S@m Posted 10 maart 2017 Report Share Posted 10 maart 2017 (edited) Ik heb wel eens contact met 'm gehad. Destijds bemiddelde hij alleen, dus of er van inruil sprake kan zijn...? Ach, je moet ook niet te snel klaar zijn. Zoals geschreven, de 'reis' is minimaal net zo leuk als de eindbestemming. Audiosolutions niets voor je? Ronald heeft een set Rhapsody 200 en is nooit te beroerd om in te ruilen. Edited 10 maart 2017 by S@m Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 10 maart 2017 Author Report Share Posted 10 maart 2017 Audiosolutions niets voor je? Ronald heeft een set Rhapsody 200 en is nooit te beroerd om in te ruilen. Die zijn wel heel erg groot (bijna 1,5 m hoog) in m'n ruimte van 4 x 6 m. Misschien iets kleiners? Link to comment Share on other sites More sharing options...
S@m Posted 10 maart 2017 Report Share Posted 10 maart 2017 Kleinere Rhapsody? Of je daar vrolijker mee wordt dan met de 5.1...❓ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 10 maart 2017 Author Report Share Posted 10 maart 2017 Kleinere Rhapsody? Of je daar vrolijker mee wordt dan met de 5.1...❓ Precies.. Dat is het probleem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
prettig Posted 10 maart 2017 Report Share Posted 10 maart 2017 (edited) Gewoon een mg 3.7i, echt beter (als je ze goed kunt opstellen) durf ik wat op te zetten zelfs.. En die koop je voor je 10K (ohm audio nog geen 9K en daar kun je inruilen). Heb ze gehoord enige verschil met de 20: hij komt minder laag, rest nagenoeg hetzelfde en kun je daar vergelijken, ze hebben de 20 ook staan. Stapje lager 1.7i denk dat je dan niks opschiet. Of ga morgen even naar rapshody (sonus faber amati tradition demo), dan ga je de puppy's weer waarderen. Edited 10 maart 2017 by prettig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 10 maart 2017 Author Report Share Posted 10 maart 2017 Gewoon een mg 3.7i, echt beter (als je ze goed kunt opstellen) durf ik wat op te zetten zelfs.. En die koop je voor je 10K (ohm audio nog geen 9K en daar kun je inruilen). Heb ze gehoord enige verschil met de 20: hij komt minder laag, rest nagenoeg hetzelfde en kun je daar vergelijken, ze hebben de 20 ook staan. Stapje lager 1.7i denk dat je dan niks opschiet. Of ga morgen even naar rapshody (sonus faber amati tradition demo), dan ga je de puppy's weer waarderen. Maar ik waardeer de Watt/Puppy's juist enorm. Sonus Faber is niet mijn smaak. De Magnepans wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 10 maart 2017 Report Share Posted 10 maart 2017 Zou dan toch eens over de maggies na gaan denken. Gebeurd wel vaker dat Infinity liefhebbers die overstap maken naar magie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 11 maart 2017 Report Share Posted 11 maart 2017 Een van de meest eerlijke merken qua specs is toch ATC, bv http://atcloudspeakers.co.uk/hi-fi/loudspeakers/classic-series/scm100/ Drivers: HF 25mm Mid 75mm LF 314mm Super LinearAmplitude Linearity ±2dB: 65Hz – 17kHzFrequency Response -6dB: 35Hz & 22kHzMatched Response: ±0.5dBDispersion: ±80° Coherent Horizontal ±10° Coherent VerticalSensitivity (sine wave): 88dB @ 1W @ 1mMax continuous SPL @1m: 115dB SPLCrossover Frequency: 380Hz & 3.5kHzInput Connector: Binding Posts/4mm banana plugsRecommended Power Amplifier: 100 to 1500 WattsNominal Impedance: 8 ohmsCabinet Dimensions(HxWxD): 834x400x530mm (stands add 200mm to height)Weight: 57kg Link to comment Share on other sites More sharing options...
prettig Posted 11 maart 2017 Report Share Posted 11 maart 2017 (edited) goed punt.... maar is wel zoekende haha (prijs/prestatie zoektocht is het, hij zal zijn lijstje wel hebben.... welke kan ik straks kopen voor het budget dat er overblijft na verkoop/inruil) en kleine vraagtekens over speakers en ruimte (gaat het werken). Edited 11 maart 2017 by prettig Link to comment Share on other sites More sharing options...
S@m Posted 11 maart 2017 Report Share Posted 11 maart 2017 (edited) Hans weet wat precies wat die wilt, die hoef jij geen voorlichting te geven die heeft al zoveel gehoord, daar zij jullie nog groen achter de oren. Mvg wol Veel gehoord in de zaal op de club, maar wat heeft hij daadwerkelijk écht goed kunnen beluisteren in z'n eigen zolderkamertje...? Dat groen zou ik heroverwegen als ik jou was Vwb verkopen van de 5.1. Jaren geleden heb ik het al eens geschreven, andere versterking zou imo een logischere upgrade zijn. Edited 11 maart 2017 by S@m Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 11 maart 2017 Report Share Posted 11 maart 2017 Duck-Twacy, on 11 Mar 2017 - 02:46 AM, said: Een van de meest eerlijke merken qua specs is toch ATC, bv http://atcloudspeakers.co.uk/hi-fi/loudspeakers/classic-series/scm100/ Drivers: HF 25mm Mid 75mm LF 314mm Super Linear Amplitude Linearity ±2dB: 65Hz – 17kHz Frequency Response -6dB: 35Hz & 22kHz Matched Response: ±0.5dB Dispersion: ±80° Coherent Horizontal ±10° Coherent Vertical Sensitivity (sine wave): 88dB @ 1W @ 1m Max continuous SPL @1m: 115dB SPL Crossover Frequency: 380Hz & 3.5kHz Input Connector: Binding Posts/4mm banana plugs Recommended Power Amplifier: 100 to 1500 Watts Nominal Impedance: 8 ohms Cabinet Dimensions(HxWxD): 834x400x530mm (stands add 200mm to height) Weight: 57kg Leuk om te weten, maar specs alleen zeggen niks over hoe iets klinkt ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 11 maart 2017 Author Report Share Posted 11 maart 2017 Veel gehoord in de zaal op de club, maar wat heeft hij daadwerkelijk écht goed kunnen beluisteren in z'n eigen zolderkamertje...? Dat groen zou ik heroverwegen als ik jou was Vwb verkopen van de 5.1. Jaren geleden heb ik het al eens geschreven, andere versterking zou imo een logischere upgrade zijn. Op m'n zolderkamer heb ik ook verschillende luidsprekers gehoord. Al dan niet met andere versterking. Maar behalve op shows en bij de audioclub ook bij tientallen mensen thuis. Ervaring heb ik dus best wel. Maar ik merk wél, dat luidsprekers de laatste jaren behhorlijk verder uitontwikkeld zijn. Vooral de middentoners hebben een sprong voorwaarts gemaakt. Jammer genoeg houdt het laag dit vaak niet bij. Ik heb je ook al eerder uitgelegd dat andere versterkers niet aan de orde zijn. Behalve dat, ben ik er van overtuigt, dat er weinig beters is. Dit ook na vele luistersessie en vergelijken. Ik heb de ideale luidspreker nog niet gevonden. Tot die tijd "behelp" ik me met de W/P's. Wat absoluut geen straf is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 11 maart 2017 Report Share Posted 11 maart 2017 Vwb verkopen van de 5.1. Jaren geleden heb ik het al eens geschreven, andere versterking zou imo een logischere upgrade zijn. Nou, dat botst met de mindset van Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
S@m Posted 11 maart 2017 Report Share Posted 11 maart 2017 Nou, dat botst met de mindset van Hans. Onbegrijpelijk. Niks mis met Array, maar er is zoveel mooiers (ondanks dat het altijd een smaakkwestie blijft). Maar goed, dat Hans bij Array blijft scheelt 'm in elk geval een bom duiten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 11 maart 2017 Report Share Posted 11 maart 2017 (edited) Zou een andere versterker Hans dan doen besluiten om zijn luidsprekers te houden. Dan moet die versterker zijn ls zodanig laten klinken dat hij besluit om ze te houden. Welke versterker kan dat. Als ik andere ls wil dan koop ik geen andere versterker,ja misschien beide Edited 11 maart 2017 by Groovy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 11 maart 2017 Report Share Posted 11 maart 2017 Nou, dat botst met de mindset van Hans. Zou een andere mindset dan de oplossing zijn denk je? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 11 maart 2017 Report Share Posted 11 maart 2017 Hans is getrouwd met Array. Simpel. Over een jaar of 7 à 8 herhaalt zich dit "avontuur". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 11 maart 2017 Report Share Posted 11 maart 2017 (edited) Leuk om te weten, maar specs alleen zeggen niks over hoe iets klinkt ... Nee natuuurlijk niet, maar er zijn denk ik weinig merken die de ballen hebben om dergelijke specs te publiceren voor speakers van circa 12000 bpnd pp (15000 euro). Verder post iedereen toch altijd die dingen waar je zelf wat mee hebt. Je kunt nu eenmaal moeilijk in de schoenen van iemand anders gaan staan. Edited 11 maart 2017 by Duck-Twacy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 12 maart 2017 Author Report Share Posted 12 maart 2017 Manger vind ik inderdaad ook erg goed klinken. Vaak is het laag in combinatie met die luidsprekerunits lastig. Ik ben inderdaad getrouwd met Array, of eigenlijk is het ook een beetje mijn kindje. Daar komt bij dat ik die al met veel versterkers heb vergeleken. Er was geen enkele reden om andere versterkers te kiezen. Er is overigens helemaal niks mis met de klank van de combinatie Array W/P. En dat vind ik zeker niet alleen. Zoals ik al schreef, gaat het meer om een nieuwe uitdaging. Dat er weer vanalles bijgehaald wordt over mijn bestaande installatie is jammer. Het is een topic bedoeld voor nieuwe/andere luidsprekers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 12 maart 2017 Report Share Posted 12 maart 2017 Als je niet wilt dat een topic uitwaaiert, moet je er geen openen. Het is des forums. Niet klagen, doorbijten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
S@m Posted 12 maart 2017 Report Share Posted 12 maart 2017 (edited) Manger vind ik inderdaad ook erg goed klinken. Vaak is het laag in combinatie met die luidsprekerunits lastig. Ik ben inderdaad getrouwd met Array, of eigenlijk is het ook een beetje mijn kindje. Daar komt bij dat ik die al met veel versterkers heb vergeleken. Er was geen enkele reden om andere versterkers te kiezen. Er is overigens helemaal niks mis met de klank van de combinatie Array W/P. En dat vind ik zeker niet alleen. Zoals ik al schreef, gaat het meer om een nieuwe uitdaging. Dat er weer vanalles bijgehaald wordt over mijn bestaande installatie is jammer. Het is een topic bedoeld voor nieuwe/andere luidsprekers. Als ik het allemaal goed begrijp is er ook geen andere reden dan een nieuwe uitdaging om je W/P's te vervangen. Ik snap je verbazing dan ook niet vwb de aanbeveling richting andere versterking. Imo een uitdaging met meer jolijt dan andere luidsprekers. Ik ben ervan overtuigd dat je voor je budget niet veel beters zal vinden dan je W/P's, vwb je budget en versterking.... Boulder, Spectral, zomaar twee merken die ik heb gehad op de Wilson en me zeer konden bekoren. Om terug te komen op je vraag, de Wilson klank bevalt je. Misschien toch eens luisteren naar de Sophia, wat kleiner en wellicht daardoor beter geschikt voor je ruimte van 6 x 4. Edited 12 maart 2017 by S@m Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 12 maart 2017 Report Share Posted 12 maart 2017 Idd, als de Wilson klank je bevalt is er weinig alternatief. Je zou nog naar von Schweikert kunnen gaan luisteren maar of dat nou een beter alternatief voor je WP's is betwijfel ik toch. En als je eens echt op avontuur met versterkers wil: Spectron. (Dat is dus heel wat anders dan Spectral ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 12 maart 2017 Report Share Posted 12 maart 2017 En als je eens echt op avontuur met versterkers wil: Spectron. (Dat is dus heel wat anders dan Spectral ) Heb je het beluisterd, Pjotr in Nederland? Ik zie geen dealer staan. Je kunt bij de fabriek bestellen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 12 maart 2017 Report Share Posted 12 maart 2017 I.d.d. Ivan, al is dat al wel een jaar of 12 geleden. Het klopt dat het in Nederland niet zo bekend is. Het patent is in de jaren '90 verkocht aan Tripath meen ik en die heeft er miljoenen chips mee laten stampen. En Sony heeft ook eens een klasse-D versterker op de markt gebracht, wat in feite een Spectron licentie was. Dat was weer niet zo'n succes. Maar goed een kennis heeft 12 jaar geleden zo'n Spectron mee naar Nederland genomen. Ze zijn zelf blijven doorontwikkelen en op kleine schaal onder eigen naam blijven produceren. Meer voor de lol dan de poen naar mijn idee. Het klonk heel precies, zuiver en neutraal. En beslist niet kil of zo. Met recht een kabel die versterkt bij wijze van spreken. Dat zal niet ieders smaak zijn denk ik zo. Maar dat is wat anders. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 12 maart 2017 Report Share Posted 12 maart 2017 Die Dynaudio Contour 60 klinkt inderdaad erg goed. B&W de laatste series ook, maar zijn stevig aan de prijs. XTZ ga ik niet aan beginnen. M.b.t. XTZ........ Heeft XTZ een imago-probleem of is het een vooroordeel van jouw Hans Is gewoon een gerenommeerd Zweeds product, met zeker in de Divine-serie... opgebouwd uit top-onderdelen voor het filter en de drivers (Accuthon Thiel & Partners) en een superb-afwerking Ik heb zelf het kleinere broertje de Divine 33 gehoord.... zeer fraai Hier de link naar een test v/d Divine_Alpha met fraaie foto's http://www.areadvd.de/tests/exklusiv-test-3-wege-highend-standlautsprecher-xtz-divine-alpha/ M.b.t. de Dynaudio de nieuwe Contour-series, deze zijn gewoonweg subliem en zeker iets voor mijn toekomstige upgrade-plannen een serieuze kandidaat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts