Jump to content

Audio "Wonderen"

carl
 Share

Recommended Posts

ehhhh zulke dingen gewoon niet lezen dan ?

Blijft er helemaal niet veel meer over. Het forum dan maar omdopen tot Audio-Wonderforum? Moet Hans wel een beetje gelijk geven, het is af en toe op het religieuze af dat geëvangeliseer met "Je moet het beleven". Mah ja, dat is het met die roze faun ook :D

Edited by Pjotr

Ik ben niet van " het moeten beleven", maar meer van het "altijd leuk om uit te proberen". Vaak toch de idee, dat als het al iets doet, het meestal het (vele) geld niet waard is.

Blijft er helemaal niet veel meer over. Het forum dan maar omdopen tot Audio-Wonderforum? Moet Hans wel een beetje gelijk geven, het is af en toe op het religieuze af dat geëvangeliseer met "Je moet het beleven". Mah ja, dat is het met die roze faun ook :D

Wie mijn initiële bericht góed leest (maar dat mag je tegenwoordig al bijna niet meer verwachten, zèlfs niet van diegenen van wie je het wèl zou verwachten), zal zien dat mijn pijlen eigenlijk ook gericht zijn op de "gelovigen" in de vd Heide-technieken.

Ook ik word wel eens moe en flauw van de dwingende, evangeliserende manier van doen.

Maar, toegegeven: dat vindt meer plaats op het kringloopforum dan hier en ik moet de dingen natuurlijk niet door elkaar gaan halen.

• Members

Ach Sander, dat hele voodoo gebeuren gebeurd al jarenlang, en overal. We noemen het voodoo, wonder, gehakt of wat dan ook, maar soms valt het ook gewoon niet uit te leggen.

Neem de Koetsu Urushi bijvoorbeeld, alle varianten zijn exact hetzelfde element (de Rosewood) maar allemaal een andere lakbehandeling. Klinken dan ook allemaal net anders, een sausje voor ieders smaak. Van den Hul heeft tegenwoordig een Stradivarius lakbehandeling voor zijn houten body elementen, en schiet me maar weer lek, ze klinken inderdaad anders (voor mij beter, maar voor een ander misschien niet). Moet het allemaal verklaard worden? Als iemand het nou mooier vindt, gewoon zo laten toch? Het zou wat zijn, iedereen vindt hetzelfde mooi, en we hebben allemaal dezelfde set. Wat een pruthobby zou dat dan zijn!

Ik persoonlijk zie mijn enthousiasme over de tegels en de lamp niet zo zeer als evangaliseren. Voor mij is het vooral het uiten en delen van mijn enthousiasme. Niemand hoeft het van mij ook te testen. Zou ik razend enthousiast zijn over een nieuwe versterker, zou ik dat ook delen. En niemand zou dat dan vreemd vinden.

Groet,

Leobus

Heb gezocht maar kan het niet meer vinden, te lang geleden. Een van mijn allereerste berichten op dit forum ging over beleving;

"Ik stond op een zeer warme dag hier in het dorp in een kleine file voor een verkeerslicht. De weg gaat daar onder het spoor door, het laatste deel is dan ook een tunnel. Een paar auto's reed een BMW met het dak open. Op het moment dat ik in de tunnel aan kwam draaide hij het volume vol open en Beethoven schalde door de tunnel. Groen licht en Beethoven verdween langzaam in de verte."

Er waren nog een paar verhalen, over een vioolspelende cubaan in Cuba, een hond die op precies de goede plek blaft net voor ik Amused op het plateau laat zakken etc.

Dat is beleving, dat blijft me bij, daar is geen magie, wonder of esoterie voor nodig, slechts waarnemen.

@Arden, wel eens tien identieke Rosewoods gehoord? ;)

Edited by Seed7

Allemaal toeval. Probeer dat maar eens continu uit je eigen speakers te krijgen.

Stel je kunt op een hele mooie plek in een bos naast een rotswand met een waterval een huis bouwen.

De "Europeaan" bouwt een huis met een grote glazen wand met continu uitzicht op de waterval.

De "Japanner" bouwt een huis waar hij door een gang van de keuken naar de woonkamer moet. In die gang zitten drie kleine raampjes die telkens een korte en net iets andere blik op de prachtige omgeving bieden. Elke keer is het verassend.

Jij wilt alleen maar zwelgen,

ik niet.

Ik heb al zo veel audiowonderen zien komen en weer gaan, dat ik er wel klaar mee ben. Bovendien heb ik van veel van die dingen demo's mogen meemaken, zelf thuis getest of bij een fanaat beluisterd. En als laatste... vaak ben ik de enige die het verschil niet "hoort". Aan mij is dus deze religie niet besteed. Of zoals op het geëmailleerde plaatje op de voordeur van m'n zoon staat: "Aan de deur wordt niet gekocht en bekeerd zijn we ook al".

Mijn auto rijdt overigens wél beter, wanneer hij mooi schoon en gepoetst is. Met dat effect heeft het vast veel te maken... "Aandacht maakt alles mooier".

Ik heb al zo veel audiowonderen zien komen en weer gaan, dat ik er wel klaar mee ben. Bovendien heb ik van veel van die dingen demo's mogen meemaken, zelf thuis getest of bij een fanaat beluisterd. En als laatste... vaak ben ik de enige die het verschil niet "hoort". Aan mij is dus deze religie niet besteed. Of zoals op het geëmailleerde plaatje op de voordeur van m'n zoon staat: "Aan de deur wordt niet gekocht en bekeerd zijn we ook al".

Mijn auto rijdt overigens wél beter, wanneer hij mooi schoon en gepoetst is. Met dat effect heeft het vast veel te maken... "Aandacht maakt alles mooier".

Jij bent blasé.

Ik "erger" me vooral aan de manier waar "het" wordt opgedrongen.

Volgens mij ben jij hier dan de echte kei in het opdringen van Array en vlechtkabels.

Tenminste, als regelmatig "praten over" in jouw beleving al gelijkstaat aan opdringen zul je dit criterium vooral op jezelf kunnen en mogen toepassen...

Verschil is alleen dat dit nu al 10 jaar loopt, en alleen maar groeit en almaar meer liefhebbers enthousiasmeert.

Van die neptweaks waar jij het steeds over hebt hoor je al gauw niks meer, dus daar gaat weer een rationeel non-argument!

Over naar de echte audiowonderen dan maar?

Edited by thingman

Verschil is alleen dat dit nu al 10 jaar loopt, en alleen maar groeit en almaar meer liefhebbers enthousiasmeert.

Van die neptweaks waar jij het steeds over hebt hoor je al gauw niks meer, dus daar gaat weer een rationeel non-argument!

Over naar de echte audiowonderen dan maar?

Mwah, als je het zo gaat stellen ziet dat wonderclubje er op een afstandje toch meer uit als een vast clubje wat in polonaise achter elkaar aan hobbelt.

Ach Sander, dat hele voodoo gebeuren gebeurd al jarenlang, en overal. We noemen het voodoo, wonder, gehakt of wat dan ook, maar soms valt het ook gewoon niet uit te leggen.Neem de Koetsu Urushi bijvoorbeeld, alle varianten zijn exact hetzelfde element (de Rosewood) maar allemaal een andere lakbehandeling. Klinken dan ook allemaal net anders, een sausje voor ieders smaak. Van den Hul heeft tegenwoordig een Stradivarius lakbehandeling voor zijn houten body elementen, en schiet me maar weer lek, ze klinken inderdaad anders (voor mij beter, maar voor een ander misschien niet). Moet het allemaal verklaard worden? Als iemand het nou mooier vindt, gewoon zo laten toch? Het zou wat zijn, iedereen vindt hetzelfde mooi, en we hebben allemaal dezelfde set. Wat een pruthobby zou dat dan zijn!

Toch bijna ongelooflijk dat ze dan zo verschillend klinken Marco Ik vermoed dat er ook iets van een goede selectie bijzit.

Edited by carl

Nou, zo verschillend? Marco heeft het over allemaal net anders. En ik vermoed dat het allemaal verschil in structuurinformatie is. Niet te meten, wel te horen. Soms. Altijd. Nooit.

Ach Sander, dat hele voodoo gebeuren gebeurd al jarenlang, en overal. We noemen het voodoo, wonder, gehakt of wat dan ook, maar soms valt het ook gewoon niet uit te leggen.

Ik heb ooit pogingen ondernomen om Cock (en toen ook nog Arnold) in contact te brengen met Berret.

Doordat ik toen uit beeld verdween weet ik niet of dat allemaal door is gegaan, maar ik vermoed van niet.

Als je de kennis en kunde van die 2 zou combineren ...... denk dat je dan niet weet wat er gebeurt.

ach .... ik ben lid van de sekte tegels, de sekte lampen, de sekte HF filtering, de sekte Shumann resonator, de sekte Bybee, de sekte Audiomagic, de sekte trillingsbestijding, de zekeringssekte en ga maar door. whats in a name.

ach .... ik ben lid van de sekte tegels, de sekte lampen, de sekte HF filtering, de sekte Shumann resonator, de sekte Bybee, de sekte Audiomagic, de sekte trillingsbestijding, de zekeringssekte en ga maar door. whats in a name.

Heb van jou ook nooit begrepen waar jij de tijd vandaan haalt daarvoor en waar je het allemaal laat. Vind ik toch wel knap. Want dit is nog maar een fractie van wat je ooit gemeld hebt. B.t.w. doet C37 en P.B. niet meer mee?

Edited by Pjotr