Frank Posted 21 oktober 2002 Report Share Posted 21 oktober 2002 Wellicht oud nieuws, maar na een paar weken vakantie kom ik er opeens achter dat NAIM haar nieuwe (in mijn ogen MOOIE!!) productlijn op de markt aan het zetten is. Heeft iemand hier al luister ervaringen mee? Hoewel een hij een hoop geld kost lijkt met name de CDX2 een interessante optie. Ook andere ervaringen zijn natuurlijk welkom. Groeten Frank Link to comment Share on other sites More sharing options...
siebe Posted 22 oktober 2002 Report Share Posted 22 oktober 2002 Nu zeg ik het nog Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Posted 23 oktober 2002 Author Report Share Posted 23 oktober 2002 Tuurlijk. Ben volledig op de hoogte van het feit dat je zelf moet luisteren om een goede indruk te krijgen. Maar een korte recensie kan nooit kwaad. Als niemand me destijds op dit merk geattendeerd had, had ik er waarschijnlijk nooit iets van gekocht!! Ik ben, met een lichte behoudens voor mijn cd-speler, errug tevreden over de spullen die ik (ook van Naim) heb en ben juist daarom erg enthousiast en vooral benieuwd naar de indrukken die men van de nieuwe lijn heeft . Groeten Frank Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 23 oktober 2002 Report Share Posted 23 oktober 2002 Geplaatst door siebe:Nu zeg ik het nog Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 23 oktober 2002 Report Share Posted 23 oktober 2002 Hallo Frank, Persoonlijk vind ik de nieuwe productlijn van Naim minder mooi dan de 'oude' look, die al bijna zo'n 20jaar(!) heeft bestaan. (op de nieuwe CDS3 na!) Ik kan me op zich echter ook voorstellen dat iemand de oude lijn van Naim niet mooi vindt. De nieuwe lijn ziet er meer gelikt, glossier uit en 't karakteristieke Naim olive-green is verdwenen. Het ziet er nu wel strakker en moderner uit. (en de kast is minder ruw) Toen ik de nieuwe 5-series op internet en in tijdshriften zag vond ik 't niet mooi. het zag er naar mijn mening te 'Japans' uit, te gewoontjes. Toen ik onlangs in een winkel de Nait-5 + CD5 in real life mocht bekijken (naast een oude set) werd mijn voorkeur voor de oude lijn nog even benadrukt. Maar genoeg geklets over voorkeuren qua uiterlijk, it's the inside that counts Ik moet toegeven dat ik de nieuwe lijn nog niet heb beluisterd. De nieuwe Naim serie schijnt wel voor een groot gedeelte de typische Naim kwaliteiten te bezitten, maar de meeste reacties die ik hoor (via 't Naim forum en andere kanalen) is dat de nieuwe lijn wat terughoudender,softer is in 't hoog. Maar goed, een echt objectief oordeel kan ik dus nog niet geven. De nieuwe CDX2 zal ongetwijfeld minstends zo goed zijn als z'n voorganger, de CDX (maarja, wel weer 600,- euro duurder!!) Ik heb zelf de Naim CDX en ben er laaiend enthousiast over. De CDX klinkt zeer open, dynamisch, levendig, stemmen en instrumenten klinken enorm natuurlijk, zeer gedetailleerd. Wat heb je zelf voor Naim produkt(en) in je set ? mvg, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
siebe Posted 23 oktober 2002 Report Share Posted 23 oktober 2002 Geplaatst door Ruud:[QB] En Siebe, dat geld zeker niet voor jou :En wat is dan volgens Ruud "het beste",want ook daarvoor kan je tot op je veters afgefikt worden!! Groeten,Siebe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 23 oktober 2002 Report Share Posted 23 oktober 2002 Geplaatst door siebe: Geplaatst door Ruud:[QB] En Siebe, dat geld zeker niet voor jou :En wat is dan volgens Ruud "het beste",want ook daarvoor kan je tot op je veters afgefikt worden!! Groeten,Siebe bijna.....beste Siebe .....bijna het beste Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 25 oktober 2002 Report Share Posted 25 oktober 2002 Ik trof zojuist op een ander forum iemand die ook nog zeer te spreken is over de oude Naim series. Wat heet.... hij heeft onlangs z'n eerste Naim versterker gekocht en diezelfde versterker is tevens de allereerste geintegreerde, die Naim destijds produceerde. (back in '83) De beste man had (just like me) al 't nodige in huis gehad, voordat ie 't oude, kleine Naimpje in huis haalde... Zie hier een stukje van zijn toch wel opmerkeijlike bevindingen: I've always liked Naim's dogma (meaning I agree with the Flat Earth stuff) and aesthete from way back, but never really acquired a Naim item until last year when I got me a nice used CD3. The CD3 played music in my system like no other more expensive digital source played before. Made me long for a long-sought-after-but-got-distracted-by-the-new-round-earth-stuff Nait. To make a short story long , I got me a Nait1 and could not flatout believe how it makes music so interesting and so involving. This is a system that has seen Levinson, Pass, 47 Labs, OTL, high-powered tube, and SET amps. that's all, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Posted 30 oktober 2002 Author Report Share Posted 30 oktober 2002 Alco, Zoals je wellicht nog weet (ca. 1,5 jaar geleden) heb je mij geadviseerd om eerst mijn RCD 971 van Rotel te vervangen. Dat heb ik (eigenwijs?? ) niet gedaan. 't blijft tenslotte een dure hobby en je wilt zo snel mogelijk resultaat. En dat haalde ik er niet uit met mij A757 van Pioneer. Ik ben toen gegaan voor de NAP150 en de NAC112 aangesloten op de jou bekende Monitor Audio Studio 12 (modelletje groter!). Hoewel het geld nog steeds niet op mijn rug groeit, ben ik toch weer lekker aan het orienteren!! En de nieuwe uitbreidingen van NAIM op het assortiment hebben mij weer eens flink wakkergeschud . Groeten Frank Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Posted 13 december 2002 Author Report Share Posted 13 december 2002 Inmiddels heb ik ze (NAC202 en NAP200) dus gezien bij Audiohuis in Delft. Hoewel nog niet ingespeeld klonk op het eerste gezicht (heb slechts vijf minuten kunnen luisteren) best mooi, veel controle en erg goed gebalanceerd. Nogmaals: Ik ben erg benieuwd naar de mening van andere forumleden . Gr. Frank Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts