Pjotr Posted 15 mei 2017 Report Share Posted 15 mei 2017 Blinde test met een auto, als dat nou eens zou kunnen. Al zou je het om te beoordelen of een auto comfortabel rijdt (als passagier) best kunnen overwegen... En laat dat nou nog gebeuren ook! En niet alleen dat, de hele ontwikkeling van ABS en automatische stuurcompensatie enz enz gebeurt hoofdzakelijk op testbanken waar niet alleen een personenwagen op gaat maar ook een 20 tonner. Met zo'n testbank is heel nauwkeurig allerlei soorten wegdek na te bootsen. Pas als het daarop een beestje werkt gaat het het testcircuit en de openbare weg op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bill Posted 15 mei 2017 Report Share Posted 15 mei 2017 Dubbel post Duck-Twacy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 16 mei 2017 Report Share Posted 16 mei 2017 (edited) Het is toch geneuzel en geouwehoer over dac,s ,of het past in de combinatie of het past niet, waarom komen er zoveel dac,s uit, omdat iedereen een andere combinatie heeft.. En daarom is München een lachertje, wat wil jij daar horen op dat circus, je moet er gewoon een keer geweest zijn. Mvg wol Wol kun jij niet eens heel lang met vakantie of zo. Ik vind jou en dit forum, niet zo' n goede match Edited 16 mei 2017 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 16 mei 2017 Report Share Posted 16 mei 2017 Dat is toch ook met pick-up elementen, moet toch ook in de juiste combinatie wat is er mis mee. Maar bij verkopertje ,s is alles goed. Mvg wol . Ja Wol dat van die "goede combinatie" weten we nu wel. Het zal constructiever zijn als je meer on-topic en inhoudelijk op vragen in ging. Telkens wat "roepen" daar schiet niemand wat mee op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 16 mei 2017 Report Share Posted 16 mei 2017 Forumleden van andere fora hier betrekken is onwenselijk. Daar zijn die andere fora voor. Moderator2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 16 mei 2017 Report Share Posted 16 mei 2017 (edited) Dat is toch ook met pick-up elementen, moet toch ook in de juiste combinatie wat is er mis mee. Maar bij verkopertje ,s is alles goed. En bij Wollie is alles fout. Jochie toch. Ik begrijp wel wat je wilt zeggen, maar het is vaak zo vreselijk onduidelijk door je gebrekkige schrijfkunsten. En (maar dat is ook maar mijn mening): het is niet allemaal zo zwart/wit. Echt niet. Sommige apparaten/speakers/elementen/kabeltjes kunnen echt met vrijwel alles matchen. Optimaal? Mwah ...... 99% of 100%, dat gaat niemand horen. Ook Wollie niet met de vleermuisoortjes. - en edit voor de typo's. GRRRR. Edited 16 mei 2017 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 16 mei 2017 Share Posted 16 mei 2017 (edited) · Hidden 16 mei 2017 - u vraagt wij draaien Hidden 16 mei 2017 - u vraagt wij draaien Verkeerde topic! Als jullie nou al die onzin met lampen en snot in het juiste topic posten hoef ik me niet zo te ergeren. Bedankt! Edited 16 mei 2017 by Paulebappie Link to comment
carl Posted 16 mei 2017 Author Report Share Posted 16 mei 2017 Een arm en element moeten zeker matchen en voor sommige LS en versterkers geldt dat ook. Aan de andere kant moeten we ook niet overdrijven. De website waar in post 421 naar wordt verwezen vind ik zeer aanmatigend. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 16 mei 2017 Report Share Posted 16 mei 2017 KT, die fratsen gaat niet op, dat sommige met elke apparaat. te matchen zijn. Mvg wol Acht taal- en spelfouten in één kort zinnetje verwerken is een kunst op zich! Ik kom dat zelfs in het inburgeringsonderwijs niet meer tegen, na 6 maanden van alfabetisering... Ik ben het daarom wel met KT eens: het maakt begrijpend lezen zo goed als onmogelijk, vooral ook omdat de wereld grijs is, en niet zwartwit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 16 mei 2017 Author Report Share Posted 16 mei 2017 Mijn oom vonden ze altijd erg dom Toine. Toen ik op bezoek was in zijn riante villa in Spanje en een briefje van hem las wist ik waarom. Dat nam niet weg dat hij die villa cash had betaald dus zo dom was hij kennelijk niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 16 mei 2017 Report Share Posted 16 mei 2017 Mijn oom vonden ze altijd erg dom Toine. Toen ik op bezoek was in zijn riante villa in Spanje en een briefje van hem las wist ik waarom. Dat nam niet weg dat hij die villa cash had betaald dus zo dom was hij kennelijk niet. Ja, bijzondere notaris, die dat accepteerde een baal geld Ach ja de goede oude tijd. Wat deed je oom dat hij zijn geld niet vertrouwde aan de bank? En wat stond er op het briefje? Ben nu wel heel benieuwd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 16 mei 2017 Author Report Share Posted 16 mei 2017 (edited) Ik stoorde me een beetje aan Toine die zo inging op de taalfouten van Wiel. Mijn oom was (net als Wiel vermoed ik) dyslectisch en werd daarom als dom versleten. Daarbij speelde, dat hij te vroeg geboren was en in een schoenendoos naar het ziekenhuis is gebracht. In die schoenen is hij gebleven en op zijn 57 liet hij een huis bouwen in Spanje. En waarom een hypotheek nemen: een huis is altijd een goede investering en je hebt er nog plezier van ook. Nu verkommert hij inmiddels boven de 90 in een verpleeghuis. Edited 16 mei 2017 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 16 mei 2017 Report Share Posted 16 mei 2017 (edited) Joh Charles, hou eens op met dat politiek-correcte gekwaak. Alles en iedereen is tegenwoordig "dislekties". Doei. De meesten (!) zijn gewoon (te) lui. Lui, dus NIET dom. Ik zeg het nog maar een keertje: na mijn eerste CVA kon ik niet meer lezen en schrijven. Ik heb me maandenlang in het zweet getraind om dat weer te kunnen. Mijn eerste pennenvruchten (accoord, keyboardvruchen) waren bijkans onleesbaar. Ik ben blijven schaven, en doe dat nog elke dag, om het te verbeteren. Daarbij houd ik ook van heldere communicatie. Het is de basis van begrip. Ik schaaf soms net zolang aan een posting totdat zelfs mijn meiske het kan volgen. En de typfouten ..... nouja, je ziet vaak genoeg dat ik mijn postings edit. Soms meerdere keren. Wol kan best dyslectisch zijn, dat weet ik niet. Maar er komt nog wel meer bij. Haast, luiheid, en wellicht een chaotisch brein. Wat blijft staan is dat zijn boodschap gewoon niet overkomt. En dat is ook niet wat hij zelf wil, lijkt mij. Waarom mag dit niet gezegd worden? Edited 16 mei 2017 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 16 mei 2017 Report Share Posted 16 mei 2017 Mijn oom vonden ze altijd erg dom Toine. Toen ik op bezoek was in zijn riante villa in Spanje en een briefje van hem las wist ik waarom. Dat nam niet weg dat hij die villa cash had betaald dus zo dom was hij kennelijk niet. Dat zie ik, Carl, maar ik had het hier zelf niet over intelligentie! Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 16 mei 2017 Report Share Posted 16 mei 2017 KT verwoordt de essentie heel goed: Heldere communicatie is de basis van begrip. Prachtig! Daar verwees ik ook naar, en niet naar Wol's gebrek aan intelligentie... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 16 mei 2017 Report Share Posted 16 mei 2017 Een wonder dat al vele malen herhaald is: de snelheid waarmee een hype als de audiolamp zich heeft genesteld in de set van menig audiofiel. Even afwachten nog hoe lang/kort de levensduur van deze hype zal zijn. Er komt een moment dat men het bezit er van zal verzwijgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 16 mei 2017 Report Share Posted 16 mei 2017 (edited) Gelukkig hebben we dan nog de magische onderleggertjes, de getwiste kabeltjes al dan niet van zilver, de sterbedrade houten stekkerdozen, de magische eigenschappen van 64 SMD-trannsistoren of KT77 buisjes etc. etc. om over te lullen. Voor al deze dingen is er ook geen snipper wetenschappelijk bewijs te vinden dat het ook maar IETS met de klank zou doen. Behalve misschien die buizen. Mundus vult decipi, kennelijk. En NIEMAND ontkomt daaraan. Oh ja: had ik al verzwegen dat ik helemaal geen lamp heb, ook nog nooit gehoord zelfs? Edited 16 mei 2017 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 16 mei 2017 Report Share Posted 16 mei 2017 die staat er voor de rest van mijn leven. net zoals Schumann resonators, QA plug, Bybee quantum signal enhancers, Stein-spulletjes, Audiomagic spulletjes, discrete spanningsregelaars in de CD speler., eierdopjes met knikkers en zo. Wat ik niet noem is niet opzettelijk verzwegen )))) Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 16 mei 2017 Report Share Posted 16 mei 2017 (edited) Een wonder dat al vele malen herhaald is: de snelheid waarmee een hype als de audiolamp zich heeft genesteld in de set van menig audiofiel. Even afwachten nog hoe lang/kort de levensduur van deze hype zal zijn. Er komt een moment dat men het bezit er van zal verzwijgen. Hoe verklaar je dan dat het fenomeen rondom Van der Heide dan al een decennium lang groeiend is? Volgens mij kun je na 10 jaar expansie moeilijk nog van een hype spreken, alleen maar omdat jij er net iets minder dan een maandje geleden voor het eerst over hoorde. Een hype is kortstondig en van toepassing op een hele gemeenschap... Dat de minderheid zwijgt is natuurlijk van alle tijden, maar toch zeker bij controversiële onderwerpen. Je ziet ook zelf wat het principe van "onbekend maakt onbemind" triggert in jou en anderen... Edited 16 mei 2017 by thingman Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 16 mei 2017 Report Share Posted 16 mei 2017 Gelukkig hebben we dan nog de magische onderleggertjes, de getwiste kabeltjes al dan niet van zilver, de sterbedrade houten stekkerdozen, de magische eigenschappen van 64 SMD-trannsistoren of KT77 buisjes etc. etc. om over te lullen. Voor al deze dingen is er ook geen snipper wetenschappelijk bewijs te vinden dat het ook maar IETS met de klank zou doen. Behalve misschien die buizen. Mundus vult decipi, kennelijk. En NIEMAND ontkomt daaraan. Oh ja: had ik al verzwegen dat ik helemaal geen lamp heb, ook nog nooit gehoord zelfs? Nee, en dat laatste is wel verrassend! Heb je daar een speciale reden voor? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 16 mei 2017 Report Share Posted 16 mei 2017 6 jaar ziekenhuizen, (bijna) leven als een kluizenaar, een tijdlang zelfs geen muziek thuis. Is er gewoon nooit van gekomen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 16 mei 2017 Report Share Posted 16 mei 2017 nog een reden die lamp te hebben: ik heb avonden zitten lachen van verbazing alleen cq samen met anderen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 16 mei 2017 Report Share Posted 16 mei 2017 (edited) 6 jaar ziekenhuizen, (bijna) leven als een kluizenaar, een tijdlang zelfs geen muziek thuis. Is er gewoon nooit van gekomen. Juist...En komt er nog een lamp? Er zijn gebruikers die melden ook fysieke weldadigheden te ervaren. Slaapstoornissen kwamen laatst eens voorbij. Gezien jouw gevoeligheid zou je er misschien aldus ook iets aan kunnen hebben. Ikzelf merk eigenlijk niets op dat punt, maar des te meer in de muziek... Edited 16 mei 2017 by thingman Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 16 mei 2017 Report Share Posted 16 mei 2017 nog een reden die lamp te hebben: ik heb avonden zitten lachen van verbazing alleen cq samen met anderen. Dat is de lollamp. Bij het eerste sprankje "gehakt" in mijn set, jaartje of acht geleden, heb ik zeker een half jaar met een glimlach op de fiets naar en van mijn werk gezeten. Ik heb ook een slaaplamp, maar ben er niet zeker van dat die net zo heilzaam uitwerkt op mijn toch al gezonde slaap, als de audiolamp dat doet voor mijn set. Daarop voortbordurend zou je kunnen menen dat de audiolamp helend werkt op de zieke setjes. Ziek in de zin van afwijkende werkelijkheidsweergave. Waarbij opgemerkt moet worden dat audiosetjes inherent onaf zijn. Een beetje oud principe, luchttrillingen omzetten in luchttrillingen middels elektriciteit. Tijd voor iets wezenlijks anders? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 16 mei 2017 Report Share Posted 16 mei 2017 Hoe verklaar je dan dat het fenomeen rondom Van der Heide dan al een decennium lang groeiend is? Volgens mij kun je na 10 jaar expansie moeilijk nog van een hype spreken, alleen maar omdat jij er net iets minder dan een maandje geleden voor het eerst over hoorde. Een hype is kortstondig en van toepassing op een hele gemeenschap... Dat de minderheid zwijgt is natuurlijk van alle tijden, maar toch zeker bij controversiële onderwerpen. Je ziet ook zelf wat het principe van "onbekend maakt onbemind" triggert in jou en anderen... Hoe kom je erbij dat 'het fenomeen' groeiend is? Ik zie steeds hetzelfde handjevol fans hardnekkig hun guru en zijn gedachtengoed verdedigen. En wat zou dat bewijzen? Als meer dan 10 mensen ergens in geloven hebben ze gelijk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts