Ruud Posted 14 december 2023 Report Share Posted 14 december 2023 On 13-12-2023 at 09:05, Bebatoli said: dat wil niet zeggen dat ik onbevooroordeeld kan luisteren. Juist... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 23 april Report Share Posted 23 april Cock en Cor op bezoek bij J.D.; Tijdens de platenbeurs van vorige week spraken we af dat beide heren eens langs zouden komen. Vanavond was het dan zover. Tot mijn grote verbazing hoorde Cock dat een zangeres op haar knieën zat. Tja, wat moest ik daar nou van denken? Wat bleek, haar stem zat te laag. Okay ................... Verder zat haar stem niet precies in het midden. Uh, ja ................. En de ene speaker klonk ook anders dan de andere. Gaat u verder .................. Dat komt deels door de muur die er schuin achter staat. Dat zou zomaar kunnen. "Ik weet al", zei Cock, "het element zit er scheef in". Oo echt? En ja hoor en niet zo'n beetje ook. Hoe kan dat? Het is een raadsel. Tegenaan gestoten? Tijdens transport? Kabouters? Hoe het komt, dit moet nagekeken worden. Morgen onze Roger maar eens bellen, want zo gaan alle platen er aan. De volgende keer gaan we met roze ruis aan de gang. Daarmee wil Cock de luidsprekers beter plaatsen. Daar is roze ruis beter geschikt voor dan het aflezen van een sweep. Dat klinkt logisch. Mijn kleine kamer heeft natuurlijk zijn beperkingen, maar het kan beter. Knap dat hij dat allemaal hoort. Ik doe er dankbaar mijn voordeel mee. Nog een mooie lp gehad van de beste man. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 23 april Report Share Posted 23 april Met alle respect voor Cock...Maar jij JD beweert toch steeds dat jij weet hoe alles moet klinken toch? ..Klonken die toeters niet scheef dan? En wie heeft dat element er dan scheef ingezet?...zomaar wat vragen. En dan nog...Als jij het niet hoort, waar maak je je dan druk om? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 23 april Report Share Posted 23 april 31 minutes ago, Roots said: Met alle respect voor Cock...Maar jij JD beweert toch steeds dat jij weet hoe alles moet klinken toch? ..Klonken die toeters niet scheef dan? En wie heeft dat element er dan scheef ingezet?...zomaar wat vragen. En dan nog...Als jij het niet hoort, waar maak je je dan druk om? Zomaar wat antwoorden; Antwoord 1: Ik had het niet geloofd als ik het vanavond niet zelf had meegemaakt: de man heeft een nog beter gehoor dan ik zelf. Zelf hoor ik altijd aan het timbre van instrumenten of die dicht bij de waarheid klinken. Of musici daarbij precies in het midden staan, of iets meer naar links of rechts, of hoger en lager, of naar voren of naar achter, maakt mij niet zoveel uit. Antwoord 2: niemand. Antwoord 3: ik maak mij niet druk. Mag ik jou ook eens een vraag stellen? Wat zijn jouw studies c.q. luisterervaringen inzake levende muziek? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 23 april Report Share Posted 23 april Ik heb iets van 15 jaar in een Reggaeband gespeeld als drummer incl blazers....En natuurlijk alles wat erbij komt kijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 24 april Report Share Posted 24 april 6 hours ago, Roots said: Ik heb iets van 15 jaar in een Reggaeband gespeeld als drummer incl blazers....En natuurlijk alles wat erbij komt kijken. Nee, dan is het goed . Daar mag je best af en toe een beetje over opscheppen. Dat doe ik ook altijd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 24 april Report Share Posted 24 april 4 hours ago, Jongensdroom said: Daar mag je best af en toe een beetje over opscheppen. Dat doe ik ook altijd. Is me nooit opgevallen Wil. En geef nu maar toe dat je bewust je systeem zo hebt getuned dat die vrouwen voor je op de knieën zitten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 24 april Report Share Posted 24 april 11 hours ago, Roots said: Ik heb iets van 15 jaar in een Reggaeband gespeeld als drummer incl blazers....En natuurlijk alles wat erbij komt kijken. Vandaar dat hij zich hier vroeger Rasta Phill noemde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 24 april Report Share Posted 24 april Nee Carl dat was ik niet...Rasta Phill kwam volgens mij uit Antwerpen. Ik heet al meer dan 25 jaar Roots. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 24 april Report Share Posted 24 april Luisteren hoe iets klinkt, is iets anders dan luisteren waar het klinkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 24 april Report Share Posted 24 april 4 hours ago, carl said: Is me nooit opgevallen Wil. En geef nu maar toe dat je bewust je systeem zo hebt getuned dat die vrouwen voor je op de knieën zitten. Jij hebt ook echt alles meteen door heh . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 24 april Report Share Posted 24 april 12 minutes ago, Walt said: Luisteren hoe iets klinkt, is iets anders dan luisteren waar het klinkt. Daar ga ik eens even over nadenken vanavond. Is het van een bekende filosoof? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 24 april Report Share Posted 24 april Goed nieuws. Vandaag overlegd met de Kuzma dealer. Waarschijnlijk heb ik (maar ik denk eerder de kat) tegen de arm getikt. Ik heb wel eens vaker een kater van de kat gehad. Even de arm(en) omhoog, langzaam laten zakken en klaar is ............(wie kent hem niet?) De substantie waar de arm in drijft, hoeft ook in het geheel niet vervangen te worden. Gelukkig maar weer. Nou durf ik de mooie lp, die ik van Cock gehad heb, wel te draaien. Goed gehoord Kokkie, hoera, hoera, hoera. Kijken of de zangeres inmiddels uit haar luie stoel is opgestaan . Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 24 april Report Share Posted 24 april 17 hours ago, Jongensdroom said: Mag ik jou ook eens een vraag stellen? Wat zijn jouw studies c.q. luisterervaringen inzake levende muziek? Wat versta je onder levende muziek? Onversterkt? Bij vrijwel al mijn theater bezoeken zie ik in het midden van de zaal een mannetje achter knoppen en schuiven zitten. Onversterkt eigenlijk alleen bij grotere orkesten. Hoewel; onlangs naar een voorstelling met Dominic Seldic geweest. 10 mans orkest(je), strijkers, blazers, drumstel en piano, maar alles versterkt. groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 24 april Report Share Posted 24 april ja het is dat héh.....Je ontkomt er niet aan. Zelfs in de oefenruimte zijn gitaren, keyboards en microfoons versterkt. Je kan nu eenmaal niet een zaal vol toeteren onversterkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 24 april Report Share Posted 24 april 57 minutes ago, leobus said: Wat versta je onder levende muziek? Onversterkt? Bij vrijwel al mijn theater bezoeken zie ik in het midden van de zaal een mannetje achter knoppen en schuiven zitten. Onversterkt eigenlijk alleen bij grotere orkesten. Hoewel; onlangs naar een voorstelling met Dominic Seldic geweest. 10 mans orkest(je), strijkers, blazers, drumstel en piano, maar alles versterkt. groet, Leobus Onversterkt Leo, anders zit je naar geluidsapparatuur te luisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 24 april Report Share Posted 24 april 41 minutes ago, Roots said: ja het is dat héh.....Je ontkomt er niet aan. Zelfs in de oefenruimte zijn gitaren, keyboards en microfoons versterkt. Je kan nu eenmaal niet een zaal vol toeteren onversterkt. Meestal erger ik mij dood aan figuren achter de knoppen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 24 april Report Share Posted 24 april Ja dat is wel een probleem natuurlijk..Misschien gewoon stoppen met muziek luisteren thuis? En vooral blazer ensembles blijven bezoeken in huiskamer omgeving. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 24 april Report Share Posted 24 april 52 minutes ago, Roots said: Ja dat is wel een probleem natuurlijk..Misschien gewoon stoppen met muziek luisteren thuis? En vooral blazer ensembles blijven bezoeken in huiskamer omgeving. Er zijn genoeg hobby's te vinden. Ik heb er acht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 24 april Report Share Posted 24 april *zucht* Het ging over 'figuren achter de knoppen' toch? Afijn laat maar ook..Je kan ook gewoon een saxofoon op de bank zetten en de illusie wekken dat je weet hoe het moet klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 24 april Report Share Posted 24 april 6 hours ago, Roots said: Nee Carl dat was ik niet...Rasta Phill kwam volgens mij uit Antwerpen. Ik heet al meer dan 25 jaar Roots. Helaas heb ik me dan vergist Roots. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 24 april Report Share Posted 24 april Een saxofonist bedoel je? Dat het ik hier wel eens gehad. Of ik bij die saxofonist op de bank. Hier staat ook een piano in de huiskamer waar regelmatig op wordt gespeeld. Straatmuzikanten zijn ook erg geschikt. En het belangrijkst. Menselijke stemmen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 24 april Report Share Posted 24 april 4 minutes ago, Hans van Liempd said: Hier staat ook een piano in de huiskamer waar regelmatig op wordt gespeeld. Nu nog een geschikte straatmuziekant vinden Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 24 april Report Share Posted 24 april Ik krijg er trouwens een nare smaak van in mijn bek die ik liever oversla. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 24 april Report Share Posted 24 april 20 minutes ago, Roots said: Nu nog een geschikte straatmuziekant vinden Hans. Mijn vrouw speelt er vaak op. Ik weet dus wél hoe deze piano klinkt. En voor mij geldt, wanneer een concertvleugel op mijn set net zo goed klinkt als die huiskamer piano in het wild, ben ik al zeer tevreden met de weergave. Die klinkt op veel sets immers als een speelgoedpianootje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts