robx Posted 6 maart 2017 Report Share Posted 6 maart 2017 dat denk ik ook Jack ! Ik denk met enig afgrijzen aan een demo met Magico Q7 speakers. ieks. lekker high end. weet je wat dat kost? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 6 maart 2017 Author Report Share Posted 6 maart 2017 Het zal niet meevallen om met een verandering van luidsprekers een grote sprong te maken. Voor meer dynamiek zou je misschien beter naar andere versterking kunnen kijken al lijkt me dat geen waarschijnlijke stap voor je. Toch herinner ik me je opmerking dat de laatste versie van de Arrays mogelijk wat aan dynamiek heeft ingeboet. Voor meer dynamiek dan de Watt Puppy's kunnen geven zou je misschien de overstap naar hoorns moeten maken en ook dat lijkt me in jouw geval geen stap die overwogen wordt. Maar qua dynamiek is er denk ik niets wat tegen hoorns op kan. Alle wegen staan nog open. De laatste Array's klinken vloeiender, waarbij het lijkt of de dynamiek wat is afgenomen. Hoorns zou best kunnen. De kleine Blumenhofers Big Fun doen het bij een lid van de audioclub overigens meer dan prima. Maar open baffles ook, of Magnepans. Of ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
siem Posted 6 maart 2017 Report Share Posted 6 maart 2017 Tja Hans, ik had je gewoon moeten waarschuwen. Dat bezoekje bij mij heeft heel wat teweeg gebracht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 6 maart 2017 Author Report Share Posted 6 maart 2017 Tja Hans, ik had je gewoon moeten waarschuwen. Dat bezoekje bij mij heeft heel wat teweeg gebracht. Dat zal 't zijn... Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 6 maart 2017 Report Share Posted 6 maart 2017 (edited) Iets in mij zegt me, laat Hans maar schuiven, die komt er wel uit en heeft geen advies nodig. Ben zelf zeer erg gecharmeerd van de nieuwe Dynaudio Contour series of de door vele vervloekte B&W, alleen maar omdat het een massaproduct is maar feitelijk suberb speakers maakt.De B&W 804D III ,is een geweldige speaker. Maar ff out of the box en waar je niet meteen aan denkt.... XTZ- Divine Alpha, 7.800 euro p/paar http://www.xtzsound.eu/product/divine-alpha Edited 6 maart 2017 by VANZOMERENG Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 6 maart 2017 Author Report Share Posted 6 maart 2017 Die Dynaudio Contour 60 klinkt inderdaad erg goed. B&W de laatste series ook, maar zijn stevig aan de prijs. XTZ ga ik niet aan beginnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 6 maart 2017 Report Share Posted 6 maart 2017 dat denk ik ook Jack ! Ik denk met enig afgrijzen aan een demo met Magico Q7 speakers. ieks. lekker high end. weet je wat dat kost? Ik heb een idee Robx. Verder, ik heb Magico nog helaas nooit gehoord. Aan de andere kant, kunnen we sowieso toch geen grote luidsprekers plaatsen in onze woonkamer. Vandaag een aantal MQA albums gedraaid. Klinkt fraai. Maar wat ik razend moeilijk vind, om een set te creëren die zowel analoog als digitaal muziekaal is. Daarom kan ik Hans zijn beweegredenen wel enigszins volgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 6 maart 2017 Report Share Posted 6 maart 2017 Kef Blade two Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 maart 2017 Report Share Posted 6 maart 2017 (edited) Ik vond het bij Hans goed klinken, maar als hij iets nieuws wil, zou ik hem aanraden niet meer van hetzelfde kopen. En gezien Hans talenten en een zeer technisch begaafde broer zou ik hem aanraden iets zelf te bouwen. Hij heeft dat volgens mij ook wel een beetje nodig om zo bezig te zijn met de hobby. En dan de Wilsons pas verkopen als hij helemaal tevreden is met zijn nieuwe LS. PS die Kefs zijn voor veel grotere ruimten als die van Hans. Edited 6 maart 2017 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 7 maart 2017 Report Share Posted 7 maart 2017 Ja hoe is het afgelopen met de zelfbouwluidspreker van je broer, Hans? Ik meen me te herinneren dat er een tijd geleden geexperimenteerd werd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 7 maart 2017 Author Report Share Posted 7 maart 2017 (edited) Ja hoe is het afgelopen met de zelfbouwluidspreker van je broer, Hans? Ik meen me te herinneren dat er een tijd geleden geexperimenteerd werd. Daar heb ik nog foto's van geplaatst. Ik vind ze voor mijn ruimte nogal groot. http://www.high-endforum.nl/topic/13891-speakers-die-uitblinken-in-homogeniteit-dynamiek-en-mooi-laag/page-43#entry463733 Edited 7 maart 2017 by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 7 maart 2017 Report Share Posted 7 maart 2017 Ziet er gaaf uit de luidsprekers van je broer. Jammer dat ze te groot zijn. Is er een kleinere versie van te maken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 7 maart 2017 Report Share Posted 7 maart 2017 (edited) Ziet er gaaf uit de luidsprekers van je broer. Jammer dat ze te groot zijn. Is er een kleinere versie van te maken? En dat lijkt mij nou een mooie uitdaging voor Hans. Hij is nu al zo lang op zoek en wil nu weer eens wat anders dan zijn op zich zeer goed bevallende Watt Puppies. Het wordt nu echt wel eens tijd dat je jezelf eens een set fatsoenlijke maatspeakers laat aanmeten Hans! Edited 7 maart 2017 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 7 maart 2017 Report Share Posted 7 maart 2017 Ik dacht meer aan een (kleinere) variant van de Veritys van Leo. Ik heb zelf trouwens altijd de idee gehad dat de Wilsons beter geschikt zijn voor grotere ruimten en Hans er dus iets te dicht op zit. Ik verwacht dat de ruimtelijke afbeelding met andere LS wat hoger geplaatst kan worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
prettig Posted 7 maart 2017 Report Share Posted 7 maart 2017 Alle wegen staan nog open. De laatste Array's klinken vloeiender, waarbij het lijkt of de dynamiek wat is afgenomen. Hoorns zou best kunnen. De kleine Blumenhofers Big Fun doen het bij een lid van de audioclub overigens meer dan prima. Maar open baffles ook, of Magnepans. Of ??? Als je ze eens wilt horen (Magnepan's), ze staan er (ruimte is nog niet optimaal, maar ga ik van de week aan verder). 20-serie zal wat groot zijn voor jouw ruimte, maar een 3.7i (is gewoon de 20 en dan iets kleiner, dus minder laag, rest is nagenoeg hetzelfde, hoog zelfs identiek (zelfde ribbon). Staan er diverse in het land bij dealers. Als je dynamiek zoekt.... maar denk dat je dat wel weet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 7 maart 2017 Report Share Posted 7 maart 2017 ik mag geen luidsprekers bouwen, mijn vriendin is bang dat ik grotere maak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 7 maart 2017 Report Share Posted 7 maart 2017 Heeft ze dan goed ingeschat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 7 maart 2017 Report Share Posted 7 maart 2017 Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 7 maart 2017 Report Share Posted 7 maart 2017 Hans gaat trouwens ook naar Muenchen. Dat zou ik voor een beslissing over LS zeker afwachten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 7 maart 2017 Report Share Posted 7 maart 2017 Juist. Dat was voor mij de reden om de Phonars aan te schaffen. Die mogen hier niet meer weg. Ok, ok, na mijn dood wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 7 maart 2017 Author Report Share Posted 7 maart 2017 (edited) Als je ze eens wilt horen (Magnepan's), ze staan er (ruimte is nog niet optimaal, maar ga ik van de week aan verder). 20-serie zal wat groot zijn voor jouw ruimte, maar een 3.7i (is gewoon de 20 en dan iets kleiner, dus minder laag, rest is nagenoeg hetzelfde, hoog zelfs identiek (zelfde ribbon). Staan er diverse in het land bij dealers. Als je dynamiek zoekt.... maar denk dat je dat wel weet. Magnepan ken ik zeer goed. Vooral van de VAD tijd met mijnheer Tan. Hij was importeur van Magnepan en vertegenwoordiger voor Array. Ik mocht daar elk jaar assisteren. Bovendien hebben verschillende kennissen Maggies en hebben we op de audioclub diverse demo's gehad. Ik vraag me alleen af hoe ze in mijn ruimte zouden klinken en hoe het stereo beeld uitpakt. Maar dat is met de meeste luidsprekers zo. Edited 7 maart 2017 by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 7 maart 2017 Report Share Posted 7 maart 2017 Acoustats met ingebouwde woofer,dat klinkt heel mooi en geven een krachtig laag. Esl63 met de Gradient woofers zal ook wel goed klinken,dat weet Ruud wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
prettig Posted 7 maart 2017 Report Share Posted 7 maart 2017 Magnepan ken ik zeer goed. Vooral van de VAD tijd met mijnheer Tan. Hij was importeur van Magnepan en vertegenwoordiger voor Array. Ik mocht daar elk jaar assisteren. Bovendien hebben verschillende kennissen Maggies en hebben we op de audioclub diverse demo's gehad. Ik vraag me alleen af hoe ze in mijn ruimte zouden klinken en hoe het stereo beeld uitpakt. Maar dat is met de meeste luidsprekers zo. 24m2 (neem even aan 6 x 4): 20-serie te groot (zelf getest in mijn huidige kantoor).....kan wel hoor maar ding komt niet helemaal uit de verf dan 3 serie prima (heb ze zelf gehad) en kan makkelijk in z'n ruimte en kan dan ook alles lekker kwijt 1.7 is dan weer kleiner en kan ook maar dan ga je niks vinden als je de puppy's gewend bent. Stereo beeld: maggies moet je vrij dicht bij elkaar zetten (tweeters binnenzijde) en uiteraard ruimte geven aan de achterzijde (3 heeft dan weer minder nodig dan de 20,.....die hebben al snel 1,5-2 meter nodig). jouw ruimte is behoorlijk gedempt, dus moet wel goed komen. En de eerste weken schuif je je "rot", tot je het "gevonden" hebt en dan afblijven .... haha (plaatsing is gewoon lastiger bij maggies) Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 7 maart 2017 Report Share Posted 7 maart 2017 Voordeel van Maggies is dat je de set weer kan omdraaien en in de lengte kan gaan spelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 7 maart 2017 Report Share Posted 7 maart 2017 (edited) Spendor SP100R²Manger P1Great Planes Audio 604-8H-III in een 240 l kast afgestemd op ~30 HzGed Lee Geddes NS15Harberth Monitor 40.2Klipsch Cornwall of La Scala Stevige Martin Logans Edited 7 maart 2017 by Seed7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts