mumsoft Posted 12 mei 2017 Report Share Posted 12 mei 2017 (edited) En hier een stukje over Mindf@ck bij Pauw, ook leuk: VICTOR VAN MINDF*CK ONTMASKERD BIJ PAUW! Edited 12 mei 2017 by mumsoft Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 12 mei 2017 Report Share Posted 12 mei 2017 (edited) Bij de meeste audio liefhebbers die ik ken is over de jaren een duidelijke verbetering hoorbaar. En daarbij leiden vele wegen naar Rome. Wat nou dubbelstom AB testen ... de meesten horen gewoon zelf (of met vrienden) prima wat beter is anders zouden ze gemiddeld rechtuit knoeien en niet verbeteren. Je kan immers alleen vooruit gaan als je meer goede beslissingen neemt dan foute. Met je oren als meetinstrument. ps: ondertussen heb ik weer een avond dikke pret met mijn a-lamp. Edited 12 mei 2017 by robx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 13 mei 2017 Report Share Posted 13 mei 2017 Zo daar kunnen we het weer mee doen! Goeiemorgen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 13 mei 2017 Report Share Posted 13 mei 2017 [...] verbetering [...] [...] vooruit [...] Er is al zo'n 15 jaar niets in mijn set veranderd, ook niet in de luisterruimte, het wordt iedere dag 'beter' ... M'n oren gaan iedere dag verder achteruit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 13 mei 2017 Report Share Posted 13 mei 2017 Er is al zo'n 15 jaar niets in mijn set veranderd, ook niet in de luisterruimte, het wordt iedere dag 'beter' ... M'n oren gaan iedere dag verder achteruit. Je went ook aan zo' n set ook merk je dan de veroudering daarvan niet. Daarom zet ik regelmatig wat anders neer. Ben buizen aan het testen. Gisteren was het KT-88 vandaag ga ik JJ KT-77 proberen. Lijkt me een leuk buisje voor niet te veel geld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 13 mei 2017 Report Share Posted 13 mei 2017 Denk ook dat de set aan jou went. Dus als je steeds iets verandert - in de zin van andere apparatuur - dan ga je steeds weer dat gewenningsproces in, en je scheept je set (en jezelf) op met nieuwe verbeteringen én verslechteringen, plusjes en minnetjes. Dan blijf je bezig, en wordt het nooit optimaal. Ik heb ruwweg al een jaar of tien dezelfde set, maar heb wel steeds in één richting de set verbeterd. Eerst 'gehakt', toen daarbij TS (Trollensnot, voor de slechte verstaander), daarna kleine probeertegeltjes, vervolgens SW-tegels, en één H-tegel, en nu dan dus: de lamp. Allemaal wonder boven wonder, en ik zag twee beren broodjes smeren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 13 mei 2017 Report Share Posted 13 mei 2017 Dat kan, maar hoeft niet Marc. Op een gegeven ogenblik weet je waar je het zoeken moet en waar niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 13 mei 2017 Report Share Posted 13 mei 2017 Waar ik het meest moeite mee heb, is het gaan zoeken bij de zg alternatieve oplossingen zonder alle bestaande oplossingen te proberen. Het is in de huidige tijd eerder de gewoonte om eerst op internet te gaan zoeken. Daar kom je zowel de bestaande oplossingen , maar ook een hele berg alternatieven. De alternatieve oplossingen zijn voor veel mensen toegankelijker. Gisteravond bij Pauw.. Kind met , vader en moeder gescheiden. Moeder wilde kind naar alternatieve genezer. Vader naar het ziekenhuis met Chemo (80% kans op "genezing"). Er was bewezen dat de methode van de alternatieve genezer niet werkte. Toch kreeg moeder van de rechter haar zin omdat het kind voldoende bewust was van de alternatieve methode en geen zin had in meer chemo. Gehersenspoeld door de zweverige moeder dus. Onbegrijpelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 13 mei 2017 Report Share Posted 13 mei 2017 Gisteravond bij Pauw.. Kind met ######, vader en moeder gescheiden. Moeder wilde kind naar alternatieve genezer. Vader naar het ziekenhuis met Chemo (80% kans op "genezing"). Er was bewezen dat de methode van de alternatieve genezer niet werkte. Toch kreeg moeder van de rechter haar zin omdat het kind voldoende bewust was van de alternatieve methode en geen zin had in meer chemo. Gehersenspoeld door de zweverige moeder dus. Onbegrijpelijk. Hans, Nu ga je wel heel erg ver in het afkeuren van alternatieve (audio)zaken. In dit geval heb je natuurlijk groot gelijk, maar je suggereert wel dat een lamp en co vergelijkbaar zijn met ten onrechte weglaten van moderne geneeskunde. We hebben het hier wel over audio alternatieve zaken hè. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 13 mei 2017 Report Share Posted 13 mei 2017 ...........We hebben het hier wel over audio alternatieve zaken hè. Groet, Leobus Jawel, maar daarvan is hier ook al gezegd dat die bij ondeskundig gebruik zéér gevaarlijk kunnen zijn. Al is toen niet vermeld wat ondeskundig gebruik is, noch wat die gevaren dan wel zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 13 mei 2017 Report Share Posted 13 mei 2017 (edited) De gevaren die toen genoemd zijn, golden voor (zelf)makers die geen verstand van zaken hebben. De leveranciers van de lamp en co hebben nu juist ontdekt hoe de spullen te maken zonder daar zelf fysiek het slachtoffer van te worden. Van der Heide had die kennis nog niet en heeft daar de nadelige effecten van ondervonden. Dit is overigens al lang bekend hoor. (Behalve bij Wol, kennelijk. ) Groet, Leobus Edited 13 mei 2017 by leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 13 mei 2017 Report Share Posted 13 mei 2017 Kan best zo zijn hoor Wol. Maar ik waag het er niet op. Better save than sorry. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 13 mei 2017 Report Share Posted 13 mei 2017 Ja, met koolwaterstoffen moet je oppassen. Kom niet te dicht in de buurt van je speakers, want het hout bestaat uit koolwaterstoffen. Het plastic dashboard van je auto ook en het overhemd dat je aan hebt ook. Enz. Enz. enz. Dynamiet trouwens ook, daar zou ik wel mee oppassen. Pure kool is minder gevaarlijk. Als je aan de diarree bent, neem je Norit. Dat is pure koolstof. Misschien toch ff je scheikunde bijspijkeren? Dat van die zak met kool naast je set en dan een ander geluid? Hmm,.... grappig. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 13 mei 2017 Report Share Posted 13 mei 2017 (edited) Leobus ,dat is complete onzin wat jij vertelt, bangmakerij of wel voodoo gelul. Mvg wol Jij hebt het echt niet gesnapt en draait alles om.Ik zou die terugwerking op de 'programmeur' (ik zou zeggen, 'voortdurend-zuigen-aan'), waar Leo naar verwijst, maar wel heel erg serieus nemen. Voodoo, bangmakerij, betweterigheid en afkeuring van zo ongeveer alles is wat voortdurend uit jouw handen of mond komt! En geef toe: wie zou er nu ooit een lamp willen bezitten die enkel met zulk een evidente overmaat aan wan-orde doordrenkt is? Edited 13 mei 2017 by thingman Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 13 mei 2017 Report Share Posted 13 mei 2017 als ik gewoon een zak voor de barbecue gebruik en ik zet die naast de installatie hoor je al verschil in het geluid. Als je twee dezelfde smartphone hebt en een doe je met vleugje trol er op hoor je ook het verschil. Mvg wol raam open/dicht, stap naar voren/achter, lamp aan/uit, enz enz enz.. Altijd hoort wol verschil. Ik vraag mij af of wol ooit wel eens twee keer hetzelfde geluid heeft gehoord uit CD of plaat. Panta Rhei, men kan nooit twee keer dezelfde rivier overzwemmen, c.q. 2x plaat/cd hetzelfde horen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 13 mei 2017 Report Share Posted 13 mei 2017 Hans, Nu ga je wel heel erg ver in het afkeuren van alternatieve (audio)zaken. In dit geval heb je natuurlijk groot gelijk, maar je suggereert wel dat een lamp en co vergelijkbaar zijn met ten onrechte weglaten van moderne geneeskunde. We hebben het hier wel over audio alternatieve zaken hè. Groet, Leobus Daarom had ik mijn eerdere posting gequote. Daarin staat dat het wel mode lijkt om oplossingen eerst in de alternatieve hoek te gaan zoeken. Dit was er ook zo een. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 13 mei 2017 Report Share Posted 13 mei 2017 Krausje,koop eens vier dezelfde cd ,s en luister eens of ze het zelfde klinken . Doe je dat wel vaker wol?. 4 dezelfde cd's kopen en dan luisteren of je verschil hoort? Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 13 mei 2017 Report Share Posted 13 mei 2017 ... die penus lamp mag dat wel ? Penus... uhm, u vraagt - wij draaien... De audiolamp is vooral een zender, dat zul je inmiddels ook wel weten. Wat denk jij, Wol: zou het iets uitmaken of het filament langgerekt is, of als een spiraal gewonden (zoals in een peertje)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 13 mei 2017 Report Share Posted 13 mei 2017 (edited) Gut, dat was net op het journaal. Heb je het illegaal via internet of via de apotheek Dingeltjesman? Edited 13 mei 2017 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 13 mei 2017 Report Share Posted 13 mei 2017 Gut dat was net op het journaal. Heb je het illegaal via internet of via de apotheek Dingeltjesman? Dit was de echte. Morgen is het weer een klein rond peertje. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 13 mei 2017 Report Share Posted 13 mei 2017 (edited) Gut dat was net op het journaal. Heb je het illegaal via internet of via de apotheek Dingeltjesman? Dat toontje... Pjotr toch! Wat was het illegale trouwens ditmaal? Ik verzamel filamentlampen, oud, jong, kooldraad, wolfraam, vacuüm of edelgasvulling. Wegens de sfeer bij normaal gebruik. Voor de hand liggend om dan eens wat te proberen in de audiolamp... Deze buislamp is een jaar of drie geleden gewoon legaal gekocht, met als voorschrift 'buitenshuis gebruik', zoals in een lantaarn. Er zat bovendien een waarschuwing bij, over aanraking van de fitting. Schijnt wat makkelijker te kunnen bij dit model, als je gelijk ook nitwit bent. Edited 13 mei 2017 by thingman Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 13 mei 2017 Report Share Posted 13 mei 2017 (edited) Penus... uhm, u vraagt - wij draaien... Dat toontje... Pjotr toch! Doe maar weer gauw je jas dicht, straks vat je nog kou met dit weer Edited 13 mei 2017 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 13 mei 2017 Report Share Posted 13 mei 2017 Alladingman en de wonderlamp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 13 mei 2017 Report Share Posted 13 mei 2017 Dat toontje... Pjotr toch! Wat was het illegale trouwens ditmaal? Ik verzamel filamentlampen, oud, jong, kooldraad, wolfraam, vacuüm of edelgasvulling. Wegens de sfeer bij normaal gebruik. Voor de hand liggend om dan eens wat te proberen in de audiolamp... Deze buislamp is een jaar of drie geleden gewoon legaal gekocht, met als voorschrift 'buitenshuis gebruik', zoals in een lantaarn. Er zat bovendien een waarschuwing bij, over aanraking van de fitting. Schijnt wat makkelijker te kunnen bij dit model, als je gelijk ook nitwit bent. Ai, Je had hem niet begrepen geloof ik. Was echt wel als humor bedoeld, denk ik. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 13 mei 2017 Report Share Posted 13 mei 2017 de heilzame werking van de a-lamp die ik bij Thingman hoorde was de reden dat ik 'm ook wilde hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts