Jump to content

Primary control

carl
 Share

Recommended Posts

Nee hoor Jack, ik ben zeer tevreden met de Graham 2.2 Wel vind ik het leuk me op de markt te blijven oriënteren voor het geval dat. De arm is trouwens made in Amsterdam.

Die Lenco derivaat van Lenco kan ik me inderdaad herinneren Roger.

Edited by carl

Ik heb indertijd bewust gekozen voor een Graham. Op basis van reviews en internetfora kreeg ik de indruk, dat de SME iets te Engels (gedekt klinkend) was. Roger had ook een SME en is nu gelukkig met het nieuwere type in 12 inch. Ik heb geen ruimte meer, maar wil nog een keer een buitenboord arm maken voor de Oracle en daar een mono element op plaatsen. Just for fun.

Edited by carl

Graham is tegenwoordig toch een stuk duurder dan een aantal jaren geleden. Eea heeft te maken met de daling van de Euro tov de dollar, maar ook met inflatie en verkrijgbaarheid. Ik heb bijna 4 jaar mogen wachten op mijn arm, en dan lukte het ook alleen maar via een omweg via EAT. Ja, hij is duurder uitgevallen dan in eerste instantie begroot. Heb ik er spijt van? Nee, geen seconde. Ik had 'm veel eerder moeten hebben. Ik hoef geen (moderne) SME meer. Daar is niks mis mee, maar er zijn veel betere mooiere armen te koop die niet veel meer kosten dan een SME.

De Primary Control armen van Bernd Hemmen zijn echte juweeltjes. Hand gemaakt in Nederland met Deutsche Gründlichkeit. Niet voor niks is de PTP draaitafel met Primary Control arm opgenomen in het Stereophile walhala van platenspelers.

Edited by Sodejuu