prettig Posted 12 januari 2017 Report Share Posted 12 januari 2017 Opstelling wordt anders en de Mark Levinsons blijven aan de magnepan's (heb nieuwe luisterruimte). Echter de Quad ESL's (63) gaan naar een andere ruimte (mijn kantoor, 7x4m), en daar hoeft het niet hard maar wel zuiver (zal 99% van de tijd op laag volume spelen). Was al aan het kijken naar een 33/405 combi van quad (ook mooi compact). Vindt de ESL's top klinken op de ML's (maar vindt ik wat teveel van het goede om dat ook op kantoor te zetten). Dus moet ook weer niet te gek worden (is maar kantoor). Zoek iets wat als de ML's klinkt (heel precies en neutraal). Bron: streamen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 12 januari 2017 Report Share Posted 12 januari 2017 Misschien gekke vraag, maar heeft die Mark Levinson niet meer dan één luidsprekeraansluiting? Een soort A/B schakeling? Dat zou toch wel eh... prettig zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
prettig Posted 12 januari 2017 Author Report Share Posted 12 januari 2017 Misschien gekke vraag, maar heeft die Mark Levinson niet meer dan één luidsprekeraansluiting? Een soort A/B schakeling? Dat zou toch wel eh... prettig zijn Ja, maar ze staan in andere ruimtes (en de ML's zijn een per speaker). Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 12 januari 2017 Report Share Posted 12 januari 2017 Hier een vergelijk van 5 eindversterkers op de Quad 63. Effe geleden, maar misschien heb je er wat aan. http://www.high-endforum.nl/topic/5273-het-kan-verkeren/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 12 januari 2017 Report Share Posted 12 januari 2017 (edited) Een vriend van mij draait op de ESL met Quad Forty buizen. Is er erg tevreden mee. Een 34/306 (303 gereviseerd vind ik eigenlijk beter beter) deed het bij hem ook goed, maar toch minder. 33/405 zou ik niet doen, beetje ouderwets zeker zonder upgrade.De laatste keer dat ik bij hem was speelde hij met een Aragon eindversterker. Volgens hem toch minder dan de Quad buizen. Edited 13 januari 2017 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
prettig Posted 14 januari 2017 Author Report Share Posted 14 januari 2017 .... hmmmm ga het eens aankijken, luister meer op kantoor naar de ESL's dan ik in de luisterruimte ga zitten (die is in het nieuwe pand ook echt afgescheiden en was eerst meer centraal/open... dus veel vaker daar de muziek aan staan... je liep er altijd langs of doorheen, dus ging automatisch en dat doe ik nu stuk minder). Dus wellicht verkoop ik de magnepan's (of sla ze op) en dan ga ik de huidige set op de ESL's gebruiken (echter maar een eindtrap).... maar twijfel, want de maggie's zijn wel stuk beter dan de ESL's.... lastig. Of ga kantoor verplaatsen .......ook een optie (wat meer werk).......maar bedankt voor de input (ook al wat uitgezocht en kom toch al snel op een serieuze set qua investering.....dus effe snel iets kopen wordt denk ik duurkoop, want kans is groot dat dat toch niet bevalt). Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 15 januari 2017 Report Share Posted 15 januari 2017 Je kunt nog eens naar Audiolab kijken. http://www.quad-raad.nl/audiolab/audiolab-producten/ Bij de vorige forumdag klonk dat op de 63's toch erg goed. https://sites.google.com/site/vinylivan/hear-forum-dag/forumdag-2016-hoorn-en-elektrostaat en http://www.high-endforum.nl/topic/14784-high-end-forumdag-2016/page-36#entry456565 Link to comment Share on other sites More sharing options...
prettig Posted 26 februari 2017 Author Report Share Posted 26 februari 2017 Het schijnt dat de 606 (of 909) ook een erg goede match is. Iemand ervaringen met deze ? Voorversterker weet ik nog niet, geen idee welke quad daar mooi bij past of ik zet er de schiit sys tussen (dan heb ik geen voorversterker meer nodig) en kan die gelijk aan de dac. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 26 februari 2017 Report Share Posted 26 februari 2017 (edited) Wat is de conditie van de ESL63? Zijn die al eens gereviseerd en weer top? Een 405 op ESL63 is echt niet fijn, niet doen! Quad 405 sowieso niet meer aan beginnen, al dan niet gereviseerd. Het blijft een naar klinkend ding vind ik. Ben het wel met Carl eens, een mooi gereviseerde ESL63 in goede conditie klinkt top met een mooi gereviseerde Quad 303. Een Quad 303 kan i.d.d. gelijk aan een DAC met een geschikte verloopkabel en met ingebouwde 12dB verzwakker. Mits je DAC een volumeregeling heeft uiteraard. Edited 26 februari 2017 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
prettig Posted 26 februari 2017 Author Report Share Posted 26 februari 2017 esl's zijn prima. Wat is het verschil tussen een 303 standaard en gereviseerd ? Is die dan verbeterd of gewoon alles weer top ? (geen quad kenner qua versterkers, vandaar de vragen). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 26 februari 2017 Report Share Posted 26 februari 2017 Zowel ESL63 als Quad versterkers hebben niet het eeuwige leven. Gaan ongeveer een jaar of 15 - 25 mee doorgaans. Vooral de elco's in een versterker zijn na 15 - 20 jaar versleten en zijn aan vervanging toe. En van veel ESL's hangt na zoveel jaar het membraan slap: Uitgerekt. Zie je meestal niet zo maar hoor je wel. Het verschil hoor je pas goed als je een fris gereviseerde naast een niet gereviseerde zet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
prettig Posted 26 februari 2017 Author Report Share Posted 26 februari 2017 ok is dus gewoon standaard revisie van een versterker (dacht even dat er upgrades zijn), moet dus even opletten of ze "juist" gereviseerd zijn. ESL's zijn echt goed maar ga ze toch niet super optimaal opstellen (komen in kantoor, dus vol met van alles en draaien 90% op de achtergrond, dus zacht en dan erger ik me nu aan het gebrek aan detail en mooi laag. Weet dat de esl's heel mooi rustig kunnen spelen (de magnepan's kunnen dat dus niet) met een mooie versterker (ik heb er nu even een oude jvc klasse a/b aangehangen die ik nog ergens had liggen, maar is 3x niks). Maar weer wat wijzer... 303 of 606 (909 kan ook) zoeken dus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 26 februari 2017 Report Share Posted 26 februari 2017 Eigenlijk moet alles in goede conditie zijn wil je er optimaal van genieten. De Esl 63 kunnen fantastisch klinken als ze in orde zijn,en in orde zijn lijkt mij met vliezen heel belangrijk aangezien ze anders voor problemen kunnen zorgen. Ik had enkele keren problemen met een ongereviseerde set vandaar dat ik ze verkocht heb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
prettig Posted 26 februari 2017 Author Report Share Posted 26 februari 2017 303.... Aansluitingen wel beetje antiek (logisch). Wil toch fatsoenlijk goede speakerkabels kunnen aansluiten en dan Din ingang dus weer goed verloopje nodig naar cinch? Dus of een aangepaste kopen (303QR) of toch een 606 (die heeft dit wel). Dus even rustig zoeken of nog andere slimme tips? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 26 februari 2017 Report Share Posted 26 februari 2017 Solderen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
prettig Posted 26 februari 2017 Author Report Share Posted 26 februari 2017 Ja kan ook..... Zag het ook even niet goed, speakers is toch banaan (dacht even dat het van die knijpdingen waren). Maar gaat 303 worden en evt een 33 erbij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 26 februari 2017 Report Share Posted 26 februari 2017 Beslist een mooi combi voor wat je er mee wilt. Meer heb je niet nodig. En ach die DIN pluggen is best mee te leven, zo slecht zijn die nou ook weer niet. Zijn alleen wat lastiger zelf te solderen dan tulpjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
prettig Posted 27 februari 2017 Author Report Share Posted 27 februari 2017 (edited) net setje besteld bij vintage audio (dan is die tenminste goed en nauwelijks duurder dan gebruikt !) Edited 27 februari 2017 by prettig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 2 maart 2017 Report Share Posted 2 maart 2017 Probeer eens een OTL op de ESL. Link to comment Share on other sites More sharing options...
prettig Posted 3 maart 2017 Author Report Share Posted 3 maart 2017 Ze zingen weer ! Mooie combi de 303/33 met de esl's 63. Draait net (moet nog opwarmer/inspelen..... maar je hoort het gelijk). Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 3 maart 2017 Report Share Posted 3 maart 2017 Mooi, gefeliciteerd! Maar inspelen, met vintage? Moet dat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 3 maart 2017 Report Share Posted 3 maart 2017 Het lijkt een goede vintage combi. Is de 303-33 ook niet ontworpen voor de esl63. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 3 maart 2017 Report Share Posted 3 maart 2017 (edited) Het lijkt een goede vintage combi. Is de 303-33 ook niet ontworpen voor de esl63. Nope, eerder voor dr ESL57 De 303+33 waren ruim 10 jaar eerder op de markt dan de ESL63. Maar dit is ook een mooie combi. Veel plezier er mee! Edited 3 maart 2017 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
prettig Posted 4 maart 2017 Author Report Share Posted 4 maart 2017 Nope, eerder voor dr ESL57 De 303+33 waren ruim 10 jaar eerder op de markt dan de ESL63. Maar dit is ook een mooie combi. Veel plezier er mee! En voor de quad 55 kan de versterker zelfs aangepast worden (schijnt dan nog iets beter te zijn, weet niet meer precies wat). En inspelen bij vintage (alle condensatoren zijn nieuw, dus wel beetje nodig ..... maar niet echt spannend....denk meer gewoonte). De 33 is ook aangepast (radio 2 ingang) qua gevoeligheid zodat er een moderne (haha) cd speler aan kan (dac dus). Klinkt erg goed (midden gebied van de quad's is zeer goed, nog weinig gehoord dat dat evenaart, laag is mooi maar niet echt laag, hoog is ook mooi, maar er is beter, de balans is weer erg goed). Vindt het geen ällrounder, maar vocal, jazz, strijkers.....durf deze combi dan naast veel top sets te zetten ..... Maar orgel, zware stukken (opening carmina burana), grand piano of moderne trance.....ga je wat missen (klinkt dan nog steeds goed hoor, maar dat kan beter). Kortom.... hele mooie versterker set voor quad's. De ML 27 er ook op gehad en is uiteraard ook erg goed maar is die beter op de quad's dan de 303/33: neen, kan het niet helemaal plaatsen, maar had het gevoel dat de ML te "heftig" was voor de quad op wat hoger volume nog niet eens echt hard (klonk het niet meer super lekker) en met de 303/33 combi heb je dat niet. Is wat "vloeiender" beter passend bij de karakteristiek van de speaker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts