VANZOMERENG Posted 8 maart 2017 Report Share Posted 8 maart 2017 Wellicht weer iets met een mooie bandtweeter ? Xanadu is zeer fraai maar prijzig of Piega of Monitor Audio PL200II ? Waar ik veel goeds over hoor, is de nieuwe Qudral Aurum serie 9th-generatie, wellicht de AURUM MONTAN 9 of AURUM VULKAN 9 http://www.fairaudio.de/test/lautsprecher/2016/quadral-aurum-montan-9-lautsprecher-test-1.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 8 maart 2017 Author Report Share Posted 8 maart 2017 bedankt voor alle informatie, maar eerst de W/P's maar eens zien te verkopen. Al meer dan 300 keer gezien en 5 keer bewaard, maar nog geen enkele reactie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 8 maart 2017 Report Share Posted 8 maart 2017 Dus geen zelfbouw Hans? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 8 maart 2017 Report Share Posted 8 maart 2017 bedankt voor alle informatie, maar eerst de W/P's maar eens zien te verkopen. Al meer dan 300 keer gezien en 5 keer bewaard, maar nog geen enkele reactie. Ja, zitten we nou voor Jan met de korte achternaam mee te denken? Waarom vraag je er dan naar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
prettig Posted 8 maart 2017 Report Share Posted 8 maart 2017 (edited) Magie met folie klinken naar vervorming , die oude die zijn het beste. Of manger iets slechter in het laag als de magie, maar midden hoog beter. Mvg wol zelf verzonnen of gehoord !? Je bent denk ik ander geluid gewend (maar als een speaker realistisch klinkt dan zijn het maggies) Ze zijn ongelooflijk strak qua sound met heeeeel weinig vervorming (en de oude, heb ze zowat allemaal gehad, zijn gewoon minder). Midden en hoog, vindt maar eens wat beters. Je moet ze wel goed opstellen en daar gaan de meeste mank. Edited 8 maart 2017 by prettig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 maart 2017 Report Share Posted 8 maart 2017 bedankt voor alle informatie, maar eerst de W/P's maar eens zien te verkopen. Al meer dan 300 keer gezien en 5 keer bewaard, maar nog geen enkele reactie. Vermoed dat €3500 een realistischer prijs is, Hans. https://www.hifishark.com/search?q=watt+puppy Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomatamot Posted 8 maart 2017 Report Share Posted 8 maart 2017 (edited) Ja, zitten we nou voor Jan met de korte achternaam mee te denken? Waarom vraag je er dan naar? Aandacht! Veel aandacht. Wollie zelfde laken één pak. Aandacht! Ach, al met al zijn zij best wel vermakelijk. Edited 8 maart 2017 by tomatamot Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 8 maart 2017 Author Report Share Posted 8 maart 2017 Vermoed dat €3500 een realistischer prijs is, Hans. https://www.hifishark.com/search?q=watt+puppy Ik weet niet hoe je daar aan komt. De meeste series 5 worden rond de € 5500 aangeboden. Een setjes zelfs voor € 6800,- maar dat heeft nieuwe woofers. In mijn geval zijn de foamranden pas vervangen, evenals de difractieschuimplaten. Ook als nieuw dus. De series 6 die er staat voor € 3400,- is met versleten schuimranden en zonder frontjes. Daar gaat nog voor een hoop geld in om ze goed te krijgen. Weggeven kan altijd nog, zelf houden ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 8 maart 2017 Author Report Share Posted 8 maart 2017 Ja, zitten we nou voor Jan met de korte achternaam mee te denken? Waarom vraag je er dan naar? Omdat het echt wel de bedoeling is om ze te verkopen. Maar om nu te gaan bieden op andere luidsprekers heeft nog geen zin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 8 maart 2017 Author Report Share Posted 8 maart 2017 Dus geen zelfbouw Hans? Denk ik niet. Maar zeg nooit nooit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
prettig Posted 8 maart 2017 Report Share Posted 8 maart 2017 Hans zijn prijs is niet zo verkeerd voor een set in perfecte staat en bedenk ze zijn van een audio-gek (dus met zorg behandeld) en je kunt ze beluisteren in de buurt (ga maar eens zoeken naar setje in de buurt). Hij zal alleen even geduld moeten hebben: iemand die ze echt zoekt is die ze zo aan kwijt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 8 maart 2017 Author Report Share Posted 8 maart 2017 Hans zijn prijs is niet zo verkeerd voor een set in perfecte staat en bedenk ze zijn van een audio-gek (dus met zorg behandeld) en je kunt ze beluisteren in de buurt (ga maar eens zoeken naar setje in de buurt). Hij zal alleen even geduld moeten hebben: iemand die ze echt zoekt is die ze zo aan kwijt. Precies. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 maart 2017 Report Share Posted 8 maart 2017 Hans zijn prijs is niet zo verkeerd voor een set in perfecte staat en bedenk ze zijn van een audio-gek (dus met zorg behandeld) en je kunt ze beluisteren in de buurt (ga maar eens zoeken naar setje in de buurt). Hij zal alleen even geduld moeten hebben: iemand die ze echt zoekt is die ze zo aan kwijt. Hmm de luidsprekers zijn naar schatting 21 jaar oud, Hans is de waarschijnlijk 3e eigenaar, ze zijn al een paar keer gerepareerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 8 maart 2017 Author Report Share Posted 8 maart 2017 Hmm de luidsprekers zijn naar schatting 21 jaar oud, Hans is de waarschijnlijk 3e eigenaar, ze zijn al een paar keer gerepareerd. Hmmm...., Je kunt het repareren noemen, maar renoveren is beter op z'n plaats. En al zijn ze al 20 keer van eigenaar gewisseld, wanneer ze goed gebruikt zijn maakt dat niet uit. De staat waarin ze nu zijn is echt zeer goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 maart 2017 Report Share Posted 8 maart 2017 Ronald van Eijk kan heel goed woofer randen repareren Hans. Hij is ook heel kundig in het restaureren van luidsprekers maar dat is imho hier niet gebeurt. Je hebt toch ook jarenlang ergens plezier van gehad? Waarom dat plezier niet doorgeven zonder hoofdprijs te vragen? Even goed, succes met de verkoop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
prettig Posted 8 maart 2017 Report Share Posted 8 maart 2017 Ronald van Eijk kan heel goed woofer randen repareren Hans. Hij is ook heel kundig in het restaureren van luidsprekers maar dat is imho hier niet gebeurt. Je hebt toch ook jarenlang ergens plezier van gehad? Waarom dat plezier niet doorgeven zonder hoofdprijs te vragen? Even goed, succes met de verkoop. Weggeven bedoel je (dat is euro 3.500,- namelijk, hij heeft een reële vraagprijs en daar zit best wat ruimte in denk ik, maar de helft is beetje te gek)..... ik heb ze niet gehoord, maar als je de verslagen leest van mensen die de set gehoord hebben.... tja volgens mij wel goed hoor (heb je ze zelf gehoord dan ?) En leeftijd, aantal eigenaren, etc ...... zegt mij helemaal niks en veel hier op het forum draaien met "oudere" spullen (vaak beter dan nieuw hoor of zelfs nieuw niet te evenaren) en die zijn er allemaal heel blij mee omdat ze er zorg tijd en geld aan besteed hebben om het top te maken (zat over te lezen). Maar zal niet 1-2-3 verkopen wellicht gaan inruilen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 8 maart 2017 Report Share Posted 8 maart 2017 Hallo Hans, Hoe vond je de Dynaudio Contour 60? Of heb je die nog niet geluisterd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 maart 2017 Report Share Posted 8 maart 2017 Weggeven bedoel je (dat is euro 3.500,- namelijk, hij heeft een reële vraagprijs en daar zit best wat ruimte in denk ik, maar de helft is beetje te gek)..... ik heb ze niet gehoord, maar als je de verslagen leest van mensen die de set gehoord hebben.... tja volgens mij wel goed hoor (heb je ze zelf gehoord dan ?) En leeftijd, aantal eigenaren, etc ...... zegt mij helemaal niks en veel hier op het forum draaien met "oudere" spullen (vaak beter dan nieuw hoor of zelfs nieuw niet te evenaren) en die zijn er allemaal heel blij mee omdat ze er zorg tijd en geld aan besteed hebben om het top te maken (zat over te lezen). Maar zal niet 1-2-3 verkopen wellicht gaan inruilen. Even: down to earth. Stel dat de Puppies ooit in 1995 €15000,- ...... €18000,- nieuw gekost hebben. Dan vind ik €6000,- op dat moment (2010) bij 14 jaar oude luidsprekers voor 1/3 van die nieuwprijs (ooit geleerd van Hans bij aanschaf Array set) al stevig aan de prijs. Ik zou daar op zijn minst iets op willen inruilen. Dat audio niet slijt is onzin. Anders waren ze niet gerepareerd. Ik maak regelmatig teleurgestelde liefhebbers mee, die niet realiseren dat je met de aanschaf van dergelijke apparatuur nog niet bent. Dat zoiets beter of mooi als nieuw kan klinken, kan. Maar vaak betreft het dan goed gerestaureerd spul. Verder verdient een boekhouder die na 20 jaar een dergelijke restwaarde weet te creëren een pluim! Maar even zonder gekheid, al vraagt Hans er €10.000,- voor. Het is hem van harte gegund maar m.i. niet echt realistisch. Met inruilen kun je misschien wel meer waarde creëren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 8 maart 2017 Author Report Share Posted 8 maart 2017 Zonder inruil krijg je korting. Maar stel ingeruild, dan gaat de winkel weer in en dan wordt er nog wat bovenop gezet. Voor dezelfde luidsprekers betaal je dan nóg meer. Daarmee wordt de prijs nóg verder opgejaagd. De prijs wordt nou eenmaal bepaald door vraag en aanbod. Op dit moment is er weinig aanbod. En, zoals m'n schoonvader altijd zei... "Op een prijs vragen, staat geen straf !" en... "je hebt maar één koper nodig !". Dat jij er de waarde niet van in ziet mag, maar ga eens rekenen aan zo'n Leak van 50 jaar oud! Of DM2a's die op dit moment meer opbrengen dan ze ooit nieuw kostten. Met een Garard en Thorens draaitafel ook al zo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 8 maart 2017 Report Share Posted 8 maart 2017 Mijn grootvader zei het anders Hans: "je hebt maar een gek nodig". Prijzen vind ik trouwens wel erg lastig en bieden misschien nog meer. Kijken op internet zegt ook niet alles. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 8 maart 2017 Report Share Posted 8 maart 2017 Je zou ze ook kunnen aanbieden op Audiomarkt De Duitsland daar word over het algemeen duurder spul eerder verkocht dan op MP. Duitsers zijn ook niet te beroerd om kmeters te maken als ze iets op gaan halen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 8 maart 2017 Author Report Share Posted 8 maart 2017 Je zou ze ook kunnen aanbieden op Audiomarkt De Duitsland daar word over het algemeen duurder spul eerder verkocht dan op MP. Duitsers zijn ook niet te beroerd om kmeters te maken als ze iets op gaan halen. Ik weet 't. Ik heb ook eens luidsprekers in Keulen opgehaald. Maar eerst maar eens hier proberen. Ik heb geen haast. Ik zag op Audiomarkt voor een redelijke prijs een paartje W/P's 8 staan. Helaas in Oostenrijk. Maar om daar iets op te halen is voor dergelijke prijzen ook geen probleem. Dan maak ik er gewoon een weekend van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 8 maart 2017 Author Report Share Posted 8 maart 2017 Hallo Hans, Hoe vond je de Dynaudio Contour 60? Of heb je die nog niet geluisterd? Die heb ik in Alkmaar gehoord. Het was misschien wel de reden dat ik aan andere luidsprekers ben gaan denken. Die middentoner is fenomenaal goed. Maar ze zijn wel erg groot voor in m'n luisterhok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
prettig Posted 8 maart 2017 Report Share Posted 8 maart 2017 Of vasthouden.... Er zijn speakers (apogee, stax, ar3 en quad uit Duitsland even paar als voorbeeld) die nu meer kosten dan ze ooit gekost hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 8 maart 2017 Report Share Posted 8 maart 2017 ik begrijp het nog niet. het klinkt zo mooi ... ik ben vast minder ondernemend. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts