Jump to content

Audio "Wonderen"

carl
 Share

Recommended Posts

is er geen advertentie of website voor dat ding?

Het kleed doet in ieder geval heel wat, het dempt lekker en daardoor dus iets minder versmering wat bijv. de verstaanbaarheid ten goede komt. Op de fiets hier even naar de markt geweest en ook nog 40 kartonnen eierschalen gescoord bij de kaasboer. Kon ze zo meenemen maar na enig aandringen wilde de gulle man toch €2,50 aan nemen voor de koffiepot. Ik zal die dingen wit lakken en op strategische en onzichtbare punten tegen de muur en/of op de vloer aanbrengen. Kan ook geen kwaad en is eigenlijk een oude wens die altijd is blijven liggen.

Die voet ziet er wel erg geblakerd uit. En die van Thingman ontploft spontaan. Heftig spul hoor. Volgens mij heeft die Wermeskerken een klein draakje in de schuur om ze "activeren".

Wermeskerken activeert niet, maar assembleert... :)

Ik zal het doen op mijn eigen manier, Potjr,ik ben vast van overtuigd  dat de kooldraad niet op elke installatie uitstekend  klink, hij kan ook averechts werken.

In welk opzicht kan de lamp  averechts werken, Wol?

In hoeveel systemen heb jij de *echte* lamp uitgeprobeerd?

meh.jpg

Hans ,ik kan mij goed volgen dat ji het niet hoort, in Roermond had hans zijn speaker meegenomen ,toen hans aan de beurt was ,en hans de speaker liet beluisteren liep iedereen naar buiten ,wie bleef als enigste zitten , Hans.

Array  heeft goede en slechte dingen, slecht heeft de te veel eindtorrretjes waarvan de parameters niet gelijk zijn daardoor krijg je een groter beeld wat niet bestaat, dus neem hans niet kwalijk dat hij het niet hoort.

Mvg wol 

Ps en dan praten we nog niet eens over een  verslaafden pink faun sekte .

Gut gut...

Dat jij het dan wel hoort... Maar ik kan me eigenlijk niet herrineren dat je hier ooit hebt geluisterd.

Ja, Haal 'm toch maar eens van de grond! :)

= meer bizar...

Je hebt gelijk Toine. maar Ik heb hem wel wat lager staan dan Rob, het tafeltje waarop het geheel staat is 45 cm. hoog. En 20 cm. hoger leek weer wat te hoog. Even fijntunen dus, aan de hand van referentieplaten.......

Maar nu al  :wub:  :wub:  :wub:

Je hebt gelijk Toine. maar Ik heb hem wel wat lager staan dan Rob, het tafeltje waarop het geheel staat is 45 cm. hoog. En 20 cm. hoger leek weer wat te hoog. Even fijntunen dus, aan de hand van referentieplaten.......

Maar nu al  :wub:  :wub:  :wub:

Ja, gewoon een tijdje experimenteren ermee, en met de lichtsterkte.

Maar hij kan in feite overal staan waar de voorkant van de speakers en de ruimte tussen jou en de speakers door de lamp wordt "gezien".

Mijn lamp staat niet zoveel hoger, zie je wel, en net opzij van en iets voor de luisterplek (en brandt alleen voor de foto zo hard...) ;)

1zdq4cw.jpg

Edited by thingman

Sorry wat een lelijk ding Thingman  :ph34r:  Zonde van zo' n mooie luisterruimte.  :( Wel leuk dat je het laat zien  :) 

Die van Mumsoft vond ik ook al afschuwelijk  :wacko:  Dit vind in nog een graadje erger  :eek:

Doe mij maar deze " audio lampen"  :) 

buizen-845_750.jpg

Edited by Tubejack

Wat een prachtig plaatje Jack. Erg sfeervol.

Maar ik betwijfel of deze lampen hetzelfde effect hebben als "De Audiolamp".

Buell bijvoorbeeld heeft een prachtige buizenbak, maar de audiolamp maakt er daar pas echt muziek van.

Groet,

Leobus

Ja, gewoon een tijdje experimenteren ermee, en met de lichtsterkte.

800°C van het filament geeft het maximum aan IR, maar dat zal wel te veel simpele fysica zijn.

-

Verder vind ik het wel grappig dat personen die in het verleden meermalen een sneer hebben uitgedeeld naar audiofielen met hun audio-altaar tussen de speakers en audiofilia nervosa er nu zelf twee altaren op na houden. Edit: en buitengewoon fraaie audioapparaten

Sorry, visueel wanstaltig.

Edited by Seed7

audiolamp.jpg

Ik kan mijn ogen niet geloven! Is hier ook sprake van 'de tegel'?

Bij voorbaat excuses en ik wil niet lullig doen maar hoe je nog van muziek kunt genieten met een dergelijk gedrocht voor je neus, dat ontgaat mij volkomen. Is dit de 'officiële' versie of is dit eigen maaksel? Ik meen het oprecht Toine, dit kan echt niet.

Ben je die Zwitser nog vergeten, die Dieter Ennemoser met zijn C37 Sound Sensation verf. Dat was wel 1 van de pioniers op dit gebied. Ja, die middeleeuwen: Het aantal Mariaverschijningen was niet te tellen toen. Kom daar nu nog maar eens om. Zou ze het voor gezien houden?

Micheal Green, audio oplichter van het eerste uur, vergeet hem niet.

Geweldig samengevat, en dat plaatje zocht ik nou net. Kom ook elders van pas... ;)

Ik zou die moeite niet nemen, eerlijk gezegd. Drank maakt meer kapot.....QED.

Het Kringloopforum is geweldig, zoals ik al schreef, zolang het maar niet over audio gaat.

Ik zit daar ook alleen maar in het offtopic café te geiten.

Sorry wat een lelijk ding Thingman  :ph34r:  Zonde van zo' n mooie luisterruimte.  :( Wel leuk dat je het laat zien  :) 

Die van Mumsoft vond ik ook al afschuwelijk  :wacko:  Dit vind in nog een graadje erger  :eek:

Doe mij maar deze " audio lampen"  :) 

Je hebt wat dat betreft helemaal gelijk Jack. Er zit geen design-gedachte achter.

Toevallig peins ik erover zelf een armatuur te maken naar smaak. Heb nog een mooie zwart porseleinen fitting en wat hardhout liggen....