mumsoft Posted 2 mei 2017 Report Share Posted 2 mei 2017 En dát vind nou weer zo wonderlijk hè. Koop je iets voor 2000 euro, omdat je hebt gehoord wat het in HvH doet, en uiteindelijk heb je wat verfijning in huis gehaald. Wel fijne verfijning, maar peperduur. Heel wat anders dat dat andere wondertje bij mijn set, die audiolamp. Ook verfijning, maar een stuk goedkoper. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 2 mei 2017 Report Share Posted 2 mei 2017 Sinds dit weekend staat hier ook een audiolamp. Tot nu toe slechts twee korte momenten gehad om naar het effect te luisteren. Omdat het maar korte momenten waren kon ik de speakers niet in de optimale positie zetten en moest ik mij een beeld vormen met speakers in de parkeerstand. Zo luister ik wel vaker, dus een vergelijk is wel te maken. Resultaat: MUZiEK! Heerlijk natuurlijk met alles erop en eraan. Gitaar lijkt veel sprankelijker, een bassdrum veel krachtiger/sneller, dieptewerking lijkt meer gelaagd; nou ja, ga zo maar door. Die lamp gaat niet meer weg. Als ik tijd heb voor een uitgebreide sessie, ga ik de speakers optimaal neerzetten en weer luisteren/ genieten. Daarna meld ik mij weer. Kortom: een absoluut wonder die lamp. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiovorden Posted 2 mei 2017 Report Share Posted 2 mei 2017 (edited) Leobus, gefeliciteerd met je audiolamp. Edited 2 mei 2017 by audiovorden Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 2 mei 2017 Report Share Posted 2 mei 2017 Sinds dit weekend staat hier ook een audiolamp. Tot nu toe slechts twee korte momenten gehad om naar het effect te luisteren. Omdat het maar korte momenten waren kon ik de speakers niet in de optimale positie zetten en moest ik mij een beeld vormen met speakers in de parkeerstand. Zo luister ik wel vaker, dus een vergelijk is wel te maken. Resultaat: MUZiEK! Heerlijk natuurlijk met alles erop en eraan. Gitaar lijkt veel sprankelijker, een bassdrum veel krachtiger/sneller, dieptewerking lijkt meer gelaagd; nou ja, ga zo maar door. Die lamp gaat niet meer weg. Als ik tijd heb voor een uitgebreide sessie, ga ik de speakers optimaal neerzetten en weer luisteren/ genieten. Daarna meld ik mij weer. Kortom: een absoluut wonder die lamp. Groet, Leobus Geweldig, en nog wel een op afroep beschikbaar wonder ook! Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 2 mei 2017 Report Share Posted 2 mei 2017 Geweldig, en nog wel een op afroep beschikbaar wonder ook! Nou, dat op afroep viel wel tegen hoor. Ik heb er weel een aantal weken op moeten wachten. Ik had wel de mazzel dat ik uit de boedel na het overlijden van mijn vader een paar oude gloeidraad lampen had meegenomen. Dat bleken echte kooldraad lampen te zijn. Scheelde weer een beetje in de aanschaf en ik heb nu 2 reserve lampen. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 2 mei 2017 Report Share Posted 2 mei 2017 Dat is weer mooi meegenomen. Je vader zal ze denk ik niet aangeschaft hebben met die toepassing in het achterhoofd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 2 mei 2017 Report Share Posted 2 mei 2017 (edited) Nou, dat op afroep viel wel tegen hoor. Ik heb er weel een aantal weken op moeten wachten. Ik had wel de mazzel dat ik uit de boedel na het overlijden van mijn vader een paar oude gloeidraad lampen had meegenomen. Dat bleken echte kooldraad lampen te zijn. Scheelde weer een beetje in de aanschaf en ik heb nu 2 reserve lampen. Groet, Leobus Da's mooi, want kooldraadlampen zijn inderdaad best nog prijzig. Ze gaan op deze manier gebruikt gelukkig wel heel lang mee. Omdat het niet om heel veel lichtverspreiding gaat, is er iets tussen 8 en 12 Watt stroomverbruik. Met "op afroep" bedoelde ik eigenlijk vanaf nu... nu je de lamp zelf aan- en uitzet is het op afroep beschikbaar. Een heel verschil met de fysieke modificaties van destijds... het heeft nu een aan/uit knop gekregen! Edited 2 mei 2017 by thingman Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 mei 2017 Author Report Share Posted 2 mei 2017 Ik had het er met Marc over, maar waarvoor zou je het eerste gaan: de lamp of de tegel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 2 mei 2017 Report Share Posted 2 mei 2017 audiolamp. Resultaat: MUZiEK! Heerlijk natuurlijk met alles erop en eraan. Gitaar lijkt veel sprankelijker, een bassdrum veel krachtiger/sneller, dieptewerking lijkt meer gelaagd; nou ja, ga zo maar door. Ik vraag mij bij dergelijke resultaten altijd af waarop het eerdere enthousiasme, voor de installatie van de wonderlamp, was gebaseerd. Het wordt volgens mij hier steeds irrationeler. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 2 mei 2017 Report Share Posted 2 mei 2017 Je hebt mooi, mooier mooist. En gek, gekker gekst. Awel zunne, gij zoudt toch eens lanskomen? Kun je het zelf behoordelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 mei 2017 Author Report Share Posted 2 mei 2017 (edited) Persoonlijk vind ik het wel erg leuk Wiel en als de hifi de oren uitkomt gaan we Rolls Royces bekijken in het BMW museum of "ein Bier trinken". Wat wil je meer in het leven? Edited 2 mei 2017 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 2 mei 2017 Report Share Posted 2 mei 2017 het is geen keuze tussen het kleinere en het grotere wonder. je moet tegelijk alle dingen toepassen die een verbetering brengen - met inachtname van enige redelijkheid qua geldelijke investering. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 2 mei 2017 Report Share Posted 2 mei 2017 Ik vindt het wel knap dat jullie naar het circus gaan in München, wie gaat voor de dames en wie gaat voor de mannen ,bitte melden Mvg wol Ik ga voor de Lederhosen, dat snap je toch wel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 mei 2017 Author Report Share Posted 2 mei 2017 Die wil je toch niet in je luisterruimte hangen Marc? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 2 mei 2017 Report Share Posted 2 mei 2017 Nee, tuurlijk niet. Heb je eigenlijk wel goed om je heen gekeken toen je hier was? Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 2 mei 2017 Report Share Posted 2 mei 2017 Ik vraag mij bij dergelijke resultaten altijd af waarop het eerdere enthousiasme, voor de installatie van de wonderlamp, was gebaseerd. Het wordt volgens mij hier steeds irrationeler. Ach, zolang je beter niet hebt ervaren, vind je goed "best". Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 2 mei 2017 Report Share Posted 2 mei 2017 Hoe meer wonderen, hoe gewoner de set gaat klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 2 mei 2017 Report Share Posted 2 mei 2017 Ik had het er met Marc over, maar waarvoor zou je het eerste gaan: de lamp of de tegel? Het bijzondere van de maatregelen die je mbt dit wonderlijke fenomeen kon en kunt nemen is dat ze cumulatief zijn. Omdat het onderzoek zelf ernaar vordert veranderen ook de maatregelen (het begon immers met fysieke modificaties aan de hardware, maar dat hoeft nu niet meer), maar het werkt elkaar allemaal niet tegen, als je het goed toepast. De tegel was er eerst (bij mij, en ook in de tijd gezien) en toen kwam de lamp, maar voor mij nog de eerste versie (geen tegel integraal). Nu is er versie 1.5 (los tegeltje eronder) en na komende donderdag wordt het een V2.0-lamp. De lamp is mogelijk makkelijker toepasbaar dan de tegel. Om goed te werken moet je de namelijk hele set erboven kunnen zetten, of anders zul je meer tegels moeten gebruiken. Maar het effect van beide is cumulatief geweest hier, dus volgens mij maakt het niet zoveel uit waar je voor zou kiezen. Wat misschien wel uitmaakt is deze randvoorwaarde: de tegel kan een maand op proef thuis worden neergelegd; bij de lamp is dit, voor zover ik heb gehoord, niet het geval. Ik heb bijvoorbeeld zelf nog de ambitie om nog eens twee tegels aan te schaffen - onder elke speaker een. Met een maand de tijd zou het moeten lukken om de eventuele meerwaarde op waarde te schatten! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 2 mei 2017 Report Share Posted 2 mei 2017 Tegels onder de speakers, ja, ook geprobeerd. Maar ze moeten in dezelfde richting liggen, hebben de dimensie van een audio-apparaat, en passen dus eigenlijk niet. Deden ook niet zoveel als gehoopt. Toen kurkjes geprobeerd, maar die zijn niet compatibel met de tegel onder de set. Alweer een manke situatie. Nu dan, de lamp. Simpel op te stellen, mooi om te zien, werkt in op de speakers, de set, kabels, en, wie weet, de luisteraar. Probleem opgelost. Misschien die kleine, oude tegeltjes ín de speakers plaatsen? Overigens kun je de lamp ook op probeerbasis krijgen. En als ik jou was, zou ik wachten op V2.0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 3 mei 2017 Report Share Posted 3 mei 2017 Gelukkig heeft Wol zijn match gevonden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 3 mei 2017 Report Share Posted 3 mei 2017 (edited) Tegels onder de speakers, ja, ook geprobeerd. Maar ze moeten in dezelfde richting liggen, hebben de dimensie van een audio-apparaat, en passen dus eigenlijk niet. Deden ook niet zoveel als gehoopt. Toen kurkjes geprobeerd, maar die zijn niet compatibel met de tegel onder de set. Alweer een manke situatie. Misschien die kleine, oude tegeltjes ín de speakers plaatsen? Overigens kun je de lamp ook op probeerbasis krijgen. En als ik jou was, zou ik wachten op V2.0 Ja, ik wist wel dat je de kurkjes beter niet samen met de tegels moest gebruiken. Dat is logisch gebleken... Dus tegels onder speakers hoeft niet veel meer toe te voegen? Dat wist ik niet; mijn kennis hierover is blijven hangen toen er alleen nog maar kleine tegeltjes waren. Maar ik kan me nu ook goed voorstellen dat lamp-2.0 dat allemaal wel voor z'n rekening neemt. De kleine tegeltjes zijn defect, Marc -- de ene heel erg, en de andere maar een beetje (die ligt nu onder de lamp). Je ziet daar verder niks aan, maar je merkt het wel... Ze gaan dus morgen mee terug naar Bert. Lamp ombouwen en de variac aanpassen; dat is de bedoeling... Edited 3 mei 2017 by thingman Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 3 mei 2017 Report Share Posted 3 mei 2017 Die kleine tegeltjes... ze lagen bij mij onder de tv, heel vrij, en ik had ze nooit mishandeld bij mijn weten. Komt Bert, kijkt ernaar en wijst me op een hoek die het niet meer doet. Met enige fantasie kon ik dat toen ook zien. Nu is die tv een meter breed geloof ik, en de tegeltjes aan weerszijden deden toch al niet iets waar ik van overtuigd was, dus of ze daar op hun plek lagen? Nu zijn ze met Bert mee, inclusief twee SW-tegels (eentje was nog in uitleen bij Carl, anders was die ook wel meegegaan), en t.z.t. komen die weer verbeterd terug. Als Carl er dan een wil overnemen valt daar natuurlijk over te praten. En die kleine tegels, nou in de speakers hier? Daar valt toch over te peinzen. Het is zoals Pjotr zegt, een wonderlijke wereld, die audiowereld. Maar je verwonderen is goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 3 mei 2017 Report Share Posted 3 mei 2017 (edited) Ik heb ook een tegel geprobeerd. Blijkbaar ben ik een van de weinigen maar bij mij bracht het weinig. Soms bespeurde ik niets en soms bespeurde ik wel een verandering. Maar dan was het meestal geen verbetering. Ik heb de tegel persoonlijk gehaald en uiteindelijk weer terug gebracht naar Jan, een van de companen van Bert. Jan is volgens mij ook de maker van de lampen waarvoor Bert de tegels aanlevert. Ik merkte bij Jan thuis duidelijk verschil toen hij de lamp aanzette. Omdat de lamp meer akoestisch werkt en ik daar nog wel issues heb wilde ik dat wel uitproberen. Ik zag er wel heil in eerlijk gezegd. De tegel bracht bij mij alleen niet datgene wat verwacht werd. Gelet op de ervaring heb ik gevraagd om een lamp uit te proberen. Op dat moment had Jan geen exemplaar om uit te proberen. Ook heb ik (een paar keer) Bert gevraagd mijn dac (aangezien ik dezelfde heb dan Marc) te behandelen. Ik heb er eigenlijk geen reactie op gehad. Vind ik wel jammer. Van Jan heb ik nog eens begrepen dat de gedachte is dat omdat de tegel bij mij geen invloed had dat de lamp en het behandelen van de dac dan ook geen zin had. Dat mijn set en/of ik daar neit gevoelig voor was. Ik twijfel daar eigenlijk wel aan want bij Jan hoorde ik toch echt wel duidelijk het effect van de lamp. Vind het wel een intrigerend fenomeen. Maar goed, zij zijn de "deskundigen". Wekt wel een beetje de indruk dat ik niet door de ballotagecommissie ben gekomen... Soit.. . Even goede vrienden overigens hoor, geen hard feelings. Daarvoor was het contact te goed. En wie weet komt het er nog wel van....;-) Edited 3 mei 2017 by conqubite Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 3 mei 2017 Report Share Posted 3 mei 2017 (edited) Ik heb ook een tegel geprobeerd. Blijkbaar ben ik een van de weinigen maar bij mij bracht het weinig. Soms bespeurde ik niets en soms bespeurde ik wel een verandering. Maar dan was het meestal geen verbetering. Ik heb de tegel persoonlijk gehaald en uiteindelijk weer terug gebracht naar Jan, een van companen van Bert. Jan is volgens mij ook de maker van de lampen waarvoor Bert de tegels aanlevert. Ik merkte bij Jan thuis duidelijk verschil toen hij de lamp aanzette. Omdat de lamp meer akoestisch werkt en ik daar nog wel issues heb wilde ik dat wel uitproberen. Ik zag er wel heil in eerlijk gezegd. De tegel bracht bij mij alleen niet datgene wat verwacht werd. Gelet op de ervaring heb ik gevraagd om een lamp uit te proberen. Op dat moment had Jan geen exemplaar om uit te proberen. Ook heb ik (een paar keer) Bert gevraagd mijn dac (aangezien ik dezelfde heb dan Marc) te behandelen. Ik heb er eigenlijk geen reactie op gehad. Vind ik wel jammer. Van Jan heb ik nog eens begrepen dat de gedachte is dat omdat de tegel bij mij geen invloed had dat de lamp en het behandelen van de dac dan ook geen zin had. Dat mijn set en/of ik daar neit gevoelig voor was. Ik twijfel daar eigenlijk wel aan want bij Jan hoorde ik toch echt wel duidelijk het effect van de lamp. Vind het wel een intrigerend fenomeen. Maar goed, zij zijn de "deskundigen". Wekt wel een beetje de indruk dat ik niet door de ballotagecommissie ben gekomen... Soit.. . Dat van die ballotagecommissie herken ik een klein beetje, maar niet zo in relatie tot Bert. Die heeft een meer-dan-fulltime baan, plus deze tijdrovende hobby... Ikzelf ben nu driekwart jaar bezig om een afspraak rond te krijgen, die morgen zijn beslag moet krijgen. Soms heb ik daar ook wel last van, maar Bert verontschuldigt zich voor het tijdgebrek en dat hij nogal veel aan zijn hoofd heeft; ik op mijn beurt wil dan niet teveel aandringen en zo kan het een hele tijd duren voor een volgende stap gerealiseerd kan worden. De combinatie van tegel en lamp maakt fysieke modificaties behoorlijk overbodig. Het kan natuurlijk nog wel, en het brengt ook nog wel wat extra's, maar modificaties zijn niet meer nodig om de werking thuis te ervaren. Dus als de lamp en/of de tegel het bij jou niet doet, dan kun je -- net als ik destijds -- op zoek gaan naar de oorzaken. Het duurde eventjes, maar het lek is hier wel boven gekomen... Maar ik kan me ook voorstellen dat je ontmoedigd raakt. Ik krijg een beetje het idee dat je je hebt laten afschepen door de verkeerde persoon. Zo ging het ook bij mij. Ik meen nu, na al het experimenteren, dat de gebruikte argumenten onjuist zijn. Elke set kan zich gewonnen geven op een gegeven moment. Het kan dus wel moeite en tijd kosten, en het is ook een tamelijk eenzame weg. Hulp is niet zomaar voorhanden... Als je toch nog iets met de materie wilt gaan doen, dan zou ik dat zeker via Bert doen! Edited 3 mei 2017 by thingman Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 3 mei 2017 Report Share Posted 3 mei 2017 Bestaat dit echt??? Elke set kan zich gewonnen geven op een gegeven moment. Het kan dus wel moeite en tijd kosten, en het is ook een tamelijk eenzame weg. Hulp is niet zomaar voorhanden... Maar ik kan me ook voorstellen dat je ontmoedigd raakt.Dus als de lamp en/of de tegel het bij jou niet doet, dan kun je -- net als ik destijds -- op zoek gaan naar de oorzaken. Het duurde eventjes, maar het lek is hier wel boven gekomen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts