carl Posted 14 april 2017 Report Share Posted 14 april 2017 (edited) Ik heb een parketteur aan het werk. Hij is van Iranese afkomst en vertelde me dat hij in Iran op zolder en zeer moeilijk bereikbaar een grote doos 45 toeren plaatjes vond. Na de revolutie mocht je die kennelijk niet in bezit hebben net als alcohol. Sta je toch niet bij stil toch. Hij wel vandaar dat hij hier zit. Edited 14 april 2017 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 14 april 2017 Report Share Posted 14 april 2017 Wat leuk dat hij je deelgenoot maakt van dit stukje Iraanse geschiedenis. Was het ook niet zo in de Sowjet Unie met popmuziek van The Stones en The Beatles? Was het Iraanse popmuziek dat verstopt was of Iraanse persingen van muziek uit de jaren 60 en 70? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 14 april 2017 Report Share Posted 14 april 2017 In Noord Korea ook geen westerse muziek vemoed ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 14 april 2017 Author Report Share Posted 14 april 2017 (edited) Van Iran heb ik wel eens gelezen dat mensen geen muziek mochten maken,welke dan ook. Er zijn er genoeg die een enorme drang daartoe hadden en voor hun was dat absolute wreedheid. De Stones in Rusland was "entartete" muziek zoals ze dat in nazi Duitsland noemden. De mensen mochten op zich wel muziek maken. Edited 14 april 2017 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 14 april 2017 Report Share Posted 14 april 2017 Nou als er een land is met een rijke muziek en poezie cultuur dan Iran wel. Ghazals bijvoorbeeld. Voor ons toegankelijke versies zijn de albums Quareeb en Ghazals door Najma (Akthar) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts