Jump to content

Het volgende "slachtoffer" van Cock

Sodejuu
 Share

Recommended Posts

Nog even contact gehad met Cock. Staande golven kan je oplossen met een lijnbron die fors hoog is. Een sub die hoog in de kamer geplaatst wordt lost het probleem van staande golven niet op immers het blijft een puntbron. Cock denkt meer aan een zeer hoge sub met heel veel kleine laagunits erin.

Edited by carl

Dat kan toch prima in jouw ruimte, ik zou het idee niet gelijk uitsluiten. Het voordeel van vele kleine units is ook dat deze veel sneller zijn dan de meeste grote subwoofer drivers. Samen hebben ze toch een groot oppervlak waardoor ze nauwelijks zullen uitslaan wat lage vervorming heeft en als je wilt, kan het zeer luid en dynamisch weergeven. 

On 23-5-2024 at 09:35, Edje2 said:

Heb het nog een terug gelezen, maar kan Jack nergens betrappen op onzin in zijn verhaal.

Kwestie van goed lezen.

Edited by Ruud

Met baspoorten of een TL maal je gebruik van resonantie van een lucht kolom, maar die is niet in fase met de speaker, klinkt niet optimaal. Een bashorn kan uitstekend klinken maar moet een paar kuub volume hebben om echt laag te komen, en je zit ermee dat je de finals dan een delay moet geven. Ik zou open baffle laag doen of gesloten kast.

Edited by Walt

Ik ga morgen wel een subwoofer topic openen  Wal -  just for fun (in eerste instantie dan).

9 hours ago, Tubejack said:

Ben weer lekker aan het solderen en vintage aan het repareren, er staat genoeg, maar Ik had er lange tijd geen zin meer in. Blijkbaar was net zo'n zetje nodig.  Ik meld me wel weer als ik wat audio gerelateerd te melden heb.  In de tussentijd veel muziek. ;)

Duimpje. Ik heb wel een zwak voor vintage.

2 hours ago, Walt said:

Gelukkig gunt Carl ons nog 1 dagje rust :) 

We heten niet voor niks High End forum Walt. Ik ga tot het bittere einde. Ik ben boven de 70 en had nooit gedacht dat ik het nog zo leuk zou vinden om het uiterste uit deze luisterruimte te halen. 

Je bent goed bezig hoor Carl, leuk jonge kinderen in huis, maar ze slurpen al je tijd op, kan net per week een paar uurtjes luisteren, grote bouwprojecten en dergelijke zijn momenteel voor mij niet haalbaar. Dus dan maar aanklooien met kabeltjes en dergelijke, toch ook leuk. 

22 hours ago, carl said:

Een beetje peper af en toe moet toch kunnen Ed.

Moet zeker kunnen en vind dat zelf helemaal niet vervelend. Alleen weet ik uit ervaring dat niet iedereen daarmee overweg kan. Hoe iets geschreven en bedoeld wordt zijn 2 verschillende dingen. Zeker op grotere forums loopt dat dan al snel uit de hand. En dan nog de interpretatie van de lezer.

3 hours ago, Walt said:

Je bent goed bezig hoor Carl, leuk jonge kinderen in huis, maar ze slurpen al je tijd op, kan net per week een paar uurtjes luisteren, grote bouwprojecten en dergelijke zijn momenteel voor mij niet haalbaar. Dus dan maar aanklooien met kabeltjes en dergelijke, toch ook leuk. 

Het probleem van die jonge kinderen is dat ze ouder worden Walt: “ kleine kinderen kleine zorgen, grote kinderen grote zorgen”. Daar zit wel iets in. Ik waarschuw je maar vast (big smile). Ze zijn nu gelukkig alle drie van de “loonlijst” af en geld is eigenlijk geen beletsel meer.

46 minutes ago, carl said:

Het probleem van die jonge kinderen is dat ze ouder worden Walt: “ kleine kinderen kleine zorgen, grote kinderen grote zorgen”. Daar zit wel iets in. Ik waarschuw je maar vast (big smile). Ze zijn nu gelukkig alle drie van de “loonlijst” af en geld is eigenlijk geen beletsel meer.

Hahaha, het heeft niets met dit topic te maken, maar zó heb ik nog niet vaak over kinderen horen (zien) praten :D :D :D

2 hours ago, René N. said:

Hahaha, het heeft niets met dit topic te maken, maar zó heb ik nog niet vaak over kinderen horen (zien) praten :D :D :D

Ik ben er wel erg trots op hoor René.  

Edited by carl

3 hours ago, carl said:

Ik ben er wel erg trots op hoor René.  

Ja Carl, dat weet ik want je laat ook dat wel weten :rolleyes:. Maar ik moest erg lachen om je opmerking over de loonlijst...

41 minutes ago, René N. said:

Ja Carl, dat weet ik want je laat ook dat wel weten :rolleyes:.

Ik dacht dat ik me tegenwoordig inhield René. 

On 21-5-2024 at 13:36, Mediator said:

Met een heel goede set kun je iedere opname afspelen. Opnames zijn wel divers maar zelden slecht dat je ze niet kunt draaien omdat het niet klinkt. Het is alleen zaak om je set zo natuurlijk mogelijk klinkend te houden. Dan hoor je niks meer en niks minder dan wat er is en valt er niks door de figuurlijke mand. Dat blijkt in de praktijk echter soms lastiger dan ik het zo schrijf. Zeker highend plaatst een vergrootglas op muziek. En het kan op nuances op nogal wat plekken en onderdelen mis. Dan gaat het echt niet alleen om tonaal. Helaas horen de meesten van ons die nuances wel (vroeg of laat) en dus kan het gaan storen.

Om de spreekwoordelijke stok in het hoenderhok te gooien:  "BULLSHIT". SiSO.

1 hour ago, Vinyl_Fuchs said:

Om de spreekwoordelijke stok in het hoenderhok te gooien:  "BULLSHIT". SiSO.

Door het niveau van bovenstaande uitspraken van Mediator, krijg ik steeds meer het gevoel, hier behoorlijk mijn tijd aan het verdoen te zijn.

Daarmee ben ik niet de eerste en waarschijnlijk ook niet de laatste.

Edited by Jongensdroom

1. Ik hoef mij niet te verdedigen. Ik deel zoals ik het ervaar in de hoop iemand op weg te helpen. Doe je er niets mee ook prima. Ik luister niet naar jouw set. 

2. Ik neem aan dat Jongensdroom het had over jouw opmerking en niet over mijn tekst.