Ruud Posted 1 januari 2018 Report Share Posted 1 januari 2018 3 hours ago, Hans van Liempd said: Maar ee stijvere snaar met een hogere interne demping brengt trillingen van de motor toch meer over dan een meer elastische snaar met dezelfde interne demping. Bij een mooi trillingsvrij (longitudinaal) lopende motor heb je daar minder last van. Je kunt er allerlei theorieën op af gooien, beter is om eens het verschil tussen de snaren te beluisteren...ipv van maar...maar. Of je belt Cock als je iets niet snapt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 1 januari 2018 Report Share Posted 1 januari 2018 54 minutes ago, Ruud said: Je kunt er allerlei theorieën op af gooien, beter is om eens het verschil tussen de snaren te beluisteren...ipv van maar...maar. Of je belt Cock als je iets niet snapt. Ik denk dat ik best iets van aandrijvingen begrijp. Ik ben niet zo van eerst uitproberen. Eerst beredeneren waarom, daarna pas proberen is mijn manier van werken. Wanneer een motor perfect rondloopt, is een stijve riem of snaar het best. Maar dat perfect rondlopen is onmogelijk. Er is altijd een rimpel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 1 januari 2018 Report Share Posted 1 januari 2018 Hans, Dan dus over naar de 2e opmerking van Ruud: 'Of je belt Cock als je iets niet snapt.' Je neemt alleen maar aan dat Cock niet van alles heeft beredeneerd en geprobeerd. De ervaringen zoals hier beschreven moeten genoeg zeggen. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 1 januari 2018 Report Share Posted 1 januari 2018 22 minutes ago, robx said: Hans, Dan dus over naar de 2e opmerking van Ruud: 'Of je belt Cock als je iets niet snapt.' Je neemt alleen maar aan dat Cock niet van alles heeft beredeneerd en geprobeerd. De ervaringen zoals hier beschreven moeten genoeg zeggen. groet Kijk even terug: H,et ging over de draaitafel van Carl, waar dus niet zo'n superdeluxmoter op zit. Daarbij had ik m'n twijfels of de riem van Cock daar positief zou uitwerken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 1 januari 2018 Report Share Posted 1 januari 2018 22 minutes ago, vintagemod said: hij kan niet verkopen thats iets. Mvg waar l Beste waar I, Misschien kan Cock niet verkopen, maar jij kunt niet schrijven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 1 januari 2018 Report Share Posted 1 januari 2018 (edited) 24 minutes ago, vintagemod said: Niet de mensen bezeiken. Ik lees nergens dat er beweerd wordt dat die snaar zomaar te gebruiken is voor een DT met vaste motor Wol. De lengte van de snaar in dat geval bepalend zijn voor een goede werking. Edited 1 januari 2018 by TL 200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 1 januari 2018 Report Share Posted 1 januari 2018 Het is weer zo simpel: ga het horen. Kan je ook je theorie toetsen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 1 januari 2018 Report Share Posted 1 januari 2018 6 hours ago, Hans van Liempd said: brengt trillingen van de motor toch meer over Hier vraag je je iets af. 2 hours ago, Hans van Liempd said: Ik denk dat ik best iets van aandrijvingen begrijp Hier weet je het niet zeker. 1 hour ago, Hans van Liempd said: Daarbij had ik m'n twijfels Hier twijfel je. Dus: 7 minutes ago, robx said: ga het horen. Kan je ook je theorie toetsen. Desnoods nog wat meten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 1 januari 2018 Report Share Posted 1 januari 2018 Misschien is dit een manier om een direct drive draaitafel te maken, flow goed instellen en draaien maar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 1 januari 2018 Report Share Posted 1 januari 2018 (edited) theoretisch gekwebbel. ga luisteren. En bextrene klinkt nooit goed. Jaren zeventig meuk. Edited 1 januari 2018 by robx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 1 januari 2018 Report Share Posted 1 januari 2018 13 minutes ago, vintagemod said: Jullie snappen er geen reet van ,het werkt niet op elke draaitafel,de draaitafel van Cock wordt totaal op zijn installatie afgesteld,heb jij dan dezelfde installatie cq draaitafel als Cock. Flauwekul. Ik heb geen draaitafel van Cock, alleen zijn motor + snaar en bij mij werkt het als een speer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 1 januari 2018 Report Share Posted 1 januari 2018 (edited) inderdaad, allemaal gelul. telkens nieuwe smoezen. ga luisteren. je komt niet meer bij. je hebt geen begin van een idee wat er uit die 'Kefjes' komt. Edited 1 januari 2018 by robx Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 1 januari 2018 Report Share Posted 1 januari 2018 meer gekwebbel. ga luisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 1 januari 2018 Report Share Posted 1 januari 2018 28 minutes ago, robx said: En bextrene klinkt nooit goed. Jaren zeventig meuk. Hier moet ik even op reageren Rob. Kan wel goed klinken, je hebt het bij mij ook gehoord. Ik heb de middentoners (de B-110 ) die nu nog gebruikt worden in de befaamde BBC monitoren die o.a. nog door Harbeth en Falcon gebouwd worden. https://audio21.eu/luidsprekers/falcon-speakers/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 1 januari 2018 Report Share Posted 1 januari 2018 (edited) ah ... die inzet van deze units was me onbekend. maar de bextrene op zich is verdwenen (net als helaas mijn 2 inch mid-domes) Edited 1 januari 2018 by robx Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 1 januari 2018 Report Share Posted 1 januari 2018 2 minutes ago, robx said: ah ... die inzet van deze units was me onbekend. maar de bextrene op zich is verdwenen. Nee hoor The Falcon B110 is designed to be an exact replacement for KEF B110 SP1003 applications. It features a 5” coated Bextrene cone in a black powder-coated chassis that will exactly fit the original KEF B110 chassis dimensions. Staat op deze site:https://www.falconacoustics.co.uk/drive-units-1/falcon-b110-t27-drive-unit.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 1 januari 2018 Report Share Posted 1 januari 2018 Ja als replacement. In nieuwe ontwerpen zag ik ze nog niet (je gaat me straks vast linkjes daarvan zenden), eerder de mids die Spido gebruikte. En allerlei nieuwigheden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 1 januari 2018 Report Share Posted 1 januari 2018 Ik denk dat het meer aan het ontwerp dan aan het materiaal ligt als het niet klinkt Rob. Je kunt met de beste units een slecht klinkende weergever bouwen.E En andersom: Spido bouwde met de goedkope Monacor units toch wel aardig klinkende speakers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 1 januari 2018 Report Share Posted 1 januari 2018 1 minute ago, robx said: (je gaat me straks vast linkjes daarvan zenden) Nee hoor, ik zoek niet langer. (maar ik houd het in m'n achterhoofd, mocht ik toevallig iets tegenkomen dan ben je aan de beurt.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 1 januari 2018 Report Share Posted 1 januari 2018 nou stuur me dan ook een replacement van mijn oude 5 cm mid-dome. ben ik ook aan gehecht )))) Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 1 januari 2018 Report Share Posted 1 januari 2018 de philips squawkers? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 1 januari 2018 Report Share Posted 1 januari 2018 ja, ad02160/sq8 ja en de ad12200/w8 als we toch bezig zijn haha. zelfde lineaire karakteristiek, graag 3db efficienter ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 1 januari 2018 Report Share Posted 1 januari 2018 5 minutes ago, robx said: ad12200/w8 als we toch bezig zijn haha. zelfde lineaire karakteristiek, graag 3db efficienter ? Hier: https://www.tweedehands.nl/audio-video-tv/audio-apparatuur/luidspreker/philips-ad12200-w8-12-inch-woofer-379459687.html die 3db moet je zelf even regelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 1 januari 2018 Report Share Posted 1 januari 2018 (edited) en hier: https://www.worthpoint.com/worthopedia/nos-pair-ad-philips-02160-sq8-dome-153246309 sorry, deze zijn al verkocht. Edited 1 januari 2018 by TL 200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 1 januari 2018 Report Share Posted 1 januari 2018 hm goeie sites. daar ga ik verder zoeken, dank. Ik heb recent een set 12200/w8 in de handen gehad, zag er weer anders uit. even bestelnrs vergelijken zo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts