Jump to content

Het volgende "slachtoffer" van Cock

Sodejuu
 Share

Recommended Posts

2 minutes ago, leobus said:

Ik weet dat Cock een forumlid geadviseerd heeft een Purifi versterker aan te schaffen. Past dat wel in jouw denkbeelden?

groet,

Leobus

Welke denkbeelden...? 

Ik mag dan veel sympathie hebben voor Bruno als ontwerper, maar er zijn nog zoveel mooie andere ontwerpers.

Ik speel zelf niet met een Eigentakt versterker maar met 2 Cambridge Edge W eindversterkers die ik ontzettend mooi vind.

Omdat ik nog erg veel buizen heb ga ik in het komend half jaar een PP met GM70's bouwen, gewoon voor de fun!

Just now, Ivan10 said:

De versterkertechniek die Bruno Putzeys en Lars Risbo implementeren, daar is Cock erg bekend mee. Als je kijkt naar de klasse D eindversterkers van Sonore die in de jaren 2000 ontwikkeld zijn, dan hebben die veel gemeen met de schakelingen van Bruno en Lars. @Bebatoli Ik hoop dat je Cock op de DAE beurs tegenkomt, jullie kunnen het vast met elkaar vinden.

De Eigentakt is echt een Bruno ontwerp maar bij de speakerunit is het combinatie van Lars en Bruno.

Het principe van klasse D is al jaren gekend ( bedacht door Alec Reeves in de jaren 50) , dus dat veel ontwerpen op mekaar lijken is geen rocket sience. Alleen zijn de ontwerpen van Bruno steeds een evolutie en verbetering. Het idee van de Eigentakt is zo'n 6 jaar geleden begonnen en na een half jaar kwam Bruno hier met zijn eerste prototype welk op hetzelfde niveau speelde als mijn 43000€ kostende Jeff Rowland 725 monoblokken.

2 minutes ago, leobus said:

Deze denkbeelden!

groet,

Leobus

De 2de zin ben je "vergeten".

"Die indruk word niet door Cock gegeven want die schrijft hier niet, het zijn de bezoekers die deze indruk geven."

@Bebatoli: 

Dan had je het stukje “want die schrijft hier niet” niet in je opmerking moeten plaatsen. Nu lijkt het of je ook hem diskwalificeert.

Interpretatie van geschreven taal is soms voor meer uitleg vatbaar.

Maar goed, als je dat niet bedoelde, “zand erover”.

groet,

Leobus

Edited by leobus

18 minutes ago, leobus said:

@Bebatoli: 

Dan had je het stukje “want die schrijft hier niet” niet in je opmerking moeten plaatsen. Nu lijkt het of je ook hem diskwalificeert.

Interpretatie van geschreven taal is soms voor meer uitleg vatbaar.

Maar goed, als je dat niet bedoelde, “zand erover”.

groet,

Leobus

Pffff, dat was nog niet eens in mij opgekomen.....

Dit topic gaat nou eenmaal over de ervaringen bij Cock.

Het is niet zo dat men andere topics vervuild met ervaringen en of meningen. 

Het gaat hier dus over ervaringen bij hem, er zijn vast meer techneuten die mooie dingen maken, en die verdienen wat mij betreft ook aandacht. 

Waarom kritiek op het positieve wat men steeds beschrijft na een bezoek aan Cock.

Tuurlijk openbaar forum, dus het mag ook, maar open dan bijvoorbeeld een Topic met de negatieve ervaringen. 

Of over andere bovengenoemde merken met ervaringen.

Het is toch niet de bedoeling om anderen tekort te doen.

Dit Topic is over Cock,  dussss 🤣🤣😜

1 hour ago, Buell said:

En jij ??? 🙄🤣🤣🤣

Ik heb 30km hard gelopen. Verder heb ik niks te zeuren. Hooguit een beetje zeurende benen.

Viel me op dat er meer vrouwen dan mannen mee liepen. Erg plezierig :wub:

Maar FF over Cock, hij heeft vaak ook bruikbare ideeën voor mensen met een smallere beurs.

Het gaat bij hem niet alleen om geld, vaak helemaal niet. Het lijkt me leuk om hem te plagen, met kritische vragen. 

Maar ja, mijn agenda zit vrij vol met dingen die véél belangrijker zijn dan audio, zoals familie.  ;)

Edited by Tubejack

Kokosolie is in mijn geval het goedkoopste…. Ik ben nog betrokken bij een fabriekje wat op kleine schaal echte kokosolie maakt…  Cock maakte een geintje maar wellicht is het echt iets… zou je met setje oude luidsprekers eens moeten testen. Er zijn ook mensen die hele dure C lach (weet het niet precies meer, wel dat het heel duur is) op hun conussen smeren….

40 minutes ago, pjotr27 said:

Kokosolie is in mijn geval het goedkoopste…. Ik ben nog betrokken bij een fabriekje wat op kleine schaal echte kokosolie maakt…  Cock maakte een geintje maar wellicht is het echt iets… zou je met setje oude luidsprekers eens moeten testen. Er zijn ook mensen die hele dure C lach (weet het niet precies meer, wel dat het heel duur is) op hun conussen smeren….

http://www.ennemoser.com/c37theory.html

7 hours ago, Buell said:

Dit topic gaat nou eenmaal over de ervaringen bij Cock.

Het is niet zo dat men andere topics vervuild met ervaringen en of meningen. 

Het gaat hier dus over ervaringen bij hem, er zijn vast meer techneuten die mooie dingen maken, en die verdienen wat mij betreft ook aandacht. 

Waarom kritiek op het positieve wat men steeds beschrijft na een bezoek aan Cock.

Tuurlijk openbaar forum, dus het mag ook, maar open dan bijvoorbeeld een Topic met de negatieve ervaringen. 

Of over andere bovengenoemde merken met ervaringen.

Het is toch niet de bedoeling om anderen tekort te doen.

Dit Topic is over Cock,  dussss 🤣🤣😜

Daar gaat het niet over..Al die verslagen zijn geweldig en vast Cock zijn geluid ook, en bovendien een heel aardig man om bij te verblijven denk ik dan...Maar het wordt nu wel eens tijd om hem zelf eens te laten forumen....Seed gaf al een link naar een hulpmiddel.

Ik zelf doe heel erg mijn best om zelf foutloos te forumen...Ik google dan op het woord en moet nog 4x kijken of ik het wel goed spel. :) 

12 hours ago, Roots said:

Daar gaat het niet over..Al die verslagen zijn geweldig en vast Cock zijn geluid ook, en bovendien een heel aardig man om bij te verblijven denk ik dan...Maar het wordt nu wel eens tijd om hem zelf eens te laten forumen....Seed gaf al een link naar een hulpmiddel.

Ik zelf doe heel erg mijn best om zelf foutloos te forumen...Ik google dan op het woord en moet nog 4x kijken of ik het wel goed spel. :) 

Onzin, dat moet Cock lekker zelf weten.

Wat een idioterie weer hier.
Cock is zeker geen goeroe, maar gewoon een normale nuchtere Hollander en bovenal een gewoon mens. Die een ander graag helpt en de ander vrij laat of hij/zij er wel of niet iets meedoet. Hij dringt zeker niets iets op. Als je een advies vraagt over iets, dan krijg je een gewoon antwoord waar je mee vooruit kan.  Hij doet alles belangeloos en is altijd ter goede trouw in al zijn bewegingen en handelen, zonder er zelf  "beter of financieel rijk" ervan te worden. Hij baseert zijn eigen ervaringen op zijn meer dan 4 decennia's bezig te zijn in de audiowereld onder andere als verkoper en als fabrikant. 

Ik stoor mij aan degene hier die Cock afzeiken of iets ervan vinden en dat hij niet hier op het forum zit en dat aan andere overlaat. Degene die Cock kennen weten dat Cock geen computerman is en het schrijven niet aan hem is besteed en dat mag wat mij betreft. Hij is geniaal in het bedenken van iets nieuws v.w.b. audio en weergave en daar roem ik hem om en heb ik hem heel hoog zitten.  En degene die niet bij hem willen komen luisteren of andere geniale ontwerpers  zo hoog hebben zitten kunnen dan maar beter weg blijven uit dit topic en niets posten. 
En ja, ik heb ook andere ontwerpers hoog zitten, zoals bijvoorbeeld een Bruno Putzeys, Guido Tent, Eelco Grimm of een Menno van der Veen, maar helaas zie ik hun nooit op dit forum iets posten of schrijven (wat ik ook zeker wel kan begrijpen) en zij gebruiken hun eigen kanalen of websites daarvoor enz. 
Dat de forummer er zelf voor kiest om het hier te delen over zijn ervaringen met Cock en Cock bereidwillig is om het een en ander aan te vullen op die ervaring van die forummer is iets wat men zou moeten koesteren en waarderen.

Edited by audiofreak

Wel Audiofreak, ik kan heel wat vertellen over Bruno zijn werk, over wat ik bij hem beluisterd heb, maar ik stel mij de vraag of er wel interesse voor is. Bruno is een ontwerper waarbij het meettechnisch in eerste instantie moet kloppen.  Er zijn teveel vooroordelen tegenover veel zaken, zoals klasse D, terugkoppeling, DSP speakers, .... vooroordelen die niet onderbouwd zijn, ze komen vanuit een "buikgevoel".

Bij Bruno moet alles onderbouwt zijn, hij wil weten en onderzoeken en op die manier ontwikkeld hij producten.

De Grimm LS1 speaker is 100% door Bruno ontworpen alsook de SQM en TPR kabels.

Ik krijg het gevoel dat op dit forum er een andere insteek is, vinyl, buizen, ...... en er minder interesse is in puur op technische wijze ontwikkelde producten.

Ik heb ondertussen de Purifi SPK16 speaker al heel uitvoerend kunnen beluisteren en ben elke keer zwaar onder de indruk, zo goed vind ik die. Hun nieuwe tweeter is fenomenaal, een 33mm dome met een afstraalgedrag van een 19mm dome. De vervorming ligt ook weer een heel stuk lager dan bij andere tweeters en dat hoor je, zo verfijnt, luchtig, ....

Daarom heb ik besloten om de SPK16 voor mezelf te bouwen.