Roots Posted 24 april Report Share Posted 24 april Een concertvleugel is een enorm ding, en de ruimte die ze moet krijgen...Heb je daar ook foto's van? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 24 april Report Share Posted 24 april Joehoe Hansje? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 24 april Report Share Posted 24 april (edited) Ik heb het over een piano in huis in vergelijking met een concertvleugel via mijn set weergegeven. Waar we de piano indertijd kochten stond overigens wél een concertpiano in dezelfde ruimte als die waar de piano stond. Ergens in het Gooi. Dat is inderdaad een enorm ding zo'n vleugel, Maar daar was het huis ook naar. Edited 24 april by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 24 april Report Share Posted 24 april Ik haak even af,,,Ik ga mijn reacties op een heel laag pitje zetten voorlopig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 24 april Report Share Posted 24 april 5 minutes ago, Roots said: Ik haak even af,,,Ik ga mijn reacties op een heel laag pitje zetten voorlopig. Heb ik iets verkeerds geschreven?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 24 april Report Share Posted 24 april 1 hour ago, Hans van Liempd said: Mijn vrouw speelt er vaak op. Ik weet dus wél hoe deze piano klinkt. En voor mij geldt, wanneer een concertvleugel op mijn set net zo goed klinkt als die huiskamer piano in het wild, ben ik al zeer tevreden met de weergave. Die klinkt op veel sets immers als een speelgoedpianootje. Vroeger was het opnemen van een piano/vleugel nog erg moeilijk. Het blikken geluid staat in dat soort gevallen dus op de opname. Behalve een blikken geluid klinkt het ook vaak ver weg. Voor mij hoeft het dan al niet meer. Ik ga me dan daar aan zitten ergeren. Op het Conservatorium stond in elke kamer een dergelijk apparaat. Het was best leuk om af en toe eens op een Steinway vleugel te spelen. De pianisten onder ons droomden van het ooit hebben van een vleugel thuis. Ik weet zo niet in welke jaren men de opnametechniek beter ging beheersen. Maar ik kan enorm genieten van Keith Jarret op label ECM. Die zit zo'n drie kwartier te improviseren. Ongelooflijk knap. Muziek van componisten perfect naspelen is ook knap, maar dit is voor mij nog knapperderder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 24 april Report Share Posted 24 april 1 hour ago, Roots said: Ik haak even af,,,Ik ga mijn reacties op een heel laag pitje zetten voorlopig. Lijkt me heel verstandig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 24 april Report Share Posted 24 april 1 hour ago, Jongensdroom said: Die zit zo'n drie kwartier te improviseren. Ongelooflijk knap. Muziek van componisten perfect naspelen is ook knap, maar dit is voor mij nog knapperderder. Dat heb ik altijd het verschil tussen klassiek en jazz gevonden Wil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 24 april Report Share Posted 24 april 1 hour ago, Ove Rickland said: Lijkt me heel verstandig. Ik ook van jou hoor...En vooral nog heel veel plezier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 25 april Report Share Posted 25 april Vreemd dat niemand hier schrijft: leuk voor je Wil en wat tof dat Cock je belangeloos geholpen heeft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 25 april Report Share Posted 25 april (edited) 54 minutes ago, Vinyl_Fuchs said: Vreemd dat niemand hier schrijft: leuk voor je Wil en wat tof dat Cock je belangeloos geholpen heeft. Ik vermoed dat hij niet op al die aandacht zit te wachten. Cock helpt al decennia mensen. Dus "aan hem denken" kan toch ook? Edited 25 april by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rob55 Posted 25 april Report Share Posted 25 april 1 hour ago, Vinyl_Fuchs said: Vreemd dat niemand hier schrijft: leuk voor je Wil en wat tof dat Cock je belangeloos geholpen heeft. Ik weet niet of dit zo ‘vreemd’ is? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 25 april Report Share Posted 25 april @Tubejacken @Rob55: jullie hebben beide de intentie van mijn opmerking schijnbaar niet begrepen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 25 april Report Share Posted 25 april 6 hours ago, Vinyl_Fuchs said: Vreemd dat niemand hier schrijft: leuk voor je Wil en wat tof dat Cock je belangeloos geholpen heeft. Het gaat nog een stukje verder: Ik ben inmiddels een Cockofiel geworden (wat dat ook zijn moge ). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 25 april Report Share Posted 25 april 6 hours ago, Tubejack said: Ik vermoed dat hij niet op al die aandacht zit te wachten. Cock helpt al decennia mensen. Dus "aan hem denken" kan toch ook? Ja ................. en ik dan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 25 april Report Share Posted 25 april (edited) 1 hour ago, Jongensdroom said: Ja ................. en ik dan? Ja gaat toch -net als ik- met "vakantie?" Nu de set zo goed speelt. Wat een rust. Geen audiofiel gepiel. Edited 25 april by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 25 april Report Share Posted 25 april 10 hours ago, Vinyl_Fuchs said: Vreemd dat niemand hier schrijft: leuk voor je Wil en wat tof dat Cock je belangeloos geholpen heeft. Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom je dat zegt...Cock doet dat niet belangeloos hoor. Hoe meer in je in de picture staat hoe groter het belang. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 25 april Report Share Posted 25 april 12 minutes ago, Roots said: Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom je dat zegt...Cock doet dat niet belangeloos hoor. Hoe meer in je in de picture staat hoe groter het belang. Ik denk dat dat reuze meevalt. Trouwens, met elkaar wat gunnen is weinig mis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 25 april Report Share Posted 25 april Oh! Hoe bedoel je dat? Hij komt langs deelt wat Lp's uit of oude Harmonizers en voorziet je van advies, juist degene die het meest forummen ? Jij hebt ook een LP gehad? toch Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 25 april Report Share Posted 25 april Roots, Cock is zeker niet iemand die dit doet vanuit commercieel belang. Hij is allang met pensioen en is gewoon uber enthousiast. Hij wil gewoon graag in al zijn enthousiasme zijn kennis delen. Dat laatste is al heel bijzonder te noemen. Dat zegt denk ik al veel over zijn intentie! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 25 april Report Share Posted 25 april Hmmmms...*moppert* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 25 april Report Share Posted 25 april 2 hours ago, Roots said: Oh! Hoe bedoel je dat? Hij komt langs deelt wat Lp's uit of oude Harmonizers en voorziet je van advies, juist degene die het meest forummen ? Jij hebt ook een LP gehad? toch Veel zakenlui zijn niet te vertrouwen, maar er zijn uitzonderingen, bijvoorbeeld ik zelf. Ik heb Cock hier op de leugendetector aangesloten en het resultaat was positief. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 25 april Report Share Posted 25 april (edited) 2 hours ago, Roots said: Hmmmms...*moppert* Grumpy old man :smile: Edited 25 april by Edje2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 25 april Report Share Posted 25 april Gvd...wat nou old man? Moddereter kunnen we die old man(Edje) niet bannen voor een paar uur? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 26 april Report Share Posted 26 april Vrede op aarde. Het is vandaag droog. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts