Wilke Posted 7 november Report Share Posted 7 november Op het uit einde van de rit zit een spoel op je membraan uit fase geluid. Bij Nelson Pass zit 2 fets in ,en een condensator in de uitgang inde versterker,ik moet jullie even prikkelen , bij jullie zit de versterker vol met troepje,troepje voller kan het niet gaan ,ik noem dat signaal weg vervuiling en nog ook veel tegenkoppeling en ook nog veel lokale tegen koppeling,praten we nog niet over begrenzers ,diode en zener diode ,gaan wij druk maken over een condensator . Mensen willen waar hebben voor zijn geld met een mooi subliem design. Alle onderdelen in jouw versterker tast het geluid aan. Volgens mij ben ik Bala,Bala. Je moet gewoon compromis sluiten. willke Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 7 november Report Share Posted 7 november Ach je kunt wel tegen zijn, je hebt altijd een of meerdere condensators nodig. Denk aan: Voedingen Serie koppel condensatoren Wissel filters Maar zo min mogelijk, kan zeker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpaceJS Posted 7 november Report Share Posted 7 november (edited) 6 minutes ago, Tubejack said: Ach je kunt wel tegen zijn, je hebt altijd een of meerdere condensators nodig. Denk aan: Voedingen Serie koppel condensatoren Wissel filters Maar zo min mogelijk, kan zeker. staan ze meestal ook niet parallel? was net het schema van mijn eindtrap aan het bekijken en de condensatoren die ik zie staan allemaal parallel. Edited 7 november by SpaceJS Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 7 november Report Share Posted 7 november 4 minutes ago, SpaceJS said: staan ze meestal ook niet parallel? was net het schema van mijn eindtrap aan het bekijken en de condensatoren die ik zie staan allemaal parallel. Dat kan als je een snelle voeding wil, maar hoeft niet. Cock speelt toch met Ypsilon ? Kijk zelf: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 7 november Report Share Posted 7 november Nee, Cock speelt niet met een Ypsilon versterker: hij heeft zijn eigen versterker gebouwd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wilke Posted 7 november Report Share Posted 7 november Het is gewoon buizen mosfet versterkers ,wil niet zeggen dat ze slecht klinken,zijn verschillende schematics in omloop als ik mij nog kan herinneren ,zowel potmeter cq opamp dc. mvg wilke Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 7 november Report Share Posted 7 november Cock speelt met een klasse D versterker die ze in de jaren 80 ontwikkeld hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 7 november Report Share Posted 7 november 2 hours ago, Ruud said: Cock speelt met een klasse D versterker die ze in de jaren 80 ontwikkeld hebben. Verwarrend hoor, ik meen het ergens gelezen te hebben kijk maar https://www.high-endforum.nl/search/?q=Ypsilon&quick=1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wilke Posted 7 november Report Share Posted 7 november Een discrete class D. wilke Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wilke Posted 7 november Report Share Posted 7 november 1 minute ago, Wilke said: Een discrete class D. wilke U bedoeld Philips of één ietsepietsie verandering ervan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 7 november Report Share Posted 7 november Ik weet niet hoor...Ben je nou tegen jezelf aan het praten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 november Report Share Posted 8 november 13 hours ago, Tubejack said: Verwarrend hoor, ik meen het ergens gelezen te hebben kijk maar https://www.high-endforum.nl/search/?q=Ypsilon&quick=1 Even nagevraagd, was ff verwarrend. Cock zelf speelt inderdaad nog steeds, met een eigen ontworpen soort klasse D versterker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts