Jump to content

Het volgende "slachtoffer" van Cock

Sodejuu
 Share

Recommended Posts

10 hours ago, pjotr27 said:

Veldhoven is duur en niet zo zinvol.

Veldhoven is voor sommige importeurs wel interessant en voor anderen dan weer niet. De top (lees : dure sets) audio ga je daar vermoedelijk niet verkopen, dat cliënteel gaat eerder naar een dealer om zich te oriënteren. Wat wel zinvol is zijn de meer betaalbare spullen, die leiden wel tot verkoop. Maar voor vele importeurs is Veldhoven een uithangbord. Omdat niet alle importeurs meedoen mis je wel heel wat mooie producten en dat is spijtig. Ik ga dit jaar ook, maar ik ga eerder als "audiotoerist" want ik heb niets nodig. Wel wil ik wat uitgebreider luisteren naar sommige producten en misschien wat CD's kopen bij Gerrit.

1 hour ago, Jongensdroom said:

Tja.............

Haarlem of in Rotterdam luisteren, je bent welkom, Jongensdroom. 

Zelf heb ik de nieuwe locatie in Haarlem nog niet gezien. Ben benieuwd, de eerste verslagen klinken goed!

Ja, een mooie demo in Veldhoven zou leuk zijn. Maar dat zie ik zo snel niet gebeuren. Was leuk geweest. Wie weet reis ik ook naar Veldhoven, op naar een kop koffie met een broodje kroket en leuke hifi apparatuur. 

39 minutes ago, Ivan10 said:

Haarlem of in Rotterdam luisteren, je bent welkom, Jongensdroom. 

Zelf heb ik de nieuwe locatie in Haarlem nog niet gezien. Ben benieuwd, de eerste verslagen klinken goed!

Ja, een mooie demo in Veldhoven zou leuk zijn. Maar dat zie ik zo snel niet gebeuren. Was leuk geweest. Wie weet reis ik ook naar Veldhoven, op naar een kop koffie met een broodje kroket en leuke hifi apparatuur. 

Dank je wel.

Naar Veldhoven ga ik in ieder geval. Kijken of ik mooie opnames kan horen.

4 hours ago, pjotr27 said:

Het is wel een reis van Hoogeveen naar Veldhoven. Ik ga er eens over nadenken... Wellicht als ik samen met iemand kan rijden?

Vanaf mij (omgeving Den Bosch) Peter? Scheelt je niet heel veel km's. Mag en kan!

Misschien beter iemand vinden die dichter bij je in de buurt woont?

Gisteren ben ik samen met Cor bij Cock langsgeweest, mijn eerste bezoek! Ik had wat Sonore geleider (speaker kabel) mee, die gaat Cock voor me vertinnen in zijn speciale soldeerpot.

Maar natuurlijk ging ik er ook heen, om Cock zijn set te horen, veel over gelezen natuurlijk al… 

Het is zeer indrukwekkend, wat Cock uit die kleine KEF speakertjes weet te toveren, een Kodo drum van 2m diameter, of een full size orgel, het staat gewoon in de ruimte. De speakers geven werkelijk geen krimp, uiterste controle in het laag. De klappen zijn enorm, en direct ook weer verdwenen, geen na-resonatie of andere ongein. Dynamiek, stijgtijd, fase, echt uitzonderlijk goed voor elkaar! 

Wat me ook opviel was de echtheid van het geluid, zo heb ik het maar zeer zelden mogen ervaren, het geluid klopt gewoon, stemmen zijn levensecht. Met je ogen dicht, waan je de muzikanten bij je in de ruimte. 

Valt er dan werkelijk niks aan te merken, nou weinig! Door op een andere positie in de ruimte te gaan zitten, kun je het geluid verder naar je smaak zetten. Zo bleek ik verder naar voren prettiger te vinden, meer het geluid zoals ik thuis gewend ben. 

Naast de speakers is de rest van de set ook erg indrukwekkend. Het plateau van de draaitafel stond stil, dacht ik, deze bleek echter te draaien maar is zo extreem vlak en stabiel, dat dit niet te zien was. De motor heeft het plateau in snoeiharde grip via de speciale snaar, met een kwast het plateau proberen af te remmen heeft geen effect, toerental blijft gewoon gelijk. 

Na dit gehoord te hebben, is mijn eigen set nog wel aan te horen? Ja, gelukkig wel, een aantal aspecten zoals 3D afbeelding, diepte in het beeld, verfijning, integratie van het hoog heb ik ook op orde, maar de echtheid, dynamiek en stijgtijd, dat haal ik hier gewoon niet.

Ik ga nog wel eens aan de gang met de tips voor de speaker plaatsing, met roze ruis en in fase / uit fase test, misschien kan ik nog iets winnen. 

Groetjes Walter

Edited by Walt

Dat is een methode die Cock toepast, neem anders contact met hem op, of ga een keer langs voor persoonlijke uitleg, kan je gelijk horen hoe bizar goed het klinkt daar. 

Cock heeft overigens zeer goede oren, ik begreep dat hij 20.000Hz nog kan horen, die hoge frequenties hebben een zeer kleine golflengte, en zitten ook in de roze ruis, mogelijk werkt deze methode daarom zo goed voor hem, ik ga het zelf ook wel proberen, maar weet niet of het mij gaat lukken. 

Groetjes Walter

Een keer langs lijkt mij een prima idee, alleen die afstand hik ik dan toch weer tegenaan. Blijkbaar woon ik wat audio liefhebbers betreft aan de “verkeerde “ kant van het land. TZT maar een keer een dagje weg van maken, of samen met iemand heen. 

Edited by Duclaasie
Typo

3 hours ago, Walt said:

Dat is een methode die Cock toepast, neem anders contact met hem op, of ga een keer langs voor persoonlijke uitleg, kan je gelijk horen hoe bizar goed het klinkt daar. 

Cock heeft overigens zeer goede oren, ik begreep dat hij 20.000Hz nog kan horen, die hoge frequenties hebben een zeer kleine golflengte, en zitten ook in de roze ruis, mogelijk werkt deze methode daarom zo goed voor hem, ik ga het zelf ook wel proberen, maar weet niet of het mij gaat lukken. 

Groetjes Walter

Alleen babies horen 20.000 Herz. Voor sprookjes kan ik de Efteling adviseren.

Ik ga overigens van nul naar honderd in 1 seconde.

Edited by Jongensdroom
idea

Vrees een beetje als er een wedstrijdje is, jouw oren versus die van Cock, dat je met 10-0 wordt weggespeeld. Ik snap eigenlijk niet waarom je zo zuur reageert, wees blij dat er mensen zijn met zulke oren, dat hebben we hard nodig om een hoger niveau in weergave te bereiken. 

Mwah, Cock heeft ook slecht klinkende opnames en soms is hij verbaasd dat het op zijn set goed te behappen is. Hij doet deze platen namelijk niet weg, maar draait ze gewoon weer en stelt dan een verbetering vast. Daar is ‘ie dan weer blij mee en weet dat hij op de goede weg is. 

En het zal niet snel gebeuren, maar we hebben ook een keer discomuziek gedraaid, zoals Santa Esmeralda of een keer Janet Jackson (album uit 2000s) of Aurora.

En ja het kan knallen en muziek maken. En soms hoor je de beperkingen van de opname. Het verschilt soms per track op een album. Dat stelden we vast met Aurora. Net wat te veel comprimering bij een track. Wel grappig om dat zo goed vast te kunnen stellen. Maar muziek blijft muziek. 

En ja, bij iedere demonstratie wil je de meest goed klinkende muziek en effecten horen. Althans audiofielen houden een slechte opname niet lang vol. Zou grappig zijn. Een HighEnd forum dag met slechte en platte opnames. Iedereen neemt zijn favoriete plaat of cd mee.