Jump to content

Dynaudio audience 70

Flip
 Share

Recommended Posts

Ik kan via een dealer een paar Dynaudio audience 70's kopen. Ik heb ze beluisterd en ik vind de bas ietwat overheersend (behoorlijk punchy). Dat lijkt me vrij vermoeiend, heeft iemand hier ervaring mee?

Het zijn overigens basreflexboxen, dus het poortje lijkt mij dicht te kunnen.

Tips over een geschikte versterker zijn tevens welkom! Daar moet ik me nog op orienteren.

Bedankt

AdB

Tja, wat kan ik er van zeggen. Ik heb de Audience 122 en ik ben er supertevreden over.Ze spelen met een NAD versterker. Ik vind in die combinatie het laag niet te overheersend.

Ik denk dat als je het niet zeker weet, je het niet moet doen. Een speaker moet volgens mij volledig overtuigen omdat je anders alleen maar zit te luisteren naar wat je anders wil hebben.

Hallo Flip,

Ook wij hebben nog een set Audience 70`s om uit te verkopen. Zijn echt wel goede speakers, wij hebben niet de ervaring dat ze te veel laag geven, dat hangt denk ik toch ook af van de ruimte waarin je ze plaatst, en hoe je ze daar in plaatst.

Die basreflexpoort aan de achterkant kun je dempen met de door Dynaudio bij de speakers bijgeleverde schuimstukjes. Dat effect kun je goed horen, en zou de door jou gehoorde problemen.

Groet,

Marcel

P.s, nu hoor net ik van collega Rogier dat ze verkocht zijn.