Hans van Liempd Posted 8 januari 2017 Report Share Posted 8 januari 2017 (edited) Ik kreeg een link naar een filmpje van een fabrieksrondleiding bij Wilson Audio. Dat wil ik jullie niet onthouden. Het verklaart enigszins waarom deze luidsprekers zo kostbaar zijn: https://youtu.be/z2OtB3_YmOk Het duurt ongeveer een half uur, maar is de moeite waard. Edited 8 januari 2017 by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeroen Bakker Posted 9 januari 2017 Report Share Posted 9 januari 2017 Leuk, zeg. Ik had laatst ook een filmpje met vader en zoon voorbij zien komen, weet even niet meer waar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 9 januari 2017 Author Report Share Posted 9 januari 2017 Er komt inderdaad heel wat kijken bij het bouwen van luidsprekers. Dat het paneeltje waarop sommige luidsprekers geschroefd worden van een ander materiaal vond ik ook wel apart. Net zoals het stukje over de paneelresonantiemeting. Dat het paneeltje dan maar met 4 spikes vastzit, vind ik ook bijzonder. De uitstekende hoeken zouden zo kunnen gaan resoneren. Wanneer het paneel ingebouwd is, zit het rondom vast en trilt het in ieder geval anders dan in de testopstelling. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeroen Bakker Posted 19 januari 2017 Report Share Posted 19 januari 2017 Het blijft bijzonder, de manier waarop geluid zich verplaatst en welk effect dat materiaal heeft en visa versa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts