carl Posted 10 januari 2017 Report Share Posted 10 januari 2017 (edited) Volgens het Duitse AAA forum mogen er aan LP's bepaalde stoffen niet meer worden toegevoegd. Deze stoffen zorgen juist voor een vlak oppervlak. Inmiddels verschillende klachten over. Edited 10 januari 2017 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 10 januari 2017 Report Share Posted 10 januari 2017 Volgens het Duitse AAA forum mogen er aan LP's bepaalde stoffen niet meer worden toegevoegd. Deze stoffen zorgen juist voor een vlak oppervlak. Inmiddels verschillende klachten over. Wat zijn speakers Corners? Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 10 januari 2017 Report Share Posted 10 januari 2017 @ Carl: Soms is het echt handiger als je ook een link erbij zet. Dan weten we waar het over gaat en hoeft niet iedereen zich een gek te zoeken op het AAA forum.@ Duck-Twacy: Speakers Corner is een platenmaatschappij die veel heruitgave's doet op vinyl. http://www.speakerscorner.de/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 10 januari 2017 Report Share Posted 10 januari 2017 Ok, duidelijk. Thanks Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 10 januari 2017 Author Report Share Posted 10 januari 2017 Sorry beste Onno, ik dacht dat iedereen dit label wel kende. Ik ga het leven toch maar beteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 10 januari 2017 Report Share Posted 10 januari 2017 Ik speel alleen polycarbonaat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 11 januari 2017 Report Share Posted 11 januari 2017 Ik hoofdzakelijk magnetisme. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 11 januari 2017 Report Share Posted 11 januari 2017 Wat betekent dat, golven in het vinyl of kleine bobbels her en der op het vinyl? Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 11 januari 2017 Report Share Posted 11 januari 2017 (edited) Volgens het Duitse AAA forum mogen er aan LP's bepaalde stoffen niet meer worden toegevoegd. Deze stoffen zorgen juist voor een vlak oppervlak. Inmiddels verschillende klachten over. @ Carl: Soms is het echt handiger als je ook een link erbij zet. Dan weten we waar het over gaat en hoeft niet iedereen zich een gek te zoeken op het AAA forum. Sorry beste Onno, ik dacht dat iedereen dit label wel kende. Ik ga het leven toch maar beteren. Carl, kun je de link hier neerzetten van waar je het hebt gelezen op het AAA forum? Edited 11 januari 2017 by audiofreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 11 januari 2017 Author Report Share Posted 11 januari 2017 (edited) Je gelooft me ook nooit Onno Heb je wel eens iets proberen terug te zoeken op het AAA forum, het aantal bijdragen is daar wel wat meer dan hier. Het staat ook* onder bijdrage 180 bij "Aerger mit Platten" op het AAA. De stof is kennelijk afkomstig van "Russ". Het mag in heel Europa niet meer gebruikt worden en er schijnt (nog) geen vervangmiddel voor te zijn. *Toch heb ik het ergens anders gelezen gerelateerd aan Speakers Corner want anders had ik de naam van Russ wel onthouden. Edited 11 januari 2017 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 12 januari 2017 Report Share Posted 12 januari 2017 Ben toch wel benieuwd waar een dat hebt gelezen. Heb je een linkje naar het betreffende artikel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 12 januari 2017 Report Share Posted 12 januari 2017 (edited) Denk ook niet dat het gaat om geloven Carl. Je meldt het hier naar aanleiding van wat je elders leest. En hier zijn er meerderen die dan ook graag willen lezen hoe e.e.a. in elkaar steekt. Edited 12 januari 2017 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 12 januari 2017 Report Share Posted 12 januari 2017 (edited) Hiero wellicht?http://www.analog-forum.de/wbboard/board82-newbie-bereich-hier-können-neu-und-wiedereinsteiger-in-der-analogen-welt-sachkundige-hilfe-bekommen/board92-newbiefragen-zu-schallplatten/127373-ärger-mit-neuen-schallplatten/index6.html#post1602796 Edited 12 januari 2017 by mumsoft Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 12 januari 2017 Author Report Share Posted 12 januari 2017 Daar verwees ik inderdaad naar. Als ex milieuman verbaast me dat niet. Wat daar aan lobbywerk achterzit deugt vaak niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 13 januari 2017 Report Share Posted 13 januari 2017 Wat is dat Russ dan voor stof? Geeft dat de roes die de meeste plaatjesdraaiers zo aangenaam vinden? Heel wat roesmiddelen zijn sowieso verboden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 13 januari 2017 Report Share Posted 13 januari 2017 Hiero wellicht?http://www.analog-forum.de/wbboard/board82-newbie-bereich-hier-können-neu-und-wiedereinsteiger-in-der-analogen-welt-sachkundige-hilfe-bekommen/board92-newbiefragen-zu-schallplatten/127373-ärger-mit-neuen-schallplatten/index6.html#post1602796 Jawel, dat is een hele discussie over dat alle platen krom zijn tegenwoordig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 13 januari 2017 Report Share Posted 13 januari 2017 Wat is dat Russ dan voor stof? Geeft dat de roes die de meeste plaatjesdraaiers zo aangenaam vinden? Heel wat roesmiddelen zijn sowieso verboden Wat dacht je van "roet"? Geen idee of dat verboden zou zijn. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 13 januari 2017 Report Share Posted 13 januari 2017 Ah, dan zat ik er met roes niet ver naast. Koolstof, waarom ook niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 13 januari 2017 Report Share Posted 13 januari 2017 Ik ga donderdag naar de platen pers in Haarlem en zal daar eens vragen wat daar van bekend is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 13 januari 2017 Report Share Posted 13 januari 2017 Ik ga donderdag naar de platen pers in Haarlem en zal daar eens vragen wat daar van bekend is. Leuk, wat is de aanleiding van je bezoek, George? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 13 januari 2017 Report Share Posted 13 januari 2017 Ruß (Russ) is idd roet. Dat het niet meer mag is is eigenlijk onzig (f*ck lobbyisten. die kloot politici geloven ook alles als ze er geld voor krijgen). Maar het wordt ook steeds lastiger om aan roet te komen. De kolenmijnen zijn dicht, de verwarmingsketels worden steeds beter qua rendement en de diesels zijn van roetfilters voorzien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 13 januari 2017 Report Share Posted 13 januari 2017 Binnenkort mogen we ook geen banden meer onder onze auto's hebben want daar zit ook roet in. En dat komt dus in grote hoeveelheden vrij bij slijtage. Trouwens alle echt zwarte kunststoffen bevatten roet. Geverfde kunststoffen zijn bijna nooit echt zwart. Zouden die andere kunstoffen nu ook roetloos moeten worden? Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 13 januari 2017 Report Share Posted 13 januari 2017 Dacht dat we die Zwarte Pieten Platen discussie altijd aan het einde van het jaar hadden? Maarreh dan mogen dadelijk koolstof filters ook niet meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 14 januari 2017 Report Share Posted 14 januari 2017 (edited) Je gelooft me ook nooit Onno Heb je wel eens iets proberen terug te zoeken op het AAA forum, het aantal bijdragen is daar wel wat meer dan hier. Het staat ook* onder bijdrage 180 bij "Aerger mit Platten" op het AAA. De stof is kennelijk afkomstig van "Russ". Het mag in heel Europa niet meer gebruikt worden en er schijnt (nog) geen vervangmiddel voor te zijn. *Toch heb ik het ergens anders gelezen gerelateerd aan Speakers Corner want anders had ik de naam van Russ wel onthouden. Het gaat niet om HET geloven. Ik wilde het zelf lezen wat jij gelezen had. Denk ook niet dat het gaat om geloven Carl. Je meldt het hier naar aanleiding van wat je elders leest. En hier zijn er meerderen die dan ook graag willen lezen hoe e.e.a. in elkaar steekt. Precies. Daar ging het mij om. Hiero wellicht?http://www.analog-forum.de/wbboard/board82-newbie-bereich-hier-können-neu-und-wiedereinsteiger-in-der-analogen-welt-sachkundige-hilfe-bekommen/board92-newbiefragen-zu-schallplatten/127373-ärger-mit-neuen-schallplatten/index6.html#post1602796 Dank Edited 14 januari 2017 by audiofreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomatamot Posted 14 januari 2017 Report Share Posted 14 januari 2017 Volgens het Duitse AAA forum mogen er aan LP's bepaalde stoffen niet meer worden toegevoegd. Deze stoffen zorgen juist voor een vlak oppervlak. Inmiddels verschillende klachten over. Dat "russ" is dus carbon poeder welke gebruikt wordt ( werd kennelijk ) louter als kleurstof. Dit kleurmiddel kan soms slecht vermengd zijn in een persing. Opeenhoping van de carbon veroorzaakt soms vervelende tikken welke je op het zicht niet kan waarnemen op je plaat. Ik heb in het verleden originele zwarte persingen met gekleurde vergeleken. Mijn ervaring is dat in alle gevallen de gekleurde platen beter van klank zijn. IMHO! Heb dat zielige "jammer topic" op AAA-forum ook gelezen, sommige lieden wordt daar klaarblijkelijk "groot onrecht " aangedaan. Ben zelf toch nog steeds wel een groot koper van vinyl. Echter als ik het "onrecht " wat mij door de jaren is aangedaan moet uitdrukken in procenten blijf ik ver onder de 1%. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts