carl Posted 12 december 2023 Report Share Posted 12 december 2023 Zijn die witte LS Kroma’s? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 12 december 2023 Report Share Posted 12 december 2023 https://www.stereohifi.nl/loudspeakers/stereowise-loudspeaker-k/stereowise-l-speaker-kroma-audio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 12 december 2023 Report Share Posted 12 december 2023 9 minutes ago, carl said: Zijn die witte LS Kroma’s? Ja, meer info: https://kromaatelier.com/gallery/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 12 december 2023 Report Share Posted 12 december 2023 Die dure Kroma’s zijn te koop voor belachelijk lage prijzen bij high end Cuyck. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 12 december 2023 Report Share Posted 12 december 2023 15 minutes ago, carl said: Die dure Kroma’s zijn te koop voor belachelijk lage prijzen bij high end Cuyck. Dat zijn geen nieuwe.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 12 december 2023 Report Share Posted 12 december 2023 4 hours ago, leobus said: Begrijp ik nou goed dat je met dat extra magneetje gewoon de magneet gap verlengt? Zo ver ik begrepen heb is dat ook een van de modificaties die aan de kefjes zijn gedaan. Naast het snijden van de rolranden en en verstijven van de conus. Door het magnetische veld te vergroten neemt ook het rendement toe, je krijgt een sterkere motor en daarom moet je de conus wel versterken om de opbreekverschijnselen tegen te gaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 12 december 2023 Report Share Posted 12 december 2023 37 minutes ago, Bebatoli said: Dat zijn geen nieuwe.... Zelfs voor een demo een belachelijk lage prijs Gydo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 12 december 2023 Report Share Posted 12 december 2023 (edited) 16 minutes ago, carl said: Zelfs voor een demo een belachelijk lage prijs Gydo. Is het niks voor je Carl? Ach ik zie net dat ze al verkocht zijn Carl. https://highendaudio.nl/product/kroma-carmen-demo-units-verkocht/ Edited 12 december 2023 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 12 december 2023 Report Share Posted 12 december 2023 Die kleine vond ik wel goed Jack toen op de beurs. Maar ik koop geen LS die ik niet een paar dagen op bezoek heb gehad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 12 december 2023 Report Share Posted 12 december 2023 Just now, carl said: Die kleine vond ik wel goed Jack toen op de beurs. Maar ik koop geen LS die ik niet een paar dagen op bezoek heb gehad. Dan vis je soms wel achter het net. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 12 december 2023 Report Share Posted 12 december 2023 25 minutes ago, carl said: Die kleine vond ik wel goed Jack toen op de beurs. Maar ik koop geen LS die ik niet een paar dagen op bezoek heb gehad. Eerlijk gezegd denk ik dat jij in dit leven sowieso geen nieuwe LS meer zult kopen. Dit sleept nu al een paar jaar aan toch, sinds je er voor het eerst over begon hier. Knopen doorhakken is niet heel erg jouw ding. Het plezier zit waarschijnlijk meer in het zoeken dan in het bezit ervan! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 12 december 2023 Report Share Posted 12 december 2023 8 hours ago, Bebatoli said: Dus een unit "aanpassen" omdat die niet voldoet aan de vereisten is normaal. Kan je dan beter geen unit nemen die daar wel aan voldoet, ja toch. Mismeesteren = verknoeien Guido, de speakers die Cock destijds gebruikte voor de Statement zijn door hem zelf aangepast, omdat er toen geen units te koop waren die aan zijn specificaties voldeden. En zelfs nu nog niet: het zijn 16 cm units met een conus van 12 cm. Cock heeft ze gemodificeerd door de ophanging spiderloos te maken en de surround grotendeels te verwijderen. De units halen zo 12 Hz bij een rendement van 100 db, vertonen geen ‘cone shout’ (zo heet dat geloof ik), geen opbreekverschijnselen en bovendien een niet-te-evenaren lage vervorming en pulsgedrag. Dus al met al een unit die gewoon niet te koop is. En over de levensduur: in de veertig jaar dat Cock speakers zo heeft behandeld is er nog nooit één kapot gegaan. Dus laat hem maar zijn gang gaan met zijn out-of-the box denken. Je zou – alleen al uit nieuwsgierigheid – een keer bij hem langs kunnen gaan. Of nodig hem een keer bij jou uit: hij is regelmatig in Antwerpen voor familiebezoek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 12 december 2023 Report Share Posted 12 december 2023 31 minutes ago, thingman said: Eerlijk gezegd denk ik dat jij in dit leven sowieso geen nieuwe LS meer zult kopen. Dit sleept nu al een paar jaar aan toch, sinds je er voor het eerst over begon hier. Knopen doorhakken is niet heel erg jouw ding. Het plezier zit waarschijnlijk meer in het zoeken dan in het bezit ervan! Dat is weer wat kort door de bocht Toine. Ten eerste kan ik buiten en binnen de hifi vrij makkelijk beslissingen nemen als het nodig is. Ten tweede krijg ik morgenavond twee hele interessante LS te leen voor vijf dagen. Verwacht ik veel van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 12 december 2023 Report Share Posted 12 december 2023 1 hour ago, Ove Rickland said: Je zou – alleen al uit nieuwsgierigheid – een keer bij hem langs kunnen gaan. Of nodig hem een keer bij jou uit: hij is regelmatig in Antwerpen voor familiebezoek. Ik heb een hekel aan autorijden, dus verder dan 100km haak ik af. Als wij op vakantie gaan rijd mijn vrouw 70% van de tijd, maar zij doet dat ook graag. Mensen uitnodigen vind ik prima, maar pas als we verhuisd zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 13 december 2023 Report Share Posted 13 december 2023 Wat een geluk heb je dan dat Rotterdam net binnen die 100 km valt vanaf Antwerpen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 13 december 2023 Report Share Posted 13 december 2023 (edited) Persoonlijk had ik liever jaren eerder kennis met Cock gemaakt, met de Sonore bekabeling die ik nu heb, zijn waardevolle tips en nu de Harmonizers heb ik in een korte tijd het geluid flink weten te verbeteren. En dit met behoud van het systeem dat ik heb, dus niet de noodzaak om perse helemaal overnieuw te beginnen. Groetjes Walter Edited 13 december 2023 by Walt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 13 december 2023 Report Share Posted 13 december 2023 1 hour ago, Duclaasie said: Wat een geluk heb je dan dat Rotterdam net binnen die 100 km valt vanaf Antwerpen. Verspilde moeite, ik schat zo in dat degene die lopen te roeptoeteren dat het allemaal onzin of anderszins commentaar op Cock handel- en zienswijze hebben nooit van die uitnodiging gebruik maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 13 december 2023 Report Share Posted 13 december 2023 30 minutes ago, Ruud said: Verspilde moeite, ik schat zo in dat degene die lopen te roeptoeteren dat het allemaal onzin of anderszins commentaar op Cock handel- en zienswijze hebben nooit van die uitnodiging gebruik maken. Aha, een mensenkenner............ wat een onzin, kritisch zijn mag toch, dat wil niet zeggen dat ik onbevooroordeeld kan luisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 13 december 2023 Report Share Posted 13 december 2023 11 hours ago, carl said: Dat is weer wat kort door de bocht Toine. Ten eerste kan ik buiten en binnen de hifi vrij makkelijk beslissingen nemen als het nodig is. Ten tweede krijg ik morgenavond twee hele interessante LS te leen voor vijf dagen. Verwacht ik veel van. "Het hebben van de zaak, is het einde van het vermaak" Maar dat mag Carl helemaal zelf weten. De zoektocht kan erg leuk en spannend zijn. Ik doe dat zelf ook (wel een stuk minder dan onze Carl). Er over lezen, gaan luisteren elders, thuis testen. Ik heb inmiddels alles over Magnepan gelezen wat op internet staat en ik ben nu bezig met de bekabeling. Dingen uitzoeken vind ik altijd leuk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 13 december 2023 Report Share Posted 13 december 2023 5 minutes ago, Jongensdroom said: "Het hebben van de zaak, is het einde van het vermaak" Ik kan dat tegenspreken, ik vond het juist boeiend, leerzaam en het is keileuk om van sets te wisselen, gewoon omdat het kan! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 13 december 2023 Report Share Posted 13 december 2023 Men kan waarderen, bewonderen of dwepen. Zeloten wekken alleen maar irritatie op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fonzy Posted 13 december 2023 Report Share Posted 13 december 2023 4 hours ago, Walt said: Persoonlijk had ik liever jaren eerder kennis met Cock gemaakt, met de Sonore bekabeling die ik nu heb, zijn waardevolle tips en nu de Harmonizers heb ik in een korte tijd het geluid flink weten te verbeteren. En dit met behoud van het systeem dat ik heb, dus niet de noodzaak om perse helemaal overnieuw te beginnen. Groetjes Walter Helemaal mee eens, veel tijd,moeite en geld verspild, daarentegen veel genoten van deze levenswijze\hobby. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 13 december 2023 Report Share Posted 13 december 2023 56 minutes ago, Bebatoli said: Ik kan dat tegenspreken, ik vond het juist boeiend, leerzaam en het is keileuk om van sets te wisselen, gewoon omdat het kan! Ik doe dat ook regelmatig. Ben momenteel een van mijn andere buizen versterkers aan het opfrissen. Verder heb ik het afgelopen jaar gewisseld met dac's en phono-versterkers zonder daar al te veel geld op te verliezen. Ik heb nu net deze set precies wat ik wil. Namelijk álle media kunnen afspelen. Inderdaad keileuk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 13 december 2023 Report Share Posted 13 december 2023 28 minutes ago, Fonzy said: Helemaal mee eens, veel tijd,moeite en geld verspild, daarentegen veel genoten van deze levenswijze\hobby. I rest my case. Levenswijze??? Sectelid. Ik pleit er voor om normaal te doen en niet te fungeren als reisbureau naar een bedevaartsoord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 13 december 2023 Report Share Posted 13 december 2023 1 hour ago, Jongensdroom said: "Het hebben van de zaak, is het einde van het vermaak" Ik zal altijd wel met Hifi bezig blijven Wil. Ook als ik me op het gebied van LS sterk kan verbeteren. Muziek luisteren doe ik toch wel desnoods via de I Pad. Ik kijk regelmatig naar you tube filmpjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts