Jump to content

4 ohm?

Recommended Posts

Eddy,

hoe het precies inelkaar zit weet ik ook niet zo een-twee-drie, maar gevoelsmatig zeg ik dat het verhaal van die versterkerfabrikant wel ongeveer klopt. Het is bekend dat een gebrugde versterker weliswaar het dubbele vermogen levert, maar dat in die situatie ook de dempingsfactor halveert. Hierdoor wordt de controle over de luidsprekers minder, dat is dus bij luidsprekers die als "moeilijk" bekend staan zeker niet erg wenselijk. Ik zou bij speakers die extra moeilijk voor de versterker zijn niet naar een gebrugde versterker grijpen ...

Paul.

web page

Hi Bruce,

Op de Kappa 9.2`s zou ik inderdaad geen NAD`s mono-bridgen. Die dingen zijn akelig grillig qua impendantiekarakteristiek, en als je de filters op "bass-extension" schakelt, wat er op neer komt dat je per woofer een tweede spreekspoel in actie brengt, dan worden ze helemaal laagohmig in het basbereik. Die Emim`s en Emit`s zijn ook geen lieverdjes overigens.

Als mensen wat te klagen hebben over het geluid van Infinity Kappa`s komt dat meestal omdat de versterker de speaker niet goed in hand heeft, gevolg is rommelig laag en sissend hoog. Uiteindelijk moet er gewoon een vette Levinson ofzo op, maar indien jij over twee NAD`s beschikt zou ik dus niet mono-bridgen maar gaan bi-ampen. De ene eindtrap doet het laag, de andere het midden hoog.

Succes,

Marcel

zoooo, daar was ik weer te zeuren...

op zoek naar meer informatie over die 218,

kom ik opeens 2 verschillende foto's tegen.

1 met een groene power knop en beetje hoekige handgrepen.

en

1 met een zwarte power knop en ronde grepen.

zijn er meerdere modellen uitgebracht of is dit een amerikaanse uitvoering?

Eddy - of een oud model misschien?

vanaf wanneer is die in productie gegaan eigenlijk?

Hoi Eddy,

Waar ben je die verschillende 218's tegengekomen op 't web? Ik heb bij Nad Nederland en op de Internationale site gekeken en beide zijn 't zelfde, alleen dat de foto op de internationale site wat lichter is. Allebei hebben ze een groene powerswitch.

Daarna heb ik nog gezocht bij Google en ook daar kreeg ik alleen maar hits met plaatjes en info van de mij bekende uitvoering.

Ik kan me voorstellen dat de site waar jij die "rare" bent tegengekomen geen "up to date-picture" erbij heeft gezet, dat kan voorkomen. Maar de hier gangbare uitvoering heeft een groene powerswitch en rechte, platte handvatten.

De 218THX is al zeker sinds 1996 in produktie, maar vanaf wanneer precies weet ik ook niet.Waarom vraag je niet gewoon de mensen van NAD Nederland het hemd van 't lijf? Ze zijn echt het beroerdste niet en geven meestal heel snel antwoord.

Dit zijn inderdaad niet dezelfde, maar toch weer wel. Het verschil wat je kunt zien zit 'm in 't produktiejaar. Het verschil zit alleen in de handgrepen (de ouwe is wat hoekiger of is 't nou de nieuwe? confused.gif ), maar beide powerswitches zijn groen (moet je wel goed voor kijken en een goeie monitor met grafische kaart voor hebben). :)

Aan dat geluid is wel wat te doen. Kost alleen weer wat geld. Ik heb op m'n werk van die Philipsspeakers van ƒ75,- , nou daar ga je pas van janken :( . Hier thuis had ik eerst een stel labtecs met sub. Die was eigelijk best goed, alleen je hoorde de aardingsfouten niet als je een LP aan het rippen was :o . Nu heb ik een Guillemot 4.1 set. Nou, dat gaat als de brandweer eek.gif . Ik moet af en toe uitkijken dat het behang niet van de muren rammelt ;):D;)

AAAAAAAH, Stassen! Ik heb er niet zo'n hoge pet van op. Veelal grijze import, dus garantie is een grote vraag. Ze schermen vaak met hun fantastische "eigen researchteam" die voor verkoop alle opnieuw (maar dan wel goed) afregelt. Nou was dat maar waar. Dat "researchteam" bestaat uit louter MTS-stagiaires.

Het voordeel is wel dat ze inderdaad erg goedkoop zijn. Dus als je niet maalt om garantie, pak je kans.

Er is ook een topic op dit forum geweest, helemaal gewijd aan Stassen http://www.hear.nl/cgi-bin/ubb6/ultimatebb...ic&f=1&t=000527 http://www.hear.nl/cgi-bin/ubb6/ultimatebb...ic&f=1&t=000459

Lees die maar eens door.