carl Posted 1 maart 2017 Report Share Posted 1 maart 2017 Volgens mij staat het in de concept handleiding Roger? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 2 maart 2017 Report Share Posted 2 maart 2017 (edited) Zie titel handleiding (The Pass Pearl (1)) . Ik weet toch wel wat ik aan het bouwen ben Edited 2 maart 2017 by Sodejuu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 2 maart 2017 Report Share Posted 2 maart 2017 Volgens mij gaat dat wel goed komen, je krijgt een complete Pearl Harbor carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 2 maart 2017 Report Share Posted 2 maart 2017 Is het niet Pearl Beck? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 2 maart 2017 Report Share Posted 2 maart 2017 Is het niet Pearl Beck? Die Beck is wel een trauma voor je lijkt het. Rustig even blijven zitten Marc en als het terug komt: Dokter waarschuwen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 3 maart 2017 Report Share Posted 3 maart 2017 Welke Hollander? Wat een interessante roddels hoor ik hier... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 3 maart 2017 Report Share Posted 3 maart 2017 Ik zet mijn beste mensen er op Wollie Bollie! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 3 maart 2017 Report Share Posted 3 maart 2017 Muzikaal, immers hij mag presteren in een goede akoustiek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 3 maart 2017 Author Report Share Posted 3 maart 2017 Duits is best een mooie taal. Dat kent het begrip: 'Klugscheisser' Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 7 maart 2017 Report Share Posted 7 maart 2017 Ik heb de Pearl 1 kloon op proef gehad en die klonk dus echt heel goed. Sterker nog op het Duitse AAA forum zijn ze zeer enthousiast en ook George heeft goede ervaringen. Ik verwacht zelfs dat de nieuwe kloon nog iets beter wordt ook. Dat Wiel nu al te voren weet dat het helemaal niks is vind ik vervelend voor de bouwer maar ook voor mij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 7 maart 2017 Report Share Posted 7 maart 2017 Ik heb de Pearl 1 kloon op proef gehad en die klonk dus echt heel goed. Sterker nog op het Duitse AAA forum zijn ze zeer enthousiast en ook George heeft goede ervaringen. Ik verwacht zelfs dat de nieuwe kloon nog iets beter wordt ook. Dat Wiel nu al te voren weet dat het helemaal niks is vind ik vervelend voor de bouwer maar ook voor mij. Gewoon vinden wat je zelf vindt Carl. Roger bouwt hem toch niet voor AAA of Wollie. Lijkt mij meer sneu voor Wolleke., alhoewel die heeft natuurlijk allang zijn eigen gerief gevonden met zoveel ervaring en kennis van zaken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 7 maart 2017 Report Share Posted 7 maart 2017 Cool hoor! Een luxe en voorrecht dat iemand dat voor je bouwt, Carl! Je zult er zeker blij mee zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 7 maart 2017 Report Share Posted 7 maart 2017 Lijkt mij sterk dat dat een Pearl een prul zou zijn ook al ken ik het niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 7 maart 2017 Report Share Posted 7 maart 2017 (edited) Lijkt mij sterk dat dat een Pearl een prul zou zijn ook al ken ik het niet. Is het ook niet. Beetje geblaat van iets met wol, meer niet.... Edited 7 maart 2017 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 7 maart 2017 Share Posted 7 maart 2017 (edited) · Hidden 7 maart 2017 - No reason given Hidden 7 maart 2017 - No reason given ..... Dat Wiel nu al te vorenweet dat het helemaal niks is vind ik vervelend voor de bouwer maar ook voor mij. Denk je nou echt dat ik Wiel serieus neem? Edited 7 maart 2017 by Sodejuu Link to comment
carl Posted 7 maart 2017 Share Posted 7 maart 2017 · Hidden 7 maart 2017 - No reason given Hidden 7 maart 2017 - No reason given Nee, maar toch blijft het vervelend Roger. Link to comment
Sodejuu Posted 7 maart 2017 Share Posted 7 maart 2017 · Hidden 7 maart 2017 - onaangenaam persoonlijk Hidden 7 maart 2017 - onaangenaam persoonlijk Van hem kan ik het hebben. Liever van hem dan van iemand met gezond verstand Link to comment
carl Posted 7 maart 2017 Share Posted 7 maart 2017 · Hidden 7 maart 2017 - onaangenaam persoonlijk Hidden 7 maart 2017 - onaangenaam persoonlijk Zo kan je het ook bekijken Link to comment
Seed7 Posted 17 maart 2017 Report Share Posted 17 maart 2017 Kraus, ik heb nog wel wat serieus passends, stuur me een pm met adres dan stuur ik het op. Weet niet precies meer in wat voor staat het dingske verkeert. probeer maar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 18 maart 2017 Author Report Share Posted 18 maart 2017 Hoi Seed7 Wat een leuk aanbod! Ik stuur je PM. Vind het leuk om te proberen en ga kijken hoe het element het doet in het magere armpje. Zal proberen om de prestaties hier te laten zien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 13 april 2017 Author Report Share Posted 13 april 2017 (edited) Vandaag arriveerde al bij de vroege ochtenpost een fraai lederen etui Dat bij opening een als nieuw aandoend element bevatte. Keurig verzorgd, glashelder in het plastic en geheel compleet met alle benodigde toebehoren van onder naar boven: schroevendraaiertje, reinigingsvloeistof, buisje met metalen en plastic schroefjes en moertjes, het reinigingsborsteltje. In het midden het fraaie & elegante element zelf Empire edr9 Cartridge Data EmpireEDR 9 rate/review$200 Typemoving magnet Output Voltage 4.5mV Frequency Response20Hz - 35kHz Tracking Force1.5g Mass5.3g Channel Separation30dB Channel Balance0.75dB Load Impedance47k ohms Output Impedance 28x10-6cm/Dyne StylusS5000 black Stylus Tipparalinear LAC 0.2 mil Cantilever Dynamic Compliance Static Compliance Notes*3.54 cm/sec. Separation 20db 20Hz � 500 Hz 15kHz � 20kHz, IM distortion 08% 3kHz � 20kHz, Tracking ability 38 cm/sec @ 1kHz @ 0.9gm, Recommended capacitance load � 100pF. De weduwe popelde naar een nieuwe partner en daarom meteen maar aan de slag. Hoe een fabrikant ook zijn best doet, altijd mankeert er wel iets. In dit geval zijn de bijbehorende schroefjes iets te kort maar gelukkig is dat geen probleem want schroefjes zat in voorraad. Het blijft altijd een prutskarweitje wanneer er geen schroefdraad in het element zit en er met moertjes gewerkt moet worden maar uiteindelijk past het elementje precies. De arm met sme montage (lekker makkelijk) zit zo weer op het board, instellen naaldkracht is fluitje van een cent en gezien de output van 4,5 mV is verdere versterking ook niet echt een punt waarvoor het onderste uit de kan gehaald moet worden, een afsluitweerstand van 47kOhm eveneens niks bijzonders en omdat het toch kan is 100pF ook geen probleem. Een klein half uurtje werk en er kan gedraaid worden. En... het klinkt al gelijk als best een gelukkig huwelijk, fris en helder, mooi zuiver en lekker pittig. Zo te horen mankeert er aan het element helemaal niets maar zal vandaag of morgen nog eens eventjes meten. Eerst maar eens de tijd nemen voor wat luisterindrukken. Edited 13 april 2017 by Kraus vonBentinck Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 13 april 2017 Report Share Posted 13 april 2017 Mooi. Als het goed is heeft deze ca. 300 uur gespeeld en ligt die al zeker een jaar of 15 weer in de kast, daarvoor heeft die ook nog eens 3 decennia in het doosje gezeten. Altijd de vraag hoe de materialen verouderen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 13 april 2017 Report Share Posted 13 april 2017 (edited) Leuk, dat zo'n toch wel oud element nog zo lekker presteert! Edited 13 april 2017 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 13 april 2017 Author Report Share Posted 13 april 2017 (edited) De verpakking heeft zich in ieder geval uitstekend tegen de tand des tijds verweerd. Het leer/kunststof is soepel, het slotje klikt nog venijnig, het plastic aan de binnenzijde is niet verkleurd en nog glashelder. Ook de behuizing van het element was helemaal schoon en stofvrij, er zijn geen beschadigingen bij de plekken waar de boutjes hebben gezeten en het beschermbeugeltje klikt ook heel netjes in de juiste stand. Dat geeft goede moed wat betreft de binnenste delen van het element. Het moet gewoon opnieuw ingespeeld worden Opvallend is de fraaie presence van het element. Edited 13 april 2017 by Kraus vonBentinck Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 13 april 2017 Report Share Posted 13 april 2017 Die verpakking, ja, alsof het een juweeltjes is. Je had gezien dat er onder in de hoes een gat zit om het plexiglas blok er uit te duwen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts