Jump to content

MC module Quad 34

carl
 Share

Recommended Posts

Ik heb Roger al even een mailtje gestuurd, maar misschien ook leuk hier.

Ik heb een Quad 34 in de woonkamer en daar zit een MM module in. Die is makkelijk te vervangen. Op internet staat een MC module te koop: gevoeligheid voor volle uitsturing, 200 uv (u met zo'n ding eronder) en maximaal signaal bij 1khz, 10mv.

Ik zou de module willen hebben om er een Denon 103 op aan te sluiten. Gaat dat?

Ah, je bedoelt 200µV Dat is microvolt, en die µ is een Griekse mu. Zeg maar een m, van micro. Zo is het cirkeltje weer rond.

Weet er natuurlijk alles van als µuµsoft. ;)

Dat staat toch voor millimicrometerzacht :lol:

@Carl: Kun je even een linkje geven naar dat kaartje? Is zo niets zinnigs van te zeggen. Je omschrijving is wel erg summier

Gaat Carl die allemaal aanschaffen joh? Lijkt mij wat overdreven Onno.......

Overigens de standaard Quad 304 MC module gaat prima met een DL103. Daar zijn verschillende variaties (gevoeligheden) van. Die zijn wel goed te modificeren naar de juiste. Het blijft echter wel een Quad 304, dus heb er geen top verwachtingen van. Maar muziek zal het zeker kunnen maken.

Edited by Pjotr

http://www.quadrevisie.eu/handleidingen/pdf/a01.pdf Zie een na laatste pagina.

Ik probeer al tijden hier goed te quoten en ik hoop dat het nu lukt. Quad levert volgens deze handleiding kennelijk twee modules: een voor MM en de andere voor MC. Als ik Peter goed begrijp zijn die allebei met wat moeite instelbaar. In mijn kennelijk nieuwere handleiding staan 3 MM en 3 MC modules. De MC module die ik kan krijgen is nagenoeg gelijk aan die van Quad revisie 10 mV ipv 9.

PS ik ben niet helemaal tevreden beneden. Met de Conrad Johnson klonken die Galiotes veel mooier daar :angry: Ik ga in ieder geval mijn Whest phonotrap beneden nog even uitproberen.

Edited by carl

Hopi Carl,

Lukt al aardig dat linkje :) Bedoelde natuurlijk een link naar de verkoper op internet die je op het oog hebt. Het manual ken ik al wel D

Standaard is i.d.d. die 200 uV MC module. Maar vaak zijn ze gemodificeerd voor een specifiek element. Maar goed, als dat het geval zou zijn is dat altijd opnieuw te doen voor een ander element. Als het goed is weet Roger denk ik ook wel hoe dat moet.

PS ik ben niet helemaal tevreden beneden. Met de Conrad Johnson klonken die Galiotes veel mooier daar :angry: Ik ga in ieder geval mijn Whest phonotrap beneden nog even uitproberen.

Zo'n oude Quad was voor die tijd een aardige transistor versterker, maar ik denk niet vergelijkbaar met de huidige topversterkers.

Toch klinkt het nu op de Galiotes en met de Auralic mini als bron erg muzikaal. Misschien moesten de vervangen transistors wat inspelen? Morgen verder met de CD en de Thorens 320. Ik kan ook de 160 .1 weer beneden zetten als ik daar een top MC element voor heb. MC klinken toch iets helderder dan MM lijkt het.

PS ik schat de 303 eindversterker iets hoger in dan de 304: klinkt toch wat losser. De 34 vooversterker is misschien wat donkerder en met minder details, maar zeker muzikaal.

Edited by carl

Ik heb Roger al even een mailtje gestuurd, maar misschien ook leuk hier.

Ik heb een Quad 34 in de woonkamer en daar zit een MM module in. Die is makkelijk te vervangen. Op internet staat een MC module te koop: gevoeligheid voor volle uitsturing, 200 uv (u met zo'n ding eronder) en maximaal signaal bij 1khz, 10mv.

Ik zou de module willen hebben om er een Denon 103 op aan te sluiten. Gaat dat?

Geen enkel probleem

Het wordt in ieder geval een MC. Voor de rest ben ik nog aan het twijfelen. De naaldvorm van de Denon 103 is ook niet meer van deze tijd en een van de Hul tip maakt hem een stuk duurder. Zal wel maart worden.

Edited by carl

Ik heb nog eens Canton Quintons gehad vandaar. Volgens mij had Jaap het over een Quintet Blue van 400 euro (kijk het morgen even na). Het voordeel van Jaap is, dat hij het dan waarschijnlijk ook uitgeprobeerd heeft. Ik heb het even opgezocht en de Absolute Sound heeft het element ook gereviewed.

Orthofon heeft niet altijd de naam degelijk te zijn (sorry Spido) maar dat zullen series zijn geweest.

Edited by carl

Maar waarom hebben ze dan andere naaldvormen bedacht Wiel? De module kost me met vervoer uiteindelijk 32 euri. Goedkoper dan een Project en ik denk niet de mindere.

Edited by carl

de lunch is wel te behappen, de vriendin onbetaalbaar. Bon appetit :D

Van oorsprong een collega, maar inmiddels echt een goede vriend en inderdaad onbetaalbaar. Sterker nog, zij heeft de rekening betaald Kraus!

Edited by carl