Pjotr Posted 13 mei 2017 Report Share Posted 13 mei 2017 I.d.d. Leo en je ging er sportief op in Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 13 mei 2017 Report Share Posted 13 mei 2017 (edited) On 13-5-2017 at 20:13, Hans van Liempd said: Alladingman en de wonderlamp. Die is dan weer wel leuk... On 13-5-2017 at 20:16, leobus said: Ai, Je had hem niet begrepen geloof ik. Was echt wel als humor bedoeld, denk ik. Groet, Leobus Misschien had ik hem niet begrepen, dat kan. Ik kijk nu 16 jaar geen tv Ik vrees dat jij ook iets over het hoofd zag... Want ik denk namelijk dat je best humor kunt maken zonder steeds weer iemands achternaam daarvoor te gebruiken. Pjotr doet dit zo ongeveer in elk bericht waarin hij zich (gelukkig zeer incidenteel) tot mij wendt, en dit al jaren. Daar zit dus een toontje in dat ik ook nog van het schoolplein ken, zeg maar. Je had daar van die types die dat ook steeds deden, en daarmee eigenlijk lieten zien dat ze dàt aan humor in hun mars hadden en meer niet. Hoeft nu niet meer... Edited 13 mei 2017 by thingman Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 13 mei 2017 Report Share Posted 13 mei 2017 On 13-5-2017 at 20:39, thingman said: Die is dan weer wel leuk... Misschien had ik hem niet begrepen, dat kan. Ik kijk nu 16 jaar geen tv Ik vrees dat jij ook iets over het hoofd zag... Want ik denk namelijk dat je best humor kunt maken zonder steeds weer iemands achternaam daarvoor te gebruiken. Pjotr doet dit zo ongeveer in elk bericht waarin hij zich (gelukkig zeer incidenteel) tot mij wendt, en dit al jaren. Daar zit dus een toontje in dat ik ook nog van het schoolplein ken, zeg maar. Je had daar van die types die dat ook steeds deden, en daarmee eigenlijk lieten zien dat ze dàt aan humor in hun mars hadden en meer niet. Hoeft nu niet meer... Tja, Dit snap ik dan ook wel weer. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 14 mei 2017 Report Share Posted 14 mei 2017 Allemaal zeer persoonlijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 14 mei 2017 Report Share Posted 14 mei 2017 On 13-5-2017 at 20:39, thingman said: Die is dan weer wel leuk... Misschien had ik hem niet begrepen, dat kan. Ik kijk nu 16 jaar geen tv Ik vrees dat jij ook iets over het hoofd zag... Want ik denk namelijk dat je best humor kunt maken zonder steeds weer iemands achternaam daarvoor te gebruiken. Pjotr doet dit zo ongeveer in elk bericht waarin hij zich (gelukkig zeer incidenteel) tot mij wendt, en dit al jaren. Daar zit dus een toontje in dat ik ook nog van het schoolplein ken, zeg maar. Je had daar van die types die dat ook steeds deden, en daarmee eigenlijk lieten zien dat ze dàt aan humor in hun mars hadden en meer niet. Hoeft nu niet meer... Tja, je hebt zelf die nickname gekozen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 14 mei 2017 Report Share Posted 14 mei 2017 Gaat dit topic nog ergens over? Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 14 mei 2017 Report Share Posted 14 mei 2017 Als je vader Dingemans heet, heb je dan zelf je nickname gekozen? Dat weet Pjotr misschien helemaal niet. Goed hij is vertaald, maar dan nog. Op onze leeftijd maken we toch geen flauwe grapjes meer over andermans naam?! Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 14 mei 2017 Report Share Posted 14 mei 2017 On 14-5-2017 at 09:19, leobus said: Als je vader Dingemans heet, heb je dan zelf je nickname gekozen? Dat weet Pjotr misschien helemaal niet. Goed hij is vertaald, maar dan nog. Op onze leeftijd maken we toch geen flauwe grapjes meer over andermans naam?! Groet, Leobus Dat is een visie. Een andere is, en dat hebben de meesten op fora, dat een dergelijke nickname een knipoog naar zichzelf is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 14 mei 2017 Report Share Posted 14 mei 2017 (edited) Dan is jouw knipoog precies dezelfde als die van Thingman. En daar maakt niemand flauwe grapjes over. Groet, Leobus P.s. En nu ga ik naar mijn bijen en heb ik geen tijd meer. Edited 14 mei 2017 by leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 14 mei 2017 Author Report Share Posted 14 mei 2017 Die audio wonderen blijven toch een leuk topic. Als Roger en ik er in Muenchen meer tegenkomen melden we dat in ieder geval. Bij mij deed die tegel trouwens wel wat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 14 mei 2017 Report Share Posted 14 mei 2017 Wat deed het Carl? Hoe heb je het getest? Of zie we er een recensie op Puresound over? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 14 mei 2017 Report Share Posted 14 mei 2017 Ik vind het geen leuk topic. Punt. Wat moet je met al die non-believers, die er geen enkele ervaring mee hebben? Gezeik en gezeur geeft het. Gelukkig is het moederdag, dat geeft verlichting. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 14 mei 2017 Report Share Posted 14 mei 2017 (edited) On 14-5-2017 at 16:58, mumsoft said: Ik vind het geen leuk topic. Punt. Wat moet je met al die non-believers, die er geen enkele ervaring mee hebben? Gezeik en gezeur geeft het. Gelukkig is het moederdag, dat geeft verlichting. Non-ervaarders! Het betreft juist wèl believers, Marc, want non-ervaarders kunnen de ervaring overslaan en direct doorgaan naar de meest geloofwaardige overtuiging die ze te binnen schiet of waaraan het anker vastligt. Hieraan ligt meestal de religie die 'logica' heet ten grondslag. Die kan de ervaring namelijk vervangen, vaak een leven lang. Edited 14 mei 2017 by thingman Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bill Posted 14 mei 2017 Report Share Posted 14 mei 2017 On 14-5-2017 at 09:17, Tubejack said: Gaat dit topic nog ergens over? Naar mijn bescheiden mening is het nooit ergens over gegaan.... Ik bedoel, als je werkelijk hierin gelooft wat moet een ander daarop zeggen? En dan de heer Hans van Beekuyzen zijn typisch audiofiel mening over dubbel blind testen. Met verwondering heb ik deze topic gelezen en zo'n beetje elk audiofiel vooroordeel bevestigd zien worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 14 mei 2017 Report Share Posted 14 mei 2017 Mooi Ik ga even mijn buizen voorverwarmen anders klinkt het straks niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 14 mei 2017 Report Share Posted 14 mei 2017 Wat, ga je er een bunsenbrander op zetten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 14 mei 2017 Report Share Posted 14 mei 2017 Even de buisjes onder de oksels voor het aanzetten . Dan is de ergste kou er uit voor dat de spanning er op gaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 14 mei 2017 Report Share Posted 14 mei 2017 Zo maar uit het niets een afspraak met Cock op een 'verloren' avond en wel in de vorm van een tegenbezoek. Ik kon Cock trakteren op wat bochtenwerk en daarvoor ruimschoots beloond met audio-ervaringen. Het thuisbezoek bracht al snel wat schaamrood op de kaken vanwege het fijntjes wijzen op een echt elementaire fout: wiebelende speakerstands . Ergens weet je het wel, ergens sta je verbaasd van jezelf dat je er aan voorbij bent gegaan en ergens is toch het leukste dat je niet alleen op zo'n basale fout wordt gewezen maar ook nog even haarfijn op theoretisch vlak krijgt uitgelegd waarom dat als een van de eerste dingen op orde moet zijn. Ik geniet altijd zeer van de verhalen en sta verbaasd tot hoe ver Cock iets kan uitleggen aan de leek zonder dat je het spoor bijster raakt. Inmiddels is ook tot mij doorgedrongen dat de audiolamp weliswaar wel degelijk iets doet, dat zulks ook verklaarbaar is maar tevreden stellend is de overtuiging dat hetgeen (het weinige ) de audiolamp doet veel efficiënter op een andere manier kan. Bijzonder was de ervaring om de oren eens aan het werk te zien. Het leuke is dat de je de feedback die je krijgt toch onmiddellijk kunt plaatsen maar zelf niet zo gauw onder woorden had kunnen brengen. Ik heb vanavond geleerd dat je ook moet leren om te luisteren naar je oren. Leuk, want ik heb a.s. woensdagmiddag de gelegenheid om eens uitgebreid aan mijn huiswerk te gaan zitten. Daar kijk ik nu al naar uit. Cock, bedankt voor de gezellige en leerzame avond. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 14 mei 2017 Report Share Posted 14 mei 2017 Dat zijn de betere audiofiele dagen. Alleen, mijn ervaring met de audiolamp is juist dat die veel doet, terwijl de Harmonizers juist weinig doen. En die kosten bijna het 7-voudige. Dus ik ben baaie benieuwd naar die efficiëntere manier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 15 mei 2017 Report Share Posted 15 mei 2017 Mooie dag Kraus Misschien zijn de betonnen U blokken iets voor je. Het staat hier als een huis..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 15 mei 2017 Report Share Posted 15 mei 2017 Ik wou ook even wat: "onzin" kwijt Veel buizen draaien binnen een paar minuten op bedrijfs temperatuur 180... 250C (afhankelijk van het type) Waarna m.i. geen verbeteringen in het geluid waarneembaar zijn. Mijn dac echter is gebouwd voor 24 uur x 7 bedrijf die klinkt het lekkerste na een paar uur. Het is m.i. daarom onjuist om alles maar als audiofiel "geneuzel" af te doen. Veel te simpel . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bill Posted 15 mei 2017 Report Share Posted 15 mei 2017 On 15-5-2017 at 05:43, Tubejack said: Mijn dac echter is gebouwd voor 24 uur x 7 bedrijf die klinkt het lekkerste na een paar uur. Het is m.i. daarom onjuist om alles maar als audiofiel "geneuzel" af te doen. Veel te simpel . Dan wacht je toch gewoon een paar uur voordat je van muziek kan genieten? Ik (en veel non-audiofielen) zou heel simpel een ander dac nemen die wel direct goed klinkt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 15 mei 2017 Report Share Posted 15 mei 2017 De Black Lion dac die ik gebruik is goed genoeg voor in een studio, dus zeker voor thuis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 15 mei 2017 Report Share Posted 15 mei 2017 On 15-5-2017 at 06:50, Bill said: Dan wacht je toch gewoon een paar uur voordat je van muziek kan genieten? Ik (en veel non-audiofielen) zou heel simpel een ander dac nemen die wel direct goed klinkt... U lijkt een kenner! Noem eens een paar voorbeelden van dergelijke DAC's. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bill Posted 15 mei 2017 Report Share Posted 15 mei 2017 Ik moet u teleurstellen Leobus. En dit omdat elk dac die ik ooit heb gebruikt of direct goed klinkt of nooit. Mijn persoonlijke ervaring hierin (en het moet gezegd worden dat ik hier niet mee geëxperimenteerd heb, dus ook geen 'kenner' ben) is dat elk dac welke je voor meer dan een week zakgeld koop goed klinkt (en ja, zonder uren "op te warmen").Al moet ik wel zeggen dat je met een paar uur wel aan een slechte dac kunt wennen... Maar dit gebrek aan inzicht zal hoogstwaarschijnlijk als oorzaak hebben dat ik geen geoefende luisteraar ben dan wel aan 'iets' in de rest van de componenten van mijn luister installatie, ruimte of ander gadgets. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts