Members Arden Posted 30 maart 2017 Members Report Share Posted 30 maart 2017 Onderweg vanuit Amerika. Ik denk dat ze komende week binnen zijn... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 14 april 2017 Members Report Share Posted 14 april 2017 Als het goed is, komen ze vandaag eindelijk vrij van de douane! De foto hieronder laat de 2 paren zien welke zijn opgestuurd... ... ik denk dat de Walnoten verie de demo-set gaat worden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 14 april 2017 Report Share Posted 14 april 2017 (edited) Ik sprak toevallig iemand die ESS kende van 30/40 jaar geleden. Hij werkte toen bij Acoustic Research (AR) die ook een fabriek had in Amersfoort. Kennelijk heeft AR geprobeerd de Heil units toe te passen op hun luidsprekers. Hij vond het hele mooie units, maar had de idee,dat de andere units eigenlijk dezelfde opbouw moesten hebben om het echt optimaal te laten klinken. De aansluiting op de andere units was lastig (ik denk dat dit betekent duur). Ik vermoed dat dit de reden is, dat het systeem nooit doorgezet heeft. Het feit dat die ESS van Marco nog op de markt zijn betekent waarschijnlijk dat hier de afstemming wel goed gelukt is. Luister heeft de ESS amt 1 LS in januari 1975 uitvoerig besproken met meetgegevens. Ik kom erop terug. Edited 14 april 2017 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 14 april 2017 Report Share Posted 14 april 2017 Erg mooi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 14 april 2017 Report Share Posted 14 april 2017 (edited) Als je een goede recensie wil lezen dan moet je deze van Jan Kool lezen en met metingen erbij, vergelijking met andere units e.d. Wie hem wil hebben stuur maar een PB want vanavond maakt mijn vrouw een pdf. Ik stuur Marco er in ieder geval een exemplaar van. Het verhaal is kortgezegd, dat Jan Kool niet zo kapot is van de ESS amt -1 en zeker niet voor 1375 gulden per stuk. Wel ziet hij de potentie van het systeem. De Tower heeft hij ook gehoord en die vond hij veel beter in het laag. Later heeft hij nog bij een review van de kleinere Tempest uitgebreid gesproken met Oscar Heil die het eigenlijk wel met hem eens was. Kennelijk zijn er in de volgende exemplaren sterke verbeteringen gebracht. Die Limited Edition van Marco zal die verbeteringen wel hebben en misschien nog wel meer. Overigens was die Oscar Heil iemand die veel patenten op zijn naam had staan (FET). Bij de verdere ontwikkeling van de LS zal de commercie (geld terugverdienen) dus niet doorslaggevend zijn geweest. Ik raak zo langzamerhand echt nieuwsgierig Marco. Edited 14 april 2017 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 14 april 2017 Report Share Posted 14 april 2017 Hee, is ESS weer terug? Fraaie speakers, zou ze graag weer eens horen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 14 april 2017 Report Share Posted 14 april 2017 Indrukwekkend hopelijk klinkt het goed met zo'n grote conus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 14 april 2017 Members Report Share Posted 14 april 2017 Hee, is ESS weer terug? Fraaie speakers, zou ze graag weer eens horen. Je bent nog net zo welkom als altijd he... Ze komen in mijn Vintage ruimte te staan, dus dubbel lol! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 14 april 2017 Author Report Share Posted 14 april 2017 De komende week heb ik weinig tijd, maar daarna kom ik graag naar HvH. Overigens staat de verandering van luidsprekers op een laag pitje. De verkoop liep/loopt niet en bovendien heb ik nog niks beters gevonden (betaalbaar dan hé). Misschien de ESS? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 14 april 2017 Report Share Posted 14 april 2017 Uuuh nieuwe vintage bestaat dat? Retro hifi zeg maar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 14 april 2017 Report Share Posted 14 april 2017 Uuuh nieuwe vintage bestaat dat? Retro hifi zeg maar. Ja hoor, dat bestaat. Bugatti bijvoorbeeld, daarvan rijden er meer rond dan er ooit uit de fabriek(en) gerold zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 14 april 2017 Report Share Posted 14 april 2017 Ja, van die mooie oude race Bugatti's? nooit geweten. Raceblauw is niet lelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 14 april 2017 Report Share Posted 14 april 2017 Je bent nog net zo welkom als altijd he... Ze komen in mijn Vintage ruimte te staan, dus dubbel lol! Yo! Nu het met de gezondheid eindelijk weer eens wat beter gaat, zal ik de Ladida eens aanslingeren en richting HvH komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 15 april 2017 Report Share Posted 15 april 2017 Yo! Nu het met de gezondheid eindelijk weer eens wat beter gaat, mooi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 15 april 2017 Report Share Posted 15 april 2017 (edited) Yo! Nu het met de gezondheid eindelijk weer eens wat beter gaat, zal ik de Ladida eens aanslingeren en richting HvH komen. Goed bericht. Leuk je weer eens hier rond te zien dwalen Ben overigens ook wel erg benieuwd naar de ESS speakers. De EMT unit heb ik al vaker mooie dingen horen doen in verschillende systemen. Ik ben erg benieuwd naar de aansluiting op het laag. Edited 15 april 2017 by kappa7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 15 april 2017 Report Share Posted 15 april 2017 Ja dat wordt heel spannend. Doet'ie 't of doet'ie 't niet - het naadloos aansluiten van de mooie laag unit en de hoog unit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 15 april 2017 Members Report Share Posted 15 april 2017 Grote werken en beton geen probleem ,dat spelen ze feilloos [...] En laat dat nou vroeger (en tegenwoordig ook nog met regelmaat) mijn favoriete muziek zijn! Precies de muziek waar veel high-end systemen het nu juist niet voor elkaar krijgen! ''Seconds Out'' van Genesis bijvoorbeeld, draai dat maar eens op een tingel-tangel set, ben je gelijk klaar! ''Aenima'' van Tool, nog zo'n mooi voorbeeld, klinkt op veel high-end sets te dramatisch voor woorden, ik mag alleen maar hopen dat ze het zo weergeven als dat het in mijn geheugen gegrift staat. Noem het smaak, noem het kleuring, sekte, verkopertjespraat of gelul, het zal me wat: ik zit met spanning op de koerier te wachten! Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 15 april 2017 Report Share Posted 15 april 2017 Goed bericht. Leuk je weer eens hier rond te zien dwalen Insgelijks Sander Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 15 april 2017 Report Share Posted 15 april 2017 En laat dat nou vroeger (en tegenwoordig ook nog met regelmaat) mijn favoriete muziek zijn! Precies de muziek waar veel high-end systemen het nu juist niet voor elkaar krijgen! ''Seconds Out'' van Genesis bijvoorbeeld, draai dat maar eens op een tingel-tangel set, ben je gelijk klaar! ''Aenima'' van Tool, nog zo'n mooi voorbeeld, klinkt op veel high-end sets te dramatisch voor woorden, ik mag alleen maar hopen dat ze het zo weergeven als dat het in mijn geheugen gegrift staat. Noem het smaak, noem het kleuring, sekte, verkopertjespraat of gelul, het zal me wat: ik zit met spanning op de koerier te wachten! Hmmm, leuke platen en een tijd niet gedraaid. Zal eens kijken wat ze hier doen, er is nogal wat veranderd.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 16 april 2017 Members Report Share Posted 16 april 2017 Bij de weg, ze zijn aangekomen (vanochtend, eerste Paasdag, om 9.00 uur)! Transporteurs... ... nu eerst maar eens even flink inspelen die boel. Maar ehhh, tjonge, wat zien die dingen er ubercool uit! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 16 april 2017 Report Share Posted 16 april 2017 Gaaf! (ook die Akai X201D op de achtergrond) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 16 april 2017 Report Share Posted 16 april 2017 Laat Cock die bandtweetertjes maar niet zien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 16 april 2017 Report Share Posted 16 april 2017 Dat is makkelijk met zo'n grote sok om de speakers Marc, je kunt er van alles onder kwijt Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 16 april 2017 Report Share Posted 16 april 2017 Misschien nog wel mooier zonder sok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 16 april 2017 Report Share Posted 16 april 2017 Zonder hoezen ziet het er ook goed uit! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts