kappa7 Posted 21 oktober 2023 Report Share Posted 21 oktober 2023 Leuk verslag weer, waar bij ik me weer eens realiseer dat ik toch ook echt een keer langs moet gaan. Als ik weer op de been ben maken ik een afspraak met Cock. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 21 oktober 2023 Report Share Posted 21 oktober 2023 +1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 21 oktober 2023 Report Share Posted 21 oktober 2023 Leuk hoor, bij Cock is het altijd genieten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 21 oktober 2023 Report Share Posted 21 oktober 2023 Mooi verslag, klinkt top daar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 21 oktober 2023 Report Share Posted 21 oktober 2023 Ha, wat een mooi verslag Klaas! Ik heb er werkelijk niets aan toe te voegen. Behalve dan dat ook ík (alweer) volkomen verrast werd door de dynamiek en snelheid, over het gehele spectrum eigenlijk wel. Het blijft bijzonder, iedere keer weer. Misschien volgende keer toch een foto maken en in het verslag plaatsen, dat maakt zo'n verslag helemaal af. Ik vond het ook leuk om jouw set even te beluisteren. Er is veel aandacht aan besteedt, maar zélf miste ik toch wat in het laag. Ondanks dat we beiden denk ik meer gevoelig zijn voor het middengebied, ik heb zelf in mijn set ook niet zo erg veel laag. Het kwam er niet van, maar bij jou wilde ik nog zeggen "there is no substitute for cubic inches" maar die gedachte werd bij Cock metéén gelogenstraft . Ik denk niet dat je jouw luidsprekers snel weg zal doen, voor míj zou daar de grootste winst te halen zijn. Iets met hoorns en een mooie laag-unit erin bijvoorbeeld.... . Maar ja, ik ben jou niet hé . Het schuiven met de luisterstoel maakte het trouwens ook weer heel anders... Het was weer een hele leuke dag, dank allebei! Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 21 oktober 2023 Report Share Posted 21 oktober 2023 Leuk en prikkelend verslag! Dat moet wel echt muziek zijn daar. Zoveel eensgezindheid over de indrukken zal wel geen toeval zijn... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 21 oktober 2023 Report Share Posted 21 oktober 2023 Leuk om te lezen zo weer! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 21 oktober 2023 Report Share Posted 21 oktober 2023 (edited) 52 minutes ago, René N. said: Ha, wat een mooi verslag Klaas! Ik heb er werkelijk niets aan toe te voegen. Behalve dan dat ook ík (alweer) volkomen verrast werd door de dynamiek en snelheid, over het gehele spectrum eigenlijk wel. Het blijft bijzonder, iedere keer weer. Misschien volgende keer toch een foto maken en in het verslag plaatsen, dat maakt zo'n verslag helemaal af. Ik vond het ook leuk om jouw set even te beluisteren. Er is veel aandacht aan besteedt, maar zélf miste ik toch wat in het laag. Ondanks dat we beiden denk ik meer gevoelig zijn voor het middengebied, ik heb zelf in mijn set ook niet zo erg veel laag. Het kwam er niet van, maar bij jou wilde ik nog zeggen "there is no substitute for cubic inches" maar die gedachte werd bij Cock metéén gelogenstraft . Ik denk niet dat je jouw luidsprekers snel weg zal doen, voor míj zou daar de grootste winst te halen zijn. Iets met hoorns en een mooie laag-unit erin bijvoorbeeld.... . Maar ja, ik ben jou niet hé . Het schuiven met de luisterstoel maakte het trouwens ook weer heel anders... Het was weer een hele leuke dag, dank allebei! Dankjewel René. Ik moet zeggen dat na deze dag ik helderder heb waar ik heen wil, waarbij een verbetering van de laag weergave zeker aandacht moet krijgen. Hoe dat aan te pakken is een ander verhaal, omdat ik denk dat er met deze luidsprekers zeker meer is te bereiken. Ik neig er naar dat ik het in de versterking zou moeten zoeken, maar helemaal onderbouwen kan ik dat nog niet. TZT hier toch maar eens een paar andere versterkers proberen… Edited 21 oktober 2023 by Duclaasie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 21 oktober 2023 Report Share Posted 21 oktober 2023 Mooi verslag, lekker lezen. Het is altijd de moeite waard zo'n bezoekje bij Cock. De grenzen van wat mogelijk is liggen daar toch verder dan wat je altijd hebt gedacht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 22 oktober 2023 Report Share Posted 22 oktober 2023 Zeker mooi verslag Klaas. Ik neem aan dat je in Haarlem bent geweest? Ik denk dat met jouw speaker zeker wel echt goed laag te realiseren is. Op de DAE heb ik naar de Sonos Faber Maxima Amator geluisterd en die lijkt toch echt veel op jouw luidspreker kwa opbouw en grootte. Wat daar uit kwam (niet alleen aan laag overigens) vond ik echt fenomenaal. Jij speelt nu met een vrij lichte versterker, daar is zeker winst te behalen! Ik moet zeker ook eens langs in Haarlem, wil zeker ook de draaitafel eens beluisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 22 oktober 2023 Report Share Posted 22 oktober 2023 Zo te lezen was hij bij Cock thuis in Rotterdam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 22 oktober 2023 Report Share Posted 22 oktober 2023 57 minutes ago, Edje2 said: Zeker mooi verslag Klaas. Ik neem aan dat je in Haarlem bent geweest? Ik denk dat met jouw speaker zeker wel echt goed laag te realiseren is. Op de DAE heb ik naar de Sonos Faber Maxima Amator geluisterd en die lijkt toch echt veel op jouw luidspreker kwa opbouw en grootte. Wat daar uit kwam (niet alleen aan laag overigens) vond ik echt fenomenaal. Jij speelt nu met een vrij lichte versterker, daar is zeker winst te behalen! Ik moet zeker ook eens langs in Haarlem, wil zeker ook de draaitafel eens beluisteren. we zijn op bezoek geweest in Rotterdam, zo gauw Haarlem klaar is dan staat dat ook op de planning. Die SF is inderdaad ook een vloerstaande tweeweg met een vergelijkbare gevoeligheid. Naar mijn idee moet dat ook qua laag prima kunnen klinken, alleen daar blinkt de LFD dan misschien ook weer niet in uit. Het middengebied en de muzikaliteit van de LFD zou ik echter niet willen missen. Nu heb ik niet de illusie dat ik de snelheid en impact van Cock zijn set überhaupt ga halen voorlopig, maar een stap in de goede richting moet zeker kunnen. Binnenkort maar eens met Cock bespreken hoe die het voor zich zou zien, aangezien de basis van zijn aanpak ( less is more) mij zeker aanspreekt. To be continued in mijn eigen set topic tzt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 22 oktober 2023 Report Share Posted 22 oktober 2023 Heb je al een Harmonizer? Anders zou dat stap 1 kunnen zijn.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 22 oktober 2023 Report Share Posted 22 oktober 2023 Nee die heb ik niet en zoals ik het nu zie zal dat ook niet de eerste stap zijn. Dat een harmonizer iets voor de ambiance en echtheid doet zou ik nog in kunnen komen, maar laag wat er niet is komt volgens mij niet spontaan tevoorschijn en vergt volgens mij een rigoreuzer aanpak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 22 oktober 2023 Report Share Posted 22 oktober 2023 (edited) Edit. Edited 22 oktober 2023 by Walt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 23 november 2023 Report Share Posted 23 november 2023 Gisteren ben ik met Ove (Cor) bij Cock op bezoek geweest, ik moest daar nog langs om wat origineel Sonore draad te vertinnen, wegens de glasisolatie lukt dat niet met een gewone soldeerbout, Cock heeft een soldeerpot gevuld met zilver, waarmee dit perfect gaat, op de foto zie je mijn hand, ik mocht het zelf doen. Deze stukjes draad ga ik inzetten van filter naar de middentoner. Tevens hebben we uiteraard nog wat muziek gedraaid, dit keer viel me de enorme stilte in het geluid op, alsof de speakers deze stilte weergaven! Heel apart om mee te maken. Tevens zitten dynamische uithalen, zachte achtergrond geluiden totaal niet in de weg, alles is perfect gelijktijdig hoorbaar. Het uitsterven van klanken is bizar, er lijkt geen einde aan te komen, de ruisvloer ligt zo laag! Ik gaf het eerder al aan, met name de echtheid van het geluid is zo indrukwekkend. En dit alles via twee kleine KEF woofertjes van ik schat 13cm, wat een laag daar uit komt, daar zakt je kaak wel naar beneden. Groetjes Walter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 23 november 2023 Report Share Posted 23 november 2023 Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 23 november 2023 Report Share Posted 23 november 2023 Ik ben benieuwd wat dat gaat doen. Interessante spoel met dat zwarte spul daar op de achtergrond. Die herken ik wel. groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 23 november 2023 Report Share Posted 23 november 2023 Bekent potje, Cock heeft daarin 4 dunne draadjes vertint voor mijn harmonizers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 23 november 2023 Report Share Posted 23 november 2023 Het koffieblikje komt mij bekend voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 23 november 2023 Report Share Posted 23 november 2023 18 minutes ago, Kraus vonBentinck said: Het koffieblikje komt mij bekend voor . Ik drink niet anders.... . De Intenso dus hé. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 23 november 2023 Report Share Posted 23 november 2023 Volgens mij heb ik dat blikje aan cock gegeven wegens foute bestelling. Ik beken schuld aan het drinken van de Illy oploskoffie, Moka. Ik meen dat het bonen waren en wij hebben geen maalding. Die blikjes zijn erg handig als opbergdoosje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 23 november 2023 Report Share Posted 23 november 2023 10 minutes ago, Kraus vonBentinck said: Die blikjes zijn erg handig als opbergdoosje. Een aantal dozen (12 per doos en in die blikjes zit alleen maar lucht....) gratis af te halen . Nu gooi ik ze weg, helaas. Maar beter dit weggooien dan die alu Nespressocups... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 23 november 2023 Report Share Posted 23 november 2023 (edited) 2 minutes ago, René N. said: Nu gooi ik ze weg, helaas. Maar beter dit weggooien dan die alu Nespressocups... En die Nespresso is ook nog Kaa uuuu thee koffie Edited 23 november 2023 by Kraus vonBentinck Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 24 november 2023 Report Share Posted 24 november 2023 (edited) De koffie met koek smaakte goed, Illy bonen dit keer dacht ik. Cock had me trouwens al gewaarschuwd, het zelf solderen van deze vertinde kabeltjes kan erg lastig worden, het betreft namelijk zeer dikke sonore draad, ik schat 4-6mm2 en daarvoor heb je zware soldeerbout nodig. Heb gisteren de draad eens naast mijn soldeerbouten gehouden, eens goed gekeken, en besloten: dit wordt hem niet. Ik vrees dat de kwaliteit van de soldeer verbinding te wensen zou overlaten, ik kan namelijk ook slecht bij de soldeerpunten op het filterboard. Misschien kan ik de stukjes draad beter inzetten voor een DIY netkabel of iets dergelijks, nader te besluiten. Heb nog wat meer tips gehad van Cock voor mijn open baffles, onder andere om aan de achterzijde van de mid eens te testen met wat demping, zoals twaron. Groetjes Walter Edited 24 november 2023 by Walt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts