robx Posted 12 januari 2018 Report Share Posted 12 januari 2018 ja maar ik ben zo eigenwijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 12 januari 2018 Report Share Posted 12 januari 2018 (edited) 1 hour ago, robx said: ja maar ik ben zo eigenwijs Ook je bestaande set, kan vast beter Edited 12 januari 2018 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 12 januari 2018 Report Share Posted 12 januari 2018 Wat ik bij Cock zo leuk vind is die uitbarsting van creativiteit op een leeftijd dat anderen ermee op houden. Ik moet wel zeggen dat die zakjes bij mij niet goed werkten. Sterk de idee dat het kleurde. Is verder prima hoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 12 januari 2018 Report Share Posted 12 januari 2018 Bij mij werkten ze ook niet goed. Ik heb er nu wel twee onder de werk-Olive gelegd, dan trilt die niet zo hard op het bureablad waar de Olive op staat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 13 januari 2018 Report Share Posted 13 januari 2018 19 hours ago, robx said: dat is absoluut niet 'het geheim'. Maar wat is dan het geheim Rob? De voor en eind versterker die nu staat te spelen, is very low budget en absoluut niet KISS. Wel technisch en geluid technisch erg goed. Nog lagere vervorming dan mijn buizen. Minder dan ik kan meten met mijn meetapparatuur. Er, komt bij -80dB enkel een beetje 2e harmonische uit en dat was het. Zeg jij het maar. Ik hou het op zo min mogelijk vervorming bij niet te veel terugkoppeling. Oja natuurlijk DC gekoppeld. Er zit maar 1 serie condensator in de keten. Maar als je dan zo gecharmeerd bent van het geluid bij Cock, dat inderdaad bizar goed klinkt, waarom doe je er dan niets mee? En waarom moeten anderen dat dan wel? Tenminste zo komt het wel over. Beetje vreemd niet? Als ik jou een tip mag geven, doe eerst eens die luidsprekers van je weg. Qua staande golven klopt het niet. Ik had precies hetzelfde probleem in mijn ruimte. Ook ik wou mijn Translators Impac 50 niet weg doen, maar het laag klopte gewoon niet in dit huis. Wil je echt een verbetering, moet je soms afscheid nemen van oude liefdes Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 13 januari 2018 Report Share Posted 13 januari 2018 Jack, ik zeg niet dat iemand die spullen moet kopen, maar er eens naar luisteren want dat is gewoon een beleving. Ik heb er al wat mee gedaan, er liggen hier enkele voedingskabels en dat op zich is al een complete upgrade. En die speakers blijven lekker. Ik woon niet voor altijd in dit betonnen ding. Ik ben trouwens heel erg tevreden zoals het nu is. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 13 januari 2018 Report Share Posted 13 januari 2018 10 hours ago, carl said: Wat ik bij Cock zo leuk vind is die uitbarsting van creativiteit op een leeftijd dat anderen ermee op houden. Niet iedereen gaat na zijn 60e achter de geraniums zitten Carl. Ik moet er niet aan denken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 13 januari 2018 Report Share Posted 13 januari 2018 60 IS HET NIEUWE 50 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 13 januari 2018 Report Share Posted 13 januari 2018 2 hours ago, Tubejack said: Maar als je dan zo gecharmeerd bent van het geluid bij Cock, dat inderdaad bizar goed klinkt, waarom doe je er dan niets mee? En waarom moeten anderen dat dan wel? Maar dat het bij die andere net zo bizar goed klinkt als bij Cock, lees ik nergens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 13 januari 2018 Report Share Posted 13 januari 2018 Wat de ene bizar goed vind klinken, zal een ander als over de top vinden en het liever wat rustiger willen. Afgelopen week b.v. had ik hier ook wat mensen van de audioclub op bezoek. Het ene clubje was wild enthousiast, het andere clubje vond het te ver gaan en zou het liever wat gezapiger willen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 13 januari 2018 Report Share Posted 13 januari 2018 (edited) 20 minutes ago, Hans van Liempd said: Maar dat het bij die andere net zo bizar goed klinkt als bij Cock, lees ik nergens. Dat klopt Hans, Cock heeft zijn spullen bizar goed voor elkaar vind ik. Na daar een aantal keer geluisterd te hebben, heb je een m.i. aantal gradaties. Zoals: goed, uitzonderlijk en bizar. Waar ik nu mee speel vind ik zelf goed. De prijs/kwaliteit verhouding is bizar. Edited 13 januari 2018 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 13 januari 2018 Report Share Posted 13 januari 2018 (edited) 2 hours ago, Groovy said: 60 IS HET NIEUWE 50 Klopt. Niet iedereen is oud genoeg om nu optimaal van de verzorgingsstaat van weleer te kunnen profiteren. Achter de geraniums op je 50ste kunnen weinigen zich permitteren. En op je 60ste? Ook niet... Edited 13 januari 2018 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 13 januari 2018 Report Share Posted 13 januari 2018 (edited) 2 hours ago, Groovy said: 60 IS HET NIEUWE 50 Dat is een "smoesje" Groovy. Natuurlijk ken ik een paar van die vitale mannen en vrouwen die je echt geen 60 of 70 zou geven. Maar het merendeel is vooral oud, willen niks meer, als ik zo in mijn eigen kennissen en vrienden kring rond kijk Zelf schrik ik ook hoor, als ik in de spiegel kijk .... Edited 13 januari 2018 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 13 januari 2018 Report Share Posted 13 januari 2018 31 minutes ago, Hans van Liempd said: Wat de ene bizar goed vind klinken, zal een ander als over de top vinden en het liever wat rustiger willen. Afgelopen week b.v. had ik hier ook wat mensen van de audioclub op bezoek. Het ene clubje was wild enthousiast, het andere clubje vond het te ver gaan en zou het liever wat gezapiger willen. Muziek kan niet te ver gaan. Geluid wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 13 januari 2018 Report Share Posted 13 januari 2018 18 hours ago, mumsoft said: Ben je wel eens bij Cock geweest? De man is helemaal niet geheimzinnig. En hij vertelt je graag hoe hij te werk gaat. Een ex-collega van mij vatte het zo samen: KISS. Oftewel, keep it super simple. In de automatisering geldt dat, in de audio net zo. En dan nog luisteren natuurlijk. Klopt Cock is niet geheimzinnig, ik kan altijd lekker technisch lullen met hem. Maar dat zijn spullen KISS zijn dat klopt volgens mij niet. Het ziet er misschien wel zo uit en hij praat er ook zo makkelijk over. Maar overal is goed over nagedacht. Neem b.v. zijn passieve voorversterker. Ik meen dat het volume met iets van 30 transformatortjes worden geregeld. Dat kunnen er ook een paar meer of minder zijn. Alleen dát àl, noem ik niet KISS. Dan b.v. de voeding van zijn phono trap. Daar zitten geen condensatoren en andere overbodige onderdelen in. Dat is zeker niet KISS. Niemand kan dat, voor zover ik weet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 13 januari 2018 Report Share Posted 13 januari 2018 29 minutes ago, Tubejack said: Dat is een "smoesje" Groovy. Natuurlijk ken ik een paar van die vitale mannen en vrouwen die je echt geen 60 of 70 zou geven. Maar het merendeel is vooral oud, willen niks meer, als ik zo in mijn eigen kennissen en vrienden kring rond kijk Zelf schrik ik ook hoor, als ik in de spiegel kijk .... Zo niet mij broer en zussen die zijn achter in de 60 of 70+,zij zijn nog zeer actief. Zelf heb ik ook geen Geraniums Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 13 januari 2018 Report Share Posted 13 januari 2018 41 minutes ago, Tubejack said: Klopt Cock is niet geheimzinnig, ik kan altijd lekker technisch lullen met hem. Maar dat zijn spullen KISS zijn dat klopt volgens mij niet. Het ziet er misschien wel zo uit en hij praat er ook zo makkelijk over. Maar overal is goed over nagedacht. Neem b.v. zijn passieve voorversterker. Ik meen dat het volume met iets van 30 transformatortjes worden geregeld. Dat kunnen er ook een paar meer of minder zijn. Alleen dát àl, noem ik niet KISS. Dan b.v. de voeding van zijn phono trap. Daar zitten geen condensatoren en andere overbodige onderdelen in. Dat is zeker niet KISS. Niemand kan dat, voor zover ik weet. Het gaat altijd om de signaalweg. Een versterker als een draad, dat is KISS. En zo is de VV van Cock, mèt al die trafootjes ook hartstikke KISS, want het signaal gaat altijd maar door éen trafootje. Een draaitafel "an sich" is ook KISS, niet voor niks staat de LP hier in hoog aanzien. En die phonotrap, je zegt het zelf al, geen overbodige onderdelen. Verwar KISS niet met gemakkelijk. In de automatisering is het heel lastig en moeilijk om zo te ontwerpen, al gauw heb je een moloch van een systeem, dat het wel doet, maar niet 'lekker'. In de audio helpt het om het signaal zo min mogelijk aan te tasten. En dan niet alleen uitgedrukt in vervorming en ruis. Dat dat moeilijk en ingewikkeld is, staat voor mij buiten kijf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 13 januari 2018 Report Share Posted 13 januari 2018 (edited) Marc, ik heb beide geleerd. Programmeren en ontwerpen. De signaalweg of het programma is of lijkt wellicht KISS. Maar om zo te kunnen ontwerpen, zeker niet. Edited 13 januari 2018 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 13 januari 2018 Report Share Posted 13 januari 2018 10 hours ago, Tubejack said: Niet iedereen gaat na zijn 60e achter de geraniums zitten Carl. Ik moet er niet aan denken Zeg Jack houdt je een beetje in Waar ik op dit moment mee bezig ben wil je niet weten... probleem is een beetje dat ik het niet leuk vindt, dat ik het leuk vindt als je begrijpt wat ik bedoel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 13 januari 2018 Report Share Posted 13 januari 2018 6 hours ago, Tubejack said: Marc, ik heb beide geleerd. Programmeren en ontwerpen. De signaalweg of het programma is of lijkt wellicht KISS. Maar om zo te kunnen ontwerpen, zeker niet. Ik vond het m'n werkzame tijd altijd een compliment: "Heb jij zo lang over dat simpele ding gedacht?!!" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 13 januari 2018 Report Share Posted 13 januari 2018 50 minutes ago, carl said: Zeg Jack houdt je een beetje in Waar ik op dit moment mee bezig ben wil je niet weten... probleem is een beetje dat ik het niet leuk vindt, dat ik het leuk vindt als je begrijpt wat ik bedoel. Ach een beetje verbouwen, dat stelt toch niks voor.... Ik vond het ook nooit leuk. Totdat ik bezig was, dan viel het meestal wel mee. Bovendien het was/is toch voor jezelf? De afgelopen 3 huizen hebben we ruim 10 jaar in de verbouwing troep gezeten. Te weten 8 jaar - 2 jaar en nul jaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 13 januari 2018 Report Share Posted 13 januari 2018 1 hour ago, Hans van Liempd said: Ik vond het m'n werkzame tijd altijd een compliment: "Heb jij zo lang over dat simpele ding gedacht?!!" Achteraf lijken de grootste uitvindingen simpel, de paperclip, de punaise. Maar bedenk het maar eens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 13 januari 2018 Report Share Posted 13 januari 2018 (edited) Wiel weet inderdaad waar het over gaat. Asbestvezels verwijderen mag ik zelf niet, maar voorbereidingswerk doe ik veel: slopen, schuren e.d. Verder loopt het nu wel goed. Hier “speelt” nu 24 uur per dag een machine waarmee onderdruk in de besmette ruimten wordt gecreëerd en lucht gezuiverd. Woensdag of donderdag is de zaak hoop ik schoon en dan kan de aannemer weer aan het werk. Ook de hifi op zolder is afgekoppeld want daar komt een nieuw stroomcircuit. Waar ik eigenlijk op doelde is de juridische situatie want ik weet van asbest nu bijna net zo veel van af als mijn oude vakgebied. En nu maar zo veel mogelijk geld proberen terug te krijgen en dat vergt een scherpe geest en veel drive. Daar doelde ik eigenlijk op. Edited 13 januari 2018 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 13 januari 2018 Report Share Posted 13 januari 2018 Nou Carl ik vind verbouwen op zich al een ellende hoor. Wel een huis maar geen thuis. Niks voor mij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 13 januari 2018 Report Share Posted 13 januari 2018 (edited) 10 hours ago, vintagemod said: Jack ,een beetje meer verdiepen in de volume trafo van Cock,anders zei je niet zo iets doms Mvg wol Leg eens uit Wol. Edited 14 januari 2018 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts