Olaf Analogue Posted 3 november Report Share Posted 3 november (edited) Of je heel erg onder de indruk raakt als je bij Cock of ergens anders gaat luisteren hangt ook af van hoe hoog de lat bij jezelf ligt. Ik ben vorige week bij Cock op visite geweest en zijn set klinkt uiteraard gewoon erg goed, daar is niets op af te dingen, maar omdat ik zelf thuis ook van een extreem goede weergave mag genieten was ik verder niet speciaal onder de indruk. Alles bij elkaar opgeteld geniet mijn eigen set onder de streep de voorkeur. Maar interessant en gezellig was het zeer zeker, dat is ook een hoop waard. Waar ik overigens veel meer verbaasd over was is dat de "Harmonizers" daadwerkelijk werken, het verschil in weergave met of zonder het gebruik ervan is flink groot, en die zag ik echt niet aankomen omdat ik absoluut geen geloof had in die dingen. En alleen dat soort ontdekkingen maakt zo'n bezoek al interessant, gelukkig ben ik iemand die overal voor open staat en gewoon alles probeert, zo ontdek je weer nieuwe dingen. Edited 3 november by Olaf Analogue Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 3 november Report Share Posted 3 november Ik wordt op ZBA forum ook raar aangekeken mbt die Harmonizers, maar sommige dingen moet je gewoon zelf ervaren, om de meerwaarde te onderkennen. Groetjes Walter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olaf Analogue Posted 3 november Report Share Posted 3 november 7 minutes ago, Walt said: Ik wordt op ZBA forum ook raar aangekeken mbt die Harmonizers, maar sommige dingen moet je gewoon zelf ervaren, om de meerwaarde te onderkennen. Groetjes Walter Ik heb mezelf op het ZBA forum in ieder geval inmiddels gerectificeerd, want ik heb ze mede ten onrechte afgekraakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 3 november Report Share Posted 3 november Leuke ontwikkeling dit en goed om te horen dat Cock zijn set weer operationeel heeft. Bennenkort dan ook maar eens een afspraak maken. Ben toch wel erg benieuwd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 3 november Report Share Posted 3 november 1 hour ago, kappa7 said: Leuke ontwikkeling dit en goed om te horen dat Cock zijn set weer operationeel heeft. Bennenkort dan ook maar eens een afspraak maken. Ben toch wel erg benieuwd. Wanneer je nog even wacht, kun je nog meer genieten. De omgevallen muur is weer opgebouwd en wordt gecombineerd met twee nieuwe lijnbronnen (een links en een rechts naast de muur) elk samen met een hoorn in de muur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 3 november Report Share Posted 3 november 10 hours ago, Roots said: Nou...Wat heb jij gekocht ondertussen van Cock? En wat heb jij eraan gehad ondertussen? Je kan gerust je Harly verkopen om iets van Cock te kunnen kopen? Ik koop ook geen McLaren maar ik ben ook niet boos op McLaren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 3 november Report Share Posted 3 november (edited) 30 minutes ago, Ove Rickland said: Wanneer je nog even wacht, kun je nog meer genieten. De omgevallen muur is weer opgebouwd en wordt gecombineerd met twee nieuwe lijnbronnen (een links en een rechts naast de muur) elk samen met een hoorn in de muur. Ik heb de tijd Edited 3 november by kappa7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 4 november Report Share Posted 4 november On 3-11-2024 at 08:27, Olaf Analogue said: Of je heel erg onder de indruk raakt als je bij Cock of ergens anders gaat luisteren hangt ook af van hoe hoog de lat bij jezelf ligt. Ik ben vorige week bij Cock op visite geweest en zijn set klinkt uiteraard gewoon erg goed, daar is niets op af te dingen, maar omdat ik zelf thuis ook van een extreem goede weergave mag genieten was ik verder niet speciaal onder de indruk. Alles bij elkaar opgeteld geniet mijn eigen set onder de streep de voorkeur. Maar interessant en gezellig was het zeer zeker, dat is ook een hoop waard. Waar ik overigens veel meer verbaasd over was is dat de "Harmonizers" daadwerkelijk werken, het verschil in weergave met of zonder het gebruik ervan is flink groot, en die zag ik echt niet aankomen omdat ik absoluut geen geloof had in die dingen. En alleen dat soort ontdekkingen maakt zo'n bezoek al interessant, gelukkig ben ik iemand die overal voor open staat en gewoon alles probeert, zo ontdek je weer nieuwe dingen. Open staan voor, dat zie je niet veel in deze hobby met alleen maar "kenners". Kenners, mannen, haantjes, lui die elkaar het licht in de ogen niet gunnen, oplichters, dieven .................... De wereld die high-end heet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buizerd Posted 4 november Report Share Posted 4 november 7 minutes ago, Jongensdroom said: Open staan voor, dat zie je niet veel in deze hobby met alleen maar "kenners". Kenners, mannen, haantjes, lui die elkaar het licht in de ogen niet gunnen, oplichters, dieven .................... De wereld die high-end heet. Met uw verkeerde been uit bed gestapt meneer Jongensdroom? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 4 november Report Share Posted 4 november 12 minutes ago, Jongensdroom said: Kenners, mannen, haantjes, lui die elkaar het licht in de ogen niet gunnen, oplichters, dieven .................... De wereld die high-end heet. Aha, een kenner van de audiowereld.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 4 november Report Share Posted 4 november (edited) 27 minutes ago, Bebatoli said: Aha, een kenner van de audiowereld.... Een goede audio kennis, van mij was onlangs in Amerika, volgens hem was er veel reclame voor McIntos. Een merk, voor mensen die het qua carrière "het gemaakt hadden" Edited 4 november by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 4 november Report Share Posted 4 november 2 hours ago, Buizerd said: Met uw verkeerde been uit bed gestapt meneer Jongensdroom? Nee, dat kan niet, want het staat tegen de muur. De waarheid is hard. Laten we zeggen, dat ik wel eens wat hoor. Dat beaamt telkens mijn eigen ervaringen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 4 november Report Share Posted 4 november 1 hour ago, Tubejack said: Een goede audio kennis, van mij was onlangs in Amerika, volgens hem was er veel reclame voor McIntos. Een merk, voor mensen die het qua carrière "het gemaakt hadden" Ja, je ziet die verlichte wijzers zelfs in films. Het uiterlijk is het belangrijkst. Daar kun je anderen mee imponeren en jezelf belangrijk mee maken. Best zielig gedrag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 4 november Report Share Posted 4 november 39 minutes ago, Jongensdroom said: Ja, je ziet die verlichte wijzers zelfs in films. Het uiterlijk is het belangrijkst. Daar kun je anderen mee imponeren en jezelf belangrijk mee maken. Best zielig gedrag. Een audiovriend van mij heeft een geïntegreerde McIntosh aangesloten op kamer hoge Dali luidsprekers. Klinkt echt prachtig. En imponeren ach, dat doen mensen toch met van alles. Hoe is het met jouw boot? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 4 november Report Share Posted 4 november Mcintosh kan wel degelijk erg goed klinken hoor. Kwa sound zijn ze ook trouw gebleven aan de house-sound, net als de looks. Is ook wat te flashy naar mijn mening. Snap overigens Jongensdroom zijn opmerking heel goed. Moest er zelf ook aan denken. De welbekende audiofiel die overal gaat luisteren maar zijn eigen set van 30 jaar oud toch beter vind klinken. Dat is vaak gebaseerd op twee dingen: geen geld uit willen geven voor een nieuwe set en daarnaast niet open willen staan voor vernieuwing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 4 november Report Share Posted 4 november Het geheim van de “Cock” is denk ik: een goed gehoor, maar ook zeker het vermogen om het gewenste geluid in zijn (een) ruimte neer te zetten. Daarnaast heel veel ervaring met high- end apparatuur over een grote reeks van jaren. Ik denk dat hij veel informatie uit het verleden gebruikt, maar dan in een modern jasje. En met Arnold heeft hij natuurlijk ook veel geëxperimenteerd. Buitengewoon veel respect voor de man. Bovendien nog erg prettig in de omgang. Je komt er nooit depri vandaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 4 november Report Share Posted 4 november On 3-11-2024 at 08:27, Olaf Analogue said: Of je heel erg onder de indruk raakt als je bij Cock of ergens anders gaat luisteren hangt ook af van hoe hoog de lat bij jezelf ligt. Ik ben vorige week bij Cock op visite geweest en zijn set klinkt uiteraard gewoon erg goed, daar is niets op af te dingen, maar omdat ik zelf thuis ook van een extreem goede weergave mag genieten was ik verder niet speciaal onder de indruk. Alles bij elkaar opgeteld geniet mijn eigen set onder de streep de voorkeur. Maar interessant en gezellig was het zeer zeker, dat is ook een hoop waard. Waar ik overigens veel meer verbaasd over was is dat de "Harmonizers" daadwerkelijk werken, het verschil in weergave met of zonder het gebruik ervan is flink groot, en die zag ik echt niet aankomen omdat ik absoluut geen geloof had in die dingen. En alleen dat soort ontdekkingen maakt zo'n bezoek al interessant, gelukkig ben ik iemand die overal voor open staat en gewoon alles probeert, zo ontdek je weer nieuwe dingen. Het is de vraag of het dezelfde set was als van voor de val van de muur....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 6 november Report Share Posted 6 november On 4-11-2024 at 18:49, Vinyl_Fuchs said: Het is de vraag of het dezelfde set was als van voor de val van de muur....... Het antwoord op die vraag is: nee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wilke Posted 6 november Report Share Posted 6 november On 3-11-2024 at 08:27, Olaf Analogue said: Of je heel erg onder de indruk raakt als je bij Cock of ergens anders gaat luisteren hangt ook af van hoe hoog de lat bij jezelf ligt. Ik ben vorige week bij Cock op visite geweest en zijn set klinkt uiteraard gewoon erg goed, daar is niets op af te dingen, maar omdat ik zelf thuis ook van een extreem goede weergave mag genieten was ik verder niet speciaal onder de indruk. Alles bij elkaar opgeteld geniet mijn eigen set onder de streep de voorkeur. Maar interessant en gezellig was het zeer zeker, dat is ook een hoop waard. Waar ik overigens veel meer verbaasd over was is dat de "Harmonizers" daadwerkelijk werken, het verschil in weergave met of zonder het gebruik ervan is flink groot, en die zag ik echt niet aankomen omdat ik absoluut geen geloof had in die dingen. En alleen dat soort ontdekkingen maakt zo'n bezoek al interessant, gelukkig ben ik iemand die overal voor open staat en gewoon alles probeert, zo ontdek je weer nieuwe dingen. En Olaf ,hoge dunk wilke Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wilke Posted 6 november Report Share Posted 6 november On 4-11-2024 at 13:57, Edje2 said: Mcintosh kan wel degelijk erg goed klinken hoor. Kwa sound zijn ze ook trouw gebleven aan de house-sound, net als de looks. Is ook wat te flashy naar mijn mening. Snap overigens Jongensdroom zijn opmerking heel goed. Moest er zelf ook aan denken. De welbekende audiofiel die overal gaat luisteren maar zijn eigen set van 30 jaar oud toch beter vind klinken. Dat is vaak gebaseerd op twee dingen: geen geld uit willen geven voor een nieuwe set en daarnaast niet open willen staan voor vernieuwing. + 10 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wilke Posted 6 november Report Share Posted 6 november Jongensdroom magnapan heeft ook zijn nukken,heb je ooit een grote viool gezien ? willke , Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wilke Posted 6 november Report Share Posted 6 november Het nieuws van die muur ontbreekt mij,als je gaat luisteren ga je toch zitten op een stoel. wilke Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 7 november Report Share Posted 7 november On 3-11-2024 at 07:22, Roots said: Natuurlijk maar wat hebben wij daaraan? Het merendeel is ontworpen door zijn maatje...Wat rest is een dure draaitafel vanaf 15K of hele dure kabels, hormonizers? Zijn ruimte kunnen wij niet kopen. De ruimte van Cock is echt niet zo heel bijzonder. Daar zijn er duizenden van in Nederlands. De jarenlange ontwikkeling en besef wat echt belangrijk is voor geluidsweergave spelen een veel grotere rol. Zo is Cock tegen condensators in de signaal weg, dat zorgt alleen maar voor mindere weergave. En dan moet je bedenken hoe je dan iets ontwerpt. Ben diverse keren bij Cock geweest en het is altijd weer genieten van mooie muziek. Als je dus de kans hebt te gaan luisteren doe dat vooral. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 7 november Report Share Posted 7 november 3 minutes ago, pjotr27 said: De ruimte van Cock is echt niet zo heel bijzonder. Daar zijn er duizenden van in Nederlands. De jarenlange ontwikkeling en besef wat echt belangrijk is voor geluidsweergave spelen een veel grotere rol. Zo is Cock tegen condensators in de signaal weg, dat zorgt alleen maar voor mindere weergave. En dan moet je bedenken hoe je dan iets ontwerpt. Ben diverse keren bij Cock geweest en het is altijd weer genieten van mooie muziek. Als je dus de kans hebt te gaan luisteren doe dat vooral. +1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 7 november Report Share Posted 7 november 17 minutes ago, pjotr27 said: Zo is Cock tegen condensators in de signaal weg, dat zorgt alleen maar voor mindere weergave. En dan moet je bedenken hoe je dan iets ontwerpt. Natuurlijk wil je niets in de signaal weg hebben wat faseverschuiving veroorzaakt...Geen condensators maar ook geen spoelen. Cock heeft een hele tijd terug een heel wijs antwoord daarop (via via ) laten weten, 'Je moet compenseren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts