pjotr27 Posted 23 september 2023 Report Share Posted 23 september 2023 5 minutes ago, Jongensdroom said: Als het allemaal waar is, dan wordt Cock schatrijk. Dat gun ik een ieder overigens. Cock is toch al schatrijk….en ik snap waarom hij niet op het forum schrijft, te druk met geld tellen…. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 23 september 2023 Report Share Posted 23 september 2023 Ik denk eerder te druk met spoelen wikkelen, man man, echt bizar met wat voor een nauwkeurigheid dat gedaan wordt, en wat een hoop werk… Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 23 september 2023 Report Share Posted 23 september 2023 Cock leest mee en begrijpt jullie kritiek, hij zal voortaan vragen geen posts meer te maken na een bezoek door forumleden. Mensen blijven even zo goed welkom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 23 september 2023 Report Share Posted 23 september 2023 6 minutes ago, Ivan10 said: Cock leest mee en begrijpt jullie kritiek, hij zal voortaan vragen geen posts meer te maken na een bezoek door forumleden. Mensen blijven even zo goed welkom. Vragen kan altijd, maar of we ons daar aan houden... . Ik kan me voorstellen dat door al die bezoekjes en alleen maar positieve verhalen een overkill ontstaat en Cock als een goeroe gezien wordt. En dat dát dan weer irritatie opwekt. Maar als we, of laat ik het over mijzelf hebben, als ik daar weer een geweldige luisterervaring heb gehad heb ik ook wel de behoefte om die ervaring hier te delen. En niet alleen bij hem trouwens, maar bij iedereen waar ik een luisterbezoek afleg. Het zou van de gekke zijn als dat hier, op dit AUDIOFORUM, niet meer zou kunnen... Vind ik dan hé. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 23 september 2023 Report Share Posted 23 september 2023 1 minute ago, René N. said: Vragen kan altijd, maar of we ons daar aan houden... . Ik kan me voorstellen dat door al die bezoekjes en alleen maar positieve verhalen een overkill ontstaat en Cock als een goeroe gezien wordt. En dat dát dan weer irritatie opwekt. Maar als we, of laat ik het over mijzelf hebben, als ik daar weer een geweldige luisterervaring heb gehad heb ik ook wel de behoefte om die ervaring hier te delen. En niet alleen bij hem trouwens, maar bij iedereen waar ik een luisterbezoek afleg. Het zou van de gekke zijn als dat hier, op dit AUDIOFORUM, niet meer zou kunnen... Vind ik dan hé. +1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 23 september 2023 Report Share Posted 23 september 2023 Volgens mij is er helemaal geen kritiek op Cock en zijn de luisterverslagen van de bezoekers juist erg leuk en zeer gewaardeerd. De kritiek betreft "Cock's army'; dat degenen die geen zin hebben om te gaan maar geduwd blijven worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 23 september 2023 Report Share Posted 23 september 2023 *knikt op n neer* Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 23 september 2023 Report Share Posted 23 september 2023 1 minute ago, Kraus vonBentinck said: Volgens mij is er helemaal geen kritiek op Cock en zijn de luisterverslagen van de bezoekers juist erg leuk en zeer gewaardeerd. De kritiek betreft "Cock's army'; dat degenen die geen zin hebben om te gaan maar geduwd blijven worden. Oké, dan heb ik het ietwat verkeerd geïnterpreteerd... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 23 september 2023 Report Share Posted 23 september 2023 Ik voel me helemaal geen "slachtoffer" van Cock. Hij geeft juist positieve energie. Een van zijn gevleugelde uitspraken is: "doe je best" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 23 september 2023 Report Share Posted 23 september 2023 34 minutes ago, Ivan10 said: Cock leest mee en begrijpt jullie kritiek, hij zal voortaan vragen geen posts meer te maken na een bezoek door forumleden. Mensen blijven even zo goed welkom. Nu heb je precies Cock bij de horens gevat...Hij gaat jou nou instrueren..en de forumleden vertellen what to do. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 23 september 2023 Report Share Posted 23 september 2023 32 minutes ago, Roots said: Nu heb je precies Cock bij de horens gevat...Hij gaat jou nou instrueren..en de forumleden vertellen what to do. Schrijven is niet zijn ding, uitleggen en vertellen wel in persoon. Ik begrijp het gemis van zijn online aanwezigheid, maar niet iedereen gaat even succesvol mee met de digitale wereld. Na ieder luisterbezoek zal hij vragen aan mensen om geen ervaringen te delen op het forum. Of luisteraars zich daaraan houden dat is een tweede. Zo verdwijnt de irritatiefactor van dit soort threads en hoef je, je ook niet druk te maken over zijn persoon, uitleg of stereoset. Iedereen wint. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 24 september 2023 Report Share Posted 24 september 2023 7 hours ago, Kraus vonBentinck said: Volgens mij is er helemaal geen kritiek op Cock en zijn de luisterverslagen van de bezoekers juist erg leuk en zeer gewaardeerd. Exact. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 24 september 2023 Report Share Posted 24 september 2023 9 hours ago, Jongensdroom said: Oei, hier kijk ik van op. Sorry, ik begrijp je reactie niet in relatie tot de quote? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 24 september 2023 Report Share Posted 24 september 2023 Persoonlijk zou ik het wel jammer vinden als het stopt met de verslagen van bezoekjes bij Cock, had ze denk ik bijna allemaal gelezen en superleuk en intressant bevonden. Maar als er een negatieve toon bij komt, dan snap ik het wel. Misschien moeten de critici de documentaire ‘geluid dat niet mag’ over Henri vd Heide nog eens luisteren, ik krijg hier net zo’n gevoel.. Groetjes Walter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 24 september 2023 Report Share Posted 24 september 2023 (edited) 8 hours ago, Ivan10 said: Schrijven is niet zijn ding, uitleggen en vertellen wel in persoon. https://www.speechtexter.com/ en er is vast meer te vinden. (Dit soort software zijn heel erg handige dingen. Een vriendin van me is blind en was violiste. Ze maak nu muziek met de computer, voor een heel groot deel spraakgestuurd. Multi track opnemen en mixen zonder dat je iets ziet puur door stem besturing te koppelen aan ecasound gecombineerd met een paar midicontrolers. Dit om maar aan te geven dat er veel middelen zijn om software te gebruiken om met beperkingen om te gaan.) Edited 24 september 2023 by Seed7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buell Posted 24 september 2023 Report Share Posted 24 september 2023 Waarom stoppen met luisterervaringen bij Cock. Voor 1 of 2 negatieve reacties? Kom op,...Cock is w.m.b.t briljant in wat hij doet met audio. We moeten dit juist koesteren, zoveel zijn er niet die al zolang bezig zijn en zover zijn gekomen als hij. Hij heeft altijd tips, is altijd gastvrij en had ook dit alles voorzichzelf kunnen houden. Nee, ik heb hem hoog zitten en heb de balen van altijd maar zeiken over goeroe en dat soort gelul. Echt, wat voegt het toe er is al zoveel negativiteit in de wereld. Puur persoonlijk post ik nog maar sporadisch wat, mijn lol om elkaar te helpen met tips is aan het verdwijnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 24 september 2023 Report Share Posted 24 september 2023 10 minutes ago, Buell said: Waarom stoppen met luisterervaringen bij Cock. Voor 1 of 2 negatieve reacties? Kom op,...Cock is w.m.b.t briljant in wat hij doet met audio. We moeten dit juist koesteren, zoveel zijn er niet die al zolang bezig zijn en zover zijn gekomen als hij. Hij heeft altijd tips, is altijd gastvrij en had ook dit alles voorzichzelf kunnen houden. Nee, ik heb hem hoog zitten en heb de balen van altijd maar zeiken over goeroe en dat soort gelul. Echt, wat voegt het toe er is al zoveel negativiteit in de wereld. Puur persoonlijk post ik nog maar sporadisch wat, mijn lol om elkaar te helpen met tips is aan het verdwijnen. +1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 24 september 2023 Report Share Posted 24 september 2023 29 minutes ago, Buell said: Waarom stoppen met luisterervaringen bij Cock. Voor 1 of 2 negatieve reacties? Kom op,...Cock is w.m.b.t briljant in wat hij doet met audio. We moeten dit juist koesteren, zoveel zijn er niet die al zolang bezig zijn en zover zijn gekomen als hij. Hij heeft altijd tips, is altijd gastvrij en had ook dit alles voorzichzelf kunnen houden. Nee, ik heb hem hoog zitten en heb de balen van altijd maar zeiken over goeroe en dat soort gelul. Echt, wat voegt het toe er is al zoveel negativiteit in de wereld. Puur persoonlijk post ik nog maar sporadisch wat, mijn lol om elkaar te helpen met tips is aan het verdwijnen. +1 En ik wil hier nog even aan toevoegen dat adviezen om eens bij hem te gaan luisteren bijna altijd volgen op berichten van forumleden die twijfelen aan de ervaringen die anderen bij Cock hebben opgedaan. Dus nooit als eerste advies, maar altijd een reactie op. groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 24 september 2023 Report Share Posted 24 september 2023 10 minutes ago, leobus said: +1 En ik wil hier nog even aan toevoegen dat adviezen om eens bij hem te gaan luisteren bijna altijd volgen op berichten van forumleden die twijfelen aan de ervaringen die anderen bij Cock hebben opgedaan. Dus nooit als eerste advies, maar altijd een reactie op. groet, Leobus Ik heb Cock 1x bezig gezien op de X-fi show, ik ken de man dus van haar nog pluim. Ik heb geen behoefte om bij hem te gaan luisteren, ook al zal het best bijzonder zijn, als ik voortga op wat hier de luisterervaringen zijn. Maar er zijn nog best de nodige ontwerpers die bijzondere dingen maken. In België heb je bv Link Audio, wel de ontwerper, Wim, maakt erg bijzondere speakers die recht naar je strot grijpen. Ward, van Monolith Magnetics ontwerpt en bouwt al jaren bijzonder mooie uitgangstrafo's. In Nederland zitten er nog meer goede ontwerpers. Nu lijkt het soms (mijn persoonlijke indruk !!) dat enkel Cock het begrepen heeft en de anderen gebrek aan inzicht hebben. Die indruk word niet door Cock gegeven want die schrijft hier niet, het zijn de bezoekers die deze indruk geven. Voor mij hoeven verslagen niet verdwijnen, neen, het is deel van de hobby dat best gedeeld mag worden. Spijtig genoeg zijn het subjectieve indrukken en weten we niet meer van de ontwerp achtergrond af, dat is ook iets wat ik mis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 24 september 2023 Report Share Posted 24 september 2023 Volgens mij is hier vooral sprake van een verschil interpretatie. Persoonlijk lees ik allereerst de verslagen van alle bezoek, ook die bij Cock, met plezier. Dat het enthousiasme bij de bezoekers zo groot is, wil niet zeggen dat dit de enige of juiste weg is. Sterker nog, volgens mij weten we hier inmiddels allemaal wel dat het samenstellen van een set voor iedereen anders is. Geen ruimte is gelijk, om nog maar te zwijgen over voorkeuren qua klank of weergave. Daarbij gelden natuurlijk wel een aantal universele regels om in de basis tot een goed resultaat te komen, maar stom gezegd de set van Cock in een andere ruimte plaatsen zal mijn inziens niet per definitie een succes zijn. Wat ik echter als gemene deler lees in de verslagen is dat Cock graag zijn kennis deelt en een aantal handvatten heeft waarmee hij een goed resultaat heeft gehaald. Dat delen van kennis zie ik als een groot goed, zonder dat je daarbij iemand een status van goeroe toekent. Ik zou het dan ook jammer vinden als er geen verslagen meer zijn, omdat een verslag niet alleen inzage geeft in de set, maar ook in de persoon en zijn voorkeuren. Met deze kennis kun je elkanders keuzes dan vaak ook beter begrijpen, wat op een forum met platte tekst naar mijn idee een groot goed is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 24 september 2023 Report Share Posted 24 september 2023 5 minutes ago, Bebatoli said: Nu lijkt het soms (mijn persoonlijke indruk !!) dat enkel Cock het begrepen heeft en de anderen gebrek aan inzicht hebben. Die indruk word niet door Cock gegeven want die schrijft hier niet, het zijn de bezoekers die deze indruk geven. Je zegt het zelf: het is jouw persoonlijke indruk. Voor zover ik de mensen ken die Cock bezoeken, is het zeker niet de bedoeling andere ontwerpers gebrek aan inzicht te verwijten. Voor mij persoonlijk is het wel zo dat ik nog nooit een set heb gehoord die net zo goed klinkt als die bij Cock thuis. En ik heb inmiddels honderden sets gehoord hoor. groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 24 september 2023 Report Share Posted 24 september 2023 20 minutes ago, leobus said: Je zegt het zelf: het is jouw persoonlijke indruk. Voor zover ik de mensen ken die Cock bezoeken, is het zeker niet de bedoeling andere ontwerpers gebrek aan inzicht te verwijten. Voor mij persoonlijk is het wel zo dat ik nog nooit een set heb gehoord die net zo goed klinkt als die bij Cock thuis. En ik heb inmiddels honderden sets gehoord hoor. groet, Leobus En daar zit m de kneep Leo. Er zijn nogal wat van die high-end tiepes die de beste set ter wereld hebben, en dan komt Cock voorbij en dreigt hun persoonlijke mythe een zeepbel te worden. Er is nog te weinig besef dat goede muziekweergave veel verder gaat dan goed geluid en precies dat heeft Cock wel heel goed begrepen en uitgewerkt. Met als gevolg dat aanstekelijk enthousiasme dat niet mag (van sommigen). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 24 september 2023 Report Share Posted 24 september 2023 1 minute ago, thingman said: En daar zit m de kneep Leo. Er zijn nogal wat van die high-end tiepes die de beste set ter wereld hebben, en dan komt Cock voorbij en dreigt hun persoonlijke mythe een zeepbel te worden. Er is nog te weinig besef dat goede muziekweergave veel verder gaat dan goed geluid en precies dat heeft Cock wel heel goed begrepen en uitgewerkt. Met als gevolg dat aanstekelijk enthousiasme dat niet mag (van sommigen). Je blijk nog maar eens te bevestigen dat Cock boven alle andere ontwerpers staat ook al staat het er niet letterlijk. Als ik zie waar Bruno Putzeys en Lars Risbo mee bezig zijn, diepgaand onderzoek bij Purifi, wel daar heb veel respect voor want hun luidsprekers units zijn uniek en bij hen kan je op de site terugvinden waarom en welk hun oplossingen zijn. Maar ja, zulke mensen word dan weer vaak verweten dat ze enkel met metingen bezig zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 24 september 2023 Report Share Posted 24 september 2023 (edited) 10 minutes ago, Bebatoli said: Je blijk nog maar eens te bevestigen dat Cock boven alle andere ontwerpers staat ook al staat het er niet letterlijk. Als ik zie waar Bruno Putzeys en Lars Risbo mee bezig zijn, diepgaand onderzoek bij Purifi, wel daar heb veel respect voor want hun luidsprekers units zijn uniek en bij hen kan je op de site terugvinden waarom en welk hun oplossingen zijn. Maar ja, zulke mensen word dan weer vaak verweten dat ze enkel met metingen bezig zijn. Ik weet dat Cock een forumlid geadviseerd heeft een Purifi versterker aan te schaffen. Past dat wel in jouw denkbeelden? groet, Leobus Edited 24 september 2023 by leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 24 september 2023 Report Share Posted 24 september 2023 De versterkertechniek die Bruno Putzeys en Lars Risbo implementeren, daar is Cock erg bekend mee. Als je kijkt naar de klasse D eindversterkers van Sonore die in de jaren 2000 ontwikkeld zijn, dan hebben die veel gemeen met de schakelingen van Bruno en Lars. @Bebatoli Ik hoop dat je Cock op de DAE beurs tegenkomt, jullie kunnen het vast met elkaar vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts