een oud-vertegenwoordiger, die een aantal merken voortzet onder een nieuwe vlag: https://www.hifi.nl/artikel/25194/Gedeelte-Audiac-merken-ondergebracht-bij-nieuwe-distributeur-Reference-Sounds.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 30 december 2016 Report Share Posted 30 december 2016 Zie alleen Audio Research nergens genoemd! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 30 december 2016 Report Share Posted 30 december 2016 Geen doorstart, maar wel een oud-vertegenwoordiger, die een aantal merken voortzet onder een nieuwe vlag: https://www.hifi.nl/artikel/25194/Gedeelte-Audiac-merken-ondergebracht-bij-nieuwe-distributeur-Reference-Sounds.html Michael Huigen... Die komt er wel. Ik had het gevoel dat die alleen al het werk deed en de rest een beetje meefreewheelde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 30 december 2016 Report Share Posted 30 december 2016 Ken je de man dan en de meefreewheelers? Maar het lijkt mij wel een goede move. Hopelijk krijgt/houdt hij de balans aan de gezonde kant. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 30 december 2016 Report Share Posted 30 december 2016 De man ken ik, de rest nauwelijks. Michael stond er op bijna elke audioshow en demo. Gedreven mannetje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
prettig Posted 2 maart 2017 Report Share Posted 2 maart 2017 Nog mensen de veiling op bva gevolgd ? Ik wel heb wat dempingsmateriaal gekocht (tientjes en toch nodig al is het maar om te testen) en een gokje gewaagd op ruim 80 cd's uit de "demo" koffer (kijken of er wat leuks tussen zit). Viel me wel op dat heel veel (met name sonus Faber) weg ging voor nagenoeg de nieuwprijs ! (En ja dat is dan zonder garantie !) Ook spullen waarvan je echt niet kon weten (of inside kennis) of ze goed waren of niet voor flinke bedragen. Denk dat men een gat in de lucht had gesprongen als ze dat gewoon in de winkel in 3 dagen tijd hadden kunnen verkopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 2 maart 2017 Report Share Posted 2 maart 2017 (edited) Had nog interesse in een scoop maar vond ik uiteindelijk net even te veel geld voor iets dat ik niet heb kunnen testen. Edited 2 maart 2017 by kappa7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
prettig Posted 2 maart 2017 Report Share Posted 2 maart 2017 (edited) emotie z'n veiling. Ik had dat met de gordijnen...... Kon wel wat demping gebruiken, maar die gingen voor veel weg.... Dan denk ik zijn maar gordijnen (ja akoestisch dempend, gewoon andere stof, zat te koop), dus maar laten lopen. Zaten ook wel hele mooie dingen tussen (set wilson speakers, AR tube amp, ayre twenty). Edited 2 maart 2017 by prettig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 2 maart 2017 Report Share Posted 2 maart 2017 Heb nog een flinke set bitjes gescoord voor weinig (het afhalen kost meer)! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 2 maart 2017 Report Share Posted 2 maart 2017 De Wilson Audio Sabrina's zijn voor € 10.100,- verkocht. Daar komt 16% veilingkosten overheen en over het totaal 21% BTW. Dus bijna € 15.000,- . Een nieuwe setje kost bijna € 20.000,-. Link to comment Share on other sites More sharing options...
prettig Posted 3 maart 2017 Report Share Posted 3 maart 2017 ja heel veel ging weg voor prijzen tegen of boven marktwaarde (wou nog de ML's kopen, maar "ongetest" aangeboden en als ze stuk zijn komt er weer berg bij, dus ook maar laten lopen, maar iemand of bedrijf die versterkers repareert, voor die wel weer interessant). Die wilson's had ik ook op het lijstje staan, maar al snel afgehaakt (was niet echt een koopje meer, want als je er vanaf wilt moet je maar zien dat je ze verkoopt voor mooi bedrag). Maar als je ze toch al wilde kopen, denk ik dat de koper een mooie set heeft voor niet teveel (je ziet ze namelijk zeer zelden te koop staan). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 7 maart 2017 Report Share Posted 7 maart 2017 (edited) Juist Eric, en dat is nou precies waar ik naar zoek. Op geile grond groeit maar weinig in variëteit, de grootste variëteit vind je op arme grond. Veel "micro niches". Wat dat betreft leven we gewoon in een tijd van oververzadiging. Je kon wel op een andere zender afstemmen maar je was toch gebonden aan wat er op dat moment werd uitgezonden. Niet meer, je kiest je silo en wordt bijna niet meer losgelaten, die silo bied je steeds weer meer van het zelfde op basis van wat je eerder bekeken, beluisterd hebt maar bied je geen verassing uit angst je weg te jagen. De magie van de ontdekking, misschien wel serendipiteit verdwijnt in vele opzichten. T.a.v. de vormgeving van audio apparatuur, lees eens e.a. van Christopher Alexander en zijn visie op architectuur en waarom het een wel aantrekkelijk is en het ander niet. Daar waar veel 'techneuten die designen' bijvoorbeeld met symmetrie bezig zijn is dat iet wat voor de mens niet prettig werkt, gelijkvormigheid daarentegen weer wel. Precies wat veel van die oude bakken hebben, allemaal knoppen, maar niet symmetrisch geplaatst en hier en daar ook nog met een afwijkende afmeting om een andere functie duidelijk te maken. Met die grote monitoren heb ik altijd wel wat gehad, van diverse merken en heb het altijd als vreemd ervaren dat niet binnen de huiskamer audio beschikbaar was. Er waren er wel die de buitenkant namaakten, de studio look, maar andersom toch niet veel. Met het gezoek naar de perfecte tonaliteit zijn velen m.i. de dynamiek vergeten (waarbij de ongedempte moderne huiskamers natuurlijk ook niet helpen) Edited 7 maart 2017 by Seed7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
prettig Posted 8 maart 2017 Report Share Posted 8 maart 2017 zo spul opgehaald...... berg dempingsmateriaal, groot dempend wandpaneel en 2 hoekzuilen (bastraps dus): dus kan aan de slag met aanpassen (koste erg weinig dus leuk om mee te starten en te testen) en wat klein spul. Dan... en dat is weer heel leuk: z'n 100 cd's.... eens kijken wat er tussen zit wat leuk is (ga er vanuit dat meeste wel mooi opnames/uitvoeringen zijn) en wat ik niks vindt kan weer weg. Dus weer even genoeg te luisteren...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 8 maart 2017 Report Share Posted 8 maart 2017 Als je niet van klassiek houdt, en die zitten er bij, houd ik me aanbevolen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
prettig Posted 8 maart 2017 Report Share Posted 8 maart 2017 zitten er zat bij en hou wel van klassiek, maar niet van alles (dus eerst maar eens door de berg heen luisteren), maar bij deze "onthouden". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts