Kees ut grun Posted 12 juli 2001 Report Share Posted 12 juli 2001 Hallo allemaal. Ik kan mijn vraag wellicht het beste direct aan Alco richten. Jij bent degene die het bovengenoemde merk het vaaktst noemt en er zeer over te spreken bent. Ik ben, mede door je uitlatingen, geinteresseerd geraakt in de componenten van sonneteer en vroeg me af - voordat ik natuurlijk ga luisteren in Lippenhuizen of all places - met welke speakers goed kan worden gecombineerd. Ik heb nu een volledige set staan, maar ben toe aan iets nieuws. Ik heb al eens een forum gestart, genaamd: accuraat, delicaat en dan de plaatsing!!, waar omschreven stond wat ik zoek. Wat vind je overigens van de CD-speler van Sonneteer? Ik heb ook geen idee van de prijzen. BVD voor reacties, wellicht is directe communicatie met jklantermans@hotmail.com makkelijker?? Doe, K. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 12 juli 2001 Report Share Posted 12 juli 2001 Hallo Kees, De sites die Ome Henk je net aanrade geven inderdaad veel informatie over Sonneteer. (op de prijzen na,helaas) De prijzen van Sonneteer zijn iets gestegen de laatste jaren. De goedkoopste geintergreerde versterker, de Campion, kost ergens tussen de 2500,- en 2900,- nu,als ik me niet vergis. Ze klinken werkelijk voortreffelijk met Royd speakers. Deze gebruikt Rinsma inderdaad ook vaak. (wel oerlelijk trouwens) Rinsma moet niks hebben van CD-spelers. Hij is nog in hart en nieren analoog-predikant. Toch....is ie erg enthousiast over de Sonneteer CD-speler. En dat wil wel iets zeggen,want ik heb Rinsma over vrijwel geen enkele CD-speler ooit positief horen spreken. Ik weet niet wat de CD-speler kost. Laatst was ik weer 'n keertje bij Rinsma en was toen in de kleinste luisterruimte aan 't luisteren. Na 'n poosje ging ik effe kijken waar Rinsma was. Die zat effe verderop in 'n iets grotere ruimte naar de Sonneteer versterker + CD-speler + Royd's (kleine ondiepe zuiltjes) te luisteren naar 'n CD die ik zelf had meegenomen,en ik werd er stil van,zo mooi klonk die set! Kortom, ik zou gewoon 'n keertje bij Rinsma gaan luisteren. Het is 'n hele fijne zaak,waar je nooit wordt opgedrongen om iets te kopen. Ik heb vaak meer 't idee dat er op visite ben bij 'n kennis,dan dat ik klant ben in 'n dure audiozaak. Ik heb de sonneteer tot nu toe alleen nog maar in combinatie met Royd gehoord,dus ik kan je helaas weinig tips geven over welke speakers er goed bijpassen. Succes. Groeten, Alco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts