Jump to content

Het volgende "slachtoffer" van Cock


Sodejuu
 Share

Recommended Posts

7 hours ago, audiofreak said:

 

Appelmoes of elk ander blik..... ik bedoelde ermee dat jij een Pass klone hebt die nooit meer zo gemaakt kan worden wat betreft bepaalde condensatoren. Simpel weg, omdat je die specifieke (die jij dus hebt) niet meer (zo snel) zal vinden. Dus je bent een lucky guy ermee. En dat zijt je ook van harte gegund.
Maar je kan dus niet zeggen (in mijn optiek) dat niemand dezelfde Pass klone laat bouwen bij Sodejuu. Omdat dat niet kan vanwege die condensatoren. Daarom noem ik jou Pass Klone een Unica !! En ja, ik heb al een lange tijd terug aan Roger gevraagd of hij voor mij dat ook kon bouwen.  En kreeg toen dat verhaal te horen over die condensatoren in jouw Pass klone.

Maar goed, ik ben niet getreurd, want er zijn zoveel mooie en goede phonotrappen/phonoamps. Zo staat de Octave Phonotrap ( die je echt helemaal ook naar je eigen hand kan zetten met de verschillende modules (buizen, solid state en step up) , Ayre P-5xe ,  VTL TP 2.5i en de E.A.T. E-Glow Petit  bij mij nog steeds hoog op mijn (verlang) lijst. Maar ook die Audion MM phono lijkt mij ook interessant, omdat ik teruggegaan ben van MC naar MM/MI elementen.

Ff terug naar deze post. Het grootste probleem zijn de Toshiba FET's. De dubbelFET 2SK389 is niet meer te krijgen. Alles wat je nu nog op het web vindt is Chinese namaak en die werkt niet. Ik weet er nog een stuk of 10 uit te halen bij een kennis, à €30 per stuk. Dat is ook voor mij veel geld (zeker op dit moment).  Een ander optie is 2 stuks 2SK170 matchen en dan antiparallel te schakenlen. Dat heb ik in de laatste versie gedaan. Ook dat gaat, maar een 2SK389 is technisch mooier (want thermisch gekoppeld).

Condensatoren is een kleiner probleem. De eerste die ik heb gebouwd was met Mundorf op het eind. Die was prima. De volgende was met 2 stuks Wondercap die ik van Cock had. Volgens mij heeft Charles die. Die caps zijn idd niet meer te krijgen. Alle volgende uitvoeringen heb ik met Russische PIO's gedaan.  De laatste die ik gebouwd heb staat hier, met dus Russische PIO's en 2 paar gematchte 2SK170 in antiparallel. Die heeft al verschillende keren bij onze audioclub gespeeld

 

Toen ik de Octave hoorde deed de klank me die heel erg denken aan de sound van de phonotrap die in de Ayre K-3 zit. Een paar dagen later kreeg ik van Marco een review van de Octave Phonomodule waarin de recensent opmerkte dat de Octave wel heel erg leek op de Ayre P5x 9had ik het toch goed gehoord). De Octave had wel net iets meer authoriteit en punch. Ik heb  nu een Ayre K-1 hier spelen (met grote dank aan Ome Henk) en die gaat m.i. toch nog verder dan de Octave Phonomudule. Ik ben wel verknocht aan de Ayre sound. Daar kan het ook mee te maken hebben. Beiden spelen voor mij op een hoog niveau. Dat doet de Pass Kloon echter ook, maar je moet er wel wat voor doen om 'm te laten excelleren.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Sodejuu said:

Ff terug naar deze post. Het grootste probleem zijn de Toshiba FET's. De dubbelFET 2SK389 is niet meer te krijgen. Alles wat je nu nog op het web vindt is Chinese namaak en die werkt niet. Ik weet er nog een stuk of 10 uit te halen bij een kennis, à €30 per stuk. Dat is ook voor mij veel geld (zeker op dit moment).  Een ander optie is 2 stuks 2SK170 matchen en dan antiparallel te schakenlen. Dat heb ik in de laatste versie gedaan. Ook dat gaat, maar een 2SK389 is technisch mooier (want thermisch gekoppeld).

Condensatoren is een kleiner probleem. De eerste die ik heb gebouwd was met Mundorf op het eind. Die was prima. De volgende was met 2 stuks Wondercap die ik van Cock had. Volgens mij heeft Charles die. Die caps zijn idd niet meer te krijgen. Alle volgende uitvoeringen heb ik met Russische PIO's gedaan.  De laatste die ik gebouwd heb staat hier, met dus Russische PIO's en 2 paar gematchte 2SK170 in antiparallel. Die heeft al verschillende keren bij onze audioclub gespeeld

 

Toen ik de Octave hoorde deed de klank me die heel erg denken aan de sound van de phonotrap die in de Ayre K-3 zit. Een paar dagen later kreeg ik van Marco een review van de Octave Phonomodule waarin de recensent opmerkte dat de Octave wel heel erg leek op de Ayre P5x 9had ik het toch goed gehoord). De Octave had wel net iets meer authoriteit en punch. Ik heb  nu een Ayre K-1 hier spelen (met grote dank aan Ome Henk) en die gaat m.i. toch nog verder dan de Octave Phonomudule. Ik ben wel verknocht aan de Ayre sound. Daar kan het ook mee te maken hebben. Beiden spelen voor mij op een hoog niveau. Dat doet de Pass Kloon echter ook, maar je moet er wel wat voor doen om 'm te laten excelleren.

Duidelijk en simpel uitgelegd. Waarvoor mijn dank ! Ik heb hier ook nog printplaten van die Pass klone liggen ( Via kappa7 aan gekomen) en eigenlijk zou deze ook gebouwd moeten worden. Wellicht dat ik je t.z.t. je de opdracht ervoor geef, want die (fin) ruimte begint eraan te komen.

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Roots said:

Jaa, Ome Henk 🙂 weet ik nog, leuke man, volledig in de hobby toen..Zou leuk zijn dat hij weer eens iets laat horen.

Gaat lastig worden, denk ik.

groet,

Leobus

Link to comment
Share on other sites

Zeer gezellig met hem gepraat toen ik de Ayre heb opgehaald - topgozer. Volgens mij vond zijn vrouw het wel jammer dat hij de hobby had opgegeven.

Link to comment
Share on other sites

Ik zeil in Friesland en daarom vroeg Roger me of ik de versterker voor hem wilde ophalen bij “Ome Henk” die inderdaad in/nabij Sneek woont. Ik had hem ook wel bij de andere Henk gezien. 

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Aha, dan heb ik mij vergist. Ik dacht dat hij bij Audioselectief vandaan kwam. En in dat geval was iets laten horen door Henk wat lastig geweest. Alweer een misverstand de wereld uit.

Groet,

Leobus

Edited by leobus
Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, kappa7 said:

Mocht je nog de pass clone willen di Charles ook heeft, ik heb nog een set printen liggen van Sodeju,

Als Sodeju die terug wil om nog een laatste versie daarvan te bouwen dan mogen ze terug.

Ik dacht dat de printen die ik van jou heb DEZELFDE waren als die van Sodejuu. Wat is het verschil dan? :confused:

Link to comment
Share on other sites

Carl heeft de eerste versie (Pearl 1) en ik heb de 2e verbeterde versie.

Bij de eerste versie is er een aparte MC trap nodig de 2e versie die ik heb kan al direct overweg met MC elementen maar voor de ultra low output MCs komt ook de pearl 2 net te kort.

 

Maar ik heb dus ook nog een set van de pear 1 liggen.

Wil je weten welke beter is dan zijn er op het web wel recensies gevonden die beide modellen gebouwd hebben en aangeven waar hun voorkeur ligt.

Link to comment
Share on other sites

Dynamisch zou ik mijn phonotrap wel durven te noemen, maar zeker niet te analytisch.Minder analytisch ook dan mijn Whest 20.0. Het is ook een combinatie tussen twee phonotrappen. 

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Nou was ik al wel eerder slachtoffer van Cock, maar afgelopen dinsdag is daar weer een schepje bovenop gedaan. Ik verdenk al tijden mijn speakerkabels en wilde wel eens de Sonore kabels testen. Maar Cock heeft het materiaal voor zijn kabels niet meer, dus ben ik op zoek gegaan naar iets wat er op lijkt. Dat heb ik gevonden in litze kabel met 250 geïsoleerde draadjes van 0,032 mm. Als je er daar 10 van in een bundel doet heb je 2 mm kwadraat. Cock wilde wel helpen bij dit experiment, dus hebben we dinsdag kabels in elkaar gezet. Het alom bekende vaatje met zeer heet vertinmiddel is daar essentieel bij.

Maar voordat er geknutseld werd, eerst koffie drinken en koek eten. En natuurlijk muziek luisteren. Mono en stereo. Ik heb nooit gedacht dat mono zo geweldig kan klinken. Wat een volheid en vooral rust. Het is net of je je hersenen niet vermoeit met het luisteren naar twee bronnen tegelijk. Maar stereo zoals bij Cock, mag voor mij ook wel. Heerlijk!

Met de ervaringen van Cock was het voor mijn gevoel nog redelijk snel klaar met vertinnen en van een mantel voorzien. Nog samenvlechten (wat kan die man snel vlechten) en van een Sonore krimpkous voorzien. De stekkers en de eindkrimpkous moest ik thuis doen, want de kabels moeten eerst door een relatief klein gat in het meubel getrokken worden. Dat laatste heb ik vanmiddag gedaan en vervolgens de proof of the pudding. Luisteren dus. Dit is dus echt een verbetering. Alles voller, strakker, meer lucht tussen de instrumenten, mooiere dieptewerking, veel detail zonder dat dat extra aandacht trekt enz. met te bedenken audiofiele termen. Ik ben hardstikke blij met deze kabels. 
Misschien vraagt iemand zich af waarom ik nu geen Ocos heb genomen, maar die zijn in de lengte die ik nodig heb, niet te vinden.
Maar als mijn nieuwe tweede keus zijn, ben ik met tweede keus dik tevreden.
groet,

Leobus

 

 

Link to comment
Share on other sites

Gisteren ook weer een bezoek aan Cock gebracht, weinig beluisterd maar wat ik hoorde was weer van grote klasse. Teruggaan van mono (perfecte rust, echtheid, laag en afbeelding) naar stereo vond ik een fikse achteruitgang. Terwijl toen er bij vorige luistersessies alleen stereo werd gedraaid en dát als zeer goed werd beoordeeld.

Edited by Ruud
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...