thingman Posted 11 december 2023 Report Share Posted 11 december 2023 21 minutes ago, Kraus vonBentinck said: Inmiddels 100% off-topic HANS!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 11 december 2023 Report Share Posted 11 december 2023 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 12 december 2023 Report Share Posted 12 december 2023 11 hours ago, carl said: Componisten zijn er allemaal aan begonnen omdat ze het leuk vonden. Lees bijvoorbeeld over de jonge Mozart en Bach. Keuze????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 12 december 2023 Report Share Posted 12 december 2023 Stop met alles onder te kliederen 1 hour ago, Seed7 said: Lees bijvoorbeeld over de jonge Mozart en Bach. Keuze????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 12 december 2023 Report Share Posted 12 december 2023 (edited) Om toch maar eens even de aandacht op het bezoek van Walt te leggen. Ik denk dat Cock veel bijzonders doet, maar het meest vergaande is toch wel het lossnijden van de surrounds. Dat zeer dynamische geluid zou daar toch zijn oorzaak in moeten vinden. Die Jeroen van D’audio heeft dat goed door en zeer verstandig van D’audio dat ze daarmee gaan experimenteren. Ik denk dus dat ik dat ook maar eens ga doen. Edited 12 december 2023 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 12 december 2023 Report Share Posted 12 december 2023 (edited) 27 minutes ago, carl said: Om toch maar eens even de aandacht op het bezoek van Walt te leggen. Ik denk dat Cock veel bijzonders doet, maar het meest vergaande is toch wel het lossnijden van de surrounds. Dat zeer dynamische geluid zou daar toch zijn oorzaak in moeten vinden. Die Jeroen van D’audio heeft dat goed door en zeer verstandig van D’audio dat ze daarmee gaan experimenteren. Ik denk dus dat ik dat ook maar eens ga doen. Foutje, opmerking weggehaald... Het is niet te zien, maar aan de achterkant zijn de Kefjes wel degelijk bewerkt... Edited 12 december 2023 by René N. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 12 december 2023 Report Share Posted 12 december 2023 (edited) 12 minutes ago, carl said: Om toch maar eens even de aandacht op het bezoek van Walt te leggen. Ik denk dat Cock veel bijzonders doet, maar het meest vergaande is toch wel het lossnijden van de surrounds. Dat zeer dynamische geluid zou daar toch zijn oorzaak in moeten vinden. Die Jeroen van D’audio heeft dat goed door en zeer verstandig van D’audio dat ze daarmee gaan experimenteren. Ik denk dus dat ik dat ook maar eens ga doen. Als je echt innovatieve luidsprekerunits wil gebruiken, zonder ze te mismeesteren, wel kies je voor Purifi. Ik heb heel veel speakers gebouwd met units van Accuton, Eton, Scan Speak, Satori, Eton, Morel, Jordan Watts, ... maar geen enkele komt in de buurt van de Purifi units. Dat heeft vooral te maken met het feit dat men vooral komaf wilde maken met essentiële problemen bij luidsprekerunits. Meer info vind je hier: https://purifi-audio.com/blog/tech-notes-1/some-speaker-problems-that-needed-solving-1 Edited 12 december 2023 by Bebatoli Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 12 december 2023 Report Share Posted 12 december 2023 (edited) Cock bewandelt weer een andere weg Gydo door het lossnijden van de surrounds. De vraag is een beetje hoe hij daarop gekomen is want eigenlijk is het een bizar idee. Het zou me niets verbazen dat hij een LS met een kapotte surround heeft laten reviseren en toen tot de ontdekking kwam dat het minder klonk dan de “kapotte” unit. PS het woord “mismeesteren” is Vlaams vermoed ik. Ik had het nog nooit gehoord. Ik veronderstel dat je stuk maken bedoelt. Wij zouden in NL zeggen “verzieken”. Grappig toch dat gebruik van taal. Edited 12 december 2023 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 12 december 2023 Report Share Posted 12 december 2023 10 minutes ago, carl said: Cock bewandelt weer een andere weg Gydo door het lossnijden van de surrounds. De vraag is een beetje hoe hij daarop gekomen is want eigenlijk is het een bizar idee. Het zou me niets verbazen dat hij een LS met een kapotte surround heeft laten reviseren en toen tot de ontdekking kwam dat het minder klonk dan de “kapotte” unit. PS het woord “mismeesteren” is Vlaams vermoed ik. Ik had het nog nooit gehoord. Ik veronderstel dat je stuk maken bedoelt. Wij zouden in NL zeggen “verzieken”. Grappig toch dat gebruik van taal. Dus een unit "aanpassen" omdat die niet voldoet aan de vereisten is normaal. Kan je dan beter geen unit nemen die daar wel aan voldoet, ja toch. Mismeesteren = verknoeien Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 12 december 2023 Report Share Posted 12 december 2023 (edited) Maar dat wordt toch zoveel gedaan Gydo. Het chassis van mijn Oracle is bijvoorbeeld indertijd door een dealer aangepast omdat het volgens hem lastig was in te stellen (extra gewicht aan de rechter kant). Oracle heeft die modificatie later overgenomen. Ook bij auto’s zie je dit vaak. De vraag is veeleer waarom KEF niet zelf met de modificatie komt? PS doe je met die aanpassingen van jouw Magnepan niet hetzelfde als Cock? Edited 12 december 2023 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 12 december 2023 Report Share Posted 12 december 2023 Ja en dan kun je beter een speaker nemen waarbij je niet het hele filter overhoop moet halen en extra schoren moet plaatsen om hem te optimaliseren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 12 december 2023 Report Share Posted 12 december 2023 9 minutes ago, carl said: Maar dat wordt toch zoveel gedaan Gydo. Het chassis van mijn Oracle is bijvoorbeeld indertijd door een dealer aangepast omdat het volgens hem lastig was in te stellen (extra gewicht aan de rechter kant) Oracle heeft die modificatie later overgenomen. Ik ben er absoluut geen voorstander van om met een mes de rolrand te bewerken en op lange termijn kan het mis gaan. Wat betreft je Oracle, dat kan je hoegenaamd niet met een speakerunit vergelijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 12 december 2023 Report Share Posted 12 december 2023 (edited) - hoe lang het mee gaat moet je Cock vragen Gydo. Ik denk in ieder geval dat hij dit werkje wel heel precies doet hoor. - die Oracle is maar een voorbeeld hoe produktontwikkelingen verlopen. Maar ik had beter het “dopen” van papieren LS units kunnen noemen. Dat is ook maar een kwestie geweest van durven. In die zin durft Cock nogal wat (gelukkig). Hij is niet te beroerd om een element uit elkaar te halen. Edited 12 december 2023 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 12 december 2023 Report Share Posted 12 december 2023 2 hours ago, Bebatoli said: Als je echt innovatieve luidsprekerunits wil gebruiken, zonder ze te mismeesteren, wel kies je voor Purifi. Ik heb heel veel speakers gebouwd met units van Accuton, Eton, Scan Speak, Satori, Eton, Morel, Jordan Watts, ... maar geen enkele komt in de buurt van de Purifi units. Dat heeft vooral te maken met het feit dat men vooral komaf wilde maken met essentiële problemen bij luidsprekerunits. Meer info vind je hier: https://purifi-audio.com/blog/tech-notes-1/some-speaker-problems-that-needed-solving-1 Ik geloof best dat die Purifi speakers echt goed zijn, maar of ze alles wegspelen is nog maar de vraag. Heb jij bijvoorbeeld de Audio Technology units al eens gehoord? In vergelijk met bijvoorbeeld Accuton in mijn oren altijd prettiger. Helaas die Purifi’s nog niet gehoord. groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 12 december 2023 Report Share Posted 12 december 2023 Ik heb een setje Audio Technology liggen en gebruikt in een 2 weg systeem, nml de Flex 6H52 17 06 SD in combinatie met een Scan Speak Soft Dome. In vergelijk met de Purifi units spelen de Purifi's schoner en gaan veel dieper in het laag. Maar ik heb niet gezegd dat de AT units niet goed zijn, zeker niet want het zijn top units. Accuton zijn gewoon erg moeilijk speakers om goed te filteren. Echter de Accuton C168-6-890 heb ik ervaren als een erg verfijnde weergever. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 12 december 2023 Report Share Posted 12 december 2023 Die 17-06 is een overhung type, totaal niet te vergelijken met de underhung versies, die klinken veel meer open. Ik heb beide gehad (18H52 model) en underhung klinkt echt veel fraaier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 12 december 2023 Report Share Posted 12 december 2023 2 minutes ago, Walt said: Die 17-06 is een overhung type, totaal niet te vergelijken met de underhung versies, die klinken veel meer open. Ik heb beide gehad (18H52 model) en underhung klinkt echt veel fraaier. Wel, daar heeft de Purifi totaal geen last van omdat men gebruik maakt van een extra neodymium magneetje. Op die manier blijft ten alle tijden het spreekspoel in het magnetisch veld. Purifi zijn overhung units maar hebben het gedrag van een underhuig type. Ik heb nog verschillende Purifi units liggen allemaal PTT6.5X04-NFA-01 en als je ooit eens wil experimenteren mag je gerust een setje lenen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 12 december 2023 Report Share Posted 12 december 2023 Overhung types hebben een langere spreekspoel die per definitie zwaarder is dan een kortere in een underhung systeem. En zwaarder is trager, toch? Begrijp ik nou goed dat je met dat extra magneetje gewoon de magneet gap verlengt? Ikzelf heb een 4 inch mid met underhung systeem en een Kapton spreekspoeldrager van AT. Met een magneet zo groot als het membraan. Mijn 8 inch woofer (ook AT) is natuurlijk overhung. Om het plaatje compleet te maken: de tweeter is een Scanspeak revelator soft dome. groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 12 december 2023 Report Share Posted 12 december 2023 8 minutes ago, leobus said: Overhung types hebben een langere spreekspoel die per definitie zwaarder is dan een kortere in een underhung systeem. En zwaarder is trager, toch? Begrijp ik nou goed dat je met dat extra magneetje gewoon de magneet gap verlengt? Ikzelf heb een 4 inch mid met underhung systeem en een Kapton spreekspoeldrager van AT. Met een magneet zo groot als het membraan. Mijn 8 inch woofer (ook AT) is natuurlijk overhung. Om het plaatje compleet te maken: de tweeter is een Scanspeak revelator soft dome. groet, Leobus Zwaarder hoeft helemaal niet trager te zijn. Ik dacht dat vroeger ook maar dat klopt niet. Dit is het magneetsysteem van de Purifi: Nr 4 is dat extra magneetje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 12 december 2023 Report Share Posted 12 december 2023 Noem eens LS waar deze units inzitten Gydo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 12 december 2023 Report Share Posted 12 december 2023 (edited) https://hifi.nl/artikel/30317/Review-SoundPrism-Excellent-Floating-actieve-luidsprekers-van-nadeel-naar-vooruitgang.html Naar mijn mening niet zo’n goed klinkend systeem. Edited 12 december 2023 by Walt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 12 december 2023 Report Share Posted 12 december 2023 30 minutes ago, carl said: Noem eens LS waar deze units inzitten Gydo. Kroma. Hier 2x 8 en 2x 6 inch Purifi units. Buchard: Lyndorf Audio Cue-100 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 12 december 2023 Report Share Posted 12 december 2023 29 minutes ago, Walt said: https://hifi.nl/artikel/30317/Review-SoundPrism-Excellent-Floating-actieve-luidsprekers-van-nadeel-naar-vooruitgang.html Naar mijn mening niet zo’n goed klinkend systeem. Naar mening een slecht systeem, ik heb het ook al beluisterd. Tja, als de ontwerper zijn huiswerk niet goed maakt ..... Het zegt in elk geval niets over de drivers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 12 december 2023 Report Share Posted 12 december 2023 Dat niet, maar echt goede reclame voor de Purifi units is het ook niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 12 december 2023 Report Share Posted 12 december 2023 3 minutes ago, Walt said: Dat niet, maar echt goede reclame voor de Purifi units is het ook niet. Wat wil je, dat Purifi elke fabrikant die hun units gebruiken moet controleren..... Verder zal dat weinig invloed hebben op de reputatie van Purifi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts