TL 200 Posted 14 januari 2018 Report Share Posted 14 januari 2018 3 hours ago, carl said: In die zin is er hier nog veel beschaving Als er subsidie voor is meestal wel ja............... Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 14 januari 2018 Report Share Posted 14 januari 2018 54 minutes ago, Pjotr said: Dat extreme populisme is juist het laatste decennium enorm gegroeid Als het economisch goed gaat en iedereen mee kan eten uit de pot van Egypte heb je daar niet zo'n last van. Maar owee als het minder wordt, dan gaan de vingertjes wijzen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 14 januari 2018 Report Share Posted 14 januari 2018 Inhoud .... en beschaving. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 14 januari 2018 Report Share Posted 14 januari 2018 27 minutes ago, TL 200 said: Als het economisch goed gaat en iedereen mee kan eten uit de pot van Egypte heb je daar niet zo'n last van. Maar owee als het minder wordt, dan gaan de vingertjes wijzen. Toch was dat bij eerdere crises niet zo extreem als nu, zoals in '67, '81, '95 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 14 januari 2018 Report Share Posted 14 januari 2018 (edited) Wol heeft een punt. Ik ben van mening dat voor zware beroepen zoals metselaars, stratenmakers en andere bouwvakkers 67 en 3 of 4 maanden te gek is. Ik heb de mazzel gehad dat het bedrijf waar ik werkte failliet ging. Zodat ik min of meer gedwongen was een ander beroep te leren. Cadeau heb ik nog nooit iets gehad. Nooit. Wat ik ook vind, dat jezelf voor een deel verantwoordelijk bent voor je eigen gezondheid. Natuurlijk heb je niet alles in eigen hand. Onlangs overleed een hardloper uit mijn groep hij was 45.... 46 jaar. En zo "gezond als een vis". Toch kreeg hij die kut k#nk#r. Dus pluk de dag. P.s. Pjotr wat de overheid betreft klopt precies. Je wordt soms behandeld als crimineel. Ik krijg af en toe dreig brieven van mensen die er niet eens meer werken of al 6 maanden ziek zijn. Er je wordt zonder pardon of overleg direct gekort. Verder krijgt je een jurist in je nek. Hebben ze aan mij een goeie, natuurlijk direct bezwaar gemaakt.... Aan een andere kant denk ik wat in "enge" maatschappij leven we. En wat een geld kost al die heisa. Kunnen ze die diensten niet beter allemaal opdoeken. Dan is er geld genoeg voor iedereen die niet meer kan werken. Denk aan die stratenmaker met versleten rug, die kan dan met zijn 55 genieten van de jaren die hem nog resten. Edited 14 januari 2018 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 14 januari 2018 Report Share Posted 14 januari 2018 17 minutes ago, Pjotr said: Toch was dat bij eerdere crises niet zo extreem als nu, zoals in '67, '81, '95 De omstandigheden waren ook anders, veel minder geprivatiseerd, minder migratie, automatisering, internet, (a)sociale media etc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 14 januari 2018 Report Share Posted 14 januari 2018 minder migratie ja. dat vreet onze welvaart op. oeps wat zeg ik nou, niet politiek correct he ? ga eens in een ziekenhuis in west-NL kijken, snap je meteen wat ik zeg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 14 januari 2018 Report Share Posted 14 januari 2018 12 minutes ago, Tubejack said: Denk aan die stratenmaker met versleten rug, die kan dan met zijn 55 genieten van de jaren die hem nog resten. Mijn vader moest, zoals bijna iedereen hier in die tijd, gelijk na de lagere school het veen in. Heeft nooit anders gedaan dan grondwerk, spitten, riolering aanleggen, drainages etc. Rond zijn 35-ste was z'n rug versleten. Afgekeurd werd hij niet want hij was nog zo jong. Op zijn 53-ste wel, toen waren de knieën ook kapot. Hij is nu 81, loopt altijd met pijn................. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 14 januari 2018 Report Share Posted 14 januari 2018 2 minutes ago, robx said: minder migratie ja. dat vreet onze welvaart op. oeps wat zeg ik nou, niet politiek correct he ? ga eens in een ziekenhuis in west-NL kijken, snap je meteen wat ik zeg. Nu kijken of in 1967? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 14 januari 2018 Report Share Posted 14 januari 2018 probeer eerst ff nu ? Maar in jouw streken is het anders nog. Kom een dagje hier kijken. Gaan we leuk lunchen en zo om bij te komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 14 januari 2018 Report Share Posted 14 januari 2018 7 minutes ago, TL 200 said: De omstandigheden waren ook anders, veel minder geprivatiseerd, minder migratie, automatisering, internet, (a)sociale media etc. En het overheidsbeleid ook veel minder rigide van zoek het zelf maar uit hoe je je redt, doen wij ook. Juist in een periode van van weinig werkgelegenheid wordt bedacht dat je moet doorwerken tot je 67 - 68. Destijds werd een VUT bedacht om de jongeren meer kans te geven. Zit je nu in de ongelukkige omstandigheid van bijstand: 5 keer solliciteren per week tot aan je AOW. Anders vervalt het weinige inkomen wat je nog hebt. Hoezo overheids sadisme? Repressie alom in die hoek. Werkt populisme ook flink in de hand lijkt mij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 14 januari 2018 Report Share Posted 14 januari 2018 Het is hier inderdaad anders Rob. Ik kom graag een keer langs, eerst is Mumsoft aan de beurt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 14 januari 2018 Report Share Posted 14 januari 2018 Just now, Pjotr said: Werkt populisme ook flink in de hand lijkt mij. Jaren geleden zei een weduwe, van een jaar of 70, die alleen AOW kreeg tegen mij dat communisten niet geboren maar gemaakt worden. Hetzelfde geldt m.i. voor racisten en fascisten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 14 januari 2018 Report Share Posted 14 januari 2018 Zullen we hier verder over praten in het off-topic café? Ik open wel een politiek café daar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 14 januari 2018 Report Share Posted 14 januari 2018 1 minute ago, TL 200 said: Zullen we hier verder over praten in het off-topic café? Ik open wel een politiek café daar. Goed plan. We zijn tenslotte niet allemaal slachtoffer van Cock Eigenlijk is die splitsing van onderwerpen ook maar kunstmatig. Aan 1 topic zouden we hier wel genoeg hebben: "De stamtafel" Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 14 januari 2018 Report Share Posted 14 januari 2018 Just now, Pjotr said: Goed plan. We zijn tenslotte niet allemaal slachtoffer van Cock Eigenlijk is die splitsing van onderwerpen ook maar kunstmatig. Aan 1 topic zouden we hier wel genoeg hebben: "De stamtafel" Café is open. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 14 januari 2018 Report Share Posted 14 januari 2018 3 hours ago, carl said: En om weer op de inhoud in te gaan. Ik begrijp altijd dat het moeilijk is goede trafo’s te krijgen. Waar haalt Cock die dan vandaan? Nergens: die wikkelt hij zelf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 15 januari 2018 Report Share Posted 15 januari 2018 Daar heb je gelijk een nadeel te pakken Ove. Goede audio trafo's zonder fase problemen maken lijkt me erg moeilijk. Handwerk is tijdrovend dus. Maar het kan wel. En dát is weer een voordeel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 15 januari 2018 Report Share Posted 15 januari 2018 Wanneer dit het enige nadeel is (dat dan tegelijkertijd ook weer een voordeel blijkt te zijn) dan maak ik me geen zorgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 15 januari 2018 Report Share Posted 15 januari 2018 Zou ik zeker niet doen. Met zo top set waar jij mee speelt Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 15 januari 2018 Report Share Posted 15 januari 2018 (edited) 13 hours ago, Pjotr said: Dat extreme populisme is juist het laatste decennium enorm gegroeid. Heel on-Nederlands eigenlijk. Denk jij dat daar het planbureau de schuld van is dan? Wat ik in mijn werkend leven bij de overheid heb geleerd is dat als je werkelijk inhoudelijk over zaken gaat praten het niet zo moeilijk is tot elkaar te komen ook al heb je totaal verschillende belangen. De marges blijken vaak erg smal te zijn zeker als je het doorrekent. Dus als je je politiek wilt onderscheiden moet je juist niet willen doorrekenen, maar in algemene en extreme termen praten en angst en ontevredenheid aanwakkeren. Ik stem dus ten principale niet op populistische partijen die op emotie kiezers willen trekken. Zijn leuk om de meer degelijke partijen bij de les te houden, maar het levert op nationaal niveau verder geen bijdrage op aan welvaart of welzijn. Edited 15 januari 2018 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 15 januari 2018 Report Share Posted 15 januari 2018 (edited) 1 hour ago, Ove Rickland said: Wanneer dit het enige nadeel is (dat dan tegelijkertijd ook weer een voordeel blijkt te zijn) dan maak ik me geen zorgen. Volume-signaaltrafo's worden al meer dan 100 jaar gemaakt. Echt goede studiokwaliteit naar huidige maatstaven minstens 70 jaar. Echt nieuw is het niet. Het is meer een kunstje wat verleerd is en zo af en toe weer opnieuw ter hand wordt genomen. P.s. Carl, misschien kun je even meelopen met de rest en de politieke discussie voortzetten in het politiek café? Edited 15 januari 2018 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 15 januari 2018 Report Share Posted 15 januari 2018 Had ik nog niet gezien - te druk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 15 januari 2018 Report Share Posted 15 januari 2018 Wellicht dat de moderator deze draad wat kan opschonen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 15 januari 2018 Report Share Posted 15 januari 2018 13 hours ago, Pjotr said: Volume-signaaltrafo's worden al meer dan 100 jaar gemaakt. Echt goede studiokwaliteit naar huidige maatstaven minstens 70 jaar. Echt nieuw is het niet. Het is meer een kunstje wat verleerd is en zo af en toe weer opnieuw ter hand wordt genomen. Wat ik er van weet is dat het veel meer is dan een bestaand kunstje toepassen. Zowel de vorm en materiaal van de kern als de manier van wikkelen staan in geen enkel boekje, met als resultaat een volkomen vlak faseverloop. Wil je er echt het fijne van weten, dan weet je bij wie je moet zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts